Przetargi.pl
„Remont oraz przebudowa chodników przy drogach powiatowych w Powiecie Wschowskim"

Powiat Wschowski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-400 Wschowa, Plac Kosynierów 1c
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 65 540 48 00
  • Data zamieszczenia: 2023-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wschowski
    Plac Kosynierów 1c
    67-400 Wschowa, woj. lubuskie
    tel. 65 540 48 00
    REGON: 977945847
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://wschowa.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont oraz przebudowa chodników przy drogach powiatowych w Powiecie Wschowskim"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 zamówienia – „Wykonanie remontu nawierzchni chodnika drogi powiatowej 1017F w miejscowości Stare Strącze w km od 0+050 do km 1+190 na odcinku 1140 mb”.1) Inwestycja obejmuje remont nawierzchni lewostronnego chodnika oraz znajdujących się w ciągu chodnika zjazdów na odcinku długości 1140mb po istniejącej trasie zgodnie z projektem remontu.2) W ramach inwestycji przewidziano:- ustawienie nowego obrzeża betonowego- ustawienie nowego krawężnika betonowego najazdowego na zjazdach przy granicy z działkami sąsiadującymi z pasem drogowym drogi powiatowej,- wymianę istniejącej nawierzchni z kostki betonowej na nową. Kostka betonowa z rozbiórki stanowi własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie ułożyć kostkę rozbiórkową na paletach i przewieźć ją na plac składowy znajdujący się na dz. nr ew. 434/6 w Starym Strączu,- ustawienie nowego oznakowania pionowego zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu,- regulacja studni telekomunikacyjnych znajdujących się w nawierzchni chodnika.3) Wymagane charakterystyczne parametry techniczne elementów drogi:a) chodnik o nawierzchni z kostki betonowej prostokątnej o wym. 10x20cm:- warstwa rozsądzająca z piasku gr. 10cm,- podbudowa z betonu C1,5/2, gr. 10cm po zagęszczeniu,- kostka prefabrykowana gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej 1:3, gr. 3cm.b) zjazd zwykły o nawierzchni z kostki betonowej prostokątnej owym. 10x20cm:- warstwa rozsądzająca z piasku gr. 10cm,- podbudowa z betonu C1,5/2, gr. 20cm po zagęszczeniu,- kostka prefabrykowana gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej 1:3, gr. 3cm.- zjazd od strony nieruchomości sąsiedniej ograniczony krawężnikiem betonowym najazdowym o wym. 15x22x100cm układanym na ławie betonowej gr. 15cm z oporem z betonu kl. C12/15, boczne krawędzie zjazdu na odcinku od granicy działki sąsiedniej do chodnika umocnione obrzeżem betonowym o wym.8x20x100cm układanym na ławie betonowej z oporem z betonu kl. C12/15.4) Zakres robót obejmuje:- rozbiórkę istniejących obrzeży betonowych oraz nawierzchni chodnika, zjazdów z kostki prefabrykowanej wraz z podbudową,- roboty ziemne - wyprofilowanie oraz zagęszczenie podłoża,- wykonanie warstwy rozsączającej z piasku,- ustawienie obrzeży betonowych,- ustawienie krawężników betonowych,- wykonanie warstwy podbudowy z betonu C1,5/2 - regulacja studni telekomunikacyjnych znajdujących się w nawierzchni chodnika,- ułożenie nowej warstwy nawierzchni chodnika oraz zjazdów z kostki prefabrykowanej betonowej wykonanie nowego oznakowania pionowego zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu,- uporządkowanie terenu budowy.5) Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz zasadami i warunkami bhp, w tym: a) przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót wszystkich prawidłowo wystawionych dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych, w tym:- oryginału oświadczenia kierownika budowy o podjęciu obowiązków kierownika budowy,- poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii uprawnień kierownika budowy oraz aktualnego zaświadczenia, iż jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,b) na czas robót wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, c) realizacji inwestycji zgodnie z projektem budowlanym, d) przewiezienie kostki betonowej z rozbiórki na plac składowy znajdujący się na dz. nr ew. 434/6 w Starym Strączu,e) wywóz i zagospodarowanie wytworzonych podczas robót budowlanych odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1587 ze zm.), f) w przypadku stwierdzenia występowania na terenie inwestycji stałych punktów geodezyjnych zabezpieczenie ich przed uszkodzeniem i niezwłocznie powiadomienie o tym fakcie Zamawiającego, g) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnionego geodetę.Szczegółowy zakres inwestycji w zakresie Części 1 zamówienia określony został w projekcie budowlanym i kosztorysie stanowiącym załącznik nr 1a do SWZ.Część 2 zamówienia – „Przebudowa drogi powiatowej nr 1006F polegająca na wykonaniu chodnika prawostronnego w km od 0+100 do km 1+054 oraz kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu pasa drogowego".1) Inwestycja polega na wykonaniu jednostronnego chodnika oraz kanalizacja deszczowa w miejscu istniejącego rowu przydrożnego, służąca odwodnieniu drogi.2) Chodnik wykonany zostanie o nawierzchni z kostki betonowej, w ramach przedsięwzięcia na całej długości chodnika zaprojektowane zostały utwardzone zjazdy do nieruchomości sąsiednich, w miejsce istniejących betonowych słupków telekomunikacyjnych wprowadzone zostaną markery oznaczeniowe, istniejące hydranty nadziemne wymienione zostaną na hydranty podziemne. Dokonana zostanie również w niezbędnym zakresie wycinka drzew i krzewów kolidujących z trasą chodnika.3) Wymagane charakterystyczne parametry techniczne elementów drogi:a) chodnik o nawierzchni z kostki betonowej prostokątnej o wym.10x20 cm:- betonowa kostka brukowa szara o gr. 8 cm,- podsypka cem – piask 1:3 gr. 3 cm,- podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr.15,0 cm;- szerokość chodnika 1,80 m (netto) z lokalnym przewężeniem do 1,40 m,- pochylenie poprzeczne chodnika 2%,- od strony jezdni chodnik ograniczony zostanie krawężnikiem betonowym o wym.15x30x100 cm układanym na ławie betonowej gr. 15cm z oporem z betonu kl. C12/15,- od strony pobocza chodnik ograniczony zostanie obrzeżem betonowym o wym. 8x20x100 cm układanym na ławie betonowej z oporem z betonu kl. C12/15,b) zjazd zwykły o nawierzchni z kostki betonowej prostokątnej owym. 10x20 cm:- betonowa kostka brukowa czerwona o gr. 8 cm,- podsypka cem – piask 1:3 gr. 3 cm,- podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr.25,0 cm;- min. szerokość zjazdu 5,00 m,- pochylenie podłużne zjazdu na szerokości chodnika max. 3%, dalej dostosowane do poziomu nawierzchni terenu na nieruchomości sąsiedniej,- zjazd od strony jezdni i nieruchomości sąsiedniej ograniczony krawężnikiem betonowym najazdowym o wym. 15x22x100cm układanym na ławiebetonowej gr. 15cm z oporem z betonu kl. C12/15, boczne krawędzie zjazdu na odcinku do chodnika umocnione obrzeżem betonowym o wym.8x20x100cm układanym na ławie betonowej z oporem z betonu kl. C12/15.c) konstrukcja umocnienia wpustu ulicznego:- grunt stabilizowany cementem o Rm=2,5 MPa, gr.15cm,- kostka granitowa 8/8 cm na podbudowie betonowej z betonu kl. C12/15grubości min. 15cm,- opornik betonowy o wym. 12x25x100cm układanym na ławie betonowej gr. 15cmz oporem z betonu kl. C12/15.4) Zakres robót obejmuje:- zdjęcie humusu gr. 30 cm,- wycinka drzew kolidujących z inwestycją,- wykonanie wykopów,- korytowanie wraz z zagęszczeniem podłoża,- wykonanie nasypów,- wykonanie elementów odwodnienia drogowego w postaci wpustów deszczowych, kolektora kanalizacji deszczowej ze studniami rewizyjnymi oraz wylotem do rowu zgodnie z projektem technicznym branży instalacyjnej,- montaż elementów chodnika i zjazdów w postaci obrzeży betonowych i krawężników,- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,- wymiana betonowych słupków telekomunikacyjnych na markery oznaczeniowe,- wymiana hydrantów nadziemnych na podziemne,- wykonanie nawierzchni chodnika i zjazdów,- umocnienie nawierzchni przy wpustach ulicznych,- humusowanie poboczy z obsianiem trawą,- uporządkowanie terenu budowy.5) Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową, warunkami udzielonych pozwoleń, warunkami wydanymi przez właścicieli sieci infrastruktury technicznej, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz zasadami i warunkami bhp, w tym: a) przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót wszystkich prawidłowo wystawionych dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych, w tym:- oryginału oświadczenia kierownika budowy o podjęciu obowiązków kierownika budowy,- oryginałów oświadczeń wszystkich kierowników robót branżowych stwierdzających przyjęcie obowiązku kierowania robotami,- poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii uprawnień kierownika budowy i kierowników robót oraz aktualnych zaświadczeń, iż są członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,b) na czas robót wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, c) wytyczenia robót przez uprawnionego geodetę, d) realizacji inwestycji zgodnie z projektem budowlanym oraz zgodnie z warunkami wydanymi przez właścicieli istniejącej infrastruktury technicznej, e) wywóz i zagospodarowanie wytworzonych podczas robót budowlanych odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1587 ze zm.), f) w przypadku stwierdzenia występowania na terenie inwestycji stałych punktów geodezyjnych zabezpieczenie ich przed uszkodzeniem i niezwłocznie powiadomienie o tym fakcie Zamawiającego, g) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnionego geodetę, h) wykonania oznakowania pionowego zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu.Szczegółowy zakres inwestycji w zakresie Części 2 zamówienia określony został w projekcie budowlanym i kosztorysie stanowiącym załącznik nr 1b do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34953300-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości:Dla Części 1 zamówienia: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy zł gr. 00/100).Dla Części 2 zamówienia: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy zł gr. 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związaniaofertą.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust.7 ustawy Pzp.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancjilub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr: 34 8669 0001 20110003 8380 0007 z dopiskiem:W zakresie Części 1 zamówienia: „Wadium -............................................”6. Potwierdzenie wpłaty należy załączyć do oferty.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2) - 4) ustawy PzpWykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta.8. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać co najmniej poniższe warunki:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;2) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) musi obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert;5) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentugwarancyjnego do Gwaranta;6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;7) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Wschowski adres siedziby: 67-400 Wschowa, Plac Kosynierów 1c,NIP: 925-18-88-370.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy zobowiązani są spełniać warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 robotę polegającą na remoncie, przebudowie lub budowie chodników z kostki betonowej o wartości zamówienia nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.b) dysponuje osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń. Kierownik budowy musi przynależeć do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 tejże ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334, ze zm.).UWAGA: Zamawiający, w przypadku składania oferty na obie części, dopuszcza, aby w obu częściach funkcję kierownika budowy pełniła ta sama osoba.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach