Przetargi.pl
Remont z renowacją części elewacji ceglanej zewnętrznej tj. ściany wschodniej oraz remont toalety i dostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz dwóch pomieszczeń biurowych (wraz z niezbędnymi zmianami funkcjonalno - przestrzennymi) sąsiadujących z toaletą, w budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim, przy ul. Kościuszki 30

Sąd Rejonowy w Starogardzie Gdańskim ogłasza przetarg

  • Adres: 83-200 Starogard Gdański, ul. Kościuszki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 777-46-58 , fax. 58 777-46-472
  • Data zamieszczenia: 2018-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy w Starogardzie Gdańskim
    ul. Kościuszki 30
    83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie
    tel. 58 777-46-58, fax. 58 777-46-472
    REGON: 32189100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starogard-gd.sr.gov.pl/category/zamowienia-publiczne/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa , sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont z renowacją części elewacji ceglanej zewnętrznej tj. ściany wschodniej oraz remont toalety i dostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz dwóch pomieszczeń biurowych (wraz z niezbędnymi zmianami funkcjonalno - przestrzennymi) sąsiadujących z toaletą, w budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim, przy ul. Kościuszki 30
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Zadanie nr 1: Remont z renowacją części elewacji ceglanej zewnętrznej tj. ściany wschodniej budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim przy ul. Kościuszki 30.Zadanie nr 2: Remont toalety i dostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz dwóch pomieszczeń biurowych (wraz z niezbędnymi zmianami funkcjonalno - przestrzennymi) sąsiadujących z toaletą, w budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim, przy ul. Kościuszki 30. Budynek w strefie ochrony zabytków B objęty ochroną konserwatorską na podstawie ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego. Obiekt objęty inwestycją podlega ochronie konserwatorskiej na mocy wpisu 108 z 1959-07-08 układ urbanistyczny Starego Miasta Starogardu Gdańskiego. Znajduje się także w miejskiej ewidencji zabytków Starogardu Gdańskiego. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ do pobrania ze strony Zamawiającego pod adresem: www.starogard-gd.sr.gov.pl/category/zamowienia-publiczne/ 2. Zamawiający zastrzega, aby zastosowane do budowy materiały posiadały ważne aprobaty techniczne certyfikaty bezpieczeństwa i atesty higieniczne. 3. Zamawiający dopuszcza przy realizacji zamówienia zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych co do jakości i surowców użytych do ich wykonania do materiałów i urządzeń podanych w dokumentacji projektowej pod warunkiem ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. 4. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem ich nazw o ile są mu znane. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. 5. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia na umowę o pracę pracowników Wykonawcy i Podwykonawcy wykonujących prace ogólnobudowlane związane bezpośrednio z realizacją przedmiotu zamówienia z wyłączeniem kadry kierowniczej i osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Prace ogólnobudowlane, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – to wszystkie czynności określone w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji projektowej wykonywane bezpośrednio na terenie budowy. 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) na etapie składania ofert - Wykonawca złoży oświadczenie na Formularzu Oferty,b) na etapie realizacji umowy – zgodnie z treścią projektu umowy stanowiącego załącznik do SIWZ, tj. Zamawiający może żądać listy osób zatrudnionych na umowę o pracę wraz ze stosowną informacją z ZUS potwierdzającą odpowiednią ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę, za które odprowadzane są składki ubezpieczeniowe. 2) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Zamawiający w każdym czasie, w szczególności w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia w trakcie realizacji zamówienia zatrudnienia osób w innej formie niż określonej w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (dalej Kp), zastrzega sobie prawo do zawnioskowania o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy (PIP). W przypadku potwierdzenia przez PIP nie przestrzegania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* Kp, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, niezależnie od kar nałożonych przez PIP, w wysokości 10 000,00 zł. za każdą osobę nie zatrudnioną na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1* Kp. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1* Kp.*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Przedmiotem zamówienia jest: Zadanie nr 1: Remont z renowacją części elewacji ceglanej zewnętrznej tj. ściany wschodniej budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim przy ul. Kościuszki 30.Zadanie nr 2: Remont toalety i dostosowanie dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz dwóch pomieszczeń biurowych (wraz z niezbędnymi zmianami funkcjonalno - przestrzennymi) sąsiadujących z toaletą, w budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim, przy ul. Kościuszki 30.Obiekt objęty inwestycją podlega ochronie konserwatorskiej na mocy wpisu 108 z 1959-07-08 układ urbanistyczny Starego Miasta Starogardu Gdańskiego. Znajduje się także w miejskiej ewidencji zabytków Starogardu Gdańskiego. Budynek w całości jest ceramiczny. Zadanie nr 1:Wszystkie elementy dekoracyjne, horyzontalne jak: fryzy, podokienniki, nakrywy odsadzki cokołu pierwotnie wykonano ceramiki glazurowanej w kolorze zielonym. Elementy elewacyjne są zabrudzone, w kilku miejscach uszkodzone mechanicznie, oraz zniszczone w wyniku korozji chemicznej, ale w większości oryginalne lub historyczne. Ubytki w glazurowanych kształtkach, w trakcie remontu w II połowie XX wieku, wypełniono zaprawą cementową. Odnaleziono 5 różnych spoin elewacyjnych. Spoina oryginalna jest zaprawą wapienną, barwioną w masie na kolor czerwono szary i jest kształtowana płasko.Projekt został sporządzony pod nazwą: „Remont elewacji z renowacją, konserwacją i częściową wymianą stolarki okiennej budynku przy ul. Kościuszki 30, Sąd Rejonowy w Starogardzie Gdańskim Dostosowanie głównego wejścia do budynku dla ruchu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.” Cześć z tych zadań zostało już wcześniej zrealizowanych:• obróbki blacharskie przy remoncie dachu,• naprawa schodów zewnętrznych,• izolacja ścian fundamentowych,• platforma schodowa, • podjazd dla osób niepełnosprawnych, • wymiana/ renowacja stolarki elewacyjnej Przedmiotowe postępowanie przetargowe obejmuje tylko remont części elewacji ceglanej zewnętrznej tj. ścianę wschodnią. Zakres ten przedstawiono na rysunkach: LOKALIZACJA CZĘŚCI ELEWACJI PRZEWIDZIANEJ DO REMONTU.PDF RZUT ELEWACJI PRZEWIDZIANEJ DO REMONTU.PDF Zadanie nr 2: Przedmiotem inwestycji jest remont pomieszczeń toalety znajdującej się na parterze budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim z jednoczesnym jej dostosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych, przedsionka przed toaletą oraz dwóch pomieszczeń biurowych sąsiadujących z toaletą. Pomieszczenia, których remont obejmuje projekt to: węzeł sanitarny, składający się z przedsionka i kabiny wc, wspólny przedsionek przed węzłem sanitarnym i sąsiadującym z nim pokojem biurowym oraz dwa pokoje biurowe sąsiadujące z węzłem. Ściany działowe między węzłem sanitarnym a przedsionkiem i pokojem biurowym oraz wewnętrzne węzła są to ścianki g.k., ściana między korytarzem i węzłem to ściana murowana z cegły na gr.51cm, ściana między pokojami biurowymi objętymi opracowaniem to ściana murowana z cegły, grubości 38cm. Budynek Sądu powstał w końcu XIX wieku. Bryła budynku rozczłonkowana, w części głównej północnej trzykondygnacyjna, w części południowej dwukondygnacyjna, z poddaszem nieużytkowym, całość podpiwniczona. Pomieszczenia, których dotyczy zamówienie, znajdują się na parterze części trzykondygnacyjnej budynku. Przewiduje się wykonanie niezbędnych prac rozbiórkowych oraz adaptacyjnych, a także wyposażenie pomieszczeń w niezbędne elementy funkcjonalne. Szczegółowy zakres prac wraz z obmiarami (które należy traktować jedynie pomocniczo) znajduje się w dokumentacji projektowej załączonej do niniejszej SIWZ. Integralną część niniejszego Opisu przedmiotu zamówienia stanowi: a) Dokumentacja projektowa b) ORZECZENIE TECHNICZNE z PROGRAMEM PRAC KONSERWATORSKICH dotyczące elewacji budynku Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim nr 77/49/14 a) STWiORB.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi: 1) dla Zadania nr 1: 4 000,00 PLN. 2) dla Zadania nr 2: 3 000,00 PLN. 2. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGK nr: 92 1130 1017 0021 1001 0490 0004 – w tytule przelewu należy podać nazwę niniejszego zamówienia z dopiskiem „WADIUM”), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 3. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.110) 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 2. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 3. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach