Przetargi.pl
Remont instalacji systemu sygnalizacji pożarowej oraz wykonanie systemu monitoringu wizyjnego IP w budynkach Ministerstwa Kultury i dziedzictwa Narodowego przy ul. Krakowskie Przedmiescie 15/17 w Warszawie.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza przetarg

  • Adres: 00-071 Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 4210100 , fax. 22 8288773
  • Data zamieszczenia: 2017-08-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
    ul. Krakowskie Przedmieście 15/17
    00-071 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 4210100, fax. 22 8288773
    REGON: 00027406800010
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mkidn.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont instalacji systemu sygnalizacji pożarowej oraz wykonanie systemu monitoringu wizyjnego IP w budynkach Ministerstwa Kultury i dziedzictwa Narodowego przy ul. Krakowskie Przedmiescie 15/17 w Warszawie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowo-budowlanych polegających na : 1. remoncie instalacji systemu sygnalizacji pożarowej w budynkach Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 i 17 w Warszawie. 2. wykonaniu systemu monitoringu wizyjnego IP w budynkach Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 /17 w Warszawie. Zamawiający podkreśla, iż ww. przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę zainstalowanych w budynkach Ministerstwa: systemu sygnalizacji pożarowej opartego na urządzeniach firmy Bosch serii FPA 5000 oraz systemu monitoringu wizyjnego opartego na urządzeniach firmy Novus, serii NMS Pro. Ponadto zamawiający zwraca uwagę, że w ramach niniejszego zamówienia Wykonawca podłączy do systemów zarządzania i wizualizacji opisanych w przedmiocie zamówienia również istniejące w budynkach Ministerstwa systemy bezpieczeństwa tj. system sygnalizacji włamania i napadu oparty na centrali alarmowej GALAXY firmy Honeywell oraz system kontroli dostępu oparty na urządzeniach firmy ROGER. System integrujący musi posiadać ważną Aprobatę Techniczną, Certyfikat Zgodności, Świadectwo Dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej wydane przez jednostkę certyfikującą CNBOP, umożliwiający współdziałanie (wizualizację i sterowanie) z systemem sygnalizacji pożarowej FPA 5000. Zamawiający nie dopuszcza zdemontowania istniejących w budynkach Ministerstwa zmodernizowanych urządzeń systemu ochrony pożarowej oraz systemów bezpieczeństwa. Nowe urządzenia objęte przedmiotem zamówienia muszę być do nich dołączone. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają dołączone do SIWZ: dokumentacja projektowa (plany, rysunki, projekty – udostępniane na wniosek), przedmiary oraz STWIOR – Załącznik Nr 8 oraz Wzór umowy stanowiący Załącznik Nr 4 do SIWZ. Zamawiający na podstawie art. 37 ust. 6 ustawy Pzp, ze względu na poufną treść zawartych informacji, dokumentację projektową udostępni Wykonawcom po uprzednim złożeniu wniosków o jej udostępnienie. Wnioski należy składać na adres mailowy: aswierczynska@mkidn.gov.pl. W treści wniosku Wykonawca zobowiązany jest wskazać swoje dane identyfikacyjne oraz numer postępowania, którego wniosek dotyczy. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy treści udostępnionych mu przez Zamawiającego informacji i dokumentów. Skutki finansowe ewentualnych ukrytych błędów (wad) w dokumentacji projektowej ciążą na Wykonawcy zamówienia. Musi on przewidzieć na zasadzie ryzyka wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Minimalny, wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji na wykonane roboty budowlane to 4 lata od daty protokolarnego bezusterkowego odbioru robót, będących przedmiotem zamówienia. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych, równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych, niż określone w dokumentacji. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zastosowaniem innych rozwiązań niż przyjął Zamawiający. Wskazane z podaniem nazwy, symbolu i producenta materiały stanowią przykład materiałów jakie mogą być użyte przez Wykonawców w ramach robót. Znaki firmowe producentów oraz nazwy i symbole wyrobów zostały w dokumentacji podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia ich charakterystyki. Wykonawca nie jest zobowiązany do zastosowania tych konkretnych, podanych w dokumentacji projektowo-kosztorysowej wyrobów i może stosować inne, jednakże pod warunkiem ich zgodności z wyrobami podanymi w dokumentacji pod względem: - gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj i liczba elementów składowych); - charakteru użytkowego (tożsamość funkcji); - charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa); - parametrów technicznych (np. wytrzymałość, trwałość, konstrukcja, itp.); - parametrów bezpieczeństwa użytkowania (bezurazowość, nietoksyczność, itp.) - wygląd (struktura, faktura, barwa). W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest według rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) złożyć wraz z ofertą opis oferowanych urządzeń, zawierający informacje dotyczące wszystkich wymaganych parametrów technicznych, przygotowany na podstawie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, na formularzu – Wykaz parametrów oferowanych urządzeń, stanowiącym Załącznik Nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wszystkie wyroby zastosowane przez wykonawcę powinny posiadać niezbędne, wymagane przez Prawo budowlane aprobaty techniczne i świadectwa zgodne z Polska Normą. Roboty będące przedmiotem zamówienia powinny być wykonywane w sposób nie kolidujący z pracą Ministerstwa tj. po godzinach jego pracy (w godzinach od 16.30 do 7.00). Zamawiający dopuszcza prowadzenie robót remontowych w godzinach pracy urzędu jedynie w przypadkach uzgodnionych z Zamawiającym. Zamawiający przewiduje, że do 20 % prac będzie można wykonać w godzinach pracy Ministerstwa (powyższa wartość jest wartością orientacyjną i może ulec zmianie po uzgodnieniu przez obydwie strony) z zastrzeżeniem, że wszelkie prace prowadzone w pomieszczeniach Kancelarii Tajnej będą odbywać się wyłącznie w godzinach pracy Ministerstwa pod nadzorem osoby wyznaczonej przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia a także zabezpieczenia, przewozu oraz utylizacji odpadów zgodnie z obowiązującymi, właściwymi w tym zakresie przepisami. Uwaga! Zużyte czujki należy traktować jako odpady promieniotwórcze. Należy przechowywać je w sposób zapewniający ochronę ludzi i środowiska. Zużyte czujki muszą być przekazane do zakładu unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych Państwowego Przedsiębiorstwa Użyteczności Publicznej. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentacji potwierdzającej przekazanie odpadów do utylizacji. W zakresie zastosowania art. 29 ust. 3a Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeksu pracy, osób wykonujących czynności na terenie budowy w trakcie realizacji zamówienia w wymiarze co najmniej ½ etatu, z wyłączeniem osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (DZ.U. z 2016 r. poz. 290). Przed podpisaniem Umowy Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić sporządzony przez siebie kosztorys opracowany na podstawie dokumentacji technicznej i przedmiaru dla każdej pracy remontowo budowlanej oddzielnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45312000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 50.000 zł (słownie zł: pięćdziesiąt tysięcy). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu przyjmuje się moment uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:  pieniądzu  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto bankowe Zamawiającego przelewem na nr rachunku bankowego 33 1010 1010 0010 4913 9120 0000 z dopiskiem: „Remont instalacji systemu sygnalizacji pożarowej oraz wykonanie systemu monitoringu wizyjnego IP w budynkach Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 i 17 w Warszawie” Nr postępowania: 25/BDG/PN/2017 Poręczenie lub gwarancja stanowiące formę zabezpieczenia wadium powinno zawierać stwierdzenie, że nieodwołalnie, na pierwsze żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty z tytułu przepadku wadium w sytuacjach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, następuje jego bezwarunkowa wypłata (bez jakichkolwiek zastrzeżeń poręczyciela/gwaranta w treści dokumentu w stosunku do Zamawiającego) do wysokości sumy gwarancyjnej. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy składać w oryginale wraz z ofertą. W przypadku wpłat na konto za dotrzymanie terminu uważa się moment uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, oferta wykonawcy zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp. Gwarant nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. Zwrot wadium odbywał się będzie na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada: a.1) ważną koncesję wydaną na podstawie ustawy z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r. poz. 1099) na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia, realizowaną w formie zabezpieczenia technicznego; a.2) zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt. 4 oraz art. 5 ust. 3 Ustawy prawo atomowe z dnia 29 listopada 2000 r. – tj. Dz. U. 2017 poz. 576 z późn. zm.) na prowadzenie działalności związanej z wykorzystaniem energii atomowej w zakresie instalowania, obrotu i obsługi jonizacyjnych czujek dymu. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania i podpisania umowy. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi samodzielnie spełnić powyższy warunek (łącznie a.1 i a.2).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów (propozycję treści takiego oświadczenia zawiera Załącznik Nr 5 do SIWZ). Zobowiązanie należy złożyć w oryginale. 2. Formularz ofertowy (Wzór stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ) Formularz należy złożyć w formie oryginału. 3. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa – oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona przez notariusza. 4. Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty akceptowalną forma wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Zamawiający dokona sprawdzenia, czy wymagana kwota wpłynęła na konto Zamawiającego w wymaganym terminie. W przypadku zabezpieczenia oferty wadium w postaci innej niż pieniężna wymagane jest załączenie oryginału dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty wymagana kwota wadium. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie dotyczące zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, jaki będzie realizował każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie – w formie oryginału. 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach