Przetargi.pl
„Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Orzesze - budowa oczyszczalni ścieków komunalnych- III.”

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-180 Orzesze, ul. Wieniawskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 213 412 , fax. 322 215 263
  • Data zamieszczenia: 2019-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
    ul. Wieniawskiego 4
    43-180 Orzesze, woj. śląskie
    tel. 322 213 412, fax. 322 215 263
    REGON: 27177512000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://jo.orzesze.bip.gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Orzesze - budowa oczyszczalni ścieków komunalnych- III.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie budowy oczyszczalni ścieków w Orzeszu - Zawiści ul. Centralna. W zakres robót wchodzi kompletna realizacja przedsięwzięcia ( wraz z dostawami i montażem urządzeń, rozruchem technologicznym) tj. budowa oczyszczalni ścieków o wydajności 1 587,92 m3/dobę w oparciu o technologię oczyszczania ścieków – technologię mikrofiltracji membranowej. 2) W ramach powyższego przedmiotu zamówienia, Zamawiający między innymi zleca do wykonania nowo projektowane obiekty i elementy zagospodarowania terenu: 2.1 Pompownia I-go stopnia - zbiornik żelbetowy o średnicy 2500 mm 2.2 Studnia zbiorcza - zbiornik żelbetowy o średnicy wewnętrznej 3500 mm 2.3 Budynek techniczno-socjalny. 2.4 Zbiornik retencyjno-uśredniający – o objętości czynnej 502,5m3 2.5 Zbiornik reaktora biologicznego – o łącznej objętości czynnej 2440,00 m3. 2.6 Zbiornik osadu nadmiernego – o objętości czynnej 256,2 m3 2.7 Urządzenie do neutralizacji odorów –filtr węglowy 2.8 Zbiornik wody technologicznej (pompownia ścieków oczyszczonych) - zbiornik żelbetowy o średnicy 2500 mm. 2.9 Wiata na agregat prądotwórczy wraz z zakupem agregatu 2.10 Budowa miejsc postojowych 2.11 Wykonanie na budynku oczyszczalni monitoringu wizyjnego 3) Parametry techniczne membran mikrofiltracyjnych: Należy zastosować moduły membranowe płytowe które są bezpośrednio zanurzone w ściekach, osadzie czynnym, a woda zostaje odseparowana od biomasy przy pomocy lekkiego nadciśnienia wywołanego słupem cieczy nad membranami. Zamawiający nie dopuszcza innych rozwiązań niż membrany mikrofiltracyjne z grawitacyjnym odprowadzeniem permeatu. Zamawiający zezwala na zastosowanie rozwiązania równoważnego z możliwością zmian projektowych wykonanych przez Wykonawcę. Zamawiający nie dopuszcza membran podciśnieniowych. UWAGA: Wykonawca ma obowiązek tak realizować budowę nowej oczyszczalni aby do jej końcowego uruchomienia zapewnić bezproblemowe działanie istniejącej oczyszczalni ścieków. 4) Szczegółowy zakres prac precyzują: szczegółowy opis przedmiotu zamówienia załącznik nr 7 do SIWZ i dokumentacja projektowa i STWIORB stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. UWAGA - Zakres postępowania nie obejmuje budowy suszarni osadów. Istniejąca oczyszczalnia ścieków nie posiada systemu wizualizacji pracy oczyszczalni. Zamawiający nie posiada systemu oprogramowania. Dostawę oprogramowania, w tym systemu SCADA dla nowego obiektu należy wycenić w swojej ofercie. 5) Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej występują odniesienia do Polskich Norm, dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej, w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo. Wszędzie tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, przy opisie zastosowanych materiałów wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie przyjmuje się, że mogą być zastosowane materiały równoważne. Wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia ma charakter jedynie przykładowy i użyty jest w celu określenia standardów jakościowych i klasy, wymaganych w odniesieniu do stosowanych materiałów. W przypadku, gdy powoływane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy. 6) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. 7) Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Jeśli w dokumentach składających się na dokumentację przetargową wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. 8) W przypadku zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych, skutkujących koniecznością zmiany dokumentacji projektowej Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia wykona zmiany dokumentacji projektowej, jak również we wszystkich innych dokumentach, jeżeli wprowadzone zmiany skutkują zmianą w tych dokumentach, w terminie realizacji umowy i kosztach zawartych w cenie oferty. Zamawiający nie przewiduje z tytułu wprowadzania zmian w dokumentacji projektowej zmiany ceny oferty złożonej przez wykonawcę wybranego jak również nie przewiduje zmiany terminu realizacji zamówienia. Zmiany dokumentacji projektowej muszą zostać opracowane przez osobę posiadającą wymagane prawem uprawnienia. Ponadto w przypadku dokonywania zmian w zakresie dokumentacji projektowej Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia zmian w zakresie zwiększenia przyjętej w projekcie mocy przyłączeniowej do obiektu. 9) Wykonawca ma prawo podpisać umowę o podwykonawstwo. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. 9. 1. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia, wobec tego Podwykonawcy. 9.2 Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 9.3 Przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp stosuje się wobec dalszych Podwykonawców. 9.4. Zamawiający żąda informacji których mowa w Art. 36b ust. 1a 9.5. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający nie określa przedmiotu umów o podwykonawstwo (o których mowa w art. 143b pkt 8 ustawy), który podlega obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł. 10) Warunki gwarancji: min. 60 miesięcy gwarancji na wszystkie wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót bez uwag. Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji. 11) Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): 12) Wymagania art. 29 ust. 5 ustawy uwzględnione zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). Wadium musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, pod rygorem odrzucenia oferty. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 10 8454 1040 2002 0030 5990 0007 Orzesko-Knurowskiego Banku Spółdzielczego Oddział Orzesze. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. – jako tytuł wpłaty należy wpisać: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Orzesze - budowa oczyszczalni ścieków komunalnych - III.” 5. Oryginał wadium wniesionego w innej formie niż pieniężna w odrębnej kopercie należy dołączyć do oferty. 6. Wadium powinno spełniać następujące wymagania: wadium winno być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze żądanie, wadium wniesione w innej formie niż pieniężna, winno zabezpieczać roszczenia Zamawiającego w sytuacjach opisanych w punkcie 11. 7. W przypadku gdy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia to z ich treści powinno wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia jak i wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. Wadium będzie zwrócone zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu zwrot nastąpi przelewem na rachunek bankowy wskazany w ofercie przez Wykonawcę, a wniesione w innej formie – zostanie zwrócone. 9. Wadium wniesione w formie pieniężnej zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę, 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy dotyczące obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do oferty. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt – (jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów), Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Zestawienie rzeczowo – finansowe zgodnie z załącznikiem nr 4 do oferty Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach