Gmina Lubomia ogłasza przetarg
- Adres: 44-360 Lubomia, Adama Mickiewicza 4
- Województwo: śląskie
- Telefon/fax: tel. 324516155
- Data zamieszczenia: 2022-10-04
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubomia
Adama Mickiewicza 4
44-360 Lubomia, woj. śląskie
tel. 324516155
REGON: 647 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.lubomia.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Lubomia, w tym jej jednostek organizacyjnych, w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2026 r. - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Lubomia, w tym jej jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2026 r.”2. Zakres zamówienia obejmuje:1) otwarcie i prowadzenie rachunku podstawowego dla budżetu Gminy, którego właścicielem będzie Gmina Lubomia, a dysponentem – Urząd Gminy Lubomia;2) otwarcie, prowadzenie i likwidację rachunków bieżących oraz rachunków pomocniczych (zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, rachunków na środki z UE, rachunku na wpłaty wadium) dla jednostek organizacyjnych Gminy, których właścicielem będzie Gmina Lubomia, a dysponentami poszczególne jednostki, czyli:- Urząd Gminy Lubomia,- Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubomi,- Szkoła Podstawowa w Lubomi,- Szkoła Podstawowa w Syryni,- Przedszkole w Lubomi,- Przedszkole w Syryni,- Przedszkole w Nieboczowach,- Zakład Wodociągowo-Kanalizacyjny w Lubomi;3) otwarcie, prowadzenie i likwidację rachunków bieżących oraz rachunków pomocniczych (zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, rachunków na środki z UE, rachunku na wpłaty wadium) dla jednostek organizacyjnych Gminy, których właścicielem i dysponentem będą jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną, czyli:- Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Lubomi,- Gminna Biblioteka Publiczna w Lubomi;4) otwarcie i prowadzenie rachunków Pracowniczych Kas Zapomogowo-Pożyczkowych funkcjonujących przy jednostkach organizacyjnych Gminy; 5) otwarcie, prowadzenie i likwidacja rachunków bieżących i pomocniczych dla jednostek organizacyjnych Gminy, nowopowstałych w trakcie realizacji zamówienia;6) ewidencja wpływu środków oraz wpłat gotówkowych na rachunki Zamawiającego, zarówno wpłaty własne jak i wpłaty innych podmiotów (np. podatników);7) realizacja przelewów środków z rachunków Zamawiającego na rachunki Zamawiającego (tzw. przelewy własne), na rachunki innych podmiotów prowadzone w ramach obsługującego banku oraz na rachunki w innych bankach;8) wypłaty gotówkowe na podstawie dyspozycji ustnej osób upoważnionych do dysponowania rachunkiem lub realizacja czeków podpisanych przez osoby upoważnione do dysponowania rachunkiem;9) lokowanie wolnych środków i obsługę bankową rachunków lokat terminowych (w ramach potrzeb), z tym że, Zamawiający zastrzega sobie prawo do lokowania wolnych środków również w innych instytucjach finansowych;10) oprocentowanie środków pieniężnych na wszystkich obsługiwanych rachunkach (chyba, że Zamawiający wskaże, iż dany rachunek nie powinien być oprocentowany); 11) kapitalizację odsetek na wskazanych rachunkach bankowych; 12) pobieranie prowizji i opłat za prowadzenie i obsługę rachunków, z rachunków wskazanych przez Zamawiającego;13) zainstalowanie na koszt banku programu komputerowego umożliwiającego obsługę rachunków bankowych (dotyczy także lokat), w tym realizację zleceń płatniczych (tzw. systemu bankowości elektronicznej) dla wszystkich jednostek (min. 36 stanowisk, z tego 34 stanowiska dla Gminy i jej jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, a 2 dla jednostek organizacyjnych Gminy posiadających osobowość prawną);14) dostęp do rachunków bankowych (również poprzez system bankowości elektronicznej) dla poszczególnych dysponentów rachunków (osób upoważnionych);15) realizację zleceń płatniczych we wszystkich typach (Eliksir, Ekspresowy, Sorbnet);16) realizację w tym samym dniu roboczym, zleceń płatniczych składanych do godziny 12.00 za pomocą systemu bankowości elektronicznej, z wyłączeniem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy;17) przyjmowanie i wykonywanie zleceń płatniczych składanych na zewnętrznych nośnikach danych lub w formie papierowej w przypadku awarii systemu lub braku łączności z bankiem do godziny 15.00w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy;18) realizacja zleceń płatniczych Zamawiającego (uznanie rachunku innego podmiotu) nie dłużej niż 2 dni robocze, nie wliczając sobót, niedziel i dni wolnych od pracy; 19) możliwość generowania wyciągów bankowych z ustaleniem salda i dokładnego opisu dokonanej operacji na każdy dzień, w którym operacje te miały miejsce;20) możliwość odtwarzania historii rachunku (również w systemie bankowości elektronicznej) wszystkich rachunków (również rachunków już zamkniętych);21) przeszkolenie pracowników w zakresie zainstalowanego systemu bankowości elektronicznej w każdej jednostce;22) świadczenie usługi Identyfikacji Przychodzących Płatności Masowych; 23) sporządzanie codziennych wyciągów bankowych;24) udostępnienie blankietów czekowych;25) sporządzanie opinii lub zaświadczeń bankowych (w ramach potrzeb);26) możliwość korzystania z bankowej informacji telefonicznej;27)[ nie dotyczy Gminnego Ośrodka Kultury Rekreacji i Sportu oraz Gminnej Biblioteki publicznej] udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku podstawowym budżetu Gminy na sfinansowanie przejściowego deficytu:a) który będzie miał charakter odnawialny i uruchamiany będzie na każdy rok budżetowy po podpisaniu umowy (aneksu do umowy) przez Wójta Gminy Lubomia, który będzie posiadał stosowne upoważnienie,b) spłacany będzie z bieżących wpływów, a całkowita spłata kredytu nastąpi nie później niż 31 grudnia każdego roku budżetowego, czyli w ostatnim dniu umowy,c) kwota kredytu będzie wynikała z uchwały budżetowej podejmowanej corocznie przez Radę Gminy Lubomia (obecnie jest to kwota: 4 000 000,00 zł),d) oprocentowanie kredytu będzie opierało się o zmienną stopę procentową opartą na stawce WIBOR 1M powiększoną/pomniejszoną o marżę zaoferowaną przez Wykonawcę i będzie naliczane od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu oraz pobierane ostatniego dnia każdego miesiąca z rachunku wskazanego przez Zamawiającego,e) limit kredytu wynikający z umowy będzie do dyspozycji Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy w danym roku budżetowym i będzie uruchamiany w dowolnej wysokości, bez wcześniejszej konieczności zawiadamiania o zamiarze jego uruchomienia,f) każdy wpływ na rachunek bieżący budżetu Gminy będzie powodował zmniejszenie salda kredytu i możliwość zaciągnięcia kolejnej jego transzy do wysokości limitu określonego w umowie,g) dopuszczalnym zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzoną kontrasygnatą Skarbnika Gminy (w ramach zabezpieczenia spłaty kredytu nie dopuszcza się stosowania w umowie o kredyt zapisów niezgodnych z treścią art. 264 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 1634 z poźn. zm.).3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ oraz w projektowanych minimalnych postanowieniach umowy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunek uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. 1)Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, tj. zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego uprawniające do prowadzenia działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2439 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy innym dokumentem potwierdzającym rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.2. Warunek zdolności technicznej lub zawodowej. 1)Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną usługę w zakresie bankowej obsługi podmiotu, którego roczne dochody budżetowe wynosiły co najmniej 20.000.000,00 zł.Uwaga: W przypadku wykazania się przez Wykonawcę doświadczeniem w zakresie usługi wykonywanej (będącej w trakcie realizacji), Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert realizacja usługi trwała co najmniej 12 miesięcy.Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę (zakres), w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.Uwaga: Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.Uwaga: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunku udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-20
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Kompleksowe usługi bankowe na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o. obejmujące obsługę rachunku bieżącego oraz udzielenie kredytu obrotowego odnawialnego w rachunku bieżąc(...)
Dodano: 2024-02-15 - Obsługa bankowa budżetu Gminy Toszek i jej jednostek organizacyjnych
Dodano: 2023-11-10 - Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podlegających jej jednostek organizacyjnych
Dodano: 2022-10-18 - „Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta Orzesze i jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.01.2021-31.12.2025r.”
Dodano: 2021-01-27 - Bankowa obsługa budżetu gminy Będzin i jej jednostek organizacyjnych oraz wskazanych Instytucji Kultury na lata 2021-2024
Dodano: 2021-01-22 - Bankowa obsługa budżetu gminy Będzin i jej jednostek organizacyjnych oraz wskazanych Instytucji Kultury na lata 2021-2024
Dodano: 2020-12-03 - Obsługa bankowa budżetu Gminy Toszek i jej jednostek organizacyjnych
Dodano: 2020-11-18 - Bankowa obsługa budżetu gminy Będzin i jej jednostek organizacyjnych oraz wskazanych Instytucji Kultury na lata 2021-2024
Dodano: 2020-11-16 - Obsługa bankowa budżetu Gminy Sławków i gminnych jednostek organizacyjnych w latach 2021-2022
Dodano: 2020-10-06 - Obsługa bankowa budżetu Gminy Toszek i jej jednostek organizacyjnych
Dodano: 2020-09-23