Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych na terenie gminy Długosiodło w 2024 roku

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długosiodle ogłasza przetarg

  • Adres: 07-210 Długosiodło, A. Mickiewicza 15
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 29 6423669 , fax. +48 29 7412158
  • Data zamieszczenia: 2023-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długosiodle
    A. Mickiewicza 15
    07-210 Długosiodło, woj. mazowieckie
    tel. +48 29 6423669, fax. +48 29 7412158
    REGON: 550705039
  • Adres strony internetowej zamawiającego: gops.dlugosiodlo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych na terenie gminy Długosiodło w 2024 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Usługi opiekuńcze polegać będą na pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiece higienicznej, zalecanej przez lekarza pielęgnacji oraz, w miarę możliwości, zapewnieniu kontaktów z otoczeniem dla osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług opiekuńczych określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023, poz. 901 ze zm.) u osób, które ze względu na wiek, chorobę lub z innych przyczyn wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych ze strony innych osób, a są tejże pomocy pozbawieni lub pomoc ta jest niewystarczająca. 2. Usługi będą świadczone dla około 25 środowisk, których liczba może ulec zmianie +/- 25%. Ilość usług opiekuńczych określa się na 5500 godzin w skali roku i będzie ją określał Zamawiający w zależności od potrzeb środowiska.3. Zamawiający przewiduje możliwość niewykonania limitu godzin. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu zmniejszenia liczby godzin usług w związku z wystąpieniem przyczyn niezależnych od Zamawiającego.4. Usługi opiekuńcze wykonywane będą w miejscu zamieszkania podopiecznych w dni powszednie, a w szczególnych przypadkach w soboty, niedziele i święta.5. Osoby wymagające pomocy będą mieszkańcami Gminy Długosiodło.6. Usługi opiekuńcze obejmować będą:1) Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności: - pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego,- pomoc w utrzymaniu w czystości pomieszczeń i sprzętów użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy poprzez wykonywanie bieżących porządków, - zakupy artykułów spożywczych i innych niezbędnych w gospodarstwie domowym, - przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zaleconej przez lekarza, - przynoszenie obiadów zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, - pomoc przy spożywaniu posiłków,- przynoszenie opału i palenie w piecu,- załatwianie bieżących spraw w zależności od potrzeb.2) Opiekę higieniczną, w szczególności: - pomoc w utrzymaniu higieny osobistej (mycie, kąpanie, czesanie), - pranie i zmiana bielizny osobistej i pościelowej, - ścielenie łóżka. 3) Zaleconą przez lekarza pielęgnację, w szczególności: - zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, - zakładanie i zmiana wyrobu chłonnego u osoby leżącej, - układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji, - stosowanie pielęgnacji według zaleceń lekarza,- karmienie lub pomoc przy spożywaniu posiłków, - stosowanie okładów, kompresów, - podawanie leków według zaleceń lekarza. 4) Zapewnienie kontaktów z otoczeniem, w szczególności: - dbanie o kondycję psychoruchową,- organizowanie spacerów, - organizowanie kontaktów sąsiedzkich, - zamawianie wizyt lekarskich, - realizacja recept, - załatwianie spraw urzędowych. Zakres usług będzie dostosowywany do indywidualnych potrzeb podopiecznego. 7. Realizację usług na rzecz konkretnego podopiecznego Wykonawca będzie wykonywał zgodnie z niżej określonymi procedurami: a) informacja o przyznaniu usług, terminie rozpoczęcia i wymiarze będzie przekazywana telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej przez Zamawiającego. Informacja ta zostanie potwierdzona Kartą Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych w formie pisemnej bez zbędnej zwłoki, b) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru Karty Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych od Zamawiającego przed terminem świadczenia usług, c) w sytuacji, gdy zakończenie świadczenia usług nastąpi w terminie wcześniejszym niż wskazany w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych, Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej, a następnie potwierdzi Kartą Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych. d) Karta Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych będzie zawierała informacje niezbędne do świadczenia usług takie jak: imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby uprawnionej do korzystania z usług, godzinowy wymiar usług w tygodniu, zakres wykonywanych usług, czasokres wykonywania usług, ponoszoną przez osobę uprawnioną do korzystania z usług odpłatność za jedną godzinę usługi. 8. Wymiar godzinowy określony w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych, oznacza czas faktycznej realizacji zleconego zakresu usług. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się dojazdu lub dojścia do mieszkania podopiecznego. 9. Częstotliwość świadczonych usług oraz ich zakres muszą być zgodne z treścią Karty Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych. W sytuacji, kiedy osoba świadcząca usługi na rzecz konkretnego podopiecznego nie może ich wykonać w określonych terminach, np. z powodu choroby, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdorazowo zastępstwo. 10. Wykonawca zobowiązuje się podjąć czynności związane ze świadczeniem usług w terminie wskazanym w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych, z wyjątkiem przypadków nagłych, w których czynności związane ze świadczeniem usług Wykonawca zobowiązuje się rozpocząć nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili zawiadomienia o potrzebie ich realizacji, a w sytuacjach tego wymagających niezwłocznie. 11. Wykonawca zobowiązany zostanie do pobierania od osób korzystających z usług należności z tytułu odpłatności za wykonane usługi, zgodnie z odpłatnością wskazaną w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych. 12. Usługi opiekuńcze winny być wykonywane ze szczególną starannością, sumiennością, uczciwością i zgodnie z zasadami poszanowania praw człowieka, jego godności, uczuć i wiary. 13. Wykonawca usług opiekuńczych informuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długosiodle o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej podopiecznego, mającej wpływ na realizację pomocy usługowej w najszybszym możliwym terminie.14. W przypadku trudności w pobraniu od podopiecznych należności za wykonane usługi opiekuńcze Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Zamawiającego. 15. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania rozliczenia za każdy miesiąc świadczenia usług do 10 dnia następnego miesiąca w formie faktury/rachunku/noty księgowej wraz z załącznikiem zawierającym:a) wykaz imienny osób objętych pomocą w danym miesiącu;b) liczby zleconych godzin usług w danym miesiącu, dla każdego podopiecznego;c) łączne zestawienie ilości faktycznie zrealizowanych godzin u podopiecznego i łączną kwotę należności za usługi w danym miesiącu;d) zbiorcze zestawienie zrealizowanych godzin usług w miesiącu rozliczeniowym.16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wystąpić do Wykonawcy o wcześniejsze rozliczenie usług wykonanych w danym miesiącu.17. W sytuacji przedłożenia przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 15) sporządzonych nieprawidłowo Zamawiający będzie miał prawo do czasu ich wyjaśnienia, powstrzymać się od wypłacania należnego Wykonawcy wynagrodzenia. 18. Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu Zamawiającemu za każdy miesiąc karty realizacji usług opiekuńczych z podpisami podopiecznego. Bieżąca karta pracy będzie znajdować się w mieszkaniu podopiecznego, w celu zapewnienia kontroli. Po każdej wizycie opiekuna karta pracy będzie poświadczana przez podopiecznego. 19. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł kontaktować się osobiście, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną.2) Zamawiający wymaga aby oferta obejmowała wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 4) Rozliczenia i płatności zostały określone w SWZ i postanowieniach Umowy. Nie uwzględnienie kosztów określonych w SWZ i postanowieniach Umowy przez Wykonawcę w zaoferowanej przez niego ofercie, jak również niedoszacowanie, pominięcie oraz brak dostatecznego rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia w żadnym razie nie może stanowić podstawy do ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów w terminie późniejszym.5) Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia:a) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną za wykonanie przedmiotu zamówienia, wynikającą swoim zakresem z niniejszej SWZ. Jakikolwiek błąd w obliczeniu ceny nie ma znaczenia na poprawność oceny oferty.b) Ceną oferty jest kwota łącznego wynagrodzenia zaoferowana przez Wykonawcę w formularzu oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312400-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) doświadczenie wykonawcy:Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed pływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi o wartości 80 000 zł brutto każda, polegające na trwającym minimum 10 miesięcy świadczeniu usług opiekuńczych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach