Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 728 198,00 zł

Gmina Lubrza ogłasza przetarg

  • Adres: 48231 Lubrza, ul. Wolności
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 407 46 50 , fax. 77 407 46 51
  • Data zamieszczenia: 2018-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubrza
    ul. Wolności 73
    48231 Lubrza, woj. opolskie
    tel. 77 407 46 50, fax. 77 407 46 51
    REGON: 53845500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubrza.opole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 728 198,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 728 198,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubrza na 2018 rok oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań kredytowych zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Lubrza Nr XXX/209/2017 z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego. 2. Charakterystyka kredytu: 2.1 Podstawowe dane o kredycie: a) Rodzaj transakcji: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, b) Kwota i waluta kredytu: 728 198,00 - PLN, uruchamiana według dyspozycji kredytobiorcy w okresie od dnia podpisania umowy do 01.04.2018r. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich. c) W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy uruchomienia kredytu: - 01 kwietnia 2018r. - 728 198,00 zł Rzeczywisty termin uruchomienia kredytu może ulec zmianie. 2.2 Okres kredytowania: do 31.12.2022 r. 2.3 Spłata kredytu nastąpi z dochodów gminy uzyskanych z podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego: a) w 2019r. w kwocie 128 198,00 zł rocznie (4 raty kwartalne po 32 049,50 zł), b) w latach 2020 - 2022 w kwocie 200 000,00 zł rocznie (4 raty kwartalne po 50 000,00 zł) - płatne ostatniego dnia kalendarzowego danego kwartału.W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę najpóźniej w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Terminy spłaty odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych, najpóźniej ostatniego dnia roboczego miesiąca, bez okresu karencji, począwszy od kwietnia 2018r. do grudnia 2022 r. po otrzymaniu przez Zamawiającego zawiadomienia o ich wysokości. Odsetki naliczane będą od aktualnego zadłużenia na rachunku kredytowym na koniec danego miesiąca. W przypadku, gdy termin spłaty przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę odsetkową najpóźniej w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Dla porównywalności ofert przyjmuje się WIBOR 1M 1,66% w stosunku rocznym. 2.4 Oprocentowanie kredytu: kredyt jest oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za który odsetki są naliczane. 2.5 Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu ustala się na stawce bazowej WIBOR 1M powiększonej o marżę banku w wysokości ……. % w stosunku rocznym. (WIBOR 1M jest to stopa procentowa, po jakiej banki są skłonne udzielić pożyczek innym bankom, liczony jako średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczony za okres od 1-go do ostatniego dnia każdego miesiąca). Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. 2.6 Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości 1,66% oraz spłaty rat kapitału w sposób określony w ppkt 2.3 Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. W przypadku wcześniejszej spłaty części kapitału lub całości, odsetki będą naliczone za okres jego faktycznego wykorzystania, od aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty kredytu. 2.7 Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawców prowizji przygotowawczej. Oferty Wykonawców, którzy zaoferują prowizję przygotowawczą będą odrzucone. 2.8 Sposób zabezpieczenia kredytu : weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową określającą warunki jego wypełnienia. 2.9 Planowany okres zawarcia umowy kredytowej: w terminie związania ofertą. 2.10 Uruchomienie kredytu: następować będzie wg dyspozycji kredytobiorcy w terminie od dnia podpisania umowy do 01 kwietnia 2018 r. 2.11 Odsetki od kredytu nie podlegają kapitalizacji. 2.12 Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ i przedstawionymi w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotowym zamówieniem zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2017r., poz. 1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenia i dokumenty, wymagane postanowieniami rozdziału 5 SIWZ; 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 3) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Zamawiający informuje, iż dokumentem potwierdzającym spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie nie podlegania wykluczeniu z postępowania (na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy) jest odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, który Zamawiający uzyska za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. 4) Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia (w oryginale), Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach