Przetargi.pl
Przedudowa drogi gminnej ul. Świbskiej w Kotulinie - Etap I

Gmina Toszek ogłasza przetarg

  • Adres: 44180 Toszek, ul. Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 378 020 , fax. 322 334 141
  • Data zamieszczenia: 2018-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Toszek
    ul. Bolesława Chrobrego 2
    44180 Toszek, woj. śląskie
    tel. 322 378 020, fax. 322 334 141
    REGON: 27625777100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.toszek.pl; www.bip.toszek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedudowa drogi gminnej ul. Świbskiej w Kotulinie - Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu w Gminie Toszek I-go etapu przebudowy drogi gminnej – ul. Świbskiej w Kotulinie, na odcinku od km 0+000 do km 0+443,50 zgodnie z załączonym projektem, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem robót. 1. Zakres robót: ul. Świbską zaprojektowano jako drogę jednopasową o szerokości 3,50 m. co ok. 200 m wykształcono mijanki, aby umożliwić płynny ruch pojazdów, a zarazem pozostawić istniejący wzdłuż drogi ciąg pieszy. 2. Parametry techniczne: Przyjęto następujące parametry techniczne drogi: - prędkość projektowa – 30 km/h; - szerokość jezdni – 3,50 m; - szerokość jezdni z mijankami – 5,50 m; nachylenie skarp – do 1:1,5; szerokość zjazdów – 3,50 m. 3. Zakres projektowanych robót: - sfrezowanie istniejącej warstwy ścieralnej; - umocnienie nawierzchni istniejącego ciągu pieszego (chodnika); - wykonanie mijanek i nawierzchni ciągu pieszego (chodnika); - wykonanie warstwy wyrównawczej i nowej warstwy ścieralnej na jezdni; - wykonanie ścieku przykrawężnikowego; - wykonanie nowej nawierzchni pobocza z kruszywa; - wymianę nawierzchni zjazdów; - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. Zakres robót przewidzianych do wykonania zachowuje istniejący układ komunikacyjny i nie zmienia zagospodarowania terenu oraz zachowuje dotychczasową dostępność do terenu objętego opracowaniem i terenów sąsiednich. 4. Przebieg drogi w planie: Przebieg drogi dopasowano do istniejącego kształtu pasa drogowego. Zastosowano w tym celu dwa odcinki proste oraz łuk prawy w hm 4+26 o promieniu 140 m. Na skrzyżowaniu z ul. Gliwicką, Kolejową zastosowano pierwszą mijankę celem zapewnienia płynności ruchu na skrzyżowaniu. Przy skrzyżowaniu tym zaprojektowano również nowe przejście dla pieszych, aby połączyć istniejący ciąg pieszy z istniejącym przejściem dla pieszych przez ul. Kolejową. Zakres etapu I przebudowy kończy się w km 0+443,50. 5. Rozwiązania wysokościowe: W obrębie skrzyżowania z ul. Gliwicką przewidziano frezowanie zdegradowanej nawierzchni ul. Świbskiej i ułożenie nowej nawierzchni na istniejących rzędnych. W ciągu ul. Świbskiej przewidziano frezowanie na gr. śr. 4 cm, ułożenie warstwy wiążącej gr. śr. 4 cm oraz warstwy ścieralnej gr. 4 cm. Frezowanie i warstwa wyrównawcza, oprócz wzmocnienia istniejącej nawierzchni mają za zadanie wyrównanie spadków jak opisano wyżej. 6. Przekrój poprzeczny drogi: Na odcinku od skrzyżowania z ul. Gliwicką i Kolejową do km 0+190 zaprojektowano jezdnię o przekroju daszkowym ze ściekiem przykrawężnikowym o głębokości 2 cm zlokalizowanym przy lewym krawężniku. Za krawężnikiem znajduje się chodnik, w którego ciągu zlokalizowano mijanki. Nawierzchnia jezdni wykonana zostanie z betonu asfaltowego na bitumicznej warstwie wyrównawczej. W miejscach, gdzie należy wykonać poszerzenia zaprojektowano natomiast warstwę wiążącą układaną razem z sąsiednim wyrównaniem oraz podbudowę z betonu asfaltowego gr. 6 cm, co daje razem konstrukcję zgodną z Katalogiem typowych nawierzchni – 4 cm w-wy ścieralnej i 10 cm podbudowy bitumicznej. Na odcinku od km 0+205 zaprojektowano prawostronny spadek jezdni na całej jej szerokości. Na całej długości jezdnia obramowana będzie z prawej strony krawężnikiem betonowym o wysokości 12 cm, obniżonym w ciągu mijanek i zjazdów do 4 cm. Zmiany wysokości krawężnika należy wykonać na długości 2 m poza krawędzią mijanki lub zjazdu. a) Projektowana konstrukcja jezdni ul. Świbskiej oraz ul. Kolejowej: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm; - warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC11W gr. śr. 4 cm; - istniejąca konstrukcja jezdni po frezowaniu. b) Projektowana konstrukcja poszerzeń jezdni ul. Świbskiej: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm; - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W gr. 4 cm; - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC16P gr. 6 cm; - istniejące podłoże należące do grupy nośności G1. c) Projektowana konstrukcja zjazdów do zabudowań oraz mijanek: - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej czerwonej gr. 8 cm; - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm; - podbudowa z mieszanki mineralnej niezwiązanej stabilizowanej mechanicznie 0/31,5 gr. 15 cm; - istniejące podłoże należące do grupy nośności G1. d) Projektowana nawierzchnia chodników: - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej szarej gr. 6 cm; - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm; - podbudowa z mieszanki mineralnej niezwiązanej stabilizowanej mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm; - istniejące podłoże należące do grupy nośności G1. e) Projektowana nawierzchnia poboczy: - podbudowa z mieszanki mineralnej niezwiązanej stabilizowanej mechanicznie 0/31,5 gr. 10 cm; - istniejące podłoże należące do grupy nośności G1. 7. Odwodnienie drogi: Odwodnienie drogi odbywać się będzie poprzez spadki poprzeczne nawierzchni sprowadzające wodę bezpośrednio na chłonne pobocze oraz, na odcinku od skrzyżowania z ul. Gliwicką do km 0+190 do ścieku biegnącego przy lewej krawędzi jezdni. Ściek wprowadza wodę do istniejącego rowu drogowego biegnącego wzdłuż ul. Gliwickiej. 8. Oznakowanie drogi i organizacja ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu: Przewidziano wymianę istniejących znaków B-20 oraz A-17 na nowe. Zaprojektowano nowe przejście dla pieszych w km 0+022 oznakowane znakami poziomymi P-10 oraz dwoma znakami D-6. Ponadto na skrzyżowaniach z drogami wewnętrznymi przewidziano ustawienie znaków D-4a (3 szt) oraz D-46 (4szt) i D-47 (4 szt) na wspólnych słupkach. Znaki te nie zostały objęte przedmiarem projektu przebudowy ul. Świbskiej, a jedynie ujęte są w projekcie organizacji ruchu, wobec czego należy je skosztorysować dodatkowo. 9. Zieleń: Na terenach zielonych i skarpach zaprojektowano zahumusowanie terenu warstwą ziemi urodzajnej gr. 10 cm wraz z obsianiem terenu mieszankami traw. Skarpy przy ujściu ścieku do rowu należy umocnić betonowymi płytami ażurowymi 40x60x8 cm. 10. Zestawienie powierzchni elementów zagospodarowania terenu: - jezdnia bitumiczna – 1 860 m2; - nawierzchnie z kostki betonowej - 931 m2; - pobocza z kruszywa - 373 m2; - zieleń - 1 800 m2. 11. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i zasadami wiedzy technicznej, przestrzegając przepisów BHP, w sposób powodujący minimalne niedogodności dla mieszkańców oraz zapewniając stałą możliwość dojazdu do swoich posesji. Plan sytuacyjny oraz przekroje drogi przedstawione zostały w Projekcie przebudowy drogi gminnej ul. Świbskiej w Kotulinie, będącym integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Sposób wykonania robót opisano w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, stanowiącej integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 13.000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, tj. faktyczny wpływ środków na konto Zamawiającego, a nie termin zlecenia (dokonania) przelewu przez Wykonawcę. Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Urzędu. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku wadium wnoszonego w postaci niepieniężnej – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w odrębnej kopercie odpowiednio opisanej (wadium, numer i nazwa postępowania) w siedzibie Zamawiającego, tj. w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Toszku (pokój nr 1) przy ul. Bolesława Chrobrego 2, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy załączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia – zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. Zgodnie z treścią art. 22a ust. 4 Pzp, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22a Pzp - określonych w Rozdziale V pkt 2 lit. c) SIWZ, - polega na zasobach innych podmiotów, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdziale VII pkt 2 lit. a) SIWZ. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach