Przetargi.pl
Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży

Powiat Myszkowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Myszkowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42300 Myszków, ul. Pułaskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 159 100 , fax. 343 159 160
  • Data zamieszczenia: 2018-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Myszkowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Myszkowie
    ul. Pułaskiego 6
    42300 Myszków, woj. śląskie
    tel. 343 159 100, fax. 343 159 160
    REGON: 15139907700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiatmyszkowski.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży. II. Bankowa obsługa budżetu Powiatu obejmuje: 1.Jednostkę samorządu terytorialnego (jst) – Powiat Myszkowski. 2.Starostwo Powiatowe w Myszkowie. 3.Powiatowe jednostki organizacyjne, w tym inspekcje i straże : 1) Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie, 2) Powiatowy Zarząd Dróg w Myszkowie, 3) Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Myszkowie, 4) Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Myszkowie, 5) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myszkowie, 6) Rodzinny Dom Dziecka w Myszkowie, 7) Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Myszkowie, 8) Liceum Ogólnokształcące im. mjr H. Sucharskiego w Myszkowie, 9) Zespół Szkół Nr 1 im. E. Kwiatkowskiego w Myszkowie, 10) Zespół Szkół Nr 2 im. H. Kołłątaja w Myszkowie, 11) Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Żarkach. III. Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży, polegającej na: 1) Otwarciu, prowadzeniu i likwidacji rachunków bieżących, w tym lokat weekendowych i rachunków pomocniczych oraz rachunków walutowych (EURO), obejmujących budżet Powiatu, Starostwa Powiatowego, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży, bez pobierania opłat i prowizji. 2) Wydawaniu książeczek czekowych, bez pobierania opłat i prowizji. 3) Realizacji czeków, bez pobierania opłat i prowizji. 4) Przyjmowaniu wpłat gotówkowych, bez pobierania opłat i prowizji. 5) Dokonywaniu wypłat gotówkowych, bez pobierania opłat i prowizji. 6) Odbiór wartości pieniężnych z Punktu Kasowego Starostwa Powiatowego w Myszkowie, w dni robocze, w godzinach: a. poniedziałek, środa, czwartek od godz.15:15 do godz. 15:25 b. wtorek od godz. 15:30 do godz. 15:45 c. piątek od godz. 13:45 do godz. 13:55 i wpłata na odpowiednie rachunki bankowe w dniu operacji oraz zapewnienie ochrony odebranych wartości pieniężnych w formie pakietu zamkniętego od momentu odebrania z Punktu Kasowego Starostwa Powiatowego do momentu wpłaty ich do Banku na odpowiednie rachunki bankowe. Uwaga: - w uzasadnionych przypadkach godziny odbioru wartości pieniężnych z Punktu Kasowego Starostwa Powiatowego w Myszkowie mogą ulec zmianie, o czym Zamawiający powiadomi Bank pisemnie z jednodniowym wyprzedzeniem. - wszystkie koszty i opłaty związane z odbiorem wartości pieniężnych zawarte będą w cenie ofertowej. 7) W razie nie dostarczenia i wpłaty środków pieniężnych na odpowiednie rachunki bankowe, Bank ponosi odpowiedzialność i pokrywa z własnych środków ewentualną szkodę w pełnej wysokości. 8) Godziny odbioru wartości pieniężnych z Punktu Kasowego Starostwa Powiatowego nie podlegają negocjacjom. 9) Realizacja poleceń przelewów elektronicznych w systemie bankowości elektronicznej będzie miała miejsce na następujących zasadach : a) przelewów na konto w banku obsługującym, bez pobierania opłat i prowizji, b) przelewów na konto do innego banku, c) przelewy winny być dokonywane w tym samym dniu umożliwiając realizację danych płatności, d) realizacja zleceń płatniczych – przelewów, z wpływów bieżących, e) za zainstalowanie oraz korzystanie z systemu bankowości elektronicznej Bank nie będzie pobierał jakichkolwiek opłat i prowizji, f) nielimitowana liczba użytkowników oraz stanowisk z dostępem do elektronicznego systemu bankowego, g) wpływ środków zagranicznych na rachunki walutowe (SEPA) bez prowizji i opłat. 10) Realizacja poleceń przelewów papierowych w systemie bankowości elektronicznej będzie miała miejsce w sytuacjach losowych (np. awaria systemu, brak prądu) bez pobierania opłat i prowizji na następujących zasadach: a) umożliwienie realizacji poleceń przelewów na konto w banku obsługującym oraz do innego banku, b) przelewy winny być dokonywane w tym samym dniu umożliwiając realizację danych płatności, c) realizacja zleceń płatniczych – przelewów, z wpływów bieżących. 11) Udzielaniu Powiatowi na jego wniosek kredytu w rachunku bieżącym w terminie do 14 dni od daty dostarczenia wniosku - do wysokości określonej corocznie przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej. Uwaga: dla zabezpieczenia kredytu Zamawiający nie może udzielić pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym. 12) Kredyt w rachunku bieżącym zaciągany jest na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Powiatu i będzie spłacany na koniec każdego roku budżetowego. 13) Każda wpłata na rachunek bankowy budżetu Powiatu pomniejsza kwotę zaciągniętego kredytu w rachunku bieżącym. 14) Otwieranie, prowadzenie i likwidacja rachunków bankowych dla budżetu Powiatu, Starostwa Powiatowego, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży odbywać się będzie na jednakowych warunkach. 15) Wydawanie historii prowadzenia rachunków, zaświadczeń i opinii bankowych bez pobierania opłat i prowizji. 16) Wydawanie promesy kredytowej na wniosek Powiatu w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia informacji koniecznych do wydania takiego dokumentu, bez pobierania opłat i prowizji. 17) Generowanie za pośrednictwem bankowości elektronicznej dla potrzeb służb finansowo – księgowych, wyciągu do rachunku bankowego każdego dnia, najpóźniej do godziny 8:00, bez pobierania opłat i prowizji. 18) Zapewnieniu bezpłatnej pomocy technicznej w okresie wdrożeniowym i powdrożeniowym pracownikom Starostwa Powiatowego, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży pracujących w systemie bankowości elektronicznej. 2. Wykonawca winien zapewnić obsługę Zamawiającego, w co najmniej jednej placówce (filii, oddziale) na terenie miasta Myszkowa. Najwyżej oceniony Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia o posiadaniu bądź gotowości utworzenia oddziału lub filii (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ). 3. Zamawiający nie dopuszcza pobierania żadnych opłat i prowizji od uruchomienia i obsługi kredytu, w tym również od salda niewykorzystanej części kredytu w rachunku bieżącym. 4. Posiadacz rachunku składa dyspozycje rozliczeniowe w godzinach od 8:00 do 16:00.. 5. Przelewy wychodzące, złożone do godziny 16:00, powinny obciążać rachunki bankowe w tym samym dniu roboczym. 6. Na dzień ogłoszenia przetargu wszystkie jednostki organizacyjne są jednostkami budżetowymi. 7. Wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych (instalacja, szkolenie pracowników, nadawanie użytkownikom uprawnień niezbędnych do uruchomienia bankowości elektronicznej), przeprowadzenie niezbędnych aktualizacji systemu bankowości elektronicznej, w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania, bez opłat i prowizji. 8. Z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Powiatu Myszkowskiego zostaną zawarte odrębne umowy bankowej obsługi na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego. 9. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych (PLN) będą naliczane w okresach miesięcznych i kapitalizowane na koniec każdego miesiąca, z wyjątkiem lokat weekendowych. 10. Odsetki od środków zgromadzonych na rachunku bankowym lokat weekendowych będą naliczane i kapitalizowane w dniu następnym po zakończeniu lokaty weekendowej. 11. Zmiana oprocentowania następuje w okresach miesięcznych, z wyjątkiem lokat weekendowych. 12. Opłaty i marża Banku są stałe w okresie obowiązywania umowy. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego lokowania wolnych środków w innych bankach. 14. Zapłata za wykonane usługi bankowe nastąpi na podstawie wystawionej przez Bank faktury na koniec każdego miesiąca, w terminie 14 dni od daty wpływu za czynności bankowe: - opłaty za przelewy elektroniczne zewnętrzne, - odbiór wartości pieniężnych z Punktu Kasowego Starostwa Powiatowego. 15. Automatyczne lokowanie środków pieniężnych (lokata weekendowa) zgromadzonych na rachunku bankowym budżetu Powiatu, wskazanym przez Zamawiającego oraz bieżących rachunkach bankowych jednostek budżetowych Powiatu Myszkowskiego, z możliwością odstąpienia od zasady na wniosek Zamawiającego. 16. Zamawiający zastrzega sobie, iż na ostatni dzień roboczy każdego roku kalendarzowego obowiązywania umowy, środki zgromadzone na rachunku bankowym budżetu Powiatu (jst) nie podlegają lokacie weekendowej (na 31 grudnia środki zgromadzone na rachunku bieżącym jst muszą pozostawać w dyspozycji Zamawiającego). 17. Zapewnienie prowadzenia rachunków bankowych utworzonych dla celów projektów, programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej według wymogów narzuconych przez instytucje przekazujące w/w środki. 18. Wysokość oprocentowania środków pieniężnych - lokat weekendowych na rachunku bankowym budżetu Powiatu wynosi stawkę WIBID T/N z dnia poprzedzającego okres lokaty weekendowej, urzeczywistniając ją o + marżę Banku. W dniu zawarcia umowy oprocentowanie wynosi ……… w stosunku rocznym, w tym stała marża Banku wynosi……….. Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. 19. Wysokość oprocentowania środków pieniężnych (PLN ) na rachunkach bieżących i pomocniczych (jedna stopa dla wszystkich rachunków) wynosi stawkę WIBID 1M wyliczoną jako średnia z 10 ostatnich notowań poprzedzających okres obrachunkowy ( 1 miesiąc kalendarzowy ) urzeczywistniając ją o + marżę Banku. W dniu zawarcia umowy oprocentowanie wynosi ……… w stosunku rocznym, w tym stała marża Banku wynosi……….. Zmiana oprocentowania następuje w okresach miesięcznych. Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. 20. Wysokość oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym wynosi stawkę WIBOR 1M wyliczoną jako średnia z 10 ostatnich notowań poprzedzających okres obrachunkowy ( 1 miesiąc kalendarzowy ) urzeczywistniając ją o + marżę Banku. W dniu zawarcia umowy oprocentowanie wynosi ……… w stosunku rocznym, w tym stała marża Banku wynosi………… Zmiana oprocentowania następuje w okresach miesięcznych. Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. 21. W celu dochowania zasady porównywalności składanych ofert do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć: 1) wskaźnik WIBOR 1M w wysokości 1,64% - z dnia 03.04.2018r. 22. W celu dochowania zasady porównywalności składanych ofert do wyliczenia oprocentowania środków pieniężnych należy przyjąć: 1) wskaźnik WIBID 1M w wysokości 1,44% - z dnia 03.04.2018r. dla rachunków bieżących, 2) wskaźnik WIBID T/N w wysokości 1,31% - z dnia 03.04.2018r. dla lokat weekendowych 23. Średni stan środków pieniężnych na wszystkich rachunkach bankowych Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży na koniec każdego miesiąca kalendarzowego może wynosić około 3.000.000 zł. 24. Średni stan środków pieniężnych na rachunku bankowym Powiatu Myszkowskiego do lokaty weekendowych wynosi około 2.000.000 zł. 25. Średnia dzienna wielkość odbieranych wartości pieniężnych z Punktu Kasowego Starostwa Powiatowego w Myszkowie mieści się w granicy od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. 26. Rachunek bankowy w walucie obcej może być niezbędny przy realizacji Projektu z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej. 27. Informacja o planowanych wielkościach budżetu Powiatu Myszkowskiego na rok 2018, na koniec miesiąca marca 2018r. Plan dochodów 60.526.193,00 zł, w tym: Dochody bieżące 53.652.556,00 zł Dochody majątkowe 6.873.637,00 zł Plan wydatków 67.650.994,00 zł, w tym: Wydatki bieżące 50.995.926,00 zł Wydatki majątkowe 16.655.068,00 zł Plan przychodów 8.004.801,00 zł Plan rozchodów 880.000,00 zł 28. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust.3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę/podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności operacyjne związane z obsługą rachunków w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t..j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). Przez czynności operacyjne zamawiający rozumie działalność wykonawcy związaną z realizacją usług objętych zamówieniem: obsługa rachunków bankowych (w tym: realizacja poleceń przelewu, przyjmowanie wpłat i wypłat gotówkowych). 29. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby co najmniej na okres realizacji umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 30. Wykonawca złoży oświadczenie, że w dniu rozpoczęcia realizacji umowy osoby wykonujące czynności operacyjne będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy zgodnie z którym przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 31. Dla udokumentowania tego faktu w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu pracowników na umowę o pracę, o których mowa w ust. 28. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy/umów o pracę (lub kopie druku ZUS RCA) osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów (lub kopie druku ZUS RCA) powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (tj. w szczególności bez nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 32. W przypadku konieczności zmiany w okresie trwania umowy osób wykonujących czynności w ramach przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu zaktualizowanego oświadczenia o zatrudnieniu pracowników na umowę o pracę, o których mowa w ust.28. Obowiązek ten Wykonawca zrealizuje w terminie 5 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy/umów o pracę (lub kopie druku ZUS RCA) osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów (lub kopie druku ZUS RCA) powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (tj. w szczególności bez nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 33. Zamawiający może w każdym czasie realizacji umowy zwrócić się ponownie do Wykonawcy/Podwykonawcy o przedłożenie aktualnego oświadczenia, o którym mowa w ust. 28 oraz o okazanie dowodów potwierdzających zatrudnienie osób, natomiast Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić je niezwłocznie Zamawiającemu, ale w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od momentu wezwania. 34. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy lub Podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 28 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 35. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 36. Za każdy stwierdzony przypadek niespełnienia obowiązku, o którym mowa w ust.28 SIWZ, a w szczególności nie przedłożenia zamawiającemu w wyznaczonym przez niego terminie dowodów, o których mowa w ust.31-33 niniejszej SIWZ lub jeżeli przedłożone dowody (dokumenty) nie potwierdzają zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w ust.38 Wykonawca zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne - w wysokości 800,00 zł. 11. Rodzaj zamówienia: usługa 12. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Główny przedmiot: 66110000-4 – Usługi bankowe 3.1 Informacje dodatkowe 1. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art.29 ust. 4 ustawy Pzp. 2. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 3. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej wobec czego Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art.36 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp. 5. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, wobec czego Zamawiający nie określa warunków, o których mowa w art.36 ust.2 pkt 4 ustawy Pzp. 7. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej wobec czego Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 36 ust.2 pkt 7 ustawy Pzp. 8. Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie jest zobligowany do wprowadzenia dodatkowego opisu pod katem art. 29 ust.5 ustawy Pzp. 9. Zamawiający nie określa wymogu lub możliwości złożenia ofert w niniejszym postępowaniu w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, o którym mowa w art.10a ust.2 ustawy Pzp. 10. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłym Wykonawcą zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części niniejszego zamówienia, wobec czego Zamawiający nie dokonuje takiego zastrzeżenia zgodnie z art.36a ust.2 ustawy Pzp. 3.2 Podwykonawcy 1. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonania części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie tego zamówienia. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy Pzp żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców – Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do SIWZ). 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podanie przez Wykonawcę ich nazw (firm) podwykonawców, w tym celu należy wypełnić punkt 5 w Formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ). W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt niewypełniony (puste pole), zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi, tj. bez udziału podwykonawców. 4.1 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4.2Jeżeli powierzenie podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art.25a ust.1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4.3 Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę albo zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 4.4 Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie tego zamówienia. 4.5 Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są dostawy lub usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą). 5. Zgodnie z art.22a ustawy – Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art.45 ust.6 pkt 2-5 ustawy Pzp musi wynikać: 1) zabezpieczenie oferty Wykonawcy złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usługi, pn. „Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży.” Numer referencyjny postępowania – OR-I.272.3.2018; 2) oznaczenie zobowiązanego jako Wykonawcy (wnioskującego o wystawienie gwarancji wadialnej); 3) oznaczenie Zamawiającego jako beneficjenta gwarancji wadialnej; 4) oznaczenie gwaranta jasko podmiotu udzielającego gwarancji wadialnej; 5) nazwa postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 6) suma gwarancyjna; 7) okres obowiązywania gwarancji wadialnej; 8) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniach: a) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, b) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 9) warunki wypłaty sumy gwarancyjnej, które powinny określać formę żądania beneficjenta oraz miejsce i termin jego dostarczenia, w taki sposób, aby nie utrudniały wypłaty sumy gwarancyjnej dla Zamawiającego; 10) zapisy dotyczące gwarancji, miejsca i daty jej wystawienia. 4. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w KASIE Starostwa Powiatowego w Myszkowie na Sali Obsługi Interesantów, Starostwo Powiatowe w Myszkowie, 42 – 300 Myszków, ul. Pułaskiego 6, a kserokopię wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. 5. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Myszkowie Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie 35 8279 0000 0100 2293 2001 0163 podając nazwę wpłacającego oraz informacje czego wpłata dotyczy: „Wykonywanie bankowej obsługi Powiatu Myszkowskiego, Starostwa Powiatowego w Myszkowie, powiatowych jednostek organizacyjnych, inspekcji i straży” Nr OR-I.272.3.2018 7. Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 28.05.2018 r. do godz. 1000 . 8. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w KASIE Starostwa Powiatowego w Myszkowie na Sali Obsługi Interesantów, Starostwo Powiatowe w Myszkowie, 42 – 300 Myszków, ul. Pułaskiego 6, a kserokopię wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. 9. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1pkt 7b) ustawy Pzp. 10. Wadium wniesione przez jednego z wykonawców występujących wspólnie uważa się za wniesione prawidłowo. 11. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 12. Zgodnie z art.46 ust.3 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.2. Zasady zwrotu wadium 1. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy, Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy. 2. Zgodnie z art. 46 ust. 1a ustawy, wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.3. Utrata wadium 1. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę najkorzystniejszego. 2. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp– w zakresie: a) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: 1. Wykonawca jest uprawniony do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe ( Dz. U. z 2017 r. poz.1876 z późn. zm.), tj. dysponuje dokumentami uprawniającymi do prowadzenia tej działalności: - aktualnym zezwoleniem Prezesa Narodowego Banku Polskiego na utworzenie banku, albo - statutem z którego wynika upoważnienie (uprawnienie) do wykonywania czynności bankowych w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy prawo bankowe, albo - rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów o utworzeniu banku państwowego, albo - statutem banku w przypadku banków spółdzielczych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zawartość oferty stanowić będą wypełnione i podpisane niżej wymienione dokumenty: a) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy- załącznik Nr 1 do SIWZ. b) Oświadczenia (oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego) – załącznik Nr 2 do SIWZ. c) Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeżeli dotyczy). d) Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. e) Kserokopię polecenia przelewu lub kserokopię dokumentu wadialnego wnoszonego w formie niepieniężnej, którego oryginał jest składany przed upływem terminu składania ofert w KASIE Starostwa Powiatowego w Myszkowie na Sali Obsługi Interesantów, Starostwo Powiatowe w Myszkowie, 42 – 300 Myszków, ul. Pułaskiego 6. f) Zobowiązanie – zasoby (w zakresie zdolności technicznej, zdolności zawodowej) – załącznik Nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 2. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wynikającym z wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu (na podstawie art. 24 ust.1 pkt 12-22, ust. 5 pkt 1) i pkt 3) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art.25 a ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniana, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa wyżej w pkt. 1-4, oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.Procedura sanacyjna – samooczyszczenie a) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 pkt 14 oraz 16-20 lub ust.5 pkt 1) i pkt 3) ustawy może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. b) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 7.1. Powyżej wskazane dowody należy dołączyć do oświadczenia własnego Wykonawcy wskazanego w pkt 7.1.1lit. b niniejszego Rozdziału. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ) 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23) ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust.5 ustawy, każdy z Wykonawców jest zobowiązany zgodnie z art.24 ust.11 ustawy do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. UWAGA: Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.2. SIWZ – składają, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie http://powiatmyszkowski.bip.net.pl/ informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach