Przetargi.pl
„Wykonywanie nadzoru inwestorskiego w ramach realizacji zamówienia „Remont hali sportowej OSIR z zapleczem administracyjno-socjalnym oraz rozbudowa o krytą pływalnię w ramach zadania pn. Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych Miasta Tomaszów Lubelski poprzez modernizacje budynków OSiR - rozbudowę o krytą pływalnię, remont hali sportowej OSiR z zapleczem administracyjno-socjalnym oraz budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z lokalami socjalnymi i usługowymi w Tomaszowie Lubelskim.”

Miasto Tomaszów Lubelski ogłasza przetarg

  • Adres: 22600 Tomaszów Lubelski, ul. Lwowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 642 125 , fax. 84 664 22 43
  • Data zamieszczenia: 2018-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Tomaszów Lubelski
    ul. Lwowska 57
    22600 Tomaszów Lubelski, woj. lubelskie
    tel. 846 642 125, fax. 84 664 22 43
    REGON: 95036911000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tomaszow-lubelski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonywanie nadzoru inwestorskiego w ramach realizacji zamówienia „Remont hali sportowej OSIR z zapleczem administracyjno-socjalnym oraz rozbudowa o krytą pływalnię w ramach zadania pn. Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych Miasta Tomaszów Lubelski poprzez modernizacje budynków OSiR - rozbudowę o krytą pływalnię, remont hali sportowej OSiR z zapleczem administracyjno-socjalnym oraz budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z lokalami socjalnymi i usługowymi w Tomaszowie Lubelskim.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    § 1. 1. Koordynator i inspektorzy nadzoru inwestorskiego współdziałają z kierownikiem budowy, kierownikami robót i osobami wykonującymi nadzór nad realizacją udzielonego zamówienia, w celu zapewnienia zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem, pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. 2. Do podstawowych obowiązków każdego inspektora nadzoru inwestorskiego, w ramach posiadanych uprawnień i obowiązków należy: 1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 ust. 2 prawa budowlanego; 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy, 5) żądanie przed użyciem wyrobów budowlanych, materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania robót budowlanych, przedłożenia dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych wyrobów, materiałów i urządzeń do obrotu i stosowania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 6) uzasadnionych przypadkach żądanie przerwania wykonywania robót budowlanych oraz zabezpieczenia już wykonanych robót budowlanych, w szczególności, gdy wykonywanie robót zagraża życiu lub zdrowiu lub roboty są wykonywanie niezgodnie z umową, 7) wnoszenie zastrzeżeń dotyczących realizacji wykonywanych robót budowlanych, 8) zatwierdzanie protokołów odbioru robót, 9) informowanie Zamawiającego o dokonaniu przez pracownika Wykonawcy, a także osoby wykonujące prace na terenie budowy na podstawie umowy zlecenia, o dzieło lub innej umowy o świadczenie usług, czynności lub zaniechania dokonania czynności, które miało lub mogło mieć wpływ na jakość wykonywanych robót 10) niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o katastrofie budowlanej, 11) ocena przedstawionego przez wykonawcę uzasadnienia faktycznego i prawnego w przypadku zmiany umowy dotyczącej realizacji dodatkowych robót budowlanych, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp, w szczególności, czy dodatkowe roboty nie są objęte zamówieniem podstawowym, są niezbędne do prawidłowego wykonania robót budowlanych, a zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, oraz czy zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, 12) rzeczowe i finansowe rozliczenie nadzorowanych robót, 13) przygotowanie dokumentacji do ewentualnego postępowania sądowego lub ekspertyzy, 14) zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, 15) uczestniczenie w testach i próbach technicznych lub działaniach o podobnym charakterze, 16) organizowanie odbioru nadzorowanych robót budowlanych, 17) sporządzanie protokołów odbioru robót, 18) przekazanie terenu budowy wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego, 19) przekazanie Wykonawcy dziennika budowy wraz z wypełnioną kartą tytułową i wpisami o podjęciu funkcji inspektora nadzoru, 20) współdziałanie z nadzorem autorskim i potwierdzanie wpisem do dziennika budowy pobytów autorów projektu w ramach nadzoru autorskiego, 21) nadzór nad postępem robót budowlanych, 22) informowanie Zamawiającego o wadach dokumentacji w trakcie wykonywania robót budowlanych i występowanie do projektanta o usunięcie nieprawidłowości w terminach umożliwiających ich usunięcie, 23) zatwierdzanie wyrobów budowlanych, instalacji, urządzeń i dostaw przewidzianych przez wykonawcę robót budowlanych do wbudowania, a także kontrola dokumentów jakości, deklaracji zgodności i certyfikatów, 24) sprawdzanie zgodności dostaw urządzeń i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na te urządzenia oraz ich świadectw pochodzenia, 25) kontrola sposobu składowania i przechowywania wyrobów budowlanych, 26) sprawdzanie i kontrola realizacji projektu organizacji ruchu drogowego w związku z wykonywanymi robotami, 27) dołożenie wszelkich starań w celu zapewnienia terminowego zakończenia robót budowlanych, przy minimalnym stopniu utrudnień dla podmiotów trzecich, 28) ocena i weryfikacja propozycji wykonania robót zamiennych przedstawionej przez wykonawcę robot, 29) nadzór nad montażem i utrzymaniem w należytym stanie tablic informacyjnych, 30) współpraca z Zamawiającym w zakresie informacji i ewentualnych konsultacji społecznych, 31) udział jako doradca podczas ewentualnych kontroli Inspektora Nadzoru Budowlanego lub innych uprawnionych organów, 32) zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do powstania roszczeń wykonawcy robót w stosunku do Zamawiającego, 33) wstrzymanie robót wykonywanych w sposób zagrażający zdrowiu lub życiu ludzi, zagrażający środowisku naturalnemu lub z niedbalstwem, 34) dopilnowanie zabezpieczenia przez wykonawcę robót terenu budowy w przypadku odstąpienia od wykonania robót budowlanych, 35) rozliczenie robót budowlanych w przypadku odstąpienia od jego realizacji przez wykonawcę, 36) nadzór nad próbami i rozruchem pływalni, 37) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie a następnie dostarczenie jej Zamawiającemu w formie ustalonej z Zamawiającym, 38) sporządzanie dokumentacji z odbioru robót budowlanych, 39) bieżące dokonywanie przeglądów terenu budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego oraz sporządzenie informacji z kontroli do wiadomości Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych, 40) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych, o których mowa w umowie zawartej z wykonawcą robót budowlanych i sporządzenie protokołów z tych przeglądów. 3. Inspektor nadzoru inwestorskiego w ramach posiadanych uprawnień i obowiązków ma prawo: 1) wydawać osobie uprawnionej do kierowania robotami budowlanymi polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: a) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, b) wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, c) przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 prawa budowlanego, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych; 2) żądać od osoby uprawnionej do kierowania robotami budowlanymi dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 4. Do obowiązków każdego inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach posiadanych uprawnień i obowiązków należy również: 1) informowanie kierownika zamawiającego, koordynatora oraz Wykonawcę o dokonaniu przez pracownika Wykonawcy, a także osoby wykonujące prace na terenie budowy na podstawie umowy zlecenia, o dzieło lub innej umowy o świadczenie usług, czynności lub zaniechania dokonania czynności, które miało lub mogło mieć wpływ na jakość wykonywanych robót, 2) Złożenie Zamawiającemu wniosku z uzasadnieniem o przeprowadzenie badań, testów, prób lub ekspertyz, jeżeli może to mieć wpływ na jakość wykonywanych robót. 5. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego oraz koordynator wykonują swoje obowiązki zgodnie z zakresem swoich uprawnień i obowiązków. 6. Bez zgody Zamawiającego koordynator i inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest upoważniony do żądania wykonania robót dodatkowych, robót zamiennych, a także robót, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp. 7. Do koordynatora ust. 4 pkt 1 stosuje się odpowiednio. Narady § 2. 1. Na żądnie Zamawiającego w okresie wykonywania nadzoru inwestorskiego i robót budowlanych koordynator i inspektorzy nadzoru budowlanego uczestniczą w naradach. 2. Celem narad, o których mowa w ust. 1 jest: 1) przedstawienie przez Wykonawcę postępu w realizacji wykonywanych robót budowlanych, 2) omówienie problemów, jakie wystąpiły lub występują w realizacji wykonywanych robót budowlanych, 3) wyjaśnienie przez Wykonawcę zastrzeżeń Zamawiającego, koordynatora lub inspektora nadzoru inwestorskiego dotyczących realizacji wykonywanych robót budowlanych. 3. Narady, o których mowa w ust. 1, odbywają się nie częściej niż raz na 21 dni. 4. Zamawiający zawiadamia koordynatora i inspektora nadzoru inwestorskiego Wykonawcę o naradach faksem lub pocztą elektroniczną na 7 dni przed terminem narady. Raporty § 3. 1. Koordynator i inspektor nadzoru inwestorskiego sporządzają: 1) raporty miesięczne, 2) raporty doraźne, 3) raport końcowy z wykonania robót (raport końcowy) 2. Raporty miesięczne obejmują każdy kolejny następujący po sobie miesiąc kalendarzowy i są składane w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu, którego dotyczy raport dotyczy. 3. Pierwszy raport miesięczny zostanie przedłożony po upływie pierwszego miesiąca kalendarzowego po podpisaniu umowy. 4. Raport miesięczny zawiera, co najmniej: 1) opis istotnych czynności i decyzji koordynatora/inspektora nadzoru inwestorskiego mających znaczenie dla prawidłowego wykonywania robót budowlanych, 2) stwierdzone zagrożenia i nieprawidłowości w toku wykonywania robót budowlanych i na terenie budowy, 3) stwierdzone zagrożenia i nieprawidłowości mające znaczenie dla fizycznego postępu wykonywanych robót budowlanych, w tym wielość opóźnienia i przyczyny tego opóźnienia, 4) zmiany w organizacji pracy i wykonawcy robót budowlanych, 5) informacje o postępie rzeczowym i finansowym wykonywanych robót budowlanych w okresie raportowanym oraz narastająco, w tym opis robót budowlanych wykonanych w raportowanym okresie, 6) informacje o planowanych lub podjętych działaniach w celu zapobieżenia wystąpieniu opóźnień w wykonywaniu robót budowlanych. 5. Raporty miesięczne składa się w formie pisemnej, w 3 egzemplarzach. 6. Raporty doraźne sporządza się: 1) gdy w toku wykonywania robót wystąpią zdarzenia mające lub mogące mieć wpływ na zmniejszenie jakości tych robót, 2) gdy roboty wykonywane są w sposób zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi, 3) gdy w toku wykonywania robót wystąpią zdarzenia mające lub mogące mieć wpływ na zmniejszenie jakości wykonywanych robót, 4) w razie uzasadnionego podejrzenia, że wykonawca wykonuje roboty niezgodnie z umową. 7. Raporty miesięczne sporządza się w formie pisemnej w postaci papierowej. 8. Raport doraźny sporządza się niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 6. Raport doraźny przekazuje się Zamawiającemu niezwłocznie po jego sporządzeniu. Warunki wykonywania nadzoru inwestorskiego określa wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4 000,00 PLN. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: 82 2030 0045 1110 0000 0063 8150. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ wykonawca składa wraz z ofertą. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonywanie nadzoru inwestorskiego w ramach realizacji zamówienia „Remont hali sportowej OSIR z zapleczem administracyjno-socjalnym oraz rozbudowa o krytą pływalnię. Oznaczenie sprawy: IR.271.4.2018. 9. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 11. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. 12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.4.2. SIWZ. 13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.12. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.16. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa tego warunku w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zgodnie z § 14 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp składa się w oryginale. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu drugim, wykonawca składa w oryginale wraz z ofertą. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach