Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 2 667 287,87

Gmina Przedbórz ogłasza przetarg

  • Adres: 97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7812261 do 65 , fax. 044 7812180
  • Data zamieszczenia: 2009-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przedbórz
    ul. Mostowa 29 29
    97-570 Przedbórz, woj. łódzkie
    tel. 044 7812261 do 65, fax. 044 7812180
    REGON: 59064829600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przedborz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 2 667 287,87
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiot zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego do wysokości 2 662 287,87 PLN (słownie: dwa miliony sześćset sześćdziesiąt dwa tysiące dwieście osiemdziesiąt siedem złotych i 87/100) na: a)finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2009 r. Gminy Przedbórz w wysokości 440 100,39 zł. b) na spłatę zaciągniętych w latach ubiegłych kredytów i pożyczek w wysokości 26 801,87 zł. c)na zadanie inwestycyjne pn. Rozbudowa kompleksu szkolnego przy Szkole Podstawowej w Przedborzu. Etap I - Budowa zespołu szatniowego. Etap II - Budowa gimnazjum w wysokości 2 195 385,61 w tym na 2009 rok kwota 945 385,61, a na 2010 rok kwota 1 250 000,00 2.Zasady udzielania kredytu: a)Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 11 lat. b)Kredyt w wysokości określony w pkt 3.1 ppkt 1 lit. a) i b) zostanie uruchomiony w terminie 3 dni od podpisania umowy, natomiast kredyt w wysokości określonej w pkt 3.1 ppkt 1 lit. c) będzie uruchamiany na pisemne zlecenia w terminie 3 dni od otrzymania zleceń. 3. Sposób udostępniania kredytu: a)Bank zobowiązuje się postawić do dyspozycji Kredytobiorcy w latach 2009-2010 kredyt w transzach w łącznej kwocie do 2 662 287,87 z tym, że kwota kredytu przewidzianego do uruchomienia na 2009 rok nie przekroczy kwoty 1 412 287,87, zaś kwota kredytu przewidzianego do uruchomienia na 2010 rok nie przekroczy kwoty 1 250 000,00 z zastrzeżeniem pkt 3.1 ppkt 3 lit. b). b)Uruchomienie poszczególnych transz kredytu na: - zadanie inwestycyjne opisane w pkt 3.1 ppkt 1 lit. c) odbywać się będzie na pisemne zlecenie Kredytobiorcy, w którym zostanie określona wysokość transzy oraz termin postawienia jej do dyspozycji Kredytobiorcy, nie krótszy jednak niż 3 dni od dnia otrzymania pisemnego zlecenia przez Bank kredytujący. - przedmiot zamówienia opisany w pkt 3.1 ppkt 1 lit. a) i b) uruchomiony zostanie jednorazowo w terminie 3 dni od podpisania umowy. 4. Terminy spłaty kredytu: a)Spłata kredytu dokonywać się będzie w okresach miesięcznych w terminie do 8-ego dnia miesiąca lub w pierwszym dniu roboczym następującym po tym terminie, jeżeli 8 dzień miesiąca przypadnie w dniu wolnym od pracy. Spłata kredytu rozpocznie się od miesiąca stycznia 2011 roku, a skończy się w dniu 8 grudnia 2020 r. Kredytobiorca zobowiązuje się dokonać spłaty zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu w stu dwudziestu ratach kapitałowych, w tym w stu dziewiętnastu równych ratach w wysokości 22 187,00 zł. (słownie) dwadzieścia dwa tysiące sto osiemdziesiąt siedem złotych) każda, zaś ostatnia rata w wysokości 22 034,87 (słownie: dwadzieścia dwa tysiące trzydzieści cztery złote 87/100). b)W przypadku nie wykorzystania przez Kredytobiorcę pełnej kwoty kredytu harmonogram spłat kredytu, o którym mowa w pkt 3.1 ppkt 4 lit. a) ulegnie zmianie w ten sposób, iż zachowane zostaną terminy spłat poszczególnych rat, zaś ich wysokość ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu. c)Odsetki spłacane będą w okresach miesięcznych w terminie do 8-ego dnia miesiąca, lub w pierwszym dniu roboczym następującym po tym terminie, jeżeli 8 dzień miesiąca przypadnie w dniu wolnym od pracy. d)Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu pobiera się odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 5. Oprocentowanie kredyty a)Oprocentowanie będzie ustalone wg zmiennej stopy procentowej opartej na stawce WIBOR na dany miesiąc kalendarzowy ustalony w oparciu o 1 - miesięczne depozyty złotowe na rynku międzybankowym (WIBOR 1M) powiększonych o marżę Banku stałą w okresie kredytowania. b)Bank informuje zamawiającego o wysokościach naliczonych odsetek do 5-ego każdego miesiąca. Termin przekazania informacji o wysokości pierwszej raty odsetkowej oraz formę przekazywania informacji o naliczonych odsetkach, Zamawiający i bank ustalą odrębnie. c)Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy o udzielenie kredytu. 6. Prowizja: 1)Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców tylko jednej prowizji od udzielonego kredytu. 2)Kredytodawca nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji lub opłat od przyznanego kredytu, w tym w szczególności: a)prowizji od wcześniejszej spłaty przez Kredytobiorcę całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami, b)opłat lub prowizji z tytułu przesunięcia terminu spłaty raty kapitałowej w okresie kredytowania, c)prowizji za gotowość od niewykorzystanej części kredytu lub transzy kredytu za każdy dzień, w okresie od daty postawienia kredytu lub jego transzy do dyspozycji Kredytobiorcy do dnia poprzedzającego dzień faktycznego wykorzystania lub do dnia zakończenia wpłaty środków z kredytu lub jego transzy. 7. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco. 8. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych dodatkowych opłat, np. za prowadzenie rachunków, przelewy, od niewykorzystanej części kredytu. 9. Koszt kredytu stanowi kwota prowizji od udzielonego kredytu oraz odsetki płatne miesięcznie. 10. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. Uwaga. Wszystkie warunki wymienione w pkt 3.1 SIWZ stanowią istotne dla zamawiającego postanowienia umowy. W związku z tym musza się one znaleźć w zaproponowanym i dołączonym do oferty przez Wykonawcę projekcie umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca potwierdzający spełnienie warunków: 1)posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. bank działający w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.08.1997r. Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. Nr 72 poz. 665 z 2002r. z późn. zm.), 2)posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3)znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4)nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych: 7.2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki, 7.3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt 8.1 SIWZ będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie w/w warunki. Uwaga: Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że złożone przez niego informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w pkt 14.1 i formie określonej w Rozdziale 12 SIWZ: 8.1.1.Ofertę składającą się z: 1)wypełnionego formularza ofertowego o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Dodatek nr 1 do SIWZ, 2)dokumentów wymienionych w pkt 8.1.2 niniejszej specyfikacji, 3)oświadczenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku nr 3 do SIWZ, 4)projektu umowy zawierającego wszystkie istotne dla Zamawiającego postanowienia wskazane w Rozdziale 3 SIWZ. 5)druku wykazu usług, które Wykonawca powierzy podwykonawcom - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie będzie powierzał usług podwykonawcom przy realizacji przedmiotu zamówienia, nie dołącza do oferty w/w dodatku). 8.1.2.Oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków: 1)oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzorów określonych w Dodatkach: Nr 2A, 2B, 2C, 2E oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ustawy z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 2. Uwaga: Jeżeli Wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a wskazał w ofercie, że będzie dysponował takim potencjałem technicznym i osobami, wówczas winien dodatkowo złożyć oświadczenie - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 2D. 2)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5)aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6)aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy podmiotów zbiorowych w myśl ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary - Dz. U. z 2002 r. Nr 197, poz. 1661 z późn. zm.); 7)zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego - jeżeli jest wymagane lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. Nr 72 poz. 665 z póź. zm.), tzn: a)w odniesieniu do banków państwowych - Rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa w sprawie nadania statutu, statut banku, aktualny skład Zarządu wraz z dokumentami powołującymi poszczególnych członków Zarządu, b) w odniesieniu do banków działających w formie spółek akcyjnych - statut banku, c)W odniesieniu do banków spółdzielczych - statut banku spółdzielczego. 8.2.Oferta wspólna Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2)Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a)postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; b)wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby; c)ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania; 3)Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4)Dokumenty, o których mowa w pkt 8.1.2 muszą złożyć osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; 5)Wykonawcy występujący wspólnie muszą spełniać łącznie wymagania określone w pkt 7.1 ppkt 2 i 3. 6)Formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną; 7)Wszystkie kopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane za zgodność z oryginałem i podpisane przez Pełnomocnika; 8)Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu ofertowym. 8.3. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 8.3.1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.1.2 1)ppkt 2,3,4,6 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie 2)ppkt 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 8.3.2.Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3.1 ppkt 1 lit. a) i c), oraz ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 8.3.1 ppkt 1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8.3.3.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 8.3.2 SIWZ stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.ipzp.pl/urzadmiejski_przedbo
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach