Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży mostowej dla zadania pn: Budowa kładki pieszo-rowerowej wraz z budową chodnika i ścieżki rowerowej w ramach rewitalizacji Zagórza na terenie miasta Rumi”, w ramach projektu „Rewitalizacja Zagórza w Rumi” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Umowa nr: RPPM.08.01.01-22-0013-/17-00).

Gmina Miejska Rumia ogłasza przetarg

  • Adres: 84230 Rumia, ul. Sobieskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 719 410 , fax. 586 796 517
  • Data zamieszczenia: 2019-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Rumia
    ul. Sobieskiego 7
    84230 Rumia, woj. pomorskie
    tel. 586 719 410, fax. 586 796 517
    REGON: 52525700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.rumia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży mostowej dla zadania pn: Budowa kładki pieszo-rowerowej wraz z budową chodnika i ścieżki rowerowej w ramach rewitalizacji Zagórza na terenie miasta Rumi”, w ramach projektu „Rewitalizacja Zagórza w Rumi” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Umowa nr: RPPM.08.01.01-22-0013-/17-00).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży mostowej dla zadania pn: Budowa kładki pieszo-rowerowej wraz z budową chodnika i ścieżki rowerowej w ramach rewitalizacji Zagórza na terenie miasta Rumi”, w ramach projektu „Rewitalizacja Zagórza w Rumi” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Umowa nr: RPPM.08.01.01-22-0013-/17-00). 2. Zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim został opisany szczegółowo w załączniku nr 6 do SIWZ co stanowi dokumentację projektową, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dalej zwaną STWiORB, wraz z zał. nr 5 do SIWZ. 3. Zakres obowiązków inspektora nadzoru, wynika z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) i będzie obejmował w szczególności: 1) Zorganizowania pracy w taki sposób, aby Umowa na wykonanie robót budowlanych była realizowana zgodnie z harmonogramem wykonania robót budowlanych, przygotowanym przez Wykonawcę robót; 2) Reprezentowania Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z SIWZ, dokumentacją projektową i zgłoszeniem robót, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 3) Identyfikacji ewentualnych wad stwierdzonych w dokumentacji projektowej oraz interpretacji ich wpływu na wykonanie robót budowlanych, a następnie przedstawienia wniosków Zamawiającego wraz z propozycją zmian, gdzie według jego opinii i zawodowego doświadczenia jest to potrzebne lub właściwe; 5) Informowania bezpośrednio Przedstawiciela Zamawiającego o problemach, jakie napotkał w trakcie realizacji Zadania, oraz przedstawienia propozycji ich rozwiązania do akceptacji Przedstawiciela Zamawiającego; 6) Sprawdzania zgodności dostaw materiałów i urządzeń z dokumentacją projektową oraz sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na ww. dostarczone materiały i urządzania; 7) Zapewnienia, że roboty budowlane wykonywane są przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, przepisów bhp i ochrony środowiska, a także zabezpieczenia budynków i budowli znajdujących się w strefie oddziaływania robót budowlanych; 8) Sprawdzania zgodności rozliczania powadzonych robót budowlanych z dokumentacją projektową i ofertą; 9) Oceny i weryfikacji propozycji oraz potwierdzenia zasadności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych przedstawionych przez Wykonawcę robót, w zakresie finansowym i rzeczowym. Inspektor Nadzoru nie ma pełnomocnictwa do zatwierdzania robót dodatkowych i zamiennych do ww. Zadania; 10) Sprawdzania kalkulacji kosztów robót dodatkowych i zamiennych przygotowanych przez Wykonawcę robót; 11) Kontrolowania robót z częstotliwością nie zakłócającą ciągłości wykonywanych robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego bądź Wykonawcy robót, jednak nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu; 12) Odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i potwierdzenia odbioru wpisem w Dzienniku Budowy w terminie nie dłuższym niż 3 dni od zgłoszenia ich przez Wykonawcę robót; 13) Zlecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości; 14) Kontrolowania i monitorowania stanu technicznego budynków i budowli będących w strefie oddziaływania robót budowlanych realizowanych przez Wykonawcę robót; 15) Doprowadzania do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót i osobami trzecimi; 16) Udziału w razie konieczności w odpowiedniej procedurze arbitrażowej; 17) Niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na prawidłową i terminową realizację Zadania; 18) Rozliczania Umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, rozwiązania lub odstąpienia; 19) Sprawdzenia wszystkich niezbędnych dokumentów potrzebnych do odbioru końcowego Zadania oraz potwierdzenia gotowości do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego robót budowlanych; 20) Pozyskania od Wykonawcy robót wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu w zakresie zgodnym z przepisami Prawa budowlanego; 21) Sprawdzenia operatu kolaudacyjnego dla Zadania; 4. Inspektor Nadzoru obowiązany jest wykonywać swoje obowiązki i funkcję z należytą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej dbając o bezpieczeństwo ludzi, jakość wykonywanych robót oraz terminowość zgodną z harmonogramem rzeczowo–finansowym. 5. Inspektor Nadzoru ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej następstwem nienależytego wykonania obowiązków określonych niniejsza umową w granicach przewidzianych dla umów starannego działania. 6. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści dokumentów składających się na opis przedmiotu zamówienia i w samym opisie zostały wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie lub normy, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, produkty, itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. 7. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, ale muszą gwarantować spełnienie zdefiniowanych tam wymagań Zamawiającego. 8. Zamawiający do wszystkich nazw, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, dopisuje wyrazy „lub równoważny”. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej. 12. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. 13. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę usług. 14. Równoważność: 1) W przypadku, gdy w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 Ustawy dopisuje wyrazy „lub równoważny”, w przypadku gdy takie określenie tam nie występuje. Wskazanie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 2) Analogicznie do powyższego jeżeli Zamawiający posługuje się opisując przedmiot zamówienia zgodnie z art. 30 ust. 2 Ustawy, za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, dopuszcza również równoważność. Wskazane normy, aprobaty i specyfikacje techniczne oraz systemy odniesienia mają charakter poglądowy i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy. 3) Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Wykonawcę w ofercie materiałów, urządzeń i rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne, właściwości funkcjonalne i jakościowe, ponadto aby posiadały wymagane, odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewniały zrealizowanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy, stosownie do treści art. 30 ust. 5 Ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały, urządzenia i rozwiązania. 4) Wykonawca winien ponadto dołączyć do oferty zbiorcze zestawienie, wraz ze szczegółowym opisem, tych zaproponowanych materiałów, urządzeń oraz rozwiązań równoważnych w celu wykazania ich równoważności w stosunku do materiałów, urządzeń i innych rozwiązań opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy, strony których dotyczy oraz załączyć odpowiednio wymagane atesty, certyfikaty lub dopuszczenia. 5) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. 6) Obowiązkiem Wykonawcy jest wykazanie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. 7) Nie złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń będzie oznaczało, że Wykonawca kalkulując cenę oferty ujął materiały, urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. 8) Parametrami technicznymi są wielkości liczbowe wyznaczające charakterystyczne wielkości różnych urządzeń i materiałów, zaś parametrami użytkowymi i technicznym są wszelkie wielkości (wyrażane w jednostkach miary, wagi etc.) elementów użytkowych (np. nawierzchni) i technicznych (np. ciężaru konstrukcji). 9) Poprzez: - właściwości funkcjonalne należy rozumieć cechy oznaczające, że materiał, urządzenie i rozwiązanie techniczne będą spełniały prawidłowo swoje funkcje, tzn. zapewnią zrealizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami SIWZ. - właściwości jakościowe należy rozumieć zgodnie z postanowieniami SIWZ dla zaproponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań technicznych właściwości takie jak np.: funkcjonalność, rodzaj, gatunek, cechy fizyczne (np.: gęstość, szczelność, wilgotność, mrozoodporność, odporność na starzenie, itp.), cechy mechaniczne (np.: wytrzymałość, odporność na uderzenia, itp.), cechy chemiczne (odporność na ścieranie), itp. 15. Podwykonawstwo: 1) Wszystkie umowy zawarte pomiędzy Wykonawcą i Podwykonawcami lub dalszymi Podwykonawcami muszą zawierać w szczególności: a) zakres prac powierzonych do wykonania Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; b) termin zapłaty wynagrodzenia nie dłuższy niż 30 dni, od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej dostawy, usługi lub roboty budowlanej oraz nie można uzależniać uzyskania przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę płatności od zapłaty Wykonawcy przez Zamawiającego wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonywanych przed Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę; c) termin realizacji nie dłuższy niż przewidziany we wzorze umowy (załącznik nr 5 do SIWZ); d) wartość wynagrodzenia, odpowiedzialność finansowa Zamawiającego określona zostaje tylko do wysokości wartości wskazanej w § 6 ust. 1 wzoru umowy; e) sposób rozliczenia i płatności, który nie może zawierać postanowień dotyczących sposobu rozliczeń za wykonany zakres uniemożliwiających rozliczenie tego zakresu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na podstawie wzoru umowy; f) zapisy dotyczące rozwiązania umowy o podwykonawstwo w przypadku rozwiązania zawartej umowy z Zamawiającym; g) sposób odbioru wykonanych i zrealizowanych dostaw i wykonanych usług w odniesieniu do odbioru robót budowlanych przez Zamawiającego określonego w § 6 wzoru umowy; h) postanowienia zgodne z treścią przepisów wzoru umowy (załącznik nr 5 do SIWZ); 2) Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo lub sprzeciwu do poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane i do jej zmian w terminie 14 dni uważa się za akceptację projektu umowy lub poświadczonej kopii umowy przez Zamawiającego; 3) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy, usługi i roboty budowlane , oraz jej zmian w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy oraz umów o dalsze podwykonawstwo. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia, o których mowa w rozdziale VII ust. 1 niniejszej SIWZ według wzorów stanowiących załącznik nr 2 i 3 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (jeżeli dotyczy); 4) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę i oświadczenia (pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii – w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych); 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i podać tylko jedną cenę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 3. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 5. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona, uniemożliwiając jej samoistną dekompletację oraz zawierała spis treści. 7. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie (załącznik nr 4 do SIWZ) o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach