Przetargi.pl
Rozbudowa istniejącej drogi gminnej ul. Akacjowej w dwóch częściach od ul. Kolejowej do ul. Brzeskiej i od ul. Brzeskiej do ul. Słonecznej

Gmina Niepołomice ogłasza przetarg

  • Adres: 32-005 Niepołomice, Plac Zwycięstwa 13
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 122509413
  • Data zamieszczenia: 2024-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niepołomice
    Plac Zwycięstwa 13
    32-005 Niepołomice, woj. małopolskie
    tel. 122509413
    REGON: 351555370
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa istniejącej drogi gminnej ul. Akacjowej w dwóch częściach od ul. Kolejowej do ul. Brzeskiej i od ul. Brzeskiej do ul. Słonecznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Inwestycja polega na rozbudowie istniejącej drogi gminnej ul. Akacjowej w dwóch częściach od ul. Kolejowej do ul. Brzeskiej i od ul. Brzeskiej do ul. SłonecznejGłównym zadaniem przedmiotowej inwestycji związanej z rozbudową ul. Akacjowej jest poprawa warunków bezpieczeństwa mieszkańców miasta Niepołomice poprzez poprawę stanu nawierzchni drogi, poszerzenie jezdni, poprawę geometrii drogi, budowę chodnika, zastosowanie rozwiązań uspokojenia ruchu oraz korektę geometrii skrzyżowań z innymi drogami publicznymi. Wyżej wymienione zadanie budowlane polegać będzie na rozbudowie drogi gminnej nr 560384K (ul. Akacjowej) w miejscowości Niepołomice na długości ok. 1,1 km z wyłączeniem skrzyżowania z drogą krajową. Na dalszym odcinku przewidziane jest dowiązanie sytuacyjno-wysokościowe do istniejącej jezdni drogi. W ramach zadania przewiduje się:- wykonanie robót rozbiórkowych i przygotowawczych (frezowanie i rozbiórka nawierzchni bitumicznych, istniejących krawężników, ścinanie poboczy, rozbiórka ogrodzeń);- wycinkę kolidującej z zakresem inwestycji zieleni wysokiej i krzewów, - wymianę konstrukcji jezdni ul. Akacjowej wraz z wykonaniem poszerzeń i regulacją szerokości pasów ruchu;- przebudowę nawierzchni jezdni ul. Akacjowej wraz z wykonaniem poszerzeń i regulacją szerokości pasów ruchu;- przebudowę skrzyżowania z ul. Słoneczną, ul. Na Tamie , ul. Wiśniową, ul. Kolejową;- przebudowę nawierzchni poboczy drogowych wraz z regulacją ich krawędzi;- budowę chodnika;- budowę przejść dla pieszych;- przebudowę wszystkich zjazdów indywidualnych i publicznych;- budowę kanalizacji deszczowej, w tym: budowę wpustów deszczowych wraz z przykanalikami i wpięciem do projektowanej wg odrębnego opracowania kanalizacji deszczowej;- przebudowę infrastruktury kolidującej z rozbudową drogi;- wykonaniu robót wykończeniowych i porządkowych.. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład - Programu Inwestycji Strategicznych. W ramach robót budowlanych przewidziano- rozbudowę istniejącej jezdni - przebudowa istniejących skrzyżowań polegająca na korekcie szerokości wlotów i promieni wyłukowań,- budowę chodników jednostronnych wzdłuż przedmiotowych części drogi szerokości 2,2m (z krawężnikiem),- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych,- budowę nowego lub przebudowę istniejącego systemu odwodnienia drogi w postaci budowy kanalizacji deszczowej,- budowę nowego lub przebudowę istniejącego systemu oświetlenia ulicznego - wg opracowania branżowego, przebudowę istniejącej sieci elektroenergetycznej - wg opracowania branżowego,- przebudowę istniejącej sieci teletechnicznej - wg opracowania branżowego,- przebudowę istniejącej sieci wodociągowej - wg opracowania branżowego,- przebudowę istniejącej kanalizacji sanitarnej - wg opracowania branżowego,- likwidację ogrodzeń kolidujących z przedmiotową inwestycją,- wycinkę zieleni kolidującej z przedmiotową inwestycją.- modernizację istniejącego oznakowania poziomego i pionowego - wg. projektu docelowej organizacji ruchu,- zagospodarowanie zielenią terenu objętego opracowaniem (obsianie trawą).Wymiana kolidującej z inwestycją drogową sieci gazowej zostanie wykonana przez gestora sieci oprócz fragmentu wyszczególnionej w przedmiarze robót (ten zakres będzie należał do Wykonawcy). W dokumentacji projektowej został podany cały zakres robót gazowych do wiadomości wykonawcy. W przedmiarze zakres robót do wykonania przez gestora sieci nie został uwzględniony. Wykonawca zezwoli wejść na teren budowy w celu przebudowy sieci gazowej i uzgodni z gestorem sieci termin przebudowy. Do dokumentacji powykonawczej wykonawca wykona i dołączy inwentaryzację robót gazowychPrzebudowa istniejącej sieci wodociągowej oraz przebudowa istniejącej sieci kanalizacyjnej sanitarnej rozliczane będzie na zasadach wynagrodzenia kosztorysowego pozostałe elementy rozliczane będą na zasadzie wynagrodzenia ryczałtowego.Jeżeli wykonanie robót polegających na przebudowie istniejącej sieci wodociągowej lub polegających na przebudowie istniejącej sieci kanalizacyjnej sanitarnej, będzie prowadziło do zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia wykonawcy (poprzez zmianę zakresu prac uzgodnionych z Infrastrukturą Niepołomice Sp. z o.o. - gestora sieci) musi być poprzedzone zmianą umowy. Wynagrodzenie z tytułu realizacji robót będzie ustalone na podstawie ceny jednostkowej poszczególnych pozycji kosztorysowych przedstawionej w kosztorysie ofertowym Wykonawcy x ilość faktycznie wykonanych robót a w przypadku robót zamiennych wykonawca sporządzi kosztorys, który zostanie zatwierdzony przez osobę nadzorującą ze strony Zamawiającego.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz STWiORB.Zastosowane w dokumentacji nazwy producentów lub znaki towarowe służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów technicznych i funkcjonalnych oraz określeniu standardów jakościowych i technologicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów nie gorszych pod względem posiadanych parametrów jakościowych i technicznych od produktów określonych za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same lub lepsze jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji.Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym sporządzi i przedłoży harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia w rozbiciu kwartalnym w najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Przy sporządzaniu harmonogramu należy uwzględnić, że zadanie realizowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład - Programu Inwestycji Strategicznych jako zadanie wieloletnie. Finansowanie zadania jest podzielone na lata 2024-2025 w związku z powyższym ustala się limit płatności. W roku 2024 kwota płatności nie może wynieść więcej niż 4 500 000,00 zł. Wprowadzenie zmian w harmonogramie nie będzie traktowane jako zmiany umowy i nie będzie wymagało zawarcia aneksu do umowy.Wymagania, o których mowa w art. 95 Pzp.1. Ponieważ realizacja niniejszego zamówienia musi odbywać się poprzez wykonywanie czynności w warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy - na rzecz wykonawcy lub podwykonawcy, w miejscu i czasie wskazanym przez wykonawcę lub podwykonawcę - zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy pzp wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie stosunku pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności:1) ogólnobudowlane (w tym roboty ziemne, roboty brukarskie oraz pozostałe roboty)Osoby wykonujące czynności wskazane przez Zamawiającego powinny być zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, co najmniej przez cały okres, w którym będą realizować wskazane wyżej czynności.2. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, wykonujących usługi dostaw materiałów budowlanych, usług transportowych, sprzętowych i podobnych.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu, na jego wniosek w terminie określonym we wniosku, dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej dokumentów w szczególności pisemnego oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy potwierdzającego, że pracownicy wykonawcy lub podwykonawcy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 z póź.zm.). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wymienione w pkt. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.4. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. zostały opisane w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ.5. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa powyżej zostały określone w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach