Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 478 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

Gmina Lubicz ogłasza przetarg

  • Adres: 87162 Lubicz, Lubicz Dolny, ul. Toruńska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 48566212100 , fax. 48566782122
  • Data zamieszczenia: 2017-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubicz
    Lubicz Dolny, ul. Toruńska 21
    87162 Lubicz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 48566212100, fax. 48566782122
    REGON: 87111871500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubicz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 478 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w wysokości 5 478 000 zł z przeznaczeniem na: - sfinansowanie deficytu budżetu w kwocie 1 077 000 zł, - spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 4 401 000 zł. Kredyt obejmuje następujące parametry: 1.1. okres kredytowania: od podpisania umowy do 31 marca 2033 r.: - 21 rat po 5 000 zł, - 4 raty po 10 000 zł, - 12 rat po 20 000 zł, - 4 raty po 200 000 zł, - 16 rat po 250 000 zł, - 1 rata w wysokości 293 000 zł. 1.2. karencja w spłacie kapitału: do 30 grudnia 2018 roku, 1.3. spłata rat kapitałowych po okresie karencji w ratach kwartalnych od grudnia 2018 r. do marca 2033 r., płatnych na koniec każdego kwartału, w następujący sposób: 1.3.1. w roku 2018: w jednej racie płatnej na koniec grudnia, 1.3.2. w latach 2019 - 2032: w ratach płatnych na koniec każdego kwartału kalendarzowego, 1.3.3. w roku 2033: w jednej racie płatnej na koniec marca, jeżeli spłata rat kapitałowych przypada na dzień wolny - spłata nastąpi w dniu poprzedzającym dzień wolny, 1.4. spłata rat odsetkowych co miesiąc, od grudnia 2017 do marca 2033 roku, płatne na koniec każdego miesiąca, 1.5. sposób naliczania odsetek: w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M ustalaną dla kolejnych okresów odsetkowych wg zasad obowiązujących u Wykonawcy, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy (w odniesieniu do rzeczywistej liczby dni w roku 365/366 lub do 360 dni w roku), 1.6. kredyt udzielony bez prowizji bankowej, 1.7. zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy Lubicz), 1.8. możliwość wcześniejszej, niż wynikająca z harmonogramu, spłata części lub całości kredytu, bez ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów. Zamawiającemu przysługuje prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Kredyt zostanie udostępniony Zamawiającemu na podstawie pisemnej dyspozycji w ciągu 4 dni od daty zapotrzebowania określonej kwoty kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu - na konto Urzędu Gminy Lubicz nr 45 94910003 0010 0000 0114 0003 z adnotacją: „Wadium – przetarg nieograniczony na udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 478 000 zł” Za datę wniesienia wadium przyjmuję się datę jego wpływu na konto Zamawiającego. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 ze zm.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - oryginał Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), o treści zgodnej z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE (załącznik nr 3 do SIWZ), wypełnionego zgodnie ze wskazówkami określonymi w pkt 5 SIWZ, - wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 wraz z formularzem kalkulacji kosztu (załącznik nr 1 a), - dowód wniesienia wadium (oryginał), - oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie na stronach od .... do .... stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. W przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa (Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy ). - zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, - w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. - Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokument wymieniony w pkt 4.3.1 SIWZ oraz oświadczenia, o których mowa w pkt 4.3.2 oraz 4.3.3 SIWZ. - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt 4.3.1. SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy. - Dokument, o którym mowa w pkt 4.3.6 SIWZ powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 4.3.6 SIWZ zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 4.3.7. SIWZ stosuje się. - Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 4.3.1 SIWZ składa dokument, o których mowa w pkt 4.3.6 SIWZ w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 4.3.7 SIWZ stosuje się. - W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 8 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. - W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 8 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, które pozostają w dyspozycji Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów, przechowywanych przez Zamawiającego stosownie do dyspozycji art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach