Przetargi.pl
Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w leśnictwie Rydzyny i Teodory w 2014 roku

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kolumna w Łasku ogłasza przetarg

  • Adres: 98-100 Łask, ul. Armii Ludowej 1c
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 6754206; 6754359 , fax. wew. 114
  • Data zamieszczenia: 2014-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kolumna w Łasku
    ul. Armii Ludowej 1c 1c
    98-100 Łask, woj. łódzkie
    tel. 43 6754206; 6754359, fax. wew. 114
    REGON: 73002096028001
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kolumna.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w leśnictwie Rydzyny i Teodory w 2014 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej, polegających na wykonaniu w 2014 roku pozyskania i zrywki drewna w łącznej ilości 4036 m3 drewna na terenie leśnictwa Teodory i Rydzyny, zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach (tekst jednolity: Dz. U. 2011 r. nr 12 poz. 59 z późn. zm.) polegających m.in. na pozyskaniu, zrywce i podwozie drewna. Zamawiający zapewnia na własny koszt następujące materiały niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia - drewno do wbudowania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem poszczególnych pozycji (prac) oraz miejsc ich wykonywania (adresów leśnych), zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 1.1. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia. 1.1.1. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie. Terminy i kolejność wykonania poszczególnych prac wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym, określone zostaną w zleceniach prac do wykonania sporządzanych przez właściwych leśniczych. Odbiór ilościowy i jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwych leśniczych na drukach protokołu odbioru robót, który jest podstawą do wystawienia faktury za wykonane usługi. Należność za usługę będzie płatna przelewem na konto wykonawcy w terminie 10 dni od daty złożenia faktury. 1.1.2. Zamawiający dopuszcza realizację usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna metodami: ręczno - mechaniczną oraz z wykorzystaniem specjalistycznych maszyn wielooperacyjnych z zastrzeżeniem, że dla min. 80 % masy drewna zamawiający żąda jego pozyskania maszynami wielooperacyjnymi typu harvester, z zastrzeżeniem, iż prace będą rozliczane w oparciu o Zarządzenie Nr 99 Dyrektora Generalnego LP z dnia 21.11.2003 r. zn. spr. OR-181-1-03 w sprawie wprowadzenia katalogów norm czasu pracy tak jak dla prac leśnych z pozyskania przy użyciu pilarki i pomocniczych narzędzi ręcznych w terenach nizinnych. Realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie pozyskania i zrywki nie może powodować uszkodzeń pni drzew stojących w ilości powyżej 2% w drzewostanie objętym usługą. Wykonawca wraz z przedstawicielem zamawiającego uczestniczy w obmiarze wyrobionych sortymentów drzewnych. 1.1.3. Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia śmieci i odpadów z powierzchni, na której wykonywana jest usługa. 1.1.4. Przy realizacji zadań wykonawcę obowiązuje przestrzeganie następujących uregulowań prawnych: 1.1.4.1. Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej wprowadzona Zarządzeniem nr 36 DGLP z dnia 20.04.2012 roku (obowiązuje od 01.10.2012 r.); 1.1.4.2. Ramowy zakres czynności zawarty w części A pkt V Katalogu norm czasu dla prac leśnych, stanowiącego załącznik do Zarządzenia DGLP nr 99-2003 z 21.11.2003 roku; 1.1.4.3. Zasady Hodowli Lasu wprowadzone zarządzeniem Nr 53 DGLP z 21.11.2011 roku; 1.1.4.4. Instrukcja Ochrony Lasu wprowadzona zarządzeniem Nr 57 DGLP z 22.11.2011 roku; 1.1.4.5. Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu wprowadzona zarządzeniem Nr 54 DGLP z 21.11.2011 roku; 1.1.4.6 Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC i PEFC. www.fsc.pl www.pefc-polska.pl 1.1.4.7. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22.03.2006 roku w sprawie zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz.U. Nr. 58, poz. 405 ze zm.). 1.1.4.8. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24.08.2006 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr. 161, poz. 1141) oraz zapisów art. 208 ustawy z dnia 26.08.1974 roku Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. 1998, Nr 21, poz. 94) dotyczących wyznaczania koordynatora sprawującego nadzór na bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników zatrudnionych w tym samym miejscu. 1.2. Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom wykonania usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia. W tym przypadku wykonawca jest zobowiązany wskazać na Formularzu oferty (Zał. nr 2 do SIWZ) zakres prac, który zamierza powierzyć podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty będzie uznawany jako stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia. 1.2.1. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za usługi, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. 1.2.2. Wykonawca przyjmuje na siebie obowiązek pełnienia funkcji koordynatora prac w stosunku do usług realizowanych przez swoich podwykonawców. 2. Wykonawca ma prawo złożyć jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert, które nie będą obejmowały całości zadań określonych w zamówieniu. 3. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Bank Pekao S.A./I Oddział w Łasku, numer konta: 09 1240 3288 1111 0000 2807 7192 z dopiskiem na blankiecie przelewu nazwy postępowania przetargowego. Kserokopię dowodu przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego, natomiast jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium, w każdej dopuszczalnej formie, musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 28.03.2014 r. do godz. 09:30. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie: a) wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; b) wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego; c) na wniosek wykonawcy, którego wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzyma wadium także w okolicznościach ujętych w art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lodz/nadl_kolumna/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach