Przetargi.pl
„Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Orzesze - budowa oczyszczalni ścieków komunalnych.”

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-180 Orzesze, ul. Wieniawskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 213 412 , fax. 322 215 263
  • Data zamieszczenia: 2019-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
    ul. Wieniawskiego 4
    43-180 Orzesze, woj. śląskie
    tel. 322 213 412, fax. 322 215 263
    REGON: 27177512000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://jo.orzesze.bip.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Orzesze - budowa oczyszczalni ścieków komunalnych.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie budowy oczyszczalni ścieków w Orzeszu - Zawiści ul. Centralna. W zakres robót wchodzi kompletna realizacja przedsięwzięcia ( wraz z dostawami i montażem urządzeń, rozruchem technologicznym) tj. budowa oczyszczalni ścieków o wydajności 1 587,92 m3/dobę w oparciu o technologię oczyszczania ścieków – technologię mikrofiltracji membranowej 2) W ramach powyższego przedmiotu zamówienia, Zamawiający między innymi zleca do wykonania nowo projektowane obiekty i elementy zagospodarowania terenu: 2.1 Pompownia I-go stopnia - zbiornik żelbetowy o średnicy 2500 mm z nadstawkami w postaci kręgów żelbetowych łączonych na uszczelkę, wyposażony w 2 pompy zatapialne pracujące w układzie 1+1, przykryty zostanie pokrywą żelbetową wyposażoną w otwór montażowy pomp zabezpieczony pokrywą ze stali nierdzewnej pozwalający na ich montaż i demontaż. Wyposażona zostanie również w kratę taśmowo - hakową. Pompownia będzie zlokalizowana w budynku technicznym. 2.2 Studnia zbiorcza - zbiornik żelbetowy o średnicy wewnętrznej 3500 mm z nadstawkami w postaci kręgów żelbetowych łączonych na uszczelkę, przykryty zostanie pokrywą żelbetową. 2.3 Budynek techniczno-socjalny. Budynek techniczny, który zostanie podzielony na kilka części – w pierwszej pomieszczenia socjalno-biurowe, w drugiej sitopiaskownik, w trzeciej pompownia ścieków surowych z kratą taśmowo-hakową i ciągi zlewcze. Na zbiorniku stabilizacji osadu znajdować się będą pomieszczenie obsługujące reaktory biologiczne oraz pomieszczenie higienizacji i odwadniania osadu. 2.4 Zbiornik retencyjno-uśredniający – o objętości czynnej 502,5m3 Zbiornik żelbetowy wyposażony w 2 pompy zatapialne podające ścieki oczyszczone mechanicznie do reaktora biologicznego. Zbiornik zostanie przykryty pokrywą żelbetową, na której zostanie umieszczony filtr węglowy. 2.5 Zbiornik reaktora biologicznego – o łącznej objętości czynnej 2440,00 m3. Reaktor MBR składać się będzie z dwóch identycznych ciągów technologicznych. Komory reaktora podzielono na 4 części o różnych kubaturach i funkcjach. Komora pierwsza, do której wprowadzane będą ścieki surowe będzie pełniła funkcję komory beztlenowej w celu intensyfikacji biologicznej defosfatacji. Komora druga będzie pełniła funkcję denitryfikacji azotanów z recyrkulatu przed wprowadzeniem go do komory o warunkach ściśle beztlenowych. Główna komora reaktora wyposażona zostanie w dyfuzory drobnopęcherzykowe do napowietrzania osadu czynnego, zasilane dmuchawą zlokalizowaną w budynku technicznym, mieszadła pompujące, pompy odprowadzające osad nadmierny. System mikrofiltracji membranowej grawitacyjnej zlokalizowany zostanie w czwartej, ostatniej wydzielonej z reaktora komorze filtracji. Zbiornik będzie przykryty płytą żelbetową, z wszystkimi niezbędnymi do prawidłowej eksploatacji obiektu otworami montażowymi, kominkami wentylacyjnymi itp. Komory są dodatkowo wyposażone w mieszadła zatapialne. Wydzielona komora filtracji została przykryta pokryciem otwieralnym wykonanym z materiału odpornego na korozję. 2.6 Zbiornik osadu nadmiernego – o objętości czynnej 256,2 m3 . Zbiornik żelbetowy zapewniający magazynowanie osadu nadmiernego podawanego na wirówkę. Zbiornik wyposażony został w dyfuzory drobnopęcherzykowe zasilane dmuchawą. Służą one do napowietrzania osadu nadmiernego w celu jego dalszej stabilizacji tlenowej. Zbiornik zostanie przykryty płytą żelbetową. W pokrywie będą umieszczone wszystkie niezbędne do prawidłowej eksploatacji zbiornika otwory montażowe, kominki wentylacyjne itp. 2.7 Urządzenie do neutralizacji odorów –filtr węglowy- urządzenie mające na celu neutralizację ewentualnych związków zapachowych w budynku technicznym z sitopiaskownikiem, zbiorniku buforowym, pompowni ścieków oraz z kraty taśmowo - hakowej . 2.8 Zbiornik wody technologicznej (pompownia ścieków oczyszczonych) - zbiornik żelbetowy o średnicy 2500 mm. z nadstawkami w postaci kręgów żelbetowych łączonych na uszczelkę, należy przykryć pokrywą żelbetową wyposażoną w otwór montażowy zabezpieczony pokrywą ze stali nierdzewnej, kominek wentylacyjny DN150. 2.9 Wiata na agregat prądotwórczy wraz z zakupem agregatu (moc znamionowa P.R.P. KVA/kW 200/160), dwa stanowiska do odbioru ścieków dowożonych (tac najazdowych) 2.10 Budowa miejsc postojowych na samochody osobowe, wraz z kompletnym ogrodzeniem trenu, bramami, furtkami i murami oporowymi, przebudowa i rozbudowa dojść dojazdów, miejsc utwardzonych wraz budową i przebudową infrastruktury technicznej i oświetlenia terenu. 2.11 Wykonanie na budynku oczyszczalni monitoringu wizyjnego w o oparciu o urządzenia technologi cyfrowej. 3) Parametry techniczne membran mikrofiltracyjnych: Należy zastosować moduły membranowe płytowe które są bezpośrednio zanurzone w ściekach, osadzie czynnym, a woda zostaje odseparowana od biomasy przy pomocy lekkiego nadciśnienia wywołanego słupem cieczy nad membranami. Filtracja powinna być wymuszona z zewnątrz do wewnątrz modułu membranowego a permeat (ścieki oczyszczone) przepływać z membrany do układu odprowadzania filtratu, a następnie poprzez pompownię wody technologicznej i układy pomiarowe do odbiornika. Podczas procesu filtracji woda powinna być odciągana od osadu. Moduł wyposażony powinien być dodatkowo w system napowietrzania od spodu, co będzie powodować przepływ do góry strugi powietrza, co umożliwia oczyszczenie zewnętrznej powierzchni membran z przylegających zanieczyszczeń. 4) Wymagane parametry techniczne membran 4.1 zakres pH 1-11 4.2 maksymalna temperatura 50°C 4.3 zalecane ciśnienie transmembranowe: 10 – 40 mbar, 4.4 typowy zakres przepływów 10-30 l/m2 powierzchni filtracyjnej/h 4.5 zapotrzebowanie na powietrze do płukania membran nie więcej niż 1250 l/m2 podstawy zabudowy modułu/min 4.6 gęstość upakowania > 460 m2 pow. filtracyjnej / m2 powierzchni zabudowy, 4.7 konstrukcja ramy AISI 316, 4.8 możliwość wymiany pojedynczych płyt membranowych na ruchu oczyszczalni, 4.9 membrana wykonanana z PVDF 4.10 wielkość porów filtracyjnych < 0,2 mikrometra 4.11 gwarancja na membrany min. 60 miesięcy, 4.12 interwał płukania wstecznego membran nie częściej niż 1 godzina co 4 miesiace 5 Poza zakresem prac określonym dokumentacją projektową i STWiORB Wykonawca zobowiązany jest ująć w cenie oferty następujące czynności 1. Dokonać rozruchu technologicznego urządzeń i obiektów oraz sporządzić instrukcję obsługi i przeszkolić personel Zamawiającego w zakresie obsługi i utrzymania wszystkich urządzeń i oprogramowania dostarczonego w ramach zamówienia dla obiektów odbieranych częściowo oraz przeprowadzić szkolenie pracowników przed końcowym odbiorem przedmiotu zamówienia. Szkolenia dotyczyć będą obsługi wszystkich urządzeń, zasad przeglądów i serwisowania, obsługi AKPiA oraz oprogramowania. Zakres merytoryczny oferowanego szkolenia powinien wynikać z wymagań przedstawionych w specyfikacjach technicznych urządzeń i obowiązujących przepisów. Osobami prowadzącymi szkolenie winni być specjaliści w dziedzinie stanowiącej temat szkolenia. Szkolenia i materiały będą opracowane i przekazane Kierownikowi oczyszczalni ścieków w języku polskim. Wykonawca przeszkoli co najmniej 10 osób wskazanych przez Zamawiającego, miejsce szkolenia – oczyszczalnia ścieków. Wykonawca przygotuje i dostarczy uczestnikom szkolenia na 7 dni przed każdym szkoleniem materiały szkoleniowe w ilości co najmniej 10 kompletów. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy również: a) wytyczenie geodezyjne robót przed rozpoczęciem robót; b) opracowanie planu BIOZ; c) sporządzenie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, w tym szkicu geodezyjnego powykonawczego obrazującego zakres wykonanych prac; d) opracowanie operatu wodno-prawnego i uzyskanie nowego pozwolenia wodnoprawnego na odprowadzanie ścieków oczyszczonych, uzyskanie wszelkich opinii, pozwoleń i/lub zgód, w tym wydawanych przez organy administracyjne niezbędnych dla należytego wykonywania robót, a także dla należytego użytkowania obiektu przez Zamawiającego, w tym pozwoleń związanych z funkcjonowaniem i obsługą placu budowy, terenu sąsiadującego i innych terenów, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na należyte wykonanie robót, a także urządzeń. Powyższe dotyczy również wszelkich niezbędnych uzgodnień z organami administracji, w szczególności uzgodnień dotyczących zajęcia pasów drogowych oraz dotyczących sposobu organizacji ruchu. Obowiązkiem Wykonawcy jest też uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Do obowiązków Wykonawcy należy również poniesienie wszelkich kosztów związanych z uzyskaniem pozwoleń/zgód i dokonaniem uzgodnień. e) uzyskanie zgody na dojazd ciężkim sprzętem (jeżeli istnieje taka konieczność), f) uzgodnienie warunków zabezpieczenia znaków geodezyjnych (jeżeli istnieje taka konieczność) oraz zgłoszenie zniszczenia lub uszkodzenia znaków geodezyjnych do właściwego organu; w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia osnowy geodezyjnej w trakcie wykonywania umowy Wykonawca zleci na własny koszt wznowienie (odtworzenie) punktów geodezyjnych; g) utrzymanie w należytym stanie terenu budowy oraz wywóz nieczystości itp.; h) aktualizacja i przedłużenie wszelkich niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy uzgodnień z właścicielami sieci oraz organami administracji publicznej i z Zamawiającym; i) bieżąca obsługa geodezyjna i geotechniczna oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej robót wraz z naniesieniem na mapę zasadniczą. Zamawiający ma prawo żądać aktualnej inwentaryzacji geodezyjnej na każdym etapie realizacji robót; j) zgłaszanie w formie pisemnej Zamawiającemu oraz Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego konieczności wykonywania robót zamiennych, zanikających lub ulegających zakryciu co najmniej na 3 dni przed planowanym terminem ich wykonania; W zgłoszeniu konieczności wykonania robót zamiennych Wykonawca obowiązany jest do szczegółowego opisania tych robót oraz przyczyn uzasadniających konieczność ich wykonania. Wykonawca może przystąpić i jest obowiązany do wykonywania robót zamiennych wyłącznie po wyrażeniu przez Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgody na takie roboty. Zgoda Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na wykonanie robót zamiennych nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie umowy. Roboty zamienne Wykonawca wykonuje w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w Umowie i z tytułu ich wykonywania Wykonawcy nie przysługuje jakiekolwiek dodatkowe wynagrodzenie; k) zawiadomienie Zamawiającego o wykonaniu robót określonych w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym jako objętych odbiorami częściowymi, w tym o robotach zanikających lub ulegających zakryciu, oraz o wykonaniu robót w całości; l) usuwanie wszystkich zanieczyszczeń lub uszkodzeń dróg powstałych w związku z wykonywaniem robót oraz bieżące utrzymywanie ich w czystości. W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym Wykonawca zobowiązany jest wykonywać je ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmniejszenie uciążliwości dla osób i pojazdów poruszających się w pasie drogowym. Oznacza to w szczególności czyszczenie części pasa drogowego zanieczyszczonej w związku z prowadzeniem robót w każdym dniu, w którym powstały zanieczyszczenia; m) wykonanie na własny koszt wszystkich niezbędnych badań, testów i prób oraz wykonanie niezbędnego rozruchu urządzeń i instalacji umożliwiających należyte wykonanie umowy i użytkowanie Obiektu/Przedmiotu Umowy; n) umożliwienie Przedstawicielom Zamawiającego wglądu w roboty, a w szczególności wstępu na plac budowy, dokonywanie oględzin wykonywanych robót, dokonywanie oględzin materiałów i instalacji dostarczanych na plac budowy, uczestniczenie przy próbach, testach i rozruchach itp.; o) uzyskanie wymaganych zaświadczeń właściwych organów warunkujących możliwość instalacji przyłączy do sieci zewnętrznych i ich eksploatacji; p) przywrócenie placu budowy, terenów sąsiadujących lub innych terenów, w szczególności dróg publicznych zgodnie z warunkami narzuconymi przez zarządcę drogi i/lub właściciela/władającego terenem, a w przypadku braku takich warunków, do stanu nie gorszego niż istniejący w dniu ich przejęcia oraz naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych na tych terenach, spowodowanych realizacją robót. W przypadku niezastosowania się do powyższego Zamawiający ma prawo obciążyć Wykonawcę kosztami za przywrócenie powyższych terenów do należytego stanu oraz kosztami poniesionymi na naprawienie szkód spowodowanych realizacją robót; r) sporządzenie dokumentacji fotograficznej placu budowy przed rozpoczęciem robót (nie później niż na dzień poprzedzający dzień podpisania protokołu przekazania placu budowy) oraz po zakończeniu robót w terenie, sporządzenie dokumentacji fotograficznej oraz filmowej z inspekcji kanałów sanitarnych niezbędnej do oceny jakości jej wykonania oraz przekazanie jej Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą; s) wykonanie prób wynikających z warunków technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji techniczno - ruchowej maszyn, urządzeń wbudowanego wyposażenia oraz uzyskanie pozytywnych wyników badań efektu ekologicznego przez niezależną, uprawnioną jednostkę na każde żądanie Zamawiającego; t) przekazanie Zamawiającemu gwarancji na urządzenia dostarczone w ramach wykonywanego zadania w momencie dostawy/rozruchu; u) utrzymanie w czasie realizacji robót placu budowy i terenów sąsiadujących, z dążeniem do minimalizacji przeszkód komunikacyjnych, bieżące usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów przez składowiska i dokonanie stosownych opłat; w) wykonywanie w ramach przedmiotu zamówienia, jeżeli będą konieczne, zaleceń pokontrolnych instytucji państwowych takich organów jak: Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Straż Pożarna, i innych; x) zapewnienie dostępu do instalacji elektrycznych stosownie do potrzeb swoich i Podwykonawców; dokonanie rozliczenia z dostawcami mediów kosztów powyższych usług we własnym zakresie; odwodnienie wykopów; y) wykonanie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej na bazie projektu budowlanego i wykonawczego, przeprowadzeniu badań koniecznych do oceny jakości robót oraz innych dokumentów przewidzianych przepisami ustawy Prawo Budowlane i innych przepisów szczegółowych. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania programu rozruchu oraz zapewnienie nadzoru technicznego nad prawidłowym funkcjonowaniem oczyszczalni ścieków w trakcie prowadzonych prac związanych z przebudową obiektu, jak również konieczne jest uwzględnienie wszelkich prac dodatkowych niezbędnych z utrzymaniem obiektu w ruchu; Wykonawca ma obowiązek tak realizować budowę nowej oczyszczalni aby do jej końcowego uruchomienia zapewnić bezproblemowe działanie istniejącej oczyszczalni ścieków. 4. W trakcie przeprowadzania rozruchu technologicznego należy osiągnąć efekt technologiczny założony w dokumentacji projektowej; 5. Cena zamówienia powinna także zawierać: 5.1) wyposażenie oczyszczalni ścieków: a) tablice z nazwami obiektów i pomieszczeń, b) tablice z parametrami komór (objętość całkowita i czynna, głębokość całkowita i czynna), c) schemat technologiczny oczyszczalni (ścienny, w formacie min A0, trwały, kolorowy, wykonany na trwałym podkładzie – projekt i rozmiar schematu należy uzgodnić z Zamawiającym), d) oznaczenie urządzeń, armatury i rurociągów, e) oznaczenie i dostarczenie gaśnic wraz z instrukcją obsługi, innego obowiązkowego oznakowania p.poż i postępowania na wypadek pożaru, f) oznaczenia, instrukcje i znaki zawieszone przy stanowiskach pracy oraz w pomieszczeniu sterowni (zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy, instrukcja BHP w oczyszczalni ścieków, instrukcje stanowiskowe, karty charakterystyki substancji niebezpiecznych, wykonywanie prac w zbiornikach niebezpiecznych, wykaz rodzajów prac, które powinny być wykonane przez co najmniej dwie osoby i inne w uzgodnieniu z odpowiednimi służbami; 5.2) podczas okresu rozruchu oczyszczalni Wykonawca zapewni wszystkie media niezbędne do rozruchu (m.in. woda, ścieki, energia elektryczna itp.) w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia rozruchu, w tym: a) chemikalia i materiały eksploatacyjne dla procesu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów, m.in. polielektrolity, wapno, koagulant itp. w ilościach niezbędnych na czas rozruchu, b) sporządzenie analiz kontrolnych w akredytowanym laboratorium w celu wypełnienia warunku osiągnięcia efektu ekologicznego, c) biurowe materiały eksploatacyjne niezbędne do opracowania dokumentacji rozruchowej i porozruchowej; 3) w ramach rozruchu oczyszczalni ścieków powinny być wykonane czynności mające doprowadzić do uzyskania wymaganego składu ścieków oczyszczonych na wylocie do odbiornika oraz formalnego przekazania obiektu do eksploatacji; 6) Wykonawca opracuje i dostarczy następujące dokumenty: a) instrukcję techniczno – ruchową obejmującą opracowanie zbiorcze, wykonane w branżach opisujące zasady eksploatacji oczyszczalni ścieków jako kompletnego obiektu, zawierającą m. in. informację o parametrach procesu, zestawienie obiektów z wyposażeniem, uwzględniające nazwę producenta, listę dostawców wyposażenia technologicznego – usług serwisowych, zabezpieczenie procesu i potencjalne metody przeciwdziałania, dawki stosowanej chemii, wytyczne BHP itd., b) instrukcje stanowiskowe – przedstawiająca opracowanie indywidualne wykonane dla każdego stanowiska pracy w zakresie: szczegółowego opisu sposobu wykonania pracy na danym stanowisku, wymogów BHP, p.poż., podstawowych zaleceń eksploatacyjnych, opisu postępowania w sytuacjach awaryjnych itp., c) dokumentację rozruchową – opracowanie stanowiskowe i instrukcje techniczno – ruchowe w branżach technologicznej, elektroenergetycznej, AKPiA, ochrony przeciwpożarowej, BHP, raporty z badań, dodatkowe pomiary o korelacje parametrów technologicznych, d) dokumentację porozruchową – sprawozdanie z rozruchu wraz z wszelkimi raportami, notami, opiniami i opracowaniami koniecznymi dla formalnego przekazania oczyszczalni do eksploatacji; 7) przekazanie obiektu do eksploatacji czyli uzyskanie wszelkich pozwoleń i opinii kompetentnych organów administracyjnych koniecznych do ostatecznego przekazania obiektu do eksploatacji, zgodnie z wymogami obowiązującego prawa tj. uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie oraz poniesienie wszelkich związanych z tym kosztów 8) wykonanie na swój koszt wszystkich zaleceń wynikających z protokołów takich organów jak: Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Straż Pożarna, Powiatowy Nadzór Budowlany, a wynikających z winy Wykonawcy Szczegółowy zakres prac precyzują: dokumentacja projektowa i STWIORB stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. UWAGA - Zakres postępowania nie obejmuje budowy suszarni osadów. 6 Wykonawca w cenie ofertowej jest zobowiązany do wykonania wszystkich czynności, które są związane z realizacją przedmiotu zamówienia, a wynikających z: projektu budowlanego, decyzji o pozwoleniu na budowę, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dodatkowych wytycznych i wymagań Zamawiającego oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów, norm i zasad współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisów bhp, p. poż. i ochrony środowiska. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej terenu inwestycji przez Wykonawcę ze szczególnym zwróceniem uwagi na:  nieruchomości przyległe w tym budynki mieszkalne, budynki usługowo – handlowe, chodniki, drogi oraz ogrodzenia,  aktualny stan terenu robót,  rozmieszczenie dróg dojazdowych. W wyniku ewentualnego zniszczenia lub uszkodzenia obiektów oraz nawierzchni Wykonawca zobowiązuje się je przywrócić do stanu pierwotnego lub pokryć stratę. 7 Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej występują odniesienia do Polskich Norm, dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej, w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo. Wszędzie tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, przy opisie zastosowanych materiałów wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie przyjmuje się, że mogą być zastosowane materiały równoważne. Wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia ma charakter jedynie przykładowy i użyty jest w celu określenia standardów jakościowych i klasy, wymaganych w odniesieniu do stosowanych materiałów. W przypadku, gdy powoływane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy. 8 Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. 9 Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Jeśli w dokumentach składających się na dokumentację przetargową wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. 10 W związku z wymaganiami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późniejszymi zmianami) oraz zapisami „Programu ochrony powietrza dla terenu województwa śląskiego mającym na celu osiągnięcie poziomów dopuszczalnych substancji w powietrzu oraz pułapu stężenia ekspozycji”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót z winy wykonawcy. Przypomina się również, że:  Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania;  organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. 11 Wykonawca ma prawo podpisać umowę o podwykonawstwo. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia, wobec tego Podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. Przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp stosuje się wobec dalszych Podwykonawców. Zamawiający żąda informacji których mowa w Art. 36c ust. 1a
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). Wadium musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, pod rygorem odrzucenia oferty. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 10 8454 1040 2002 0030 5990 0007 Orzesko-Knurowskiego Banku Spółdzielczego Oddział Orzesze. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. – jako tytuł wpłaty należy wpisać: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Orzesze - budowa oczyszczalni ścieków komunalnych.” 5. Oryginał wadium wniesionego w innej formie niż pieniężna w odrębnej kopercie należy dołączyć do oferty 6. Wadium powinno spełniać następujące wymagania: wadium winno być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze żądanie, wadium wniesione w innej formie niż pieniężna, winno zabezpieczać roszczenia Zamawiającego w sytuacjach opisanych w punkcie 11. 7. W przypadku gdy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia to z ich treści musi wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia jak i wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. Wadium będzie zwrócone zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu zwrot nastąpi przelewem na rachunek bankowy wskazany w ofercie przez Wykonawcę, a wniesione w innej formie – zostanie zwrócone. 9. Wadium wniesione w formie pieniężnej zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę, 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 ust. 1 i 1b ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: spełniają warunki udziału w postępowaniu o ile zostały one określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu, dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający nie opisuje żadnych wymagań do warunku określonego w pkt. 5.2a których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Oświadczenie Wykonawcy dotyczące obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług . Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do oferty. - Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt – (jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów), - Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). - Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach