Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na okres 7 lat w wysokości do 2.675.000,00 zł (słownie: dwa miliony sześćset siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Łososina Dolna w 2017 roku i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek przypadających do spłaty w 2017 r.

Gmina Łososina Dolna ogłasza przetarg

  • Adres: 33314 Łososina Dolna, Łososina Dolna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4448002 , fax. 018 4448002
  • Data zamieszczenia: 2017-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łososina Dolna
    Łososina Dolna 300
    33314 Łososina Dolna, woj. małopolskie
    tel. 018 4448002, fax. 018 4448002
    REGON: 49189244600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lososina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na okres 7 lat w wysokości do 2.675.000,00 zł (słownie: dwa miliony sześćset siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Łososina Dolna w 2017 roku i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek przypadających do spłaty w 2017 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rodzaj transakcji: ”Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na okres 7 lat w wysokości do 2.675.000,00 zł (słownie : dwa miliony sześćset siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych)” Okres kredytowania : od dnia uruchomienia kredytu do 31 stycznia 2023 roku. Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu trzech dni następujących po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu i przekazane środki przez Wykonawcę na rachunek Zamawiającego wskazany w umowie. Prognozowany termin zaciągnięcia I transzy 24 listopada 2017 roku. Spłata kredytu w złotych polskich nastąpi do 31 stycznia 2023 roku w terminach określonych w harmonogramie spłat podanych w umowie kredytowej. Prognozowany harmonogram spłat kredytu w kwocie 2.675.000,00 zł zaciągniętego na okres od 24.11.2017 r. do 31.01.2023 r. - 29.01.2021r. 1.000.000, 31.01.2022r. 1.000,000, 31.01.2023r. 675.000,00 Zakładana karencja w spłacie kredytu: do 29 stycznia 2021 roku. Terminy spłaty odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca począwszy od miesiąca w, którym zostanie uruchomiony kredyt do 31 stycznia 2023 roku, zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale III pkt.5 SWIZ. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego, rzeczywistego zadłużenia na rachunku kredytowym.Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: Stopa procentowa ustalona w oparciu o: stawkę bazową WIBOR 1 M dla depozytów międzybankowych właściwego dla danego okresu rozliczeniowego i niezmienną - stałą w całym okresie kredytowania marżę (w stosunku rocznym)Wykonawcy/ Banku. Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczonej jako średnia za okres od 1-go do ostatniego dnia tego miesiąca i stałej marży Banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się WIBOR 1M z miesiąca poprzedniego. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2016 r. poz. 1870 z późniejszymi zmianami) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M za miesiąc wrzesień br. wynoszącą 1,66 % i stałą marżę banku oraz planowany harmonogram spłat kapitału. Naliczanie odsetek od kredytu odbywać się będzie w okresach miesięcznych. Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc i przekazania obciążenia Zamawiającemu do ostatniego dnia każdego miesiąca za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie. Zamawiający określa jako możliwą formę zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 par.1 pkt. 5 k.p.c. Zamawiający zastrzega możliwość: wykorzystania mniejszej kwoty kredytu w przypadku uzyskania ponadplanowych dochodów lub niewykonania wydatków budżetowych bez opłaty prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu, wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów rekompensacyjnych. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze żadnej prowizji od kredytu tj.:prowizji przygotowawczej, prowizji od przyznanego kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty, prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. Wykonawca/ Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści Oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy: a) zezwolenia na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późniejszymi zmianami), tj. zezwolenie Prezesa NBP lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych, b) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. c) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia .
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od Wykonawcy aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia warunków udziału w postępowaniu - według wzoru załącznik nr 2a do SIWZ oraz: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach