Przetargi.pl
Usługa w zakresie żywienia pacjentów SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Powiatowy w Piszu ogłasza przetarg

  • Adres: 12-200 Pisz, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 425 45 00 , fax. 87 735 20 20; 423 21 50
  • Data zamieszczenia: 2020-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Powiatowy w Piszu
    ul. Sienkiewicza 2
    12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 425 45 00, fax. 87 735 20 20; 423 21 50
    REGON: 79031696100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpisz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa w zakresie żywienia pacjentów SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wytwarzanie i dostarczanie całodziennych posiłków pacjentom szpitala (według zapotrzebowania ) na n/w oddziały: Oddział: 1) Chirurgii Ogólnej 2) Chirurgii Ortopedyczno-Urazowy 3) Położniczo-Ginekologiczny 4) Wewnętrzny 5) Dziecięcy 6) Anestezjologii i Intensywnej Terapii 7) Zakaźny 8) Medycyny Paliatywnej 9) Szpitalny Oddział Ratunkowy 2. Średnia roczna ilość wynosi około 36000 osobodni ; miesięcznie - 3 000 osobodni tj. 100 dziennie. Dzierżawa pomieszczeń o powierzchni 115 m2 . 3. Podane ilości są szacunkowym zapotrzebowaniem na okres trwania umowy i służą do obliczenia ceny oferty (tj. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia wykonawcy). 4. Dzienna ilość posiłków oraz rodzaj diet ustalana jest codziennie na podstawie zgłoszeń oddziałów i zamawiana będzie u oferenta do godziny 1100 na dzień następny. 5. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia na własny koszt i własnym staraniem elektronicznego systemu zamawiania posiłków. 6. Korekta posiłków powinna być zgłaszana do godziny 1000 bezpośrednio do pracowników dystrybucji. 7. Wykonawca utworzy w siedzibie zamawiającego rezerwę posiłków dla pacjentów przyjmowanych do oddziałów w godzinach popołudniowych w liczbie 5. 8. Wykonawca dostarczał będzie posiłki na oddziały szpitala, a następnie będzie miał obowiązek podać je pacjentom. 9. Posiłki na oddziały szpitalne wydawane będą zgodnie z zachowaniem obowiązujących stref higienicznych. Zamawiający wymaga by posiłki na oddziałach były podawane w sposób estetyczny w stabilnych naczyniach. Dla Oddziału Zakaźnego wymagane będą naczynia styropianowe jednorazowego użytku. Dystrybucja posiłków między oddziałami odbywa się dwiema strefami: I strefa – oddział wewnętrzny  oddział paliatywno-zakaźny II strefa – oddział chirurgii ogólnej  oddział chirurgii urazowo-ortopedycznej  oddział intensywnej terapii i anestezjologii  oddział ginekologiczno-położniczy  oddział dziecięcy 10. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia odpowiedniej ilości naczyń i sztućców ( metalowych). 11. Realizacja usługi powinna być zgodna z obowiązującymi aktami prawnymi regulującymi kwestię żywienia m.in.: 1) Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz. U z 2019 poz. 1252) 2) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. (Dz.U. 2007 nr 80 poz. 545) w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego. 12. Żywienie chorych oparte jest na dietach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. 13. Herbata powinna być dostarczana na oddziały w termosach o pojemności 3,5 l , po zgłoszeniu na zapotrzebowaniu głównym. 14. Posiłki podstawowe (tj. śniadanie, obiad, kolacja) powinny zawierać produkty będące źródłem pełnowartościowego białka (mleko i produkty mleczne,, mięso i jego przetwory, jaja, ryby), węglowodanów złożonych – głównie pochodzących z przetworów zbożowych oraz świeżych warzyw i/lub owoców. 15. Wartość kaloryczna średniej dziennej racji pokarmowej powinna kształtować się na poziomie 1800 kcal. W przypadku, gdy stan zdrowia pacjentów wymaga modyfikacji kaloryczności diety wg. wskazań lekarza prowadzącego zastrzega się taką możliwość. 16. Do obiadu wykonawca doda kompot, kisiel płynny itp., natomiast do pozostałych posiłków, herbatę, kakao lub kawę itp. wraz z cukrem. 17. Pacjenci otrzymywać będą 3 główne posiłki ( śniadanie, obiad, kolacja) oraz dodatkowo 2-3 posiłki ( drugie śniadanie, dodatek białkowy, dodatek nocny) wg. zaleceń lekarza lub dietetyka. 18. Dodatek nocny dla chorych na cukrzycę dostarczany będzie razem z kolacją plus kanapka nocna. Wyżej wymienione posiłki pacjentom wyda personel szpitalny. 19. Wykonawca zobowiązuje się do sporządzania jadłospisów dwutygodniowych z uwzględnieniem sezonowości oraz tradycji świąt i uzgadniania ich z przedstawicielem zamawiającego. 20. Jadłospis dwutygodniowy z uwzględnieniem gramatury i kaloryczności powinien być dostarczany przez wykonawcę dla dietetyka zamawiającego celem sprawdzenia, minimum 5 dni roboczych przed jego wdrożeniem. 21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli w zakresie zgodności dostarczanych posiłków (gramatura) oraz odpowiednie temperatury: 1) zupy 75⁰C, 2) drugie danie (mięso) 65 ⁰C, 3) drugie dania – dodatki skrobiowe i węglowodanowe 55⁰C 4) gorące napoje 80⁰C, 5) sałatki, surówki 40C ( +/- 20C ) 22. Wykonawca musi posiadać dietetyka, który będzie współpracował z dietetykiem zamawiającego. 23. Wykonawca będzie dostarczał pacjentom posiłki do poszczególnych oddziałów własnym personelem na swój koszt, codziennie w godzinach: 1) śniadanie – 645 – 745 2) drugie śniadanie – 1000 3) obiad – 1230 – 1330 4) podwieczorek – 1600 5) kolacja i dodatek nocny dla cukrzyków – 1730 – 1830 24. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania procedur higienicznych dotyczących higieny rąk, środków transportu, urządzeń, sprzętów i powierzchni oraz stosowania preparatów myjących i dezynfekcyjnych pozytywnie zaopiniowanych przez Państwowy Zakład Higieny, dopuszczonych do zastosowania w kontakcie z żywnością. 25. Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował u siebie odpowiednim zapleczem spełniającym wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, dopuszczonym przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną do wykonywania i dystrybucji posiłków na zewnątrz. 26. Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował transportem zewnętrznym przystosowanym do przewozu żywności posiadającym pozytywną opinię Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej. 27. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, PIP, BHP) w zakresie wykonywanej usługi w tym m. in. w zakresie jakości produktów i przygotowywanych posiłków, ich zgodności z opisanymi wyżej normami oraz w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych, ze szczególnym uwzględnieniem pacjentów w Oddziale Zakaźnym bądź wskazanych przez zamawiającego. 28. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli świadczonych usług w swojej siedzibie pod względem sanitarno-epidemiologicznym i jakościowym. 29. Za czystość korytarza znajdującego się przy kuchni odpowiada wykonawca. 30. Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru i zagospodarowania lub utylizacji resztek pokarmu zgodnie z obowiązującymi przepisami. 31. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe w wyniku prowadzonej działalności. Zamawiający wymaga ubezpieczenia Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej, obejmującego między innymi zdarzenia losowe i zatrucia pokarmowe. 32. Zamawiający udostępni wykonawcy pomieszczenia w dobrym stanie technicznym i spełniające warunki Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia. Wydzierżawienie pomieszczeń nastąpi oddzielną umową wg załączonego projektu umowy. 33. Czynsz za wynajęte pomieszczenia zostanie naliczony wg stawki minimum 20,00 zł /m2 (netto). 34. Opłata za pobrane media (energię elektryczną, zimną i ciepłą wodę i odprowadzane ścieki) zostanie naliczona w oparciu o wskazania urządzeń pomiarowych i obowiązujące stawki za dany okres, wynikające z kosztów pozyskania tych mediów od dostawców powiększone o obowiązujący podatek VAT. 35. Odpady komunalne pozyskane z prowadzonej działalności w wydzierżawionych pomieszczeniach wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. 36. Zamawiający wymaga by pracownicy wykonawcy posiadali aktualne badania lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych oraz aktualne szkolenia wewnętrzne z realizacji GHP/GMP i HACCP. W tym celu zamawiający żąda oświadczenia, że te osoby takie badania i szkolenia posiadają. Wykonawca załączy do oferty własne oświadczenie zawierające wymagane informacje. 37. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za przestrzeganie przez pracowników przepisów BHP i p/pożarowych oraz higieniczno-sanitarnych i porządkowych obowiązujących na terenie szpitala. 38. Zamawiający wymaga przedstawienia opisu kuchni centralnej, z której dostarczane będą posiłki. Zamawiający wymaga zapewnienia władania tą kuchnią przez okres obowiązywania umowy. Wykonawca załączy do oferty własny dokument zawierający wymagane informacje. 39. Zamawiający wymaga zezwolenia inspekcji sanitarnej na dostarczanie z tej kuchni posiłków dla zewnętrznych odbiorców w formie „cateringu” (min. 100 posiłków). 40. Zamawiający wymaga opisu systemu dystrybucji posiłków i używanego do ich dystrybucji sprzętu (np. konkretnych termoportów, GN). Wykonawca załączy do oferty własne oświadczenie zawierające wymagane informacje
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55320000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający wymaga złożenia aktualnej pozytywnej opinii (decyzji) właściwego dla siedziby wykonawcy Państwowego Inspektora Sanitarnego, na prowadzoną działalność żywienia zbiorowego oraz aktualną opinię sanitarną wydaną przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną dopuszczającą transport do przewożenia artykułów żywnościowych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 („z otwarcia ofert”), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 zgodnie z treścią załącznika nr 5 do siwz. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Informacja „z otwarcia ofert” przewidziana w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp będzie upubliczniona na stronie internetowej zamawiającego - www.szpitalpisz.pl - niezwłocznie. 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy) z obowiązkiem potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania z art. 24 ust. 5 pkt 1. 2) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) dokumenty i oświadczenia wykazane w SIWZ 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku oferty wspólnej (konsorcjum) dokumenty składa odrębnie każdy z uczestników konsorcjum. 5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w SIWZ, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Wykonawca wskaże adres strony internetowej w formularzu ofertowym, a Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 3. Dokumenty, jakie dodatkowo należy dołączyć do oferty: a) wypełniony formularz ofertowo-cenowy wg załącznika nr 2 do siwz, b) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo(a) - umocowanie do reprezentacji wykonawcy w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru, albo z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej (przykładowo: KRS, CEIDG) ogólnie dostępnego na stronach internetowych ogólnodostępnych baz danych. W przypadku oferty wspólnej należy do oferty załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach