Przetargi.pl
Remont przeprawy przez bagno w rejonie stawy nabieżnikowej "Święta Dolna"

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70207 Szczecin, Plac Batorego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 4403423, 4403523 , fax. 914 403 441
  • Data zamieszczenia: 2017-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie
    Plac Batorego 4
    70207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 4403423, 4403523, fax. 914 403 441
    REGON: 14501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ums.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont przeprawy przez bagno w rejonie stawy nabieżnikowej "Święta Dolna"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Remont przeprawy przez bagno w rejonie stawy dolnej nabieżnika „Święta Dolna”. 2. Ogólny opis przedmiotu zamówienia. Przeprawa ta stanowi jedyną drogę umożliwiającą dojście do znaku nawigacyjnego nabieżnika „Święta Dolna”. Odbudowa przeprawy umożliwi służbom utrzymującym oznakowanie nawigacyjne bezpieczne dojście do znaku, dostarczenie sprzętu i materiałów niezbędnych do właściwego utrzymania znaku. Podstawą odbudowy jest dokumentacja projektowa: „Projekt budowlano-wykonawczy odbudowy przeprawy przez bagno w rejonie stawy nabieżnikowej „Święta Dolna”. /Gdańsk, Grudzień 2013/. Stawa dolna nabieżnika „Święta” zlokalizowana jest na 60,886 km, 315 m na wschód od osi toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Znak stoi na południowo – zachodnim brzegu wyspy Dębina, oddzielającej rzekę Odra od jeziora Dąbie. Dostęp do znaku wyłącznie drogą wodną, następnie pieszo po terenach podmokłych i bagiennych. 3. Stan istniejący. Obecnie na miejscu planowanej przeprawy-kładki znajdują się pozostałości elementów istniejącego przejścia, które w ramach prac konserwacyjnych było utrzymywane w celu umożliwienia dojścia do znaku przez podmokłe tereny wyspy Dębina. 4. Założenia projektowe. Obiekt o konstrukcji belkowej z drewna syntetycznego (np. hanit). Długość całkowita obiektu w osi środkowej L= 196,30 m Rozpiętość teoretyczna przęsła max. 2,5 m Szerokość użytkowa obiektu 1,5 – 2,0 m Szerokość całkowita obiektu 1,5 – 3,44 m Nośność obiektu 1,5 kN/m2 wg PN-85/S-10030 5. Materiały. Wszystkie elementy konstrukcyjne kładki zaprojektowano z drewna syntetycznego. Materiał składa się z mieszanki tworzyw sztucznych, której głównymi składnikami są polietylen (LDPE/HDPE) i polipropylen (PP). Minimalne parametry techniczne materiału powinny wynosić: - minimalna wytrzymałość materiału na zginanie – nie mniej niż 12 MPa - minimalny moduł sprężystości przy zginaniu – nie mniej niż 600 MPa - odporność na uderzenia ciałem twardym przy energii uderzenia 15J, w temp. -10°C – brak uszkodzeń. - nierozszczepialność materiału – brak ryzyka skaleczenia się drzazgami. - brak przewodności elektrycznej materiału - brak konieczności konserwacji materiału – nie butwieje - kolor szary 6. Posadowienie obiektu. Pomost posadowiono na podporach palowych Ø 200 mm długości 6,0 m z drewna syntetycznego (np. hanit). Pale powinny zostać zagłębione na min. 2,5 m w warstwę piasków drobnych średniozagęszczonych. Pale spięte są poprzecznicami 8 x 23 cm z drewna syntetycznego. Po wytyczeniu geodezyjnym pali węzłowych zweryfikować położenie pali względem linii brzegowej oraz nabieżnika Święta Dolna. 7. Konstrukcja ustroju nośnego. Ustrój nośny stanowią 4 podłużnice 8 x 23 cm z drewna syntetycznego mocowane do poprzecznic podporowych 8 x 23 cm. Poprzecznice podporowe mocowane są do pali śrubami M20 klasy 8,8. Na konstrukcji podłużnic zaprojektowano pomost z desek 4,8 x 16,5 cm z drewna syntetycznego. Minimalna wysokość pomostu nad terenem wynosi 60 cm. Przy pomoście technicznym (wg odrębnego opracowania) należy dopasować rzędną kładki do rzędnej pomostu (+1,400m). Należy następnie zapewnić łagodny spadek pomostu kładki na długości ok. 21,8 m (spadek ~2,8 %). Kładka przy pomoście technicznym oraz w obrębie występowania balustrad poszerza się do 2,00 m szerokości użytkowej. Deski pomostowe łączyć z podłużnicami za pomocą wkrętów. Połączenia podłużnic z poprzecznicami wykonać za pomocą złącz ciesielskich (np. przy pomocy blach płaskich i blach kątowych). W obrębie kanału wykonać obustronną balustradę wysokości h=1.10 m z drewna syntetycznego. Elementy balustrady połączyć ze sobą złączami ciesielskimi (np. blachy kątowe). W obrębie znaku nawigacyjnego dopasować pomost kładki do bloku fundamentowego nabieżnika. 8. Technologia budowy. Należy uwzględnić następujące etapy: - Transport wodny materiałów, pracowników i sprzętu na wyspę Dębina - Wytyczenie geodezyjne podpór palowych węzłowych - Weryfikacja wytyczonych pali węzłowych z istniejącą linią brzegową i blokiem fundamentowym nabieżnika Święta Dolna. - Wbicie podpór palowych Ø 200 mm, wykonanie otworów w palach - Montaż poprzecznic 8 x 23cm do pali - Montaż podłużnic 8 x 23 cm do poprzecznic - Montaż desek pomostowych - Montaż balustrad 9. Wyposażenie. 9.1 Nawierzchnia Nawierzchnia składa się z desek 4,8 x 16,5cm z drewna syntetycznego (np. typu hanit). Deski mają długość 1,5 oraz 2,0 m. Na odcinkach przejściowych dopasować długości desek do rzutu kładki. Deski pomostowe łączyć z podłużnicami za pomocą wkrętów. 9.2 Balustrady Na obiekcie zaprojektowano 10 segmentów balustrad z przeciągami 9 x 9 cm oraz z pochwytem i słupkami o profilu 15 x 15 cm. W środku każdego segmentu przewiduje się wykonanie zastrzałów podpierających balustradę. Słupki balustrady mocowane są do podłużnic skrajnych za pomocą 2 śrub M16 klasy 8,8. 9.3 Kolorystyka Zaleca się zastosowanie drewna syntetycznego w kolorze szarym. UWAGA: Zamawiający jest w posiadaniu części materiałów z drewna syntetycznego przeznaczonych do odbudowy kładki. /Dokumentacja projektowa - Zestawienie materiałów – rys. nr 5/. Brakujące deski pomostowe (4,8 x 16,5 cm ; L= 150 cm) w ilości 750 szt. zakupi Wykonawca. Po stronie Wykonawcy jest także zakup śrub i łączników ciesielskich koniecznych do montażu kładki. 10. Prowadzenie robót W trakcie realizacji robót remontowych Wykonawcę na budowie reprezentować będzie Kierownik Budowy, posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno – budowlanej i spełniający wymagania do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Przed przystąpieniem do wykonywania robót zasadniczych /w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy/ Wykonawca – Kierownik Budowy, przedstawi Zamawiającemu do akceptacji PZJ /Program Zapewnienia Jakości/ oraz Harmonogram Prowadzenia Robót, uwzględniający poszczególne etapy i terminy prowadzonych prac. Kierownik Budowy zobowiązany jest do uczestniczenia w radach budowy co najmniej 1 raz w ciągu tygodnia, od momentu rozpoczęcia prac remontowych do czasu ich zakończenia. Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, zapisami umowy, przedstawionym Inwestorowi harmonogramem robót, sztuką budowlaną, za jakość wykonanych robót /PZJ/ i wbudowanych materiałów oraz za zgodność z wymaganiami specyfikacji oraz poleceniami Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy zabezpieczenie miejsca prowadzenia prac przed osobami postronnymi, dbanie o ład i porządek w miejscu wykonywania prac oraz w jego otoczeniu. 10.1. Przekazanie placu budowy Wykonawcy robót. Zamawiający protokolarnie przekaże Wykonawcy plac budowy wraz z przyległym terenem w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. W przypadku konieczności wykonania zaplecza, Wykonawca wykona zaplecze dla własnych potrzeb w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym na swój koszt. Od chwili przejęcia Wykonawca jest odpowiedzialny za plac budowy do chwili ostatecznego, protokólarnego odbioru. 10.2.Ochrona środowiska. W trakcie realizacji zleconych prac Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania wszystkich przepisów prawnych w zakresie BHP, ochrony środowiska, a szczególnie w zakresie ochrony wód i gleby przed zanieczyszczeniami, zapyleniem i hałasem. 10.3. Przewidywane zagrożenia Przy realizacji zadania inwestycyjnego przewiduje się następujące zagrożenia: - możliwość upadku materiału budowlanego lub sprzętu z wysokości; - możliwość upadku pracowników z wysokości; - utopienie; - pożar, zalanie, itp.; - niewłaściwy sposób magazynowania materiałów skutkujący katastrofą budowlaną; - nieodpowiednia jakość użytych materiałów skutkująca katastrofą budowlaną; - błędy wykonawcze (w tym w odczycie projektu) skutkujące katastrofą budowlaną; - awarie sprzętu skutkujące katastrofą budowlaną, zranieniem pracowników, porażeniem prądem, itp.; - kolizje środków transportu na placu budowy; - zatrucie, poparzenie, bądź inne uszkodzenia ciała wynikające z posługiwaniem się materiałami budowlanymi nie zgodnie z zaleceniami podanymi w karcie charakterystyki materiału niebezpiecznego; - przebywanie osób postronnych, nie związanych z przedsięwzięciem budowlanym, na terenie budowy. 10.4. Sposoby instruktażu pracowników Przed przystąpieniem do prac związanych z remontem znaku należy poinstruować pracowników na temat zagrożeń wynikających z zakresu prac, zaznajomić ich z przewidywanymi zagrożeniami oraz ze sposobem ich zapobiegania. Przez cały okres prowadzenia prac remontowych należy przypominać robotnikom o niebezpieczeństwach wynikających z robót, które będą wykonywać. Do pracy należy dopuszczać jedynie osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i przygotowanie. Ponadto w trakcie realizacji powyższego zadania remontowego musi być zapewnione przestrzeganie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy zawartych w Rozporządzeniu MP i PS z dnia 26.09.1997roku. 10.5. Wskazanie środków zapobiegawczych W celu likwidacji lub zmniejszenia mogących wystąpić zagrożeń podczas realizacji powyższego zadania remontowego proponuje się podjęcie następujących środków zapobiegawczych: - oznakowanie tymczasowej drogi ewakuacyjnej; - oznakowanie i zabezpieczenie stref niebezpiecznych; - wyposażenie placu budowy i zaplecza w gaśnice podręczne znajdujące się w dobrze oznakowanym i dostępnym miejscu; - wyposażenie robotników w środki ochrony indywidualnej jak kaski, ubiór ochronny, rękawice, okulary ochronne, szelki itp.; - stosowanie środków ochrony zbiorowej jak zadaszenia, barierki chroniące przed upadkiem z wysokości; - wyposażenie budowy w apteczkę z podstawowymi środkami ratunkowymi; - stosowanie materiałów budowlanych oraz wykorzystywanie sprzętu dopuszczonego do stosowania oraz posiadającego odpowiednie atesty; - ograniczenie wstępu na plac budowy jedynie do osób do tego przygotowanych (odpowiednie szkolenia, sprawność fizyczna, stan zdrowia, wyposażenie i ubiór, itd.) oraz do osób, których przebywanie jest konieczne dla procesu budowy; - stosowanie się do zaleceń zawartych w kartach charakterystyki materiału niebezpiecznego; - przechowywanie w stałym miejscu (biuro kierownika budowy) i udostępnianie dokumentacji budowy oraz instrukcji obsługi maszyn i urządzeń, bhp, pierwszej pomocy, itp.; 10.6. Zastrzeżenia i uwagi końcowe W/w zagrożenia i środki zapobiegawcze wskazują częste zagrożenia i podstawowe informacje dot. ich likwidacji lub zmniejszania ewentualnych skutków negatywnych podczas realizacji robót remontowych. Jednakże nie obejmują wszystkich, mogących wystąpić w trakcie realizacji prac. Kierownik budowy, odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas budowy i szkolenie pracowników w zakresie BHP określa szczegółowe zasady postępowania w „Planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia”, który powinien być sporządzony przez kierownika budowy zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo Budowlane (Dz.U. z 2000r nr 106 poz. 1126 z późniejszymi zmianami). Zakres i formę „Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia” określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r (Dz. U. z 2003r.nr120 poz.1126). Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) zatrudni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) osoby wykonujące czynności w zakresie prac montażowych, rozbiórkowych, malarskich i ogólnobudowlanych jak również operatorów sprzętu budowlanego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 5 000,00 zł (słownie pięć tysięcy zł) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach, według wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Urzędu Morskiego w Szczecinie w Narodowym Banku Polskim O/O Szczecin Nr 06 1010 1599 0028 9913 9120 0000 ; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania. 5. Kserokopię wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie określonej w ust.2 pkt 2-5 do oferty należy załączyć kserokopię pokwitowania świadczącego o zdeponowaniu oryginałów dokumentów w kasie Urzędu. Kasa Urzędu czynna w godz. 10:00-13:00 6. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium : 1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 8; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 4a i ust 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje sposobu dokonywania oceny spełniania wyżej wymienionego warunku,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę , o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli są wymagane; 3) dokumenty dotyczące zdolności lub sytuacji innych podmiotów wymienionych w ust. 2; 4) Kserokopia dowodu wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach