Przetargi.pl
Roboty budowlane polegające na przebudowie nieruchomości zlokalizowanej w Łodzi, przy ul. Żeromskiego 88

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-436 Łódź, Al. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 25 47 163, , fax. 042 25 47 181
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
    Al. Kościuszki 83
    90-436 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 25 47 163, , fax. 042 25 47 181
    REGON: 00102289000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkie.kas.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane polegające na przebudowie nieruchomości zlokalizowanej w Łodzi, przy ul. Żeromskiego 88
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie nieruchomości zlokalizowanej w Łodzi, przy ul. Żeromskiego 88. 2. Zakres oraz warunki wykonania przedmiotu zamówienia zostały ujęte w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz w projekcie umowy – załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w projekcie budowlanym, a także z postanowieniami SIWZ oraz załącznikami do SIWZ, tj. Projekt budowlany i wykonawczy projekt budowlany: Przebudowa nieruchomości zlokalizowanej w Łodzi przy ul. Żeromskiego 88. 4. Dokumenty stanowiące załączniki do umowy należy traktować jako wzajemnie objaśniające się i uzupełniające. 5. Zamawiający informuje, iż na przedmiotowy zakres zamówienia, została wydana decyzja pozwolenia na budowę. 6. Budynek frontowy (budynek A) jest objęty ochroną konserwatorską poprzez ujęcie go w gminnej ewidencji zabytków na podstawie zapisów o warunkach zabudowy. 7. Zakres robót objętych obowiązkami Wykonawcy robót szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej. Dokumentacja dostępna jest do wglądu na stronie internetowej bądź w siedzibie Zamawiającego w godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Łodzi. 8. Wykonawca podejmie środki skutecznie zabezpieczające teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, a zwłaszcza - przed dostępem dzieci. Zamawiający w szczególności wymaga, aby Wykonawca zainstalował oświetlenie placu budowy, ogrodził plac budowy (ogrodzenie pełne) oraz zapewnił zabezpieczenie przeciwpożarowe placu budowy. 9. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SIWZ i załączników do SIWZ, a w szczególności na podstawie przedmiarów robót, projektów budowlanych poszczególnych branż oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 10. Przedmiary robót przekazane Wykonawcy traktowane są jako materiał pomocniczy. Jeśli w przekazanym przez Zamawiającego przedmiarze robót nie zostały ujęte wszystkie niezbędne materiały i nakłady pracy lub zostały ujęte w innym rozmiarze, Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie określonym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz pozwoleniem na budowę, bez prawa do oddzielnego wynagrodzenia. 11. Wykonawca będzie rozliczany na podstawie harmonogramu rzeczowo - finansowego obejmującego wszystkie koszty składające się na cenę oferty brutto. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, przedłoży w terminie 14 dni od podpisania umowy harmonogram rzeczowo - finansowy do akceptacji przez Zamawiającego. Szczegółowa treść harmonogramu zostanie uzgodniona pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym niezwłocznie po podpisaniu umowy. Zapisy harmonogramu muszą uwzględniać finansowanie inwestycji przez Zamawiającego w ramach posiadanych na dany rok środków finansowych. 13. Harmonogram powinien być podzielony na pozycje w taki sposób, aby obejmował cały zakres rzeczowy robót objętych zamówieniem o stopniu szczegółowości nie mniejszym niż podział na działy przedmiaru opublikowanego przez Zamawiającego. 14. Rozliczenie za przedmiot umowy będzie się odbywało fakturami częściowymi i fakturą końcową tj. po podpisaniu odbioru końcowego. Dopuszcza się rozliczenie zadania fakturami częściowymi wystawianymi nie częściej niż raz na kwartał. Suma faktur częściowych nie może przekroczyć 90% wartości wynagrodzenia przewidzianego przez Zamawiającego do wykorzystania w danym roku budżetowym. Podstawę do wystawienia faktury częściowej stanowi protokół odbioru częściowego podpisany przez Zamawiającego oraz kosztorys częściowy powykonawczy obejmujący roboty, za które Wykonawca wystawia fakturę. Rozliczenie końcowe Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi na podstawie faktury końcowej, po podpisaniu protokołu końcowego. Załącznikiem do końcowego protokołu odbioru robót będzie pozwolenie na użytkowanie obiektu oraz wszystkie protokoły wymagane przepisami prawa. 15. Wykonawca, przed sporządzeniem oferty, zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu, w cenie umówionej. 16. Projekt techniczny, zapisany na płycie CD, dostępny jest w siedzibie Zamawiającego. Płyty Zamawiający udostępnia bezpłatnie. 17. Jeśli gdziekolwiek w SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia materiałów lub norm to Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania urządzeń równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zachowaniem nie gorszych parametrów technicznych, technologicznych i jakościowych. Przez pojęcie materiałów/urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały/urządzenia gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Urządzenia równoważne powinny spełniać wymagania określone w SIWZ oraz projekcie budowlanym. Wykonawca, w przypadku zastosowania materiałów, technologii i urządzeń równoważnych jest zobowiązany do określenia ich „z nazwy” w kosztorysach ofertowych, załączonych do oferty. 18. Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opracowanym projektem. Wykonawca musi mieć świadomość, iż oferowanie urządzeń, materiałów czy technologii równoważnych uzależnione będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w SIWZ, projekcie oraz akceptacji przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia, że oferowane materiały i urządzenia równoważne nie spełniają wymagań Zamawiającego określonych w dokumentacji przetargowej, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona. 19. Kody CPV: 45000000-7 Roboty budowlane, 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków, 45262500-6 Roboty murarskie i murowe, 45262100-2 Roboty przy wznoszeniu rusztowań, 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne, 45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne, 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej, 45442100-8 Roboty malarskie, 45443000-4 Roboty elewacyjne, 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne, 45315100-9 Instalacyjne roboty elektrotechniczne, 45317000-2 Inne instalacje elektryczne, 20. Wykonawca dostarczy kompletną dokumentację powykonawczą, wykonaną przez uprawnione do tego osoby, w ilości szczegółowo określonej we wzorze umowy. 21. Forma wynagrodzenia ustalona przez Zamawiającego za realizację przedmiotu zamówienia to RYCZAŁT. Przy dokonywaniu wyceny przedmiotu zamówienia należy uwzględnić łącznie wszystkie dane z analizy dokumentacji projektowej. Sam przedmiar robót nie stanowi podstawy do wyceny robót do wykonania. 22. Wykonawca w ramach ceny ofertowej m.in. winien zapewnić: organizację i zabezpieczenie placu budowy, utrzymanie zaplecza budowy, wszelkie roboty przygotowawcze i porządkowe, a także wykonanie innych możliwych do przewidzenia, wynikających z przepisów, czynności mogących wystąpić w związku z prowadzonymi robotami, uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót lub w związku z nimi, uwzględnienie kosztów innych czynności, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. pokrycie kosztów poboru wody, energii elektrycznej i cieplnej wykorzystanych na potrzeby prowadzonego zadania. 23. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. 1) Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia tj. pracowników ogólnobudowlanych. 2) Wykonawca składa wykaz osób, o których mowa w pkt 1) wraz z oświadczeniem, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w terminie 7 dni od podpisania umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania robót. 3) Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy do momentu otrzymania wykazu, o którym mowa w pkt 2. Wynikłe z tego opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane, jako opóźnienie z winy Wykonawcy. 4) Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w pkt 2 nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę tego wykazu do wiadomości Zamawiającego). 5) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w ust. 21, zgodnie z umową i SIWZ. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 6) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 7) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 8) przeprowadzania kontroli na miejscu realizacji Umowy. 9) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 21 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy, lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, lub dalszego podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, lub dalszego Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę, lub dalszego podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, lub dalszego Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. 10) Niezłożenie przez Wykonawcę, na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, żądanych przez Zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, wykonujących wskazane w ust. 21 czynności i skutkować będzie nałożeniem kary, o której mowa w Projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 11) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, lub dalszego podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 24. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawcy przed złożeniem oferty dokonali wizji lokalnej i dokładnie zapoznali się z remontowanym budynkiem w celu dokonania oceny stanu faktycznego oraz weryfikacji założeń projektowych. W związku z zaleceniem wizji lokalnej terenu wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy, z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania całości zamówienia. Termin wizji lokalnej należy uzgodnić (telefonicznie lub mailowo) z przedstawicielem Zamawiającego. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: www.lodzkie.kas.gov.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym warunku;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach