Przetargi.pl
Utrzymanie i pielęgnacja zieleni na terenie Gminy Jarocin w roku 2016

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Al. Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7499500 , fax. 62 7472225
  • Data zamieszczenia: 2016-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7499500, fax. 62 7472225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i pielęgnacja zieleni na terenie Gminy Jarocin w roku 2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia dotyczy utrzymania terenów zieleni na terenie Gminy Jarocin zgodnie z poniższymi zapisami: 1)Zieleń na terenie miasta Jarocin (lokalizacja zgodnie z załącznikiem nr 1 do Umowy): a)utrzymanie i pielęgnacja trawników oraz pozostałych terenów zieleni - powierzchnia ok. 17,5 ha - m.in. koszenie trawy (standard i lokalizacja zgodnie z załącznikiem nr 1 do Umowy), b)utrzymanie czystości na terenach zielonych i pozostałych terenach zieleni (sprzątanie odpadów z trawników oraz terenów porośniętych krzewami i drzewami z częstotliwością przynajmniej 2 razy w tygodniu, tj. poniedziałek i piątek), c)wiosenne i jesienne wygrabianie liści, itp., d)obcinka żywopłotów (standard i lokalizacja zgodnie z załącznikiem nr 1 do Umowy), e)zamiatanie chodników i alejek (na terenach skwerów), z częstotliwością zapewniającą czystość i bezpieczeństwo dla użytkowników przynajmniej 2 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, piątek, f)odchwaszczanie żywopłotów i skupisk krzewów z częstotliwością przynajmniej raz w miesiącu, g)usuwanie odrostów przy drzewach z dolnych i górnych części pnia (z wyłączeniem korony), h)usuwanie chwastów przy krawężnikach wzdłuż dróg gminnych z częstotliwością przynajmniej raz w miesiącu. WYKAZ TERENÓW ZIELENI W MIEŚCIE JAROCIN zgodnie z Rozdziałem III SIWZ. Standard I- trawa utrzymana w granicach od 5-10 cm Standard II - koszenie przynajmniej trzy razy w sezonie lecz wysokość trawy nie może przekraczać 20 cm Lokalizacja żywopłotów i skupin krzewów na terenie miasta Jarocin 1. al. Niepodległości (przed i za wiaduktami)- 61 mb 2. ul. Wrocławska- 305 mb 3. ul. Wojska Polskiego - 40 mb 4. rozjazd ul. Żerkowska i ul. Św. Ducha- 10 mb 5. ul. T. Kościuszki od ul. Poznańskiej do al. Niepodległości - 263 mb 6. ul. T. Kościuszki przy NETTO - 40 mb 7. ul. Moniuszki od ulicy Poznańskiej do al. Niepodległości- 138mb 8. ul. Moniuszki przy Przedszkolu Jarzębinka - 60 mb 9. krzewy przy ul. Szpitalnej (przy ul. Śródmiejskiej)- 10 m2 10. krzewy przy ulicy Żwirki i Wigury oraz przy ul. Śniadeckich- 10 m2 12. krzewy przy narożniku ulic Poznańskiej i Kasztanowej- 20 m2 13. krzewy przy ul. Wyszyńskiego- 20 m2 Standard dla żywopłotów to: odrosty nie mogą przekroczyć 10 cm. 2) Zieleń na terenach wiejskich Gminy Jarocin (lokalizacja zgodnie z załącznikiem nr 2 do Umowy): a) utrzymanie i pielęgnacja trawników oraz pozostałych terenów zieleni - powierzchnia ok. 12,8 ha - m.in. koszenie trawy z częstotliwością przynajmniej 3 razy w sezonie, trawa nie może przekroczyć 20 cm wysokości (lokalizacja zgodnie z załącznikiem nr 2 do Umowy), b) utrzymanie czystości na trawnikach i pozostałych terenach zieleni (sprzątanie odpadów z trawników oraz terenów porośniętych krzewami i drzewami z częstotliwością przynajmniej raz w tygodniu), c) wiosenne i jesienne wygrabianie liści, d)obcinka żywopłotów - minimum 3 razy w sezonie (lokalizacja zgodnie z załącznikiem nr 2 do Umowy), e)usuwanie odrostów przy drzewach z dolnych i górnych części pnia (z wyłączeniem korony), f) usuwanie suchych zagrażających konarów z drzew oraz z ziemi. WYKAZ TERENÓW ZIELENI NA OBSZARZE WIEJSKIM GMINY JAROCIN zgodnie z Rozdziałem III SIWZ. Lokalizacja żywopłotów 1.Witaszyce- 1.200 mb 2.Zakrzew- 173 mb 3.Łuszczanów- 75 mb 4.Tarce- 30 mb 5.Mieszków przy drodze nr 11 i przy szkole- 200 mb 6.Radlin (obok sali)- 100 mb 7.Cielcza (przy placu zabaw)- 100 mb Razem - 1.878 mb 3) Park Zwycięstwa w Jarocinie: a) utrzymanie i pielęgnacja trawników oraz pozostałych terenów zieleni - powierzchnia ok. 0,2 ha - m.in. koszenie trawy - wysokość trawy nie może przekroczyć 5 - 10 cm, b) utrzymanie czystości na trawnikach i pozostałych terenach zieleni (sprzątanie odpadów z trawników oraz terenów porośniętych krzewami i drzewami z częstotliwością zapewniającą czystość i bezpieczeństwo dla użytkowników z częstotliwością przynajmniej 3 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, środa, piątek), c) wiosenne i jesienne wygrabianie liści, d) usuwanie suchych zagrażających konarów z drzew oraz z ziemi, e) zamiatanie chodników z częstotliwością zapewniającą czystość i bezpieczeństwo dla użytkowników z częstotliwością przynajmniej 3 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, środa, piątek, f) prace inne, tj. dodatkowe prace porządkowe, naprawianie ławek i koszy parkowych, g) mycie ławek i koszy (przynajmniej raz w miesiącu), h) informowanie Zamawiającego o powstałych zniszczeniach w wyniku aktów wandalizmu, i) w okresie zimowym - bieżące odśnieżanie i posypywanie piaskiem alejek parkowych. 4) Park leśny przy ulicy Wrocławskiej w Jarocinie: a) utrzymanie i pielęgnacja trawników- ok. 0,45 ha - m.in. koszenie trawy - wysokość trawy nie może przekroczyć 5 - 10 cm, b) utrzymanie czystości na całym terenie Parku (sprzątanie odpadów z terenów zielonych oraz porośniętych krzewami i drzewami z częstotliwością zapewniającą czystość i bezpieczeństwo dla użytkowników z częstotliwości przynajmniej 3 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, środa, piątek), c) wiosenne i jesienne wygrabianie liści, d)zamiatanie i wygrabianie terenu wokół ławek i koszy parkowych z częstotliwością zapewniającą czystość, z częstotliwością przynajmniej 3 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, środa, piątek, e) zamiatanie chodników z częstotliwością zapewniającą czystość i bezpieczeństwo dla użytkowników, z częstotliwością przynajmniej 3 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, środa, piątek, f) usuwanie suchych zagrażających konarów z drzew oraz z ziemi, g) bieżące utrzymanie czystości na stawie i w cieku Lipinka (odławianie odpadów, gałęzi i liści, odblokowywanie zatorów, itp.), h) prace inne, tj. dodatkowe prace porządkowe, naprawa ławek i koszy parkowych, i) mycie ławek i koszy (przynajmniej raz w miesiącu), j) informowanie Zamawiającego o powstałych zniszczeniach w wyniku aktów wandalizmu, k) w okresie zimowym - bieżące odśnieżanie i posypywanie piaskiem alejek parkowych oraz schodów. 5) Park przy Sanktuarium w Golinie: a) utrzymanie i pielęgnacja trawników - powierzchnia ok. 0,6 ha - m.in. koszenie trawy - wysokość trawy nie może przekroczyć 5 - 10 cm, b)utrzymanie czystości na terenie całego Parku - sprzątanie odpadów z częstotliwością przynajmniej 2 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, piątek, c) wiosenne i jesienne wygrabianie liści, d) cięcie i pielęgnacja krzewów, bylin oraz traw ozdobnych, pielenie chwastów (z częstotliwością przynajmniej 3 razy w sezonie), e) zamiatanie chodników wraz z usuwaniem z nich chwastów z częstotliwością przynajmniej 2 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, piątek, f) kontrola nawadniania (włączanie, wyłączanie, ustawianie i regulacja nawadniania), g) bieżące pielenie terenów porośniętych bylinami i roślinami cebulowymi, h) usuwanie suchych zagrażających konarów z drzew i z ziemi, i) mycie i konserwacja koszy parkowych, ławek oraz tabliczek mosiężnych (przynajmniej raz w miesiącu), j) bieżące oczyszczanie stawu i strumienia, k) konserwacja pompy, lamp oświetleniowych (naprawa w przypadku zagrażającym bezpieczeństwu osób), l) informowanie Zamawiającego o powstałych zniszczeniach w wyniku aktów wandalizmu, ł)w okresie zimowym - bieżące odśnieżanie i posypywanie piaskiem alejek parkowych, m) zabezpieczenie ławek przed sezonem zimowym poprzez przeniesienie ich pod zlokalizowane przy Sanktuarium obiekty zadaszone. 6) Skwer przy ul. Stawnej w Witaszycach: a) utrzymanie i pielęgnacja trawników - powierzchnia ok. 0,4 ha - m.in. koszenie trawy - wysokość trawy nie może przekroczyć 5 - 10 cm, b) utrzymanie czystości na trawnikach i pozostałych terenach zieleni - sprzątanie odpadów z trawników oraz terenów porośniętych krzewami i drzewami z częstotliwością zapewniającą czystość i bezpieczeństwo dla użytkowników z częstotliwością przynajmniej 2 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, piątek, c) wiosenne i jesienne wygrabianie liści, d)cięcie i pielęgnacja krzewów, bylin oraz traw ozdobnych (z częstotliwością przynajmniej 3 razy w sezonie), e) zamiatanie alejek wraz z usuwaniem z nich chwastów (z częstotliwością przynajmniej 2 razy w tygodniu, tj. poniedziałek, piątek), f) usuwanie suchych zagrażających konarów z drzew i z ziemi, g) bieżące pielenie terenów porośniętych krzewami, bylinami i trawami ozdobnymi, h) mycie i konserwacja koszy parkowych, ławek (przynajmniej raz w miesiącu), i) informowanie Zamawiającego o powstałych zniszczeniach w wyniku aktów wandalizmu, j) w okresie zimowym - bieżące odśnieżanie i posypywanie piaskiem alejek. 7)Pielęgnacja, frezowanie pni, nasadzenia i wycinka drzew (lokalizacja wskazana przez Zamawiającego wg potrzeb): a)pielęgnacja koron (uporządkowanie terenu w dniu pielęgnacji koron drzew, przy czym teren przylegający do drzewa, na którym zakończono już prace musi zostać uprzątnięty nie później niż 2 h od zakończenia przy nim prac, korekta, podcinka, redukcja koron, poprawa statyki) - szacunkowa ilość 520 szt., b)wycinka drzew, na których wycięcie potrzebne jest zezwolenie w postaci decyzji na wycinkę (uporządkowanie terenu po wycince do dnia następnego po zakończeniu wycinki drzewa, jednak nie później niż 2 h po zakończeniu prac, wywóz pozyskanego drewna o obwodzie wynoszącym powyżej 30 cm na magazyn gminny w Cielczy) - szacunkowa ilość 47 szt., c)frezowanie pni (redukcja pnia do 0,5 m poniżej gruntu - zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego, wywóz trocin, odtworzenie chodników i pasów drogowych, zasypanie dołu humusem i zagęszczenie, wszystkie czynności należy wykonać w dniu frezowania) - szacunkowa ilość 45 szt., d)nasadzenie drzew (obwód drzew 12-14 cm mierzony w pierśnicy, opalikowanie nie mniej niż trzema palikami wraz z otaśmowaniem, odpowiednie nawożenie, podlewanie i ich pielęgnacja) - szacunkowa ilość 50 szt. - dobór gatunków należy do prawa Zamawiającego, w szczególności w terenie miejskim: lipy, głogi, klony, platan, robinia, graby, buki, śliwy, wiśnie, jabłonie ozdobne. Zamawiający zastrzega, że nowe nasadzenia drzew muszą być z pojemników lub z gruntu (z zabezpieczoną bryłą gruntu np. siatką lub jutą). 8) Nasadzenia i pielęgnacja kwiatów - szacunkowa ilość 3.000 szt. a)nasadzenie kwiatów - pelargonia (sadzonka minimum 5 pędów o długości nie mniejszej niż 25 cm), w donicach znajdujących się na oknach Ratusza, balkonach Urzędu Miejskiego, wieżach kwiatowych na Rynku Miejskim oraz przy ul. Żwirki i Wigury, a także w lokalizacjach na terenie Gminy Jarocin wskazanych przez Zamawiającego wraz z całkowitą wymianą humusu na głębokość minimum 20 cm, a w przypadku braku humusu jego uzupełnienie, b)bieżące utrzymanie (dbałość o kompletność nasadzenia; wygrabianie suchych liści, pędów oraz przekwitłych kwiatostanów minimum 1 raz w tygodniu; pielenie chwastów minimum 1 raz w tygodniu; spulchnianie; podlewanie zapewniające utrzymanie stałej wilgoci w podłożu; zasilanie nawozami płynnymi m.in. 3 razy w miesiącu i stosowanie środków chemicznych na szkodniki w razie ich występowania), c)utrzymanie czystości oraz usuwanie sadzonek po sezonie. 2.Odpady zebrane i wytworzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, tj. odpady komunalne zmieszane należy dostarczyć do ZZO z siedzibą Witaszyczki 1a, 63-200 Jarocin. 3.Odpady zebrane i wytworzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, tj. odpady ulegające biodegradacji należy dostarczyć do ZZO z siedzibą Witaszyczki 1a, 63-200 Jarocin. 4.Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy z odbiorcą odpadów zmieszanych i ulęgających biodegradacji na koszt własny. 5.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac będących przedmiotem umowy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności z ustawą o ochronie przyrody), aktualną wiedzą techniczną, należytą starannością i w oparciu o obowiązujące normy (w przypadku nowych nasadzeń drzew, krzewów i kwiatów zgodnie m.in. z normami PN-R-67023, PN-R- 67022 oraz BN-76/9125-01), a także na podstawie SIWZ oraz oferty Wykonawcy, która stanowi integralną część umowy. 6.Prowadzenie prac ujętych w §1 ust. 2 pkt. 7) lit. a) - c) umowy nie może powodować uciążliwości wobec osób postronnych oraz zagrażać bezpieczeństwu lub życiu osób, np. poprzez składowanie gałęzi, wiórów, itp. m.in. na chodnikach i drogach. 7.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia powierzchni terenów zieleni, ujętych w § 1 ust. 2 umowy oraz załączniku nr 1 i 2 do umowy, ?10%. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu roszczenie o wynagrodzenie. Ilości określone w SIWZ są ilościami szacunkowymi. 8.W przypadku uschnięcia, w okresie obowiązywania umowy, drzewa nasadzonego w ramach prac ujętych w ust. 2 pkt. 7) lit. d) umowy Wykonawca zobowiązany jest do wykonania nowego, takiego samego nasadzenia w miejscu uschniętego drzewa na koszt własny w terminie nie później niż 7 dni od stwierdzenia jego uschnięcia. 9.W przypadku drzew lub krzewów nie wymagających uzyskania zezwolenia w postaci decyzji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania takiej wycinki na polecenie Zamawiającego, zgłoszonego w analogiczny sposób do zapisów §5 ust. 1 umowy w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 770000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem Wadium w przetargu nieograniczonym na Utrzymanie i pielęgnację zieleni na terenie Gminy Jarocin w roku 2016. 3.2 Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 57 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. 3.3 Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6. Utrata wadium 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas reakcji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jarocin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach