Przetargi.pl
Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu na potrzeby bezpiecznego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Goniądzu

GMINA GONIĄDZ ogłasza przetarg

  • Adres: 19-110 Goniądz, Plac 11 Listopada 38
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. (85)7380043 , fax. (85)7380307
  • Data zamieszczenia: 2022-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GONIĄDZ
    Plac 11 Listopada 38
    19-110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. (85)7380043, fax. (85)7380307
    REGON: 450669789
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-umgoniadz.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu na potrzeby bezpiecznego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Goniądzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie obejmuje roboty budowlane pn.: „Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu na potrzeby bezpiecznego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Goniądzu”, zaplanowane w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu na potrzeby bezpiecznego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Goniądzu, realizowanego na podstawie umowy z Województwem Podlaskim nr DKD-I.3031.2.2022 z dnia12 maja 2022 r.2. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu na potrzeby bezpiecznego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Goniądzu”, obejmująca swym zakresem między innymi roboty budowlane związane z modernizacją pomieszczeń łazienek, w tym jednej łazienki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych, prace modernizacyjne na klatkach schodowych wraz ze strefami przeciw pożarowymi, dostosowaniem pomieszczenia archiwum oraz prac związanych z instalacją klimatyzacji i instalacją odprowadzania skroplin. 3. Klasyfikacja robót wg. Wspólnego Słownika Zamówień – kody CPV:45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji technicznej zawartej w załączniku nr 8 do SWZ (m.in.: rysunki techniczne, przedmiary).5. Wykonawca przyjmując do wykonania ww. roboty obowiązany jest wykonać je ze szczególną starannością i dbałością o interesy Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2022 r., poz. 88).6. Zamówieniem objęte są również:- wszelkie naprawy urządzeń nad- i podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót,- dopełnienie wszelkich zaleceń wynikających z wszystkich uzgodnień branżowych,- przeprowadzenie wszelkich robót i czynności związanych z odbiorem przedmiotu zamówienia i przekazaniem go do eksploatacji, itp.- wykonanie wszystkich pomiarów kontrolnych, badań i sprawdzeń określonych w dokumentacji technicznej oraz przeprowadzenie wszelkich czynności związanych z odbiorem, badaniem przedmiotu odbioru i przekazaniem do eksploatacji. 7. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 1) organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy;2) zapewnienie bezpiecznych warunków ruchu pieszego w rejonie prowadzonych robót;3) Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i utrzymania na własny koszt wykonanego oznakowania tymczasowego robót przez cały okres realizacji, a także jego demontażu po zakończeniu robót;4) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz sporządzenie dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem zamówienia;5) po zakończeniu robót zlikwidowanie zaplecza budowy oraz uporządkowanie terenu.8. Inne wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót;2) Wszystkie materiały użyte do realizacji niniejszego zamówienia muszą spełniać wymogi techniczne i jakościowe dla wyrobów budowlanych zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2022 r., poz. 88). Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości);3) Wykonawca przez cały okres realizacji umowy zobowiązany będzie do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (wymagana opłacona składka na czas realizacji zamówienia dla sumy ubezpieczeniowej w wysokości co najmniej 100.000,00 zł). Wykonawca od dnia przejęcia terenu budowy, do chwili oddania obiektu ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie. Wykonawca w okresie wykonywania przedmiotu Umowy ponosi w stosunku do osób trzecich pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone tym osobom w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia osób trzecich z roszczeniami bezpośrednio do Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się w terminie 14 dni od otrzymania wezwania od Zamawiającego, do zwrotu Zamawiającemu, wszelkich kosztów przez niego poniesionych, w tym kwoty zasądzone prawomocnymi wyrokami łącznie z kosztami zastępstwa procesowego;4) Podczas całego okresu robót Wykonawca zapewni bezusterkową pracę pozostałej części budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu.9. Zamawiający dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne materiały/urządzenia, wymienione w przedmiarach robót, poprzez wskazanie nazwy handlowej, bądź producenta zostaną zastąpione urządzeniami równoważnymi. Do oferty należy załączyć dokumenty potwierdzające równoważność materiałów/urządzeń, tzn. parametry techniczne np. karty katalogowe w języku polskim, atesty, certyfikaty, znak zgodności.Za materiały/urządzenia równoważne uważa się takie, które posiadają co najmniej te same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na pogorszenie funkcjonowania rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. Zamawiający wymaga aby oferowane przez Wykonawcę w ramach przedmiotu zamówienia wyroby (materiały) charakteryzowały się parametrami techniczno-użytkowymi nie gorszymi od tych wskazanych w dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w Banku Spółdzielczym w Mońkach Oddział w Goniądzu o numerze: 37 8085 0005 0130 0097 2000 0050 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu FD.271.12.2022”. UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) określać, że zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury w Goniądzu na potrzeby bezpiecznego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Goniądzu” nr sprawy FD.271.12.2022.5) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania (określone w pkt 4);7) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Goniądz,8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp – zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XII SWZ oraz spełniają niżej wymienione, określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 PLN.4) zdolności technicznej lub zawodowej:o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum 80 000,00 zł brutto. Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty w zakresie: roboty budowlane w zakresie budynków, roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych, roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne, instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmioty (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia), warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak jest możliwości tzw. sumowania doświadczenia.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu warunki określone w ust. 2 pkt 3 (sytuacja ekonomiczna lub finansowa: ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej), Wykonawcy mogą spełniać łącznie, natomiast warunki, o których mowa w ust. 2 pkt 4 musi spełnić jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiot, na którego zasobach będzie polegał Wykonawca przy realizacji zamówienia, przy czym Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczeń poszczególnych Wykonawców. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może też podlegać wykluczeniu z postępowania.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który Wykonawca zrealizuje roboty.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-02

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach