Przetargi.pl
Remont i kolorystyka elewacji zabytkowego budynku oficyny w Zespole Pałacowo - Parkowym w Czarnym Borze

DOLNOŚLĄSKIE CENTRUM LECZENIA UZALEŻNIEŃ W CZARNYM BORZE ogłasza przetarg

  • Adres: 58-379 Czarny Bór, ul. Parkowa 8
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748450125 , fax. 748450290
  • Data zamieszczenia: 2024-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: DOLNOŚLĄSKIE CENTRUM LECZENIA UZALEŻNIEŃ W CZARNYM BORZE
    ul. Parkowa 8
    58-379 Czarny Bór, woj. dolnośląskie
    tel. 748450125, fax. 748450290
    REGON: 000293982
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dclu.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i kolorystyka elewacji zabytkowego budynku oficyny w Zespole Pałacowo - Parkowym w Czarnym Borze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w budynku oficyna Dolnośląskiego Centrum Leczenia Uzależnień w Czarnym Borze.Planowane roboty obejmują:1. Remont elewacji część „A” BAROKOWA:- zbicie całości tynków cokołu i części tynków wyższych partii elewacji,- wykonanie w miejsce usuniętych tynków cokołu, nowych tynków renowacyjnych do wilgotnych i zasolonych murów,- przegląd tynków powyżej cokołu, usunięcie dużych partii skorodowanych i odparzonych tynków,- renowacja i wzmocnienie możliwych do zachowania tynków barkowych tła, lizen i pasów gzymsowych,- uzupełnienie miejsc po skutych tynkach lekkim tynkiem tarasowo – wapiennym np. lekkim tynkiem maszynowym,- konserwacja gzymsów,- konserwacja zachowanych detali z zaprawy (wg programu konserwatorskiego), - malowanie elewacji farbami silikatowymi - konserwacja zachowanych, kamiennych opasek i podokienników (wg indywidualnego programu konserwatorskiego0,- wymiana obróbek blacharskich,- demontaż i ponowny montaż (po remoncie elewacji) instalacji odgromowej.2. Remont elewacji część „B” XIX wieczna- zbicie całości tynków,- wykonanie w miejsce usuniętych tynków, do wysokości 2.0 m nad teren nowych tynków renowacyjnych do wilgotnych i zasolonych murów,- wykonanie powyżej tynku renowacyjnego lekkich tynków tarasowo – wapiennych,- konserwacja gzymsów, - konserwacja zachowanych detali z zaprawy (wg programu konserwatorskiego) lu odtworzenie tych detali w zaprawie,- malowanie elewacji farbami silikatowymi, - wymiana obróbek blacharskich,- demontaż i ponowny montaż (po remoncie elewacji) instalacji odgromowej.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja stanowiąca załączniki do SWZ, określającą przedmiot zamówienia i stanowiąca podstawę do realizacji robót: Projekt budowlany remontu i kolorystyki elewacji oficyny – załącznik nr 10 do SWZ,  Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót remontu i kolorystyki elewacji budynku pałacowego i oficyny w zespole pałacowo – parkowym w Czarnym Borze – załącznik nr 11 do SWZ, przedmiar robót remontu i kolorystyki elewacji oficyny w zespole pałacowo – parkowym w Czarnym Borze – załącznik nr 12 do SWZ,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 zł.2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Santander Bank 31 1090 2271 0000 0005 8412 6057 Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - „Remont i kolorystyka elewacji zabytkowego budynku oficyny w Zespole Pałacowo – Parkowym w Czarnym Borze”. Numer postępowania: DCLU/ZP/2/2024.6. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.7. Zgodnie z art. 98 ust. 6 Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.8. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp,9. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII. SWZ,2. spełnią określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, które na mocy art. 112 ust.2 Pzp mogą dotyczyć:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.d) zdolności technicznej lub zawodowej;Opis spełniania warunku:Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu 1 pracy konserwatorskiej w obiektach zabytkowych polegającej na remoncie elewacji prowadzoną przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków o wartości min. 400 000,00 zł brutto.b) dysponuje co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana przez wykonawcę do realizacji zamówienia i będzie pełniła funkcję kierownika budowy, spełniającą łącznie niżej wymienione wymagania:- posiadająca aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowanej bez ograniczeń oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe przy zabytkach.Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.c) dysponuje co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana przez wykonawcę do realizacji zamówienia i będzie pełniła funkcję dyplomowanego konserwatora, spełniającą łącznie niżej wymienione wymagania:- posiadająca kwalifikacje, o których mowa w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj.: 1. Pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14 ust. 2. ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.2. W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osoba, która posiada:1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie– oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się do osób, które samodzielnie wykonują prace konserwatorskie, prace restauratorskie lub badania konserwatorskie, prowadzone przy zabytkach wpisanych do rejestru.UWAGA!3. Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – spełni go przynajmniej jeden z Wykonawców (wykonawca, konsorcjant bądź podmiot trzeci na zasobach, którego polega Wykonawca) lub spełnią go łącznie,4. Odnośnie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą oni polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których zdolności są wymagane.5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach