Przetargi.pl
„Słoneczna Gmina – budowa instalacji fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Mikołów”

Gmina Mikołów ogłasza przetarg

  • Adres: 43190 Mikołów, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 248 500 , fax. 323 248 400
  • Data zamieszczenia: 2018-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mikołów
    Rynek 16
    43190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. 323 248 500, fax. 323 248 400
    REGON: 27625763000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Słoneczna Gmina – budowa instalacji fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Mikołów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Słoneczna Gmina – budowa instalacji fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Mikołów” 3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Wykonanie mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej na potrzeby budynków jednorodzinnych na terenie Gminy Mikołów w ramach projektu Słoneczna Gmina. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę indywidualnych systemów mikroinstalacji fotowoltaicznych dla 172 lokalizacji. Wykaz lokalizacji instalacji fotowoltaicznych wraz z ich parametrami oraz miejscem posadowienia zawarto w załączniku nr 4 do umowy Wykaz lokalizacji. W przypadku rezygnacji któregoś z uczestników projektu wg załącznika nr 4 do umowy wprowadzi się nowego uczestnika projektu z listy rezerwowej celem zachowania wykonania systemów mikroinstalacji fotowoltaicznych dla 172 lokalizacji. Zamówienie obejmuje: budowę systemów instalacji fotowoltaicznych i ich podłączenie do sieci dystrybucyjnej Przedsiębiorstwa Energetycznego dla potrzeb wytwarzania energii elektrycznej w gospodarstwach domowych, w tym: - zakotwienie konstrukcji wsporczych paneli fotowoltaicznych wykonanych z aluminium anodowanego wraz z elementami łącznymi ze stali nierdzewnej A2, - montaż paneli fotowoltaicznych na zakotwionym stelażu aluminiowym o mocy nominalnej min. 300 Wp/szt, sprawności na poziomie >18%, wytrzymałości mechanicznej (śnieg) > 5400 Pa, wytrzymałości mechanicznej (wiatr) > 4000 Pa, wyposażone w system HSP, - wykonanie okablowania DC w izolacji XLPE lub LSZH w rurze UV na zewnątrz budynku i w korytkach wewnątrz budynku do rozdzielnicy RPV i inwertera, - montaż rozdzielnicy RPV-DC z zabezpieczeniami DC w tym rozłącznik bezpiecznikowy DC z wkładkami gPV, zabezpieczeniami przepięciowymi klasy I i II, - montaż inwentera o sprawności europejskiej >97%, stopień ochrony IP65, protokół komunikacji RS 485, komunikacja bezprzewodowa WiFi lub Bluetooth, MPPT ≥ 1, - montaż rozdzielnicy RPV-AC z zabezpieczeniami różnicowo-prądowymi, nadmiarowoprądowymi i przepięciowymi, - wykonanie okablowania AC wewnątrz budynku od inwentera do istniejącej rozdzielnicy nN, - montaż rozłącznika z widoczną przerwą za licznikiem energii elektrycznej w istniejącej tablicy licznikowej budynku, - wykonanie niezależnej instalacji uziemienia ochronnego paneli i zabezpieczeń zgodnie z wymaganiami normy PN-EN 62305-3:2009, - wykonanie zabezpieczenia pożarowego paneli fotowoltaicznych i kabli DC (montaż optymizerów), - wypełnienie otworów oraz odtworzenie i naprawa części uszkodzonych elewacji (elementów wykończeniowych) podczas wykonywania robót budowalnych, - uporządkowanie terenu po realizacji montażu, - przeprowadzenie prób i pomiarów zgodnie z wymaganiami norm: PN-HD 60364; PN-EN 61730-2:2007:2011/A1:2012; N SEP-E 004, - opracowanie dokumentacji powykonawczej, - przygotowanie i przekazanie użytkownikowi dokumentów do zgłoszenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej TAURON Dystrybucja S.A., - zrealizowanie przyłączenia mikroinstalacji przy udziale TAURON Dystrybucja S.A. - opracowanie i przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi instalacji fotowoltaicznej oraz instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, - świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancyjnym, 3.2. Informacje dodatkowe: 1. Zadanie inwestycyjne będące przedmiotem zamówienia jest dofinansowane w ramach realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego). 2. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z: Ustawą z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2017 poz.1332), Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2017 poz. 220), Ustawą z dnia 20 lutego 2015r. o Odnawialnych źródłach energii (Dz.U. 2017 poz. 1593), Ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017 poz.1579), Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych, Rozporz. Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U.2003 nr 47, poz.401), Normą PN-HD 60364-7-712:2007; Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych – Część 7-712: Wymagania dotyczące specjalnych instalacji lub lokalizacji – Fotowoltaiczne układy zasilania, Norma PN-EN 61173:2002; Ochrona przepięciowa fotowoltaicznych systemów wytwarzania mocy elektrycznej i innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. 3. Zamawiający żąda, by dostarczone materiały i urządzenia były nowe oraz posiadały wymagane atesty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty. Wykonawca, przed zabudową materiałów i urządzeń przedkłada do zatwierdzenia Inspektorowi nadzoru proponowany materiał i urządzenia. 4. W ramach realizacji dostaw i montażu instalacji fotowoltaicznych Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania własnym kosztem i staraniem oraz na własną odpowiedzialność koniecznego do wykonania przedmiotu zamówienia zaplecza magazynowego i socjalnego dla osób wykonujących bezpośrednio prace związane z realizacją zadania. 5. Termin wejścia na teren działek prywatnych Wykonawca winien odpowiednio wcześnie uzgodnić z właścicielem posesji. 6. Każdorazowo, gdy Wykonawca będzie wykonywał roboty na terenie działek prywatnych, winien zapewnić mieszkańcom swobodny dojazd lub dojście do posesji. 7. Wykonawca dokona analizy wytrzymałości nośności konstrukcji każdego dachu i przedstawi dobór rozwiązania montażu konstrukcji nośnej i wsporczej paneli fotowoltaicznych na podstawie obliczeń konstruktora posiadającego odpowiednie uprawnienia w tym zakresie. 8. Zamawiający wymaga, aby wykonanie instalacji fotowoltaicznych w ramach jednego budynku nie trwało dłużej niż 5 dni roboczych następujących po sobie zgodnie z umową. 9. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez niego w trakcie realizacji prac montażowych i instalacyjnych na posesji. 10. Wykonawca zobowiązany jest do postępowania z odpadami powstałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 4 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jedn. Dz.U. z 2016r. poz.1987, z późn. zm.) i ustawy z 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. Z 2016r. poz.672, z późn. zm.) 11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został ujęty w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót i w Projekcie koncepcyjnym budowy instalacji fotowoltaicznej dla poszczególnej posesji. 12. W przypadku odległości paneli fotowoltaicznych od inwentera liczonej wzdłuż przewodu większej od 10m, należy instalować ograniczniki przepięć DC przy panelu fotowoltaicznym oraz przy zaciskach inwentera. 13. Wykonawca zapewni zachowanie szczelności dachu po montażu paneli fotowoltaicznych. 14. W przypadku stwierdzenia przez konstruktora, że dach budynku mieszkalnego nie spełnia wymagań dla montażu na nim konstrukcji z panelami fotowoltaicznymi zostanie dokonana zamiana uczestnika projektu (lista rezerwowa lokalizacji dla paneli fotowoltaicznych). 15. W przypadku wejścia w życie w trakcie realizacji zamówienia publicznego nowych wymogów technicznych przyłączania mikroinstalacji do sieci dystrybucyjnej wykonawca zabuduje systemy instalacji fotowoltaicznych wg nowych wymogów (instalacje jednofazowe do 3 kW, instalacje trójfazowe do 4,6 kW.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45261215-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych), nie później niż do upływu terminu składania ofert, w formach o jakich mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miasta: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie Nr 65 84360003 0000 0000 0071 0042 Pozostałe formy wadium, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy, należy złożyć w oryginale do depozytu w kasie Urzędu Miasta, pokój nr 1, w wysokości stanowiącej równowartość powyższej kwoty, nie później niż do upływu terminu składania ofert. Wadium w formie niepieniężnej musi zawierać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, o ile zaistnieje którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. W przypadku załączenia oryginału wadium w postaci niepieniężnej do oferty zamawiający uzna, że termin wniesienia wadium został dotrzymany. Zamawiający nie jest zobowiązany do udowodnienia, że nieskuteczność wezwania, o którym mowa w art. 26 ust. 3 cyt. ustawy, wynikła z przyczyn leżących lub nie leżących po stronie wykonawcy. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu uważa się wadium znajdujące się (zaksięgowane) do upływu terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert), na rachunku Zamawiającego. W przypadku uchybienia temu terminowi zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W treści przelewu bankowego lub gwarancji należy zamieścić informację o numerze postępowania i nazwie postępowania. O ile wnoszący wadium nie jest podmiotem, który składa ofertę należy w treści przelewu lub gwarancji wskazać na rzecz kogo wadium zostaje wniesione. W przypadku braku możliwości ustalenia, w czyim imieniu zostało wniesione wadium lub jakiego postępowania dotyczy, skutkować to będzie odrzuceniem oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach