Przetargi.pl
Rozbudowa drogi powiatowej nr 1015 F Wróblów - Potrzebowo na długości 1050 mb wraz z budową przepustu na cieku Sarnka

Powiat Wschowski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-400 Wschowa, ul. Plac Kosynierów 1c
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5404800 , fax. 065 5401932
  • Data zamieszczenia: 2016-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wschowski
    ul. Plac Kosynierów 1c 1c
    67-400 Wschowa, woj. lubuskie
    tel. 065 5404800, fax. 065 5401932
    REGON: 97794584700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/spwschowa/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi powiatowej nr 1015 F Wróblów - Potrzebowo na długości 1050 mb wraz z budową przepustu na cieku Sarnka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Rozbudowa drogi powiatowej nr 1015F Wróblów - Potrzebowo na długości 1050 mb wraz z budową przepustu na cieku Sarnka. 1. Szczegółowy zakres prac został określony w projekcie budowlanym, STWiORB i przedmiarach robót stanowiących załączniki do SIWZ. 2. Podstawowy zakres inwestycji obejmuje frezowanie istniejącej, nawierzchni, wykonanie warstwy wyrównawczej oraz ścieralnej na istniejącej jezdni, budowę poszerzeń drogi z betonu asfaltowego na podbudowie z kruszywa łamanego, udrożnienie rowów przydrożnych poprzez ich oczyszczenie i odmulenie, budowę przepustu z rur stalowych spiralnie karbowanych na cieku Sarnka. Inwestycja obejmuje drogę powiatową nr 1015F Wróblów - Potrzebowo. Całkowita długość inwestycji wynosi około 1050mb. Inwestycja zlokalizowana jest w na odcinku drogi Wróblów - Potrzebowo, gmina Sława, powiat wschowski, województwo lubuskie. Realizacja inwestycji obejmuje działki przeznaczone pod budowę dróg, oznaczone wg katastru nieruchomości numerami: 157/1, 281, 3077/5, 596/1, 596/2, 611. Na mapie w skali 1:500 pokazano usytuowanie projektowanych elementów podlegających przebudowie a także tereny przyległe. 3. Zamawiający zastrzega fakturowanie inwestycji w dwóch częściach, wg następującego podziału: I. Korytowanie, podbudowy, elementy konstrukcyjne przepustu na cieku Sarnka; II. Nawierzchnie, rowy przydrożne, oznakowanie, roboty towarzyszące. Wynagrodzenie płatne będzie częściowo, według stopnia zaawansowania robót, rozliczane na podstawie częściowego bezusterkowego protokołu robót zatwierdzonego przez Zamawiającego i Inspektora nadzoru za zakończone etapu prac określonego w ofercie. Rozliczenie końcowe nastąpi na podstawie bezusterkowego końcowego protokołu odbioru. 4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie, przed wykonaniem jakichkolwiek czynności związanych z inwestycją, do opracowania projektu organizacji ruchu i uzyskania jego zatwierdzenia u Starosty Wschowskiego, sporządzonego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. Nr 177 poz. 1729 z dnia 14 października 2003r.), projektując tymczasową organizację ruchu należy przewidzieć ewentualne wprowadzenie objazdów. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności związanych z zamierzeniem inwestycyjnym teren robót należy zabezpieczyć i odpowiednio oznakować zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. 4. Po zakończeniu inwestycji, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania geodezyjnych map powykonawczych w skali 1:500. 5.Zamawiający dopuszcza możliwość stosowania materiałów (systemów) równoważnych. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe poprzez wskazanie nazw materiałów i urządzeń - należy przez to rozumieć możliwość zastosowania materiałów równoważnych, tzn. o porównywalnych parametrach techniczno - jakościowych. 6. Podane w dokumentacji projektowej, przedmiarach i opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają za zadanie jedynie doprecyzowanie minimalnych oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z oferta przetargową: kart katalogowych urządzeń, certyfikatów i deklaracji zgodności umożliwiających Zamawiającemu dokonanie parametrów technicznych. Wykonawca, który zastosował materiały równoważne musi ponadto określić, jakie to materiały i o jakich parametrach w ich miejsce proponuje. Należy wykazać w formie tabeli różnicę pomiędzy określonymi przez Zamawiającego materiałami a zaproponowanymi materiałami, urządzeniami przez Wykonawcę. Udowodnienie zastosowania równoważnych rozwiązań jest obowiązkiem Wykonawcy. 7. Zadanie należy realizować zgodnie z: a) projektami budowlanymi b) zapisami Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) c) zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) d) przedmiarami robót, e) zasadami współczesnej wiedzy technicznej i budowlanej z zachowaniem zasad BHP, przy czym w razie sprzeczności pomiędzy tymi źródłami a zapisami SIWZ i STWiORB, pierwszeństwo stosowania mają aktualne obowiązujące przepisy prawne. II. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 1.Wszystkie materiały użyte przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane PN-EN. Wymagane będą dokumenty dopuszczające je do zastosowania w budownictwie (stosowne świadectwa i certyfikaty). Dokumenty te należy przedłożyć na każde żądnie Zamawiającego. 2. Załączony do SIWZ przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i stanowi podstawę do przygotowania oferty i dokonania wyceny robót. Umowa, która zostanie zawarta na realizację przedmiotowego zamówienia będzie umową ryczałtową na podstawie wyboru najkorzystniejszej oferty, której cena wynika z przedstawionej przez Wykonawcę oferty. 3.Zamawiający zastrzega, że na terenie prowadzonych robót budowlanych mogą znajdować się instalacje przyłączeniowe niezinwentaryzowane, dlatego prace należy wykonywać ze szczególna ostrożnością w celu uniknięcia ewentualnego spowodowania ich uszkodzenia. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych, a szkody wyrządzone podczas realizacji inwestycji Wykonawca zobowiązany jest naprawić niezwłocznie na własny koszt; bieżącego oczyszczania i usunięcia materiałów powstałych w czasie robót budowlanych oraz odtworzenia przyległego terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. 4. Wymaga się, aby Wykonawca uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 5. Wykonawca jest zobowiązany do wykorzystania załączonej dokumentacji projektowej tylko i wyłącznie w celu sporządzenia oferty, a w przypadku zawarcia umowy do wykonania zamówienia w sposób zgodny z jej treścią. 6. Zamawiający zaleca Wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie w celu dokonania własnych ustaleń, co do rzeczywistego zakresu robót wymaganego do osiągnięcia pełnego efektu rzeczowego przedsięwzięcia i ujęcia go w cenie ofertowej. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 7.Wykonawca ponosi koszty urządzenia terenu budowy oraz koszty zużycia wody, energii i innych mediów. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji robót objętych niniejsza umową oraz za szkody wynikające z wadliwego wykonania robót, ujawnione w okresie gwarancji jakości. 10. Wymagany minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonany przedmiot umowy wynosi 36 miesięcy licząc od dnia odebrania przez Zamawiającego robót będących przedmiotem zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego odbioru robót. Szczegółowy zakres prac został opisany w projekcie budowlanym (stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ), STWiORB (stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ) oraz przedmiarach robót (stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: nr 34 8669 0001 2011 0003 8380 0007 Bank Spółdzielczy Wschowa w tytule przelewu powinien się znaleźć nr postępowania: OSE.272.1.2016 - Rozbudowa drogi Wróblów-Potrzebowo 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie w pok. 204 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 oraz w art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą (30 dni) licząc od dnia upływu terminu składania ofert. 10. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z zasadami określonymi w art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy. 13. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, w szczególności, jeżeli: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wrota.lubuskie.pl/spwschowa/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach