Przetargi.pl
Budowa placu targowego „Mój Rynek” w Gminie Toszek w formule zaprojektuj i wybuduj

Gmina Toszek ogłasza przetarg

  • Adres: 44180 Toszek, ul. Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 378 020 , fax. 322 334 141
  • Data zamieszczenia: 2018-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Toszek
    ul. Bolesława Chrobrego 2
    44180 Toszek, woj. śląskie
    tel. 322 378 020, fax. 322 334 141
    REGON: 27625777100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.toszek.pl; www.bip.toszek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa placu targowego „Mój Rynek” w Gminie Toszek w formule zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa gminnego targowiska „Mój Rynek” w Gminie Toszek, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i Programem Funkcjonalno-Użytkowym. Dokumentacja projektowa powinna obejmować budowę targowiska, w skład którego wchodzić będzie budowa: budynku socjalno-użytkowego, zadaszonej wiaty targowiska wielofunkcyjnego, otwartych stanowisk handlowych wraz z infrastrukturą techniczną, rozjazdu i wjazdów drogowych, ciągów pieszo – jezdnych, parkingu z wydzielonymi miejscami dla niepełnosprawnych, ogrodzenia systemowego z bramami wjazdowymi i furtkami, małej architektury związanej z funkcjonowaniem terenu targowiska. Opracowanie dokumentacji projektowej będzie obejmowało pełną infrastrukturę techniczną obiektu i przyłączą sieci: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, energetycznej. Dokumentacja projektowa powinna zawierać: projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektami wykonawczymi, specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorys inwestorski, wszelkie elementy uwzględnione w PFU (w dokumentacji projektowej sposób opisywania zaproponowanych materiałów i urządzeń winien być zgodny z art. 29 ust. 1, 2, 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.)). Do obowiązków Wykonawcy w zakresie dokumentacji projektowej będzie należało m.in.: uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę wraz z załącznikami lub uzyskanie w imieniu Zamawiającego zaświadczenia o niewniesieniu sprzeciwu do zgłoszonych robót budowlanych, uzyskanie w imieniu Zamawiającego innych niezbędnych decyzji, warunków i uzgodnień, niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy, sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji przedmiotu umowy, Charakterystyka projektowanego placu targowego: Targowisko zlokalizowane zostało poza obszarem o utwardzonej nawierzchni, dlatego występuje konieczność zaprojektowania drogi łączącej ul. Mickiewicza, ul. G. Morcinka oraz ul. Reymonta. Teren targowiska ma zostać wygrodzony ogrodzeniem systemowym. Wewnętrzna droga targowiska oprócz funkcji komunikacyjnej, pełnić będzie rolę drogi pożarowej. Wzdłuż drogi projektowany jest chodnik. Przewiduje się grawitacyjne odwodnienie powierzchniowe w kierunku ul. Curie Skłodowskiej. Od strony ul. Mickiewicza przewiduje się betonowe stoliki szachowe. Przy bramach głównych przewidziano stojaki rowerowe. Planuje się utworzenie 81 stanowisk sprzedażowych, w tym 40 pod zadaszeniem i 41 na wolnym powietrzu. Liczba planowanych stanowisk/stoisk dla rolników to 33. Przy bramie głównej usytuowany zostanie budynek socjalno-użytkowy . Plac targowy będzie oświetlony. Targowisko powinno spełniać warunki określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 lipca 2016r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury” objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Dane techniczne: Powierzchnia placu targowego – 3678,63 m2, Ogrodzenie systemowe – 255,40 mb (w tym 3 bramy i 3 furtki), Udział powierzchni handlowej targowiska przeznaczonej dla rolników pod sprzedaż produktów rolno-spożywczych w stosunku do powierzchni handlowej targowiska – 41%, Powierzchnia zabudowy budynku socjalno-użytkowego – 42,14 m2, Powierzchnia zadaszonych hal targowych – 615,00 m2, Powierzchnia odkrytej strefy targowej 502,00 m2, Droga pożarowa i zjazdy z odwodnieniem korytkowym 974,30 m2, Powierzchnia pieszych ciągów komunikacyjnych – 818,59 m2, Powierzchnia parkingów dla niepełnosprawnych – 56,70 m2, Ścianka oporowa typu L-90 – 64 mb, Powierzchnia śmietnika 23,53 m2, Powierzchnia trawników 326,00 m2, Lampy oświetlenia słupowego 8 szt., Oświetlenie hali targowej – lampy 8 szt., Kosze na śmieci – 8 szt., Ławki – 6 szt., Stojaki rowerowe – 3 szt., Stoliki betonowe (szachowe) – 2 szt. Droga dojazdowa z rozjazdem: Obwód działek drogowych – 234,00 mb, Powierzchnia działek drogowych – 1553,72 m2, Powierzchnia drogi dojazdowej – 524,44 m2, Powierzchnia rozjazdu – 270,66 m2, Powierzchnia zjazdów – 100,18 m2. Parking targowy ujęty w PFU nie wchodzi w zakres opracowania zadania pn.: „Budowa placu targowego „Mój Rynek” w Gminie Toszek w formule zaprojektuj i wybuduj”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięc tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, tj. faktyczny wpływ środków na konto Zamawiającego, a nie termin zlecenia (dokonania) przelewu przez Wykonawcę. Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Urzędu. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku wadium wnoszonego w postaci niepieniężnej – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w odrębnej kopercie odpowiednio opisanej (wadium, numer i nazwa postępowania) w siedzibie Zamawiającego, tj. w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Toszku (pokój nr 1) przy ul. Bolesława Chrobrego 2, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy załączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia – zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. Zgodnie z treścią art. 22a ust. 4 Pzp, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22a Pzp - określonych w Rozdziale V pkt 2 lit. c) SIWZ, - polega na zasobach innych podmiotów, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdziale VII pkt 2 lit. a) SIWZ. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach