Przetargi.pl
UDZIELENIE GWARANCJI ZAPŁATY ZA ROBOTY BUDOWLANE I USŁUGI W CELU ZABEZPIECZENIA TERMINOWEJ ZAPŁATY UMÓWIONEGO WYNAGRODZENIA W RAMACH REALIZACJI ZADANIA POD NAZWĄ „Zaprojektowanie, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień decyzji wraz z uzyskaniem decyzji ZRID w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy dla zadania pod tytułem: Rozbudowa drogi powiatowej nr 1420G Godętowo-Nawcz-Tłuczewo na odcinku Nawcz-Osiek, autorstwa ZNAK Gdańsk ul. Potęgowska 12, lok. 66, oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego.

Zarząd Drogowy dla Powiatu Puckiego i Wejherowskiego z siedzibą w Wejherowie ogłasza przetarg

  • Adres: 84200 Wejherowo, ul. Pucka
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 587 743 280 , fax. 587 743 293
  • Data zamieszczenia: 2019-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Drogowy dla Powiatu Puckiego i Wejherowskiego z siedzibą w Wejherowie
    ul. Pucka 11
    84200 Wejherowo, woj. pomorskie
    tel. 587 743 280, fax. 587 743 293
    REGON: 19168668000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zarzaddrogowy.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE GWARANCJI ZAPŁATY ZA ROBOTY BUDOWLANE I USŁUGI W CELU ZABEZPIECZENIA TERMINOWEJ ZAPŁATY UMÓWIONEGO WYNAGRODZENIA W RAMACH REALIZACJI ZADANIA POD NAZWĄ „Zaprojektowanie, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień decyzji wraz z uzyskaniem decyzji ZRID w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy dla zadania pod tytułem: Rozbudowa drogi powiatowej nr 1420G Godętowo-Nawcz-Tłuczewo na odcinku Nawcz-Osiek, autorstwa ZNAK Gdańsk ul. Potęgowska 12, lok. 66, oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie gwarancji zapłaty za roboty budowlane w rozumieniu art. 649(1)–649(5) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.) w związku z umową na zadanie pod nazwą „UDZIELENIE GWARANCJI ZAPŁATY ZA ROBOTY BUDOWLANE I USŁUGI W CELU ZABEZPIECZENIA TERMINOWEJ ZAPŁATY UMÓWIONEGO WYNAGRODZENIA W RAMACH REALIZACJI ZADANIA POD NAZWĄ „Zaprojektowanie, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień decyzji wraz z uzyskaniem decyzji ZRID w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy dla zadania pod tytułem: Rozbudowa drogi powiatowej nr 1420G Godętowo-Nawcz-Tłuczewo na odcinku Nawcz-Osiek, autorstwa ZNAK Gdańsk ul. Potęgowska 12, lok. 66, oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego.” – w okresie jej obowiązywania i do wysokości ewentualnych roszczeń z tytułu wynagrodzenia wynikającego z tej umowy oraz robót dodatkowych lub koniecznych do wykonania tej umowy, zaakceptowanego na piśmie przez Zamawiającego, zgodnie z art. 649(3) § 1 kc. 1) Umowa na zadanie pod nazwą „UDZIELENIE GWARANCJI ZAPŁATY ZA ROBOTY BUDOWLANE I USŁUGI W CELU ZABEZPIECZENIA TERMINOWEJ ZAPŁATY UMÓWIONEGO WYNAGRODZENIA W RAMACH REALIZACJI ZADANIA POD NAZWĄ „Zaprojektowanie, uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień decyzji wraz z uzyskaniem decyzji ZRID w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy dla zadania pod tytułem: Rozbudowa drogi powiatowej nr 1420G Godętowo-Nawcz-Tłuczewo na odcinku Nawcz-Osiek, autorstwa ZNAK Gdańsk ul. Potęgowska 12, lok. 66, oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego” nr 3/SA/2017 została zawarta w dniu 03 stycznia 2017 r. z EUROVIA POLSKA S.A. Bielany Wrocławskie, ul. Szwedzka 5, 55-040 Kobierzyce. Skan umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wartość wynagrodzenia określona w umowie wynosi: 2.958,931,17 zł brutto. Termin zakończenia robót będącym przedmiotem umowy ustala się na dzień 30.06.2018 r. 2) Aneks nr 1 do umowy 3/SA/2017, zawarty w dniu 29.06.2018 r. dotyczy wydłużenia terminu realizacji zamówienia w związku z opóźnieniami z uzyskaniem Decyzji Środowiskowej, Pozwoleniem Wodno-Prawnym, brakiem danych geodezyjnych kanalizacji sanitarnej realizowanej na zlecenia Urzędu Gminy w Łęczycach. Skan aneksu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 3) Aneks nr 2 do umowy 3/SA/2017, zawarty w dniu 18.07.2018 r. dotyczący wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w PFU, określający nową wartość umowy na kwotę 3.820.170,20 zł, do aneksu dołączony jest kosztorys różnicowy określający wartość robót zamiennych na kwotę 700.194,33 zł netto. Skan aneksu i kosztorysu różnicowego stanowi załącznik nr 7 do SIWZ 4) Aneks nr 3 zawarty w dniu 24.09.2018 r. dotyczący kolejnego przedłużenia terminu wykonania robót na dzień 20.06.2019 r. oraz dopuszczający częściowego fakturowania robót. Skan aneksu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 5) Ostateczna kwota do zapłaty na rzecz Wykonawcy po zakończeniu i odbiorze robót budowlanych to 3.812.667,20 zł brutto. Zamawiający oświadcza, iż na dzień ogłoszenia niniejszego przetargu wszystkie wymagalne należności wykonawcy robót przysługujące mu wobec Zamawiającego zostały zapłacone. Załącznik nr 9 stanowi Oświadczenie Zamawiającego. 6) Prawnym zabezpieczeniem spłaty wierzytelności z tytułu gwarancji zapłaty jest: - art. 34 ust.1 ustawy z dnia 20.02.2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dziennik Ustaw poz. 349 i 1888 oraz z 2016 r. poz. 337) - umowa o przyznaniu pomocy nr 000026-65151-UM11001174/16 zawartą w dniu 04.10.2016 r. w Gdańsku pomiędzy Samorządem Województwa Pomorskiego w Gdańsku a Powiatem Wejherowskim w Wejherowie. - uchwała nr VI/III/41/18 Rady Powiatu Wejherowskiego z dnia 21.12.2018 r. – Wykaz przedsięwzięć realizowanych przez powiat wejherowski w latach 2019-2022 l.p. 1.1.2.1. 7) Gwarancją zapłaty jest zgodnie z art. 649 (1) par. 2 tj.: a) gwarancja bankowa b) gwarancja ubezpieczeniowa; c) akredytywa bankowa d) poręczenie banku udzielone na zlecenie inwestora. 8) Gwarancja zapłaty powinna zawierać warunek, iż Wykonawca przed dokonaniem płatności na rzecz Wykonawcy robót wyłącznie kwoty umówionego wynagrodzenia wynikającego z umowy, każdorazowo wystąpi do Zamawiającego pisemnie o potwierdzenie zasadności wezwania wykonawcy robót. Zamawiający potwierdzi zasadność wysokości wynagrodzenia wynikającego z umowy nr 3/SA/2017 z dnia 03.01.2017 oraz aneksu nr 1,2,3, zgodnie z warunkami tej umowy; w szczególności z par. 4 niniejszej umowy z zastrzeżeniem że kwota ta zostanie pomniejszona o: a) dokonane przez Zamawiającego płatności na rzecz Wykonawcy robót, b) kary umowne przysługujące Zamawiającemu od Wykonawcy robót, 9) Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów związanych z uzyskaniem gwarancji zapłaty poza: a) kosztem prowizji za przygotowanie gwarancji b) kosztem jednorazowej prowizji płatnej za udzielenie gwarancji. 10) Zamawiającemu przysługuje możliwość odstąpienia od zawartej umowy o udzielenie Gwarancji zapłaty w trybie art. 649 1 KC w następujących przypadkach: a) jeśli wykonawca robót budowlanych wycofa żądanie gwarancji zapłaty, b) jeśli ustanie byt prawny umowy nr 3/SA/2017 z dnia 03.01.2017 r. c) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okoliczności (art. 145 uPzp). Odstąpienie od umowy w powyższych przypadkach nie będzie traktowane jako odstąpienie „z winy Zamawiającego” i nie mogą go obciążać z tego tytułu jakiekolwiek kary umowne lub inne negatywne konsekwencje.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą działać jako podmioty uprawnione do wykonywania działalności odpowiednio bankowej lub ubezpieczeniowej, tj. muszą posiadać odpowiednio zezwolenie, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe albo w art. 7 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda, aby Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www.zarzaddrogowy.pl) informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, złożyli Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca wraz z oświadczeniem może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia zostanie opublikowany na stronie internetowej(www.zarzaddrogowy.pl) wraz z informacją, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach