Przetargi.pl
Rozbudowa i modernizacja punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Świerczu w Gminie Olesno.

Gmina Olesna ogłasza przetarg

  • Adres: 46-300 Olesno, ul. Pieloka
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3597841-44 w. 204 , fax. 343 597 283
  • Data zamieszczenia: 2018-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olesna
    ul. Pieloka 21
    46-300 Olesno, woj. opolskie
    tel. 034 3597841-44 w. 204, fax. 343 597 283
    REGON: 52572500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olesno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i modernizacja punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Świerczu w Gminie Olesno.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest rozbudowa i modernizacja punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Świerczu w Gminie Olesno. 3.2 Przedsięwzięcie polega na zaprojektowaniu i wykonaniu rozbudowy i modernizacji punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych na podstawie PFU. Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, warunków technicznych, zgód, decyzji, pozwoleń, zezwoleń, mając na uwadze zamierzony cel i funkcje planowanego przedsięwzięcia, zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązującego prawa (także prawa miejscowego), norm i wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej. Łączna powierzchnia terenu przeznaczona do przekształcenia w związku z realizacją przedsięwzięcia wynosi ok. 4 160 m2. 3.3 Zakres projektu obejmuje m.in.: a. Wykonanie dokumentacji projektowej w oparciu o zaakceptowaną koncepcję i PFU wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, zgłoszeń i uzgodnień na realizację przedmiotu umowy. Dokumentację należy wykonać w ilościach i postaciach określonych w PFU. Powyższa dokumentacja oraz wydane na jej podstawie pozwolenia muszą spełniać wymogi zgodności z Dyrektywą Rady nr 85/337/EWG z dnia 27.6.1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne (z późn. zm.). Instytucja Zarządzająca RPO WO 2014-2017 (Zarząd Województwa Opolskiego) dokona oceny tej zgodności w terminie 20 dni od daty przekazania, za pośrednictwem Zamawiającego, kompletnej dokumentacji. Instytucja Zarządzająca może wydać rekomendacje dotyczące poprawy dokumentów lub przeprowadzonych procedur, w celu osiągnięcia zgodności z cytowaną wyżej dyrektywą. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie wykonać wydane rekomendacje. b. roboty rozbiórkowe i przygotowawcze c. powierzchnia utwardzona kostką betonową d. rozbudowany i zmodernizowany budynek biurowo-socjalny • dobudowana części socjalna (w zachodniej części budynku) • wymiana pokrycia dachu • wymiana stolarki okiennej i drzwiowej • remont elewacji budynku • remont wnętrza budynku, w tym węzła sanitarnego e. renowacja budynku magazynowego i usługowego f. najazdowa waga samochodowa (zakup i montaż) wraz z instalacją zdalnego odczytu pomiaru g. infrastruktura towarzysząca i niezbędne instalacje do adaptacji: • instalacja wodociągowa z przyłączem do budynku biurowego • instalacja elektryczna, w tym system oświetlenia placu, zasilanie budynku biurowego usługowego i magazynów • instalacja kanalizacji deszczowej / odwodnienie powierzchni utwardzonej h. elementy zagospodarowania terenu • oświetlenie placu • konserwacja istniejącego ogrodzenia • nowa brama przesuwna (szt. 1) • zieleń ozdobna i izolacyjna i. wyposażenie PSZOK • mobilna waga elektroniczna (szt.1 ) • rampa samochodowa przenośna (szt. 1) • oświetlenie w budynkach • zaplecze sanitarne z wc, umywalką i natryskiem i przyłącza wod.-kan. oraz elektryczne (zapewnienie ciepłej wody) w sanitariacie dla pracownika PSZOK oraz kran z zewnętrzną umywalką dla klientów PSZOK na zewnątrz budynku • przyłącza wod.-kan. oraz elektryczne, j. UWAGA ! - wyposażenie PSZOK występujące w PFU objęte oddzielnym postępowaniem przetargowym (kosztów nw. elementów nie należy kalkulować o ofercie): • kontenery i pojemniki do zbierania i magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów (2 kontenery o pojemności 18 m3, 1 kontener o pojemności 12 m3, 2 kontenery o pojemności 7 m3, 5 pojemników o pojemności 1,1 m3, 5 pojemników o pojemności 0,24 m3) • kontenery i pojemniki na odpady niebezpieczne (4 szt.) • kosz siatkowy na drobny ZSEE • tablice informacyjne i edukacyjne (20 szt.), opisy kontenerów i pojemników (20 szt.), opisy pomieszczeń • regał magazynowy • system IT do ewidencji odpadów i zarządzania gospodarką magazynową w PSZOK • 2000 par rękawiczek ochronnych z dedykowanym nadrukiem (promującym PSZOK w Gminie Olesno) • wyposażenie biura (komputer, drukarka, biurko, regał, szafka, fotel, 2 krzesła) • zaplecze socjalne z podstawowym umeblowaniem • apteczka, podstawowy sprzęt ppoż. 3.4 Wymagania w stosunku do prac projektowych: a) Projekt należy opracować na podstawie PFU i załączonej koncepcji. b) Zaprojektowanie PSZOK powinno nastąpić w taki sposób, aby zapewniać: • spełnienie wymagań określonych w § 2 ust. 2 oraz w § 3 ust. 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), przy uwzględnieniu, że PSZOK ma mieć powierzchnię 4 160 m2 • spełnienie standardów sanitarnych, o których mowa w: rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. 2003 r. Nr 169, poz. 1650, ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnym (Dz. U. Nr 104, poz. 868), • zgodność z Prawem Budowlanym • systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu PSZOK, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami, m.in. Ustawy z 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, z późn. zm.). c) Zamawiający wymaga opracowania dokumentacji projektowej, która będzie zawierała co najmniej: • Projekt wstępny • Dokumentację pozwalającą uzyskać pozwolenie budowlane / zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Oleśnie. • Projekt wykonawczy. d) Do opracowania dokumentacji projektowej w szczególności należy uzyskać lub opracować następujące dokumenty: • Wykonanie odwodnienia terenu. • Aktualną mapę do celów projektowych w skali 1 : 500 obejmującą teren wysypiska śmieci. • Wypisy z ewidencji gruntów i kopie mapy ewidencyjnej dla terenu objętego inwestycją. • Opinię uzgodnienia w ZUDP projektu zagospodarowania terenu jeżeli jest wymagana. • Projekt wstępny, zawierający uszczegółowienie zawartych w koncepcji i PFU założeń i wymagań oraz ich konfrontację z uwarunkowaniami wynikającymi z uzyskanych opinii i warunków, podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Po zatwierdzeniu projektu wstępnego przez Inwestora oraz Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Wykonawca może przystąpić do dalszego projektowania w tym sporządzenia projektu zagospodarowania terenu. • W celu rozbudowy i modernizacji punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Świerczu Wykonawca ma opracować również projekt wykonawczy, na podstawie którego wykona zamówienie i który będzie podstawą odbioru poszczególnych robót przez inspektora nadzoru po jego zrealizowaniu. • Opracuje dokumentację budowy która przekaże Zamawiającemu. e) Wykaz dokumentacji projektowej: • Mapa do celów projektowych; • Projekt wstępny (2 egzemplarze); • Projekt budowlany (5 egzemplarzy); • Projekt wykonawczy robót budowlanych (4 egzemplarze); • Projekt wykonawczy zagospodarowania zieleni (4 egzemplarze); • Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (2 egzemplarze); • Przedmiary (2 egzemplarze); • Kosztorysy inwestorskie (2 egzemplarze); 3.5 Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1250) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 3.6 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.7 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.8 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.9 Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 3.10 Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 3.11 Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3.12 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. 3.13 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.14 Rozwiązania równoważne Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 3.15 Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności: robotnicy budowlani, operatorzy maszyn. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: projektantów, kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudniana na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.6.1 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, zgodne z treścią załącznika nr 4; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga!!! Jeżeli w formularzu ofertowym Wykonawca oświadczy, że nie należy do żadnej grupy kapitałowej, nie musi składać oświadczenia o którym mowa w pkt 6.6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach