Przetargi.pl
Świadczenie usług ochrony osób i mienia oraz usług portierskich w budynku AST przy ul. Piłsudskiego 24a w Bytomiu w okresie 12 miesięcy

Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-109 Kraków, Straszewskiego 21-22
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie
    Straszewskiego 21-22
    31-109 Kraków, woj. małopolskie
    REGON: 000275843
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ast.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług ochrony osób i mienia oraz usług portierskich w budynku AST przy ul. Piłsudskiego 24a w Bytomiu w okresie 12 miesięcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie wykonawcy w zakresie świadczenia usług bezpośredniej i stałej ochrony fizycznej osób i mienia realizowanej całodobowo we wszystkie dni tygodnia, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. – o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. 2021, poz.1955 ze zm.), wraz z zakresem usług portierskich, wykonywanych przez osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, w budynku Zamawiającego w Bytomiu przy ul. Piłsudskiego 24a.2. Budynek, w którym mają być świadczone usługi wynikające z zakresu zamówienia, pełni funkcję dydaktyczną, posiada podwórko z miejscami do parkowania oraz wjazd – służebny dla sąsiednich budynków: przedszkola i Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, w budynku znajdują się również pokoje gościnne.3. Przedmiotem zamówienia jest w szczególności wykonywanie z należytą starannością usługi dozoru przez 1 pracownika ochrony na terenie obiektu przy ul. Piłsudskiego 24 a w Bytomiu i przyległego terenu, tj. podwórka z miejscami do parkowania oraz wjazdu – służebnego dla budynków przedszkola i Śląskiego Uniwersytetu Medycznego codziennie w systemie całodobowym, w godz. 7.00 – 19.00 i 19.00 – 7.00. Usługa polegać będzie na pełnieniu dyżuru przez uprawnionych pracowników ochrony, zatrudnionych przez wykonawcę na obszarze chronionym, obejmującym budynek i przyległy teren oraz przeprowadzanie patroli kontrolno-prewencyjnych terenu i budynku. Obsługa całodobowej ochrony ma zapewnić ochronę obiektu przed kradzieżą, włamaniem, rozbojem, wandalizmem, nieuprawnionym wstępem na teren obiektu.4. Zamawiający, w związku z art. 95 ustawy Pzp, wymaga, aby osoby wykonujące czynności polegające na bezpośredniej całodobowej ochronie obiektu i wykonywaniu usług portierskich były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umów o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2023 poz. 1455 ze zm.). Każda roboczogodzina ochrony musi być wypracowana wyłącznie w ramach umowy o pracę. Wykonawca od dnia rozpoczęcia do zakończenia realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego zobowiązuje się przedstawiać bieżące dokumenty potwierdzające, że bezpośrednie świadczenie usług całodobowego dozoru i obsługi portierni jest wykonywane przez osoby będące pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę, sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały uregulowane w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 3 do nin. SWZ. 5. Wykonawca musi udzielić skutecznego wsparcia grupie ochronnej obiektu w oparciu o zmotoryzowane załogi - patrole interwencyjne, co należy uwzględnić w cenie oferty, gdyż dojazdy patroli interwencyjnych nie będą dodatkowo płatne, przy czym radiowóz z co najmniej 2-osobową załogą interwencyjną ma przybyć do obiektu na wezwanie, w czasie do 20 minut w godzinach od 7.00 do 19.00 oraz w czasie do 10 minut w godzinach od 19.00 do 7.00.6. Zamawiający wymaga, aby usługi ochrony osób i mienia świadczone były przez Wykonawcę zgodnie z wymaganiami normy EN ISO 9001:2015 lub równoważnej w zakresie świadczenia usług ochrony. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z opisem minimalnych wymagań zakresowych i funkcjonalnych określony jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia, warunki realizacji zamówienia zawarte zostały również we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Niewniesienie wadium w tym terminie spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy. 4. Wadium ustala się w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). 5. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 6. Pozostałe informacje zawarte są w Rozdziale XI SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki określone poniżej.2. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.3. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. – o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. 2021 poz.1995 z późn. zm.).4. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną nie niższą niż 3 000 000,00 zł w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.5. Zdolność techniczna lub zawodowa – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że: 5.1 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres wykonywania działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w sposób ciągły przez okres 1 roku co najmniej 3 usługi (3 odrębne umowy)* w zakresie usług ochrony fizycznej osób i mienia świadczonych całodobowo w obiektach użyteczności publicznej**, w tym co najmniej jedno w obiekcie dydaktycznym*** szkoły wyższej wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów określających, czy zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku zamówień nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert *jako jedno zamówienie zostanie uznane świadczenie usług w ramach jednej umowy zawartej w wyniku jednego postępowania o udzielenie zamówienia, zamówienia polegające wyłącznie na stałym dozorze sygnałów z systemu alarmowego, monitoringu, przyjazdach patroli interwencyjnych nie zostaną uznane za spełniające warunek świadczenia usług całodobowej ochrony fizycznej ** przez obiekt użyteczności publicznej Zamawiający rozumie budynek określony w par. 3 pkt 6) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225) ***przez obiekt dydaktyczny szkoły wyższej zamawiający rozumie budynek, w którym znajdują się sale dydaktyczne i odbywają się zajęcia ze studentami5.2 dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.: - co najmniej 1 osobą koordynującą, nadzorującą i kontrolującą wykonanie usługi, wpisaną na listę kwalifikowanych* pracowników ochrony posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie ochrony osób i mienia, - co najmniej 4 osobami wyznaczonymi do wykonywania stałej fizycznej ochrony osób i mienia i obsługi portierskiej w chronionym budynku, wpisanymi na listę kwalifikowanych* pracowników ochrony, każda spośród wykazanych osób musi posiadać minimum 3-letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie ochrony osób i mienia, ukończone szkolenie z zakresu pierwszej pomocy i znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym udzielanie informacji osobom korzystającym z chronionego budynku (dot. osób wyznaczonych do wykonywania fizycznej, stałej ochrony osób i mienia w budynku), wymagane jest, aby osoby te były zatrudnione na umowę o pracę w trakcie realizacji zamówienia; - co najmniej 6 osobami, które stanowić będą skład co najmniej 3 zmotoryzowanych załóg interwencyjnych**, wpisanymi na listę kwalifikowanych* pracowników ochrony, posiadającymi co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie usług ochrony, *kwalifikowanych, tj. posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. 2021 poz.1995 z późn. zm.) **Zamawiający pod pojęciem „załogi interwencyjnej” ma na myśli patrol interwencyjny składający się z pracowników posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wyposażonych w środki przymusu bezpośredniego 5.3 dysponują urządzeniami technicznymi, tj.: a) co najmniej 3 pojazdami mechanicznymi dla załóg (patroli) interwencyjnych, b) co najmniej 1 stacją dwutorowego monitoringu sygnałów alarmowych, umożliwiającą odbiór sygnałów alarmowych na terenie Miasta Bytomia, przy czym dopuszcza się tor radiowy lub tor GSM i połączenie analogowe po linii telefonicznej. 5.4 spełniają wymagania normy zarządzania jakością PN - EN ISO 9001: 2015 lub równoważnej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia. 6. Weryfikacji i oceny warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona na podstawie oświadczeń i dokumentów składanych przez uczestniczących w postępowaniu Wykonawców z zachowaniem sposobu i formy, o których mowa w SWZ.7. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innego podmiotu niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 9. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (podpisane przez ten podmiot, na zasadach wskazanych w Rozdziale VIII do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza oferty. 10. W odniesieniu do warunków dotyczących potencjału technicznego lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 11. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. 12. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) spełnianie warunku opisanego w pkt. 3 i pkt. 5.4 musi wykazać samodzielnie każdy z Wykonawców (każdy musi posiadać aktualną koncesję i spełniać wymagania normy zarządzania jakością PN - EN ISO 9001: 2015 w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia, warunek ten dotyczy również tzw. podmiotu trzeciego (podmiot, na którego zasoby Wykonawca się powołuje); b) wymagana zgodnie z pkt. 5.1 liczba usług nie sumuje się, tj. co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykonać wszystkie wymagane usługi, warunek ten dotyczy również tzw. podmiotu trzeciego; c) wymagana zgodnie z pkt. 5.2 i 5.3 liczba osób skierowanych do realizacji niniejszego zamówienia publicznego, posiadanych pojazdów mechanicznych i stacji monitoringu sygnałów alarmowych – sumuje się. 13. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 14. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w niniejszej SWZ oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy. 15. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach