Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Garbarskiej w Wałbrzychu

Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 6414400, 6414408 , fax. 746 414 404
  • Data zamieszczenia: 2019-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
    ul. Matejki 1
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 74 6414400, 6414408, fax. 746 414 404
    REGON: 89105084100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zdkium.walbrzych.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Garbarskiej w Wałbrzychu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa ulicy Garbarskiej w Wałbrzychu Zakres zadania inwestycyjnego Branża drogowa. Długość odcinka drogi objętego opracowaniem wynosi ok. 145 m (odcinek od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Moniuszki). W ramach przebudowy ww. odcinka drogi wykonane zostaną następujące zasadnicze roboty budowla¬ne: - roboty rozbiórkowe, - roboty ziemne, - przebudowa nawierzchni jezdni – ul. Garbarskiej, - przebudowa fragmentu nawierzchni jezdni – ul. A. Mickiewicza, - przebudowa fragmentu nawierzchni w obrębie istniejących skrzyżowań z ul. Młynarską, - przebudowa zjazdów indywidualnych, - budowa i przebudowa chodników, - budowa i przebudowa schodów terenowych, - budowa kamiennych elementów prefabrykowanych takich jak: krawężniki, obrzeża, itp., - przebudowa doświetlaczy okien piwnicznych, - wykonanie oznakowania pionowego, - wykonanie oznakowania poziomego, - zagospodarowanie terenów zielonych, - wykonanie wszystkich niezbędnych robót budowlanych zapewniających prawidłowe połączenie przebudowywanych nawierzchni z nawierzchniami istniejącymi nie podlegającymi wymianie (np. na granicy pasa drogowego), połączenia remontowanych/przebudowywanych nawierzchni z istniejącymi wejściami do budynków, wjazdami na posesję itp. oraz wszystkich robót nie¬zbędnych do prawidłowego funkcjonowania przebudowanego układu komunikacyjnego. Branża elektryczna. W ramach budowy drogi wykonane zostaną następujące roboty budowlane: - modernizacja istniejących wnęk oświetleniowych wraz z okablowaniem zasilającym oprawy na elewacjach budynków, - zabudowa słupa oświetlenia ulicznego wraz z wysięgnikiem stylizowanego retro, doświetlającego przejście dla pieszych, - wymiana istniejących linii kablowych oraz budowa nowych linii kablowych NN zasilających istniejące i projektowane słupy oświetlenia ulicznego oraz oprawy zabudowane na elewacjach budynków. Istniejące słupy i oprawy oświetleniowe stylizowane retro nie podlegają wymianie/modernizacji. Z uwagi na wykonaną w 2018 roku modernizację istniejącego oświetlenia objętego gwarancją do 2023 roku, istniejące słupy w trakcie prowadzenia prac budowlanych zabezpieczyć przed uszkodzeniem mechanicznym poprzez zastosowanie osłon/okładzin. Kanalizacja deszczowa. Nowo projektowane odwodnienie ulicy Garbarskiej zostanie podłączone do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej wykonanej z rur kamionkowych. Całą kanalizację deszczową projektuje się z rur i kształtek litych PVC klasy SN12 w zakresie średnic: Ø200mm i Ø250mm. Rury i kształtki łączone są poprzez kielichy z uszczelką wargową lub dwukielichy z uszczelką wargową. Rury i kształtki muszą posiadać trwałe napisy na powierzchni zewnętrznej z powtarzalnością co 2m zawierające m.in. nazwę producenta, średnicę nominalną, symbol surowca, klasę sztywności obwodowej. W celu zlokalizowania wszystkich wpięć i przewodów spustowych z rynien i nieruchomości osób trzecich na całym przebudowywanym odcinku ulicy Garbarskiej należy odkopać sieć kanalizacji deszczowej. Istniejące przewody spustowe podlegają remontowi (wymianie) na przewody z rur li¬tych PVC klasy SN12 o średnicy równoważnej ze średnicą wymienianych przewodów od istnieją¬cej sieci kanalizacji deszczowej do granicy pasa drogowego. W przypadku podłączenia istniejących przewodów spustowych do demontowanych studzienek ściekowych należy odtworzyć przebieg przewodu od studzienki ściekowej do wpięcia z istniejącą kanalizacją deszczową. Branża teletechniczna. W oparciu o wydane przez Orange warunki techniczne należy istniejącą kanalizację przebudować poza zakres kolizji. W związku z brakiem możliwości przesunięcia sieci OPL poza obręb drogowy, projektuje się zabezpieczenie kanalizacji oraz montaż nowych studni. Kable zabudowane w kanalizacji betonowej po odkryciu należy na całej trasie zabezpieczyć rurami dwudzielnymi HDPE 110mm. W związku z istniejącym stanem kanalizacji teletechnicznej projektuje się budowę dwóch alternatywnych rur SRS 110/6,3 pod nową nawierzchnią drogi. Aktualny stan studzienek telekomunikacyjnych uniemożliwia wykonanie prawidłowej podbudowy pod nową nawierzchnię drogową. Zastosowane do budowy studni cegły oraz bloczki betonowe są w znacznym stanie uszkodzone i nie posiadają właściwości nośnych. W związku z powyższym projektuje się budowę nowych studni prefabrykatów SKO-2G (studnie dzielone). W celu uniknięcia kolizji z wysokościami nowego układu drogowego projektuje się demontaż istniejących ram i pokryw oraz zamontowanie płyty betonowej z włazem okrągłym. W sytuacji regulacji poziomu płyty betonowej studni należy zastosować beton B20. Nie dopuszcza się do zabudowy materiałów budowlanych „miękkich” (gazobetony, cegły). W zakresie obowiązków Wykonawcy w trakcie realizacji zadania znajduje się między inny¬mi: 1) zapewnienie obsługi geodezyjnej (wytyczenie punktów głównych, obsługa w trakcie realizacji, inwentaryzacja powykonawcza z planszą zbiorczą uzbrojenia wraz z tabelą wykonanych elementów), 2) przeprowadzenie badań archeologicznych nadzorujących roboty ziemne, przez archeologa z uprawnieniami, o których mowa w art. 37e ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Pozwolenie na prowadzenie badań archeologicznych należy uzyskać przed rozpoczęciem robót ziemnych. 3) sporządzenie i uzyskanie zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy oraz wszelkich niezbędnych, posiadających odpowiednie uzgodnienia, projektów technologicznych robót towarzyszących wymaganych przepisami, Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, 4) wykonanie i utrzymanie wprowadzonej tymczasowej organizacji ruchu, 5) stosowanie się podczas prowadzenia budowy do wymagań określonych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 6) zorganizowanie i zabezpieczenie terenu budowy oraz zapewnienia stałych warunków widoczności w dzień i w nocy tych elementów oznakowania, które są niezbędne ze względu na bezpieczeństwo, 7) zapewnienie stałego utrzymania porządku i czystości wewnątrz i bezpośrednio na zewnątrz terenu budowy oraz utrzymania w stanie estetycznym ogrodzeń i obiektów tymczasowych robót, 8) zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu zgodnie z opracowanym planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (art. 21a ustawy Prawo budowlane), 9) wbudowywanie materiałów odpowiadających co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 10) przedstawienie Inspektorowi Nadzoru wykazu wszystkich materiałów do akceptacji przed rozpoczęciem robót, 11) zapewnienie miejsca wywiezienia, składowania i utylizacji gruzu asfaltowego i betonowego pochodzącego z rozbiórki, 12) usunięcie zbędnych odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia poza teren budowy zgodnie z zasadami utylizacji i składowania materiałów odpadowych określonymi ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz zapisami w dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznej wy¬konania i odbioru robót budowlanych. Przy realizacji zadań określonych w zdaniu pierwszym Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa miejscowego dotyczących zasad gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Miasta Wałbrzycha, 13) zorganizowanie i utrzymywanie w okresie trwania umowy zaplecza budowy w celu przeprowadzania rady budowy, bieżących spotkań i narad roboczych, 14) po zakończeniu przedmiotu zamówienia sporządzenie operatu kolaudacyjnego zawierającego między innymi: wyniki badań sprawdzających (zgodnie ze STWiORB), powykonawczą mapę z planszą zbiorczą uzbrojenia potwierdzoną w ośrodku geodezyjnym wraz z tabelą wykonanych elementów, 15) zgłoszenie do organu Nadzoru budowlanego o zakończeniu robót budowlanych i uzyskanie zaświadczenia o przyjęciu tego zgłoszenia bez zastrzeżeń. Zakres dokumentacji odbiorowej 1. Mapa geodezyjna powykonawcza – 4 egz. 2. Mapa geodezyjna powykonawcza dla branży elektrycznej – 2 egz. 3. Pełna dokumentacja kolaudacyjna z przebiegu realizacji robót budowlanych – 3 egz. 4. Pełna dokumentacja kolaudacyjna z przebiegu realizacji robót budowlanych dla branży elektrycznej – 2 egz. 5. Zgłoszenie o zakończeniu robót budowlanych zadania do organu Nadzoru budowlanego z uzyskaniem zaświadczenia o przyjęciu tego zgłoszenia bez zastrzeżeń. Szczegółowy zakres prac do zrealizowania w ramach zamówienia przedstawiają załączniki do SIWZ – Dokumentacja Projektowa, Przedmiary oraz wzór umowy. Zamówienie jest realizowane z udziałem środków finansowych Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Numer umowy 89139 z 5 września 2018 r., Numer operacyjny 2018-0047
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy i 00/100 złotych) 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – 70 1020 3668 0000 5802 0430 1917 z zaznaczeniem na przelewie: „Przetarg – Przebudowa ulicy Garbarskiej w Wałbrzychu”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 6. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, złożenia oświadczenia na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 2). Wraz z ofertą Wykonawca składa wypełniony kosztorys/ przedmiar, pełnomocnictwo, oświadczenie innego podmiotu na zasobach którego polega Wykonawca. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 [informacja z otwarcia ofert], przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia zawiera załącznik nr 2A do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach