Przetargi.pl
Wykonanie nasadzeń i trawników na skarpie przy ul. Kujawskiej w Gliwicach

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 322 310 032
  • Data zamieszczenia: 2018-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich
    44109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 322 310 032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie nasadzeń i trawników na skarpie przy ul. Kujawskiej w Gliwicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest posadowienie ogrodzenia zgodnie z projektem budowlano-wykonawczym oraz wykonanie nasadzeń i trawników na skarpie przy ul. Kujawskiej w Gliwicach. Zamówienie obejmuje m.in.: 1) Zagospodarowanie terenu: 1. Mechaniczne zdjęcie spycharką warstwy ziemi urodzajnej, rozebranie słupków usunięcie opon wkopanych do połowy w ziemię poz. 1 - 5 przedmiaru. 2. Rozścielenie spycharką ziemi urodzajnej, ręczne wykonanie trawników wraz z nawożeniem poz. 6 i 7 przedmiaru. Powierzchnia trawników: 5 564 m2. 2) Nasadzenia: 1. Sadzenie krzewów liściastych i iglastych oraz bylin poz. 8 - 16 przedmiaru – wykaz nasadzeń – Specyfikacja Materiału Szkółkarskiego – załącznik A. 3) Ogrodzenie: 1. Ogrodzenie z siatki z drutu ocynkowanego i malowanego proszkowo (kolor ciemny zielony), wys. 1530 mm, poz. 17 przedmiaru. 2. Wykonanie szlabanu leśnego poz. 18 – 20 przedmiaru. Integralną częścią niniejszej specyfikacji są: 1. Projekty budowlano-wykonawcze, 2. Przedmiary robót, 3. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. UWAGA: Wszystkie elementy składowe dokumentacji stanowią komplet. Przy sporządzaniu oferty oraz realizacji przedmiotu zamówienia wszystkie elementy dokumentacji oraz uwagi zawarte w SIWZ należy rozpatrywać łącznie. Podane w przedmiarach podstawy wyceny nie są zobowiązujące dla Wykonawcy. Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i użytecznych oraz przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29 do 31. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisywanych w ww. dokumentach norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień, w tym zaakceptowania zmian materiałowych przez projektanta i Zamawiającego. Wykonawca powinien: 1. Przed przystąpieniem do robót wykonać wykopy kontrolne. Wykopy te należy wykonać w miejscu robót fundamentowych, w których mogą występować skrzyżowania oraz zbliżenia z istniejącymi instalacjami podziemnymi. Roboty ziemne należy wykonać z zachowaniem szczególnej ostrożności w miejscach występowania uzbrojenia. 2. Zachować szczególną ostrożność w trakcie wykonywania prac w obrębie istniejącego drzewostanu oraz systemów korzeniowych drzew. W razie potrzeby prace w sąsiedztwie korzeni wykonywać ręcznie. 3. Prowadzić roboty pod nadzorem wszystkich jednostek odpowiedzialnych za istniejące uzbrojenie terenu. UWAGA: Koszt nadzorów należy ująć w ofercie. 4. Do wykonania robót stosować materiały określone w specyfikacji technicznej, lub równoważne, porównywalne co do parametrów wytrzymałościowych, technicznych, jakościowych, składu chemicznego, trwałości, gwarancji oraz przeznaczenia, posiadające certyfikat na znak bezpieczeństwa i deklaracje zgodności z Polską Normą lub Aprobatą Techniczną. Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w załączonej specyfikacji technicznej oraz dokumentacji projektowej. 5. Po zakończeniu robót sporządzić dokumentację powykonawczą. 6. Zwrócić się do Zamawiającego w celu zatwierdzenia wyboru oraz materiału szkółkarskiego. 7. Zgłaszać Zamawiającemu chęć przeprowadzenia odbiorów częściowych prac ulegających zakryciu i zanikających. Dodatkowe postanowienia: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość wystawiania faktur częściowych, z zastrzeżeniem konieczności złożenia harmonogramu rzeczowo-finansowego. 2. Odbiór końcowy zostanie dokonany przez komisję wyznaczoną przez Zamawiającego z udziałem Wykonawcy. Komisja dokona oceny jakości wykonanych robót na podstawie przedstawionych dokumentów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania robót z projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną oraz przedmiarami robót. 3. Z odbioru zostanie sporządzony protokół odbioru robót. Do odbioru Wykonawca zobowiązany jest przedstawić następujące dokumenty: • operat powykonawczy geodezyjny z naniesieniem na zasoby mapowe Wydziału Geodezji i Kartografii Urzędu Miejskiego w Gliwicach, • certyfikaty i deklaracje zgodności na materiały i urządzenia zastosowane do wykonania robót, • protokoły z pomiarów i badań, • oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym, • dziennik budowy, • dokumentację powykonawczą, • instrukcje eksploatacji i konserwacji urządzeń, DTR, oraz gwarancje producentów urządzeń. W czasie realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Stałego utrzymania porządku i ładu na terenie budowy. 2. Oznakowania i odpowiedniego zabezpieczenia materiałów niezbędnych do wykonania prac. 3. Wykonywania prac pomiędzy godzinami 6:00-18:00 w dni robocze oraz 6:00-15:00 w soboty. 4. Bieżącego wywozu odpadów i gruzu pochodzącego z rozbiórek. 5. Oznakowania i zabezpieczenia miejsc prowadzenie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP. 6. Udziału w odbiorach robót zanikających, ulegających zakryciu, odbiorach częściowych i udziału w odbiorze końcowym. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* * - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.pl pod hasłem Polityka ZSZ. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 maksymalnie 60 miesięcznej gwarancji/rękojmi na wykonane roboty budowlane, licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy bez wad. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 12 maksymalnie 21 miesięcznej gwarancji/rękojmi na wykonane nasadzenia roślin (trawa, krzewy, byliny), licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy bez wad. W okresie trwania i w ramach udzielonej gwarancji/rękojmi na wykonane nasadzenia roślin Wykonawca, na własny koszt i rachunek, będzie zobowiązany do: 1. pielęgnacji wykonanych trawników, polegającej na: - podlewanie (częstotliwość uzależniona od warunków atmosferycznych); - odchwaszczanie mechaniczne i chemiczne; - dosiewanie trawy w miejscach wypadów; - uzupełnienie ziemi w zależności od potrzeb; - nawożenie (wiosna, lato); - koszenie (w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu, a w miesiącach: maj, czerwiec, lipiec - dwa razy w miesiącu). 2. pielęgnacji nasadzonych krzewów, polegającej na: - podlewanie w zależności od potrzeb, w czasie suszy minimum dwa razy w tygodniu (szczególnie podczas okresów intensywnego wzrostu, zawiązywania pąków kwiatowych i kwitnienia); - odchwaszczanie; - nawożenie; - wymiana uschniętych nasadzeń; - cięcia formujące zgodnie ze sztuką, przycinanie złamanych, chorych, krzyżujących się gałęzi. 3. pielęgnacji nasadzonych bylin, polegającej na: - podlewanie w zależności od potrzeb, w czasie suszy minimum dwa razy w tygodniu (szczególnie podczas okresów intensywnego wzrostu, zawiązywania pąków kwiatowych i kwitnienia); - przycinanie traw ozdobnych na wiosnę; - odchwaszczanie; - nawożenie; - wymiana uschniętych nasadzeń. Wymagany termin gwarancji: Roboty budowlane: min. 36 miesięcy maks. 60 miesięcy - licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy bez wad przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. Wykonane nasadzenia roślin: min. 12 miesięcy maks. 21 miesięcy - licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy bez wad przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi, Wymagany termin rękojmi: Roboty budowlane: min. 36 miesięcy maks. 60 miesięcy - licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy bez wad przy czym okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji. Wykonane nasadzenia roślin: min. 12 miesięcy maks. 21 miesięcy - licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy bez wad przy czym okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112711-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100), 2) wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu do składania ofert, 3) wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być ważne minimum przez okres związania ofertą, dotyczyć przedmiotowego zamówienia i zawierać klauzule gwarantujące możliwość zatrzymania wadium w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp, 4) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr 80 1050 1298 1000 0023 3046 5408 Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w ING Bank Śląski SA O/Gliwice, 5) jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz należy je złożyć w oryginale w sekretariacie Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w Gliwicach ul. Strzelców Bytomskich 25c, natomiast kopie dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt. 1, 2, 3

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach