Przetargi.pl
,,Rozbudowa drogi powiatowej nr 1795B w miejscowości Biebrza"

Powiat Grajewski ogłasza przetarg

  • Adres: 19-200 Grajewo, Strażacka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-86 2738479, 2738463 , fax. 0-86 2738462
  • Data zamieszczenia: 2018-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Grajewski
    Strażacka 6B
    19-200 Grajewo, woj. podlaskie
    tel. 0-86 2738479, 2738463, fax. 0-86 2738462
    REGON: 45066970800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.starostwograjewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,,Rozbudowa drogi powiatowej nr 1795B w miejscowości Biebrza"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1795B w miejscowości Biebrza" w km 3+290 ÷ 4+390. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje: a) roboty przygotowawcze: - odtworzenie trasy i punktów wysokościowych przy liniowych robotach ziemnych w terenie równinnym, - ścinanie drzew bez utrudnień o średnicy 26-35 cm wraz z karczowaniem pni i utylizacją gałęzi i karpiny, drzewa Ø30cm, - ścinanie drzew bez utrudnień o średnicy 36-45 cm wraz z karczowaniem pni i utylizacją gałęzi i karpiny, drzewa Ø40cm, - ścinanie drzew bez utrudnień o średnicy 46-55 cm wraz z karczowaniem pni i utylizacją gałęzi i karpiny, drzewa Ø50cm, - ścinanie drzew bez utrudnień o średnicy 56-65 cm wraz z karczowaniem pni i utylizacją gałęzi i karpiny, drzewa Ø60cm, - ścinanie drzew bez utrudnień o średnicy 66-75 cm wraz z karczowaniem pni i utylizacją gałęzi i karpiny, drzewa Ø70cm, - karczowanie krzaków i podszycia ilości sztuk krzaków 2000/ha. Wywiezienie i spalenie pozostałości po karczunku, karczowanie krzaków, - usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), grubość warstwy do 20cm z wywiezieniem nadmiaru humusu na odkład na odl. 3km, - rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, grubość nawierzchni 4cm wraz z wywiezieniem materiału rozbiórkowego i jego utylizacją, - rozebranie nawierzchni z betonu, grubość nawierzchni do 10cm wraz z utylizacją, przy przystanku, - rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych (trylinki), grubości 12cm, spoiny wypełnione piaskiem wraz z wywiezieniem materiału rozbiórkowego i jego utylizacją. Płyty (trylinka), które nie zostaną zniszczone podczas rozbiórki odwieźć i składować w miejsce wskazane przez inwestora na odległość 2 km. - rozebranie nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych wraz z wywiezieniem materiału rozbiórkowego i jego utylizacją. Płyty drogowe żelbetowe, które nie zostaną zniszczone podczas rozbiórki odwieźć i składować w miejsce wskazane przez inwestora na odległość 2 km. - rozebranie chodników z płytek betonowych 35x35x5cm, ułożonych na podsypce piaskowej wraz z wywiezieniem materiału rozbiórkowego i jego utylizacją, - rozebranie krawężników betonowych, ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej wraz z wywiezieniem materiału rozbiórkowego i jego utylizacją, - rozebranie obrzeży betonowych 20x6cm wraz z wywiezieniem materiału rozbiórkowego i jego utylizacją, - rozebranie słupków do znaków drogowych zamocowanych w podłożu gruntowym wraz z wywiezieniem słupków na odległość 10km, - demontaż tablic znaków drogowych wraz z wywiezieniem znaków na odległość 10km, - regulacja pionowa studzienek telefonicznych, nadbudowa wykonana betonem, regulacja studzienki telefonicznej, b) roboty ziemne - wykopy wykonywane mechanicznie w gruncie kat. III-IV z transportem urobku na odkład samochodami na odległość 3 km, - nasypy wykonywane mechanicznie z gruntów kat. I-II z transportem urobku na nasyp, samochodami na odległość 10 km wraz z formowaniem i zagęszczeniem nasypu, c) podbudowa - mechaniczne wykonywanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników w gruntach kat. II-IV, głębokość koryta 10cm,na zjazdach, wjazdach do posesji i zatoce autobusowej, - mechaniczne wykonywanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników w gruntach kat. II-IV, głębokość koryta 20cm, na odcinku jezdni i na skrzyżowaniach, - mechaniczne wykonywanie koryta na poszerzeniach jezdni lub chodników w gruncie kat. II-IV, głębokość koryta 20cm, na poszerzeniu jezdni po obu stronach, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa dolna o grubości 15cm,na poszerzeniu jezdni, na wjazdach do posesji i na zatoce autobusowej - wykonanie podbudowy z chudego betonu (6-9 MPa), grubość warstwy 20 cm, - ułożenie geosiatki o wytrzymałości powyżej 30KN/m na podsypce piaskowej o grubości 5cm, geosiatka o wytrzymałości ≥30/30kn/m, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa górna o grubości 15cm, na zjazdach, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa górna 20 cm na odcinku jezdni i skrzyżowaniach, - wykonanie podbudowy z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 16 P, grubość warstwy 5 cm d) nawierzchnia - wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na zimno: średnia grub. warstwy 4 cm, wraz z odwiezieniem urobku z frezowania i jego utylizacją, - wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11W, grubość warstwy 4cm, na zjazdach, - wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11W, grubość warstwy 5cm na jezdni i na skrzyżowaniach, - wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S, grubość warstwy 4cm na jezdni, na skrzyżowaniach i na zjazdach, e) roboty wykończeniowe - umocnienie dna rowów i ścieków brukowcem o grubości 16-20cm z kamienia polnego ułożonym na podsypce cementowo-piaskowej, umocnienie zakończeń chodnika brukowcem, - uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym z formowaniem nasypu wraz z zagęszczeniem walcem, f) oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu - oznakowanie poziome jezdni farbą akrylową białą, linie segregacyjne i krawędzie ciągłe, - oznakowanie poziome jezdni farbą akrylową białą, linie segregacyjne i krawędzie przerywane. - oznakowanie poziome jezdni farbą akrylową białą, linie na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, - ustawienie słupów z rur stalowych o średnicy 60mm dla znaków drogowych, wraz z wykonaniem i zasypaniem dołów z ubiciem warstwami, - przymocowanie do gotowych słupów tarczy znaków drogowych z blachy ocynkowanej, folia odblaskowa I generacji, - przymocowanie do gotowych słupów tarczy znaków drogowych z blachy ocynkowanej, folia odblaskowa II generacji, - ustawienie drogowych barier ochronnych stalowych jednostronnych o masie 24kg/m, ustawienie barier typu (N2; W5) - ustawienie poręczy ochronnych sztywnych z pochwytami i poręczami z rur stalowych o rozstawie słupków z rur co 1,5m, barierki U-11a g) elementy ulic - ustawienie krawężników betonowych 15x30/22cm wraz z wykonaniem ławy z oporem z betonu B-10, - ustawienie krawężników betonowych o wym.15x22 cm wraz z wykonaniem ławy zwykłej z betonu B-10, obramowanie wjazdów od strony posesji, - wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej o grubości 6 cm, szarej na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem, - wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm, kolorowej na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem na wjazdach i zatoce autobusowej, - ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem, - ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem, - wykonanie progów zwalniających wyspowych z elementów prefabrykowanych o wym. 200x180 cm, wysokość 6,50 cm. 3.Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 5 do SIWZ – wzór umowy oraz załączniki od nr 8 - 11, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. 4.Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymagane jest zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 108, z późn. zm.). 5.Zamawiający ustala następujące czynności do których wymagane jest zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników na podstawie umowy o pracę: - wykonanie prac fizycznych i obsługi sprzętu oraz maszyn, - wykonanie robót rozbiórkowych, - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie elementów odwodnienia korpusu drogowego, - wykonywanie koryta, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego na poszerzeniu, wjazdach i zatoce autobusowej, - ustawienie krawężników oraz ułożenie chodników i wjazdów, - wykonanie warstw bitumicznych wyrównawczej, wiążącej i ścieralnej, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. 6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 5. W tym zakresie Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wyżej wymienionych wymogów i dokonania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wyżej wymienionych wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 7. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu „Oświadczenie o zatrudnieniu pracowników” wykonujących czynności określone w pkt 5. oraz zanonimizowane kopie dowodów potwierdzających zgłoszenie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę pracownika do ubezpieczeń społecznych. 8. Pierwsze „Oświadczenie o zatrudnieniu pracowników” wraz z zanonimizowanymi kopiami dowodów potwierdzających zgłoszenie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę pracownika do ubezpieczeń społecznych, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych. 9.Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w pkt.5. 10. Za każdorazowe nieprzedłożenie, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie dowodów, o których mowa w pkt. 7 i 8., dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, osób wykonujących czynności wskazane w pkt.5., Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 0,5% ceny ofertowej brutto - za każdy dzień zwłoki. 11.Jeśli w wyniku wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt.5., Zamawiający wykryje naruszenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt.5. czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, za każdą ujawnioną osobę zatrudnioną na innych zasadach niż umowa o pracę, biorącą udział w realizacji zamówienia przy wykonywaniu prac, o których mowa w pkt.5. 12. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wykonawca powierzając Podwykonawcy czynności, o których mowa w pkt 5 zobowiązuje do realizacji obowiązku, o którym mowa w pkt 4.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych. 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: c)pieniądzu, d)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; e)gwarancjach bankowych; f)gwarancjach ubezpieczeniowych; g)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110) 4.Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna Regionalne Centrum Korporacyjne w Białymstoku z Siedzibą w Łomży nr rachunku: 22 1020 1332 0000 1902 0037 9404 z adnotacją: "wadium -ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1795B W MIEJSCOWOŚCI BIEBRZA". Z informacji dotyczących przelewu wadium musi jednoznacznie wynikać, czyjej oferty wadium dotyczy. 5.Dokument stwierdzający wniesienie wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego Powiat Grajewski, ul. Strażacka 6B, 19-200 Grajewo (codziennie w dni robocze w godz. 7.30 – 15.30) lub włożyć do koperty, w której znajduje się oferta. 6.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunkowym bankowym Zamawiającego. 8.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.Dokument wadialny musi jednoznacznie określać, jakiego postępowania i czyjej oferty dotyczy. 10.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z specyfikacją istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 11.Dokument wadialny nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego wynikające z ustawy, w szczególności w przypadku dokumentu wadialnego mającego stanowić wadium wykonawców występujących wspólnie. Wadium musi obowiązywać przez cały okres związania ofertą. 12.Dokument wadialny nie może ograniczać uprawnień Zamawiającego do dochodzenia roszczeń z tytułu zatrzymania wadium poprzez zapisy w dokumencie wadialnym, które uzależniają prawo do dochodzenia roszczeń od dostarczenia wystawcy żądania z tytułu gwarancji w dacie ważności gwarancji, jeżeli data ważności gwarancji jest ustalona na okres, który uniemożliwi Zamawiającemu skuteczne dostarczenie tego żądania. 13.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim, Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy,którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 14.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8.16. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy – według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, sytuacji finansowej lub ekonomicznej wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda załączenia do oferty dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt. 6.2. SIWZ. 4.Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt. 6.2. SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach