Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego złotowego w kwocie 2 200 000 zł. na sfinansowanie realizacji Inwestycji pn Budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz ciśnieniowej w ulicy Betonowej i Nowopogońskiej w Czeladzi. ”

Zakład Inżynierii Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 41-250 Czeladź, Będzińska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 269 89 60 , fax. 32 269 89 68
  • Data zamieszczenia: 2018-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Inżynierii Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    Będzińska 64
    41-250 Czeladź, woj. śląskie
    tel. 32 269 89 60, fax. 32 269 89 68
    REGON: 24073606300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zikspzoo.czeladz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego złotowego w kwocie 2 200 000 zł. na sfinansowanie realizacji Inwestycji pn Budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz ciśnieniowej w ulicy Betonowej i Nowopogońskiej w Czeladzi. ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego złotowego w kwocie 2 200 000 zł. (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie realizacji Inwestycji pn.” Budowa siec wodociągowej, kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz ciśnieniowej w ulicy Betonowej i Nowopogońskiej w Czeladzi zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.Okres spłaty kredytu wynosi 5 lat . Spłata: a) rat kredytu będzie następowała w ratach miesięcznych, płatnych w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego, zgodnie z harmonogramem spłat w okresie 5 lat, sporządzonym przez Wykonawcę; b) okres spłaty – 60 równych rat kapitałowych miesięcznych w okresie 5 lat; c) pierwsza rata spłaty kapitału będzie płatna w dniu 31.01.2019r. d) spłata rat odsetkowych następowała będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego. Spłata odsetek następować będzie w terminach odpowiadających datom spłat rat kapitałowych. Odsetki będą naliczane tylko od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku.Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego w rachunku kredytowym w banku kredytującym złotówkowy kredyt inwestycyjny do łącznej wysokości 2 200 000 zł. (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych 00/100). Zamawiający przewiduje wypłaty kredytu w następujących transzach: • I transza – 1 028 555,50 zł. do dnia 30.10.18r. • II transza – 956 019,03 zł. do dnia 05.12.2018r. • III transza – 215 425,47 zł. do dnia 24.12.2018r. Uruchomienie transz kredytu nastąpi w formie bezgotówkowej w drodze realizacji przez Wykonawcę zleceń płatniczych Zamawiającego .Zamawiający zastrzega ,że są to prognozowane transze, których wysokość i termin mogą ulec zmianie bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz bez konieczności sporządzania aneksu do umowy w tym zakresie. Zamawiający zobowiązuje się do przeznaczenia kredytu na sfinansowanie wydatków związanych z realizacją Inwestycji pn. Budowa siec wodociągowej, kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz ciśnieniowej w ulicy Betonowej i Nowopogońskiej w Czeladzi. ” Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu, a także zmniejszenia lub zwiększenia wysokości poszczególnych transz oraz zmiany terminu ich uruchomienia bez ponoszenia dodatkowych opłat.Jako zabezpieczenie spłaty kredytu Zamawiający dopuszcza: a) weksel własny „in blanco” wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową b) cesję wierzytelności stałego odbiorcy usług Zamawiającego, z którym wysokość obrotu rocznego Zamawiającego przekracza kwotę 4 000 000 zł. Obsługa kompleksowa kredytu obejmuje wszystkie czynności związane z obsługa wypłaty transz kredytu, spłat kredytu i odsetek od kredytu. Kredyt bankowy przyznany zostanie dla Zamawiającego w dniu zawarcia umowy, a jego uruchomienie następować będzie z rachunku bankowego Wykonawcy max. do 5 dni roboczych po przekazaniu Wykonawcy zlecenia płatniczego Zamawiającego. Zamawiający określi kwotę dyspozycji oraz numer rachunku bankowego, na który środki mają być przekazane. Wykorzystanie kredytu może nastąpić na podstawie dowolnej liczby dyspozycji/zleceń płatniczych.Koszty obsługi kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu - zmienne. Stopa procentowa kalkulowana jest w oparciu o stawkę WIBOR 3 M z dnia poprzedzającego o 3 dni robocze dzień uruchomienia kredytu oraz powiększona o stalą w całym okresie kredytowania marżę banku, która zostanie określona w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ.b) prowizja kredytowa – liczona jako % od kwoty uruchomionego kredytu. Prowizja kredytowa nie może być wyższa niż 0,3 % wartości uruchomionego kredytu. Prowizja będzie naliczona jednorazowo, płatna w ciągu 14 dni od uruchomienia kredytu. Wysokość prowizji zostanie określona w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ c) w umowie kredytowej za koszty obsługi kredytu uznaje się wyłącznie koszty wymienione powyżej lit. a) i lit. b).Kredyt nie będzie obciążony żadnymi innymi opłatami poza prowizją i oprocentowaniem zaoferowanym w ofercie przez Wykonawcę. Kredyt oprocentowany jest według zmiennej stopy procentowej ustalonej na podstawie stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (WIBOR 3 M ) opublikowanej na 3 dni robocze przed uruchomieniem kredytu powiększonej o marze (Wykonawcy), wyrażoną w punktach procentowych w stosunku rocznym. Marża nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.Zmiana stawki WIBOR 3 M w toku realizacji umowy nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga aneksu do Umowy.Wykonawca zapłaci karę umowną za nieterminowe postawienie do dyspozycji kredytu inwestycyjnego w określonym terminie – w wysokości 0,05 % od kwoty kredytu, za każdy dzień opóźnienia.Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. Strony ustala nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę o planowanej wcześniejszej spłacie w terminie 7 dni podając termin i wysokość planowanej spłaty.Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia kosztów, a Wykonawca obowiązany jest wyrazić na to zgodę.W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty kredytu, wysokość odsetek będzie wynikała z wartości faktycznie wykorzystanego kredytu. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat.W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym, następującym po wyznaczonej dacie spłaty.Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zawartego w treści oferty, że zobowiązuje się do uruchomienia kredytu zgodnie z wymaganiami Specyfikacji oraz wyraża zgodę na: a) spłatę pierwszej raty kredytu 31.01.2019r.; b) zabezpieczenie kredytu wekslem własnym in blanco wraz z deklaracja wekslową wystawioną przez Zamawiającego i/ lub cesję wierzytelności stałego odbiorcy usług Zamawiającego, z którym wysokość rocznego obrotu Zamawiającego przekracza kwotę 4 000 000 zł.; c) możliwość niewykorzystania części kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia dodatkowych opłat/kosztów; d) możliwość przedterminowej spłaty kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia dodatkowych opłat/kosztów. Dla potrzeb składania oferty i porównania ofert w kryterium cenowym Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu WIBOR 3 M z dnia ogłoszenia zamówienia w BZP i stałej marży banku. Wyliczoną stope oprocentowania należy przyjąć jako stałą w całym okresie kredytowania. Przyjęcie stawki WIBOR 3 M z dnia ogłoszenia zamówienia oraz założenie uruchomienia (od I- do IV) transz kredytu ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty w niniejszym przetargu.Udzielenie kredytu nie zobowiązuje Zamawiającego do przeniesienia rachunku bankowego do banku Wykonawcy.Na wniosek Wykonawcy, Zamawiający udostępni Wykonawcy : sprawozdanie finansowe, zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w zapłacie podatku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek , jeżeli Wykonawca złoży Oświadczenie o spełnianiu warunków na formularzu wg. wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający wymaga dodatkowo przedłożenia następującego dokumentu:- zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art.193 ustawy Prawo Bankowe ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), lub - zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, o którym mowa w ustawie z 27 maja 2004r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi ( tj. Dz.U. z 2018 r poz.1355). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 9 do SIWZ (IDW) według formuły spełnia/nie spełnia . Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy załącznik nr 1

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach