Przetargi.pl
Usługa odbioru, transportu wraz z przekazaniem do termicznego unieszkodliwienia odpadów medycznych pochodzących z działalności Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. z siedzibą w Żarach przy ul. Pszennej 2

Szpital Na Wyspie Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 68200 Żary, ul. Pszenna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4757600, 4757615 , fax. 684 757 700
  • Data zamieszczenia: 2018-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Na Wyspie Sp. z o.o.
    ul. Pszenna 2
    68200 Żary, woj. lubuskie
    tel. 068 4757600, 4757615, fax. 684 757 700
    REGON: 97794709400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalnawyspie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru, transportu wraz z przekazaniem do termicznego unieszkodliwienia odpadów medycznych pochodzących z działalności Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. z siedzibą w Żarach przy ul. Pszennej 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport wraz z przekazaniem do termicznego unieszkodliwienia odpadów medycznych pochodzących z działalności Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. z siedzibą w Żarach przy ul. Pszennej 2. 2. Przekazywane odpady: kod 18 01 - odpady z diagnozowania, leczenia i profilaktyki medycznej, w tym: a) 18 01 02* Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03) b) 18 01 03* Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82 c) 18 01 04 Inne odpady niż wymienione w 18 01 03 d) 18 01 06* Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne e) 18 01 07 Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, inne niż wymienione w 18 01 06 f) 18 01 09 Leki inne niż wymienione w 18 01 08. 3. Odbiór odpadów odbywać się będzie z pomieszczeń do gromadzenia odpadów medycznych w Szpitalu i w Poradniach Specjalistycznych w Żarach i w Lubsku transportem Wykonawcy z następującą częstotliwością: a) odpady medyczne o kodzie 18 01 03,18 01 04, 18 01 09, 18 01 06, 18 01 07 dwa razy w tygodniu, tj. wtorek i piątek w godzinach od 9.00 – 13.00. b) odpady medyczne o kodzie 18 01 02 dwa razy w tygodniu (wtorek i piątek w godzinach od 9.00 – 13.00) oraz dodatkowo na zgłoszenie w ciągu 24h od zgłoszenia przekazanego drogą uzgodnioną po podpisaniu umowy. 4.Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na elektronicznej wadze umiejscowionej na samochodzie Wykonawcy posiadającej ważną legalizację w obecności pracownika Wykonawcy i pracownika Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument poświadczający legalizację wagi, w przypadku urządzenia młodszego niż 3 lata należy podać model urządzenia, numer fabryczny, producenta i datę zakupu. 5. Symbole klasyfikacyjne podano zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. poz. 1923). 7. Wykonawcą oświadcza, że: w momencie podpisania umowy z Zamawiającym zagwarantuje w czasie jej trwania potrzebne moce przerobowe spalarni na poziomie określonym w Rozdziale II załącznik nr 1.1 do SIWZ wyłącznie na potrzeby Zamawiającego. Na potwierdzenie powyższego Wykonawca winien załączyć do oferty stosowne oświadczenie (wzór oświadczenia stanowi Rozdział II Załącznik nr 5 do SIWZ). 8. Odpady medyczne Zamawiającego winny być po każdym odbiorze przekazywane (w ustawowym terminie) przez Wykonawcę do termicznego unieszkodliwienia do spalarni odpadów niebezpiecznych zlokalizowanej, zgodnie z zasadą bliskości (określonej w art. 20 ust. 3-6 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz. U. 2018r. poz. 992 z późn. zm.), na terenie województwa lubuskiego i posiadającej wolne miejsce przerobowe umożliwiające unieszkodliwienie w/w odpadów Zamawiającego w wysokości co najmniej 3300 kg miesięcznie. 9. Wskazana przez Wykonawcę spalarnia musi posiadać wszelkie wymagane przepisami prawa pozwolenia oraz wolne moce przerobowe, pozwalające w całości unieszkodliwiać odpady medyczne wytworzone przez Zamawiającego, w sposób przewidziany przepisami ustawy. 9. Transport odpadów medycznych z terenu Zamawiającego do spalarni odpadów niebezpiecznych odbywać się winien z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie towarów niebezpiecznych. 10. Odbiór odpadów medycznych z placówki Zamawiającego będzie dokonywany środkiem transportu Wykonawcy, przystosowanym do transportu odpadów niebezpiecznych posiadającymi w tym względzie wszelkie pozwolenia zgodne z przepisami prawa obowiązującymi w zakresie transportu towarów niebezpiecznych na koszt Wykonawcy zgodnie z Wykazem pojazdów (Rozdział II Załącznik nr 6). 11. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Kierownika Działu Inwestycji i Rozwoju fax-em na nr 68 475 77 00 lub mailem na adres podany w umowie, o awarii pojazdu wymienionego w Wykazie pojazdów wraz z podaniem danych o samochodzie zastępczym (marka, model i nr rejestracyjny). 12. O wszelkich zmianach w Wykazie pojazdów (Rozdział II Załącznik nr 6) mających charakter trwały Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Kierownika Działu Inwestycji i Rozwoju pisemnie, nie później niż na trzy dni przed wykonaniem umowy z użyciem tego pojazdu, wraz z podaniem danych o samochodzie zgodnie z informacją zawartą w Załączniku do umowy. 13. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia na zasadach dzierżawy w ramach zawartej umowy Zamawiającemu pojemników do gromadzenia odpadów medycznych oczekujących na odbiór o poj. 240l lub 360l w ilości 5 szt. (Żary). kontenery powinny być kompletne i nieuszkodzone, wyposażone w pokrywę, koła do przemieszczania, uchwyt ułatwiający ciągnięcie i pchanie oraz uchwyt do mechanizmów załadowczych. Ściany oraz dno kontenerów powinny być jednolite i szczelne bez jakichkolwiek otworów odpływowych. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość pojemników może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w zależności od potrzeb. Termin dostawy kontenerów nastąpi najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji umowy. 14. W przypadku uszkodzenia lub jakiejkolwiek innej niesprawności pojemników, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy lub wymiany na sprawne, na koszt własny w ciągu dwóch dni od chwili zgłoszenia tego faktu przez Zamawiającego. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji związanej z obrotem odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 16. Każdorazowe przekazanie odpadów medycznych potwierdzane będzie w oparciu o kartę przekazania odpadu sporządzoną w min. 3 egzemplarzach (2 dla Zamawiającego, 1 dla Wykonawcy), z czego: a) pierwszy egzemplarz (z czynności przekazania odpadów Wykonawcy) - zostanie u Zamawiającego, b) drugi egzemplarz - zawierający potwierdzenie przekazania odpadów medycznych Zamawiającego do termicznego unieszkodliwienia w spalarni odpadów niebezpiecznych - Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu przy kolejnym odbiorze odpadów. 16. Zapłata za wystawioną fakturę dokonana będzie wyłącznie pod warunkiem przekazania Zamawiającemu wszystkich kart potwierdzających przekazanie odpadów medycznych Zamawiającego do termicznego unieszkodliwienia w spalarni odpadów niebezpiecznych. 17. Koszty unieszkodliwiania odpadów Zamawiającego winny być wliczone w cenę odbieranego odpadu. 18. Jeżeli Wykonawca odebrane od Zamawiającego odpady przekaże do termicznego unieszkodliwiania poza obszar województwa, na którym zostały wytworzone, powołując się na art. 20 ust. 6 ustawy o odpadach, zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu dokumenty potwierdzające spełnienie przesłanek odstąpienia od realizacji zasady bliskości. 19. Zamawiający zobowiązuje się do selektywnego gromadzenia odpadów medycznych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016r., w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016r., poz. 1819z późn. zm.). 20. Wykonawca zapewni termin płatności nie krótszy niż 30 dni przez cały okres obowiązywania umowy. 21. W przypadku, gdy Wykonawca będzie prowadził zbieranie odpadów poza miejscem wytwarzania, zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu zezwolenie marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zbierania odpadów, zgodnie z art. 23 ustawy o odpadach. 22. Wskazana przez Wykonawcę spalarnia musi posiadać wszelkie wymagane przepisami prawa pozwolenia oraz wolne moce przerobowe, pozwalające w całości unieszkodliwiać odpady medyczne wytworzone przez Zamawiającego, w sposób przewidziany przepisami ustawy. 23. Asortyment i ilości określono w formularzu asortymentowo-cenowym stanowiącym Rozdział II Załącznik nr 1.1 do niniejszej SIWZ 24. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności: • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 799), • Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 992), • Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2018r. poz. 169), • obowiązującymi rozporządzeniami szczegółowymi w zakresie zamówienia, • przepisami i zaleceniami sanitarnymi i epidemiologicznymi, obowiązującymi w tym zakresie, • przepisami bhp i p. poż. 25. UWAGA: - Zamawiający NIE dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty wariantowej. - Zamawiający zastrzega sobie, że podana ilość przedmiotu zamówienia stanowi wielkość szacunkową, tym samym dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości odbieranych odpadów medycznych w zależności od potrzeb bieżących Zamawiającego. - Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. - Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. - Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu za wyjątkiem sytuacji o których mowa w art. 93 ust. 4 ustawy Pzp. 26. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP oraz art. art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, za wyjątkiem osób pełniących funkcję kontroli jakości. Nie dopuszcza się sytuacji, w której pracownik – kierowca pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania będzie pełnił również funkcję pracownika kontroli jakości. Zapis dotyczy czynności zastrzeżonych do wykonania przez Wykonawcę określonych w SIWZ. Zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 8a) ustawy PZP w związku z wymaganiami, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający określa sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a) Realizacja zamówienia w zakresie czynności określonych SIWZ przez cały okres trwania umowy odbywać się będzie przy udziale minimalnej wymaganej ilości osób (min. 2 osób - kierowców pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania ), które wymienione będą w Załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników (kierowców pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania) zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018. 917 j.t. z późn. zm.)” b) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy (kierowcy pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania) będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018. 917 j.t. z późn. zm.) c) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie dłuższym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć w siedzibie Zamawiającego aktualny wykaz pracowników. d) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę wykazu , o którym mowa w pkt c), w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników (kierowców pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania) na podstawie umowy o pracę w ilości minimalnej osób, wymaganej przez Zamawiającego. e) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników (kierowców pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę poniżej liczby wymaganych Pracowników (kierowców pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania) na podstawie umowy o pracę wskazanej przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. f) W przypadku uzasadnionych podejrzeń, iż Wykonawca narusza prawa pracownicze, w tym nie zatrudnia wskazanych pracowników (kierowców pojazdu transportującego odpady medyczne do termicznego unieszkodliwiania) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Zamawiający zastrzega możliwość wystąpienia do instytucji zajmujących się kontrolą nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy z prośbą o wszczęcie stosownej kontroli u Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku : Wykonawcy muszą udokumentować, że posiada aktualną decyzje (zezwolenie) właściwego terytorialnie organu na prowadzenie działalności dotyczącej gospodarki odpadami medycznymi objętych przedmiotem zamówieniem w zakresie odbioru, transportu odpadów medycznych w celu przekazania ich do termicznego unieszkodliwienia zgodnie z ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. 2018 poz. 992). W przypadku posiadania decyzji na odbiór i transport odpadów objętych przedmiotem zamówienia, należy dostarczyć umowę z podmiotem prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów objętych zamówieniem. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnej na dzień złożenia decyzji (zezwolenia) w zakresie odbioru, transportu odpadów medycznych w celu przekazania ich do termicznego unieszkodliwienia z zastrzeżeniem art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Ocena powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie załączonych dokumentów zgodnie z regułą spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: dokument poświadczający legalizację wagi, w przypadku urządzenia młodszego niż 3 lata należy podać model urządzenia, numer fabryczny, producenta i datę zakupu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach