Przetargi.pl
Przebudowa ul. Staroleszczyńskiej we Wschowie (droga nr 4226F)

Powiat Wschowski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-400 Wschowa, Plac Kosynierów 1c
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wschowski
    Plac Kosynierów 1c
    67-400 Wschowa, woj. lubuskie
    REGON: 977945847
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://wschowa.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Staroleszczyńskiej we Wschowie (droga nr 4226F)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotowe zamówienie obejmuje realizację inwestycji polegającej na przebudowie ul. Staroleszczyńskiej we Wschowie (droga nr 4226F) na odcinku od km 0+004,7 do km 0+446,23, tj. od skrzyżowania z drogą krajową nr 12 do skrzyżowania z drogą gminną ul. Księdza A. Kostki. WYMAGANIA I ZAKRES DLA DROGI NA ODCINKU OD KM 0+004,7 DO KM 0+289,76:1) Wymagane charakterystyczne parametry techniczne drogi na odcinku od km 0+004,7 do km 0+289,76: - klasa techniczna L, -kategoria ruchu KR2, - prędkość projektowa 40 km/h, - szerokość jezdni 6,0 m, szerokość chodnika netto 2,00 m z miejscowymi zawężeniami do 1,25 m, - szerokość pobocza 0,75 m. 2) Zakres przebudowy drogi na odcinku od km 0+004,7 do km 0+289,76 obejmować będzie: - rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów indywidualnych, - rozbiórkę warstw konstrukcyjnych elementów drogi, - korytowanie, wykopy, - wykonanie kanału technologicznego, - montaż elementów ulicy w postaci obrzeży betonowych, krawężników i elementów oporowych, - wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych podbudowy jezdni, chodników i zjazdów indywidualnych, - wykonanie elementów odwodnienia drogowego w postaci nowych wpustów deszczowych, studni i odcinków rurociągów z połączeniem do istniejącego systemu odwodnienia, - wymiana istniejących wpustów deszczowych na nowe, oczyszczenie istniejących studni osadnikowych i udrożnienie odcinków rurociągów przyłączeniowych kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa istniejących włazów i skrzynek ulicznych istniejącej infrastruktury technicznej, - wykonanie robót w obrębie istniejących sieci zgodnie z uzgodnieniami z właścicielami sieci, - wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni, - wykonanie chodników oraz zjazdów indywidualnych o nawierzchni z kostki betonowej, - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (stała organizacja ruchu), - montaż oświetlenia przejść dla pieszych z zastosowaniem lamp hybrydowych solarno-wiatrowych, - humusowanie i obsianie trawą pasów zieleni, - wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia. WYMAGANIA I ZAKRES DLA DROGI NA ODCINKU OD KM 0+289,76 DO KM 0+375,68: 3) Wymagane charakterystyczne parametry techniczne drogi na odcinku od km 0+289,76 do km 0+375,68: - klasa techniczna L, - kategoria ruchu KR2, - prędkość projektowa 40 km/h, - szerokość jezdni 5,5 m, - szerokość chodnika netto 2,00 m, - szerokość utwardzonego pobocza ≥0,75 m. 4) Zakres przebudowy drogi na odcinku od km 0+289,76 do km 0+375,68 obejmować będzie: - rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów indywidualnych, - rozbiórkę warstw konstrukcyjnych elementów drogi, - korytowanie, wykopy, - wykonanie kanału technologicznego wraz z odtworzeniem nawierzchni istniejącego chodnika z kostki betonowej, - montaż elementów ulicy w postaci obrzeży betonowych, krawężników i elementów oporowych, - wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych podbudowy jezdni, chodników i zjazdów indywidualnych, - wykonanie elementów odwodnienia drogowego w postaci nowych wpustów deszczowych, studni i odcinków rurociągów z połączeniem do istniejącego systemu odwodnienia, - wymiana istniejących wpustów deszczowych na nowe, oczyszczenie istniejących studni osadnikowych i udrożnienie odcinków rurociągów przyłączeniowych kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa istniejących włazów i skrzynek ulicznych istniejącej infrastruktury technicznej, - wykonanie robót w obrębie istniejących sieci zgodnie z uzgodnieniami z właścicielami sieci, - wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni, - wykonanie chodników, zjazdów indywidualnych oraz utwardzonego pobocza o nawierzchni z kostki betonowej, - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (stała organizacja ruchu), - wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia. WYMAGANIA I ZAKRES DLA DROGI NA ODCINKU OD KM 0+375,68 DO KM 0+446,23: 5) Wymagane charakterystyczne parametry techniczne drogi na odcinku od km 0+375,68 do km 0+446,23: - klasa techniczna L, - kategoria ruchu KR2, - prędkość projektowa 40 km/h, - szerokość jezdni 7,84 m. 6) Zakres przebudowy drogi na odcinku od km 0+375,68 do km 0+446,23 obejmować będzie: - wykonanie frezowania profilującego z miejscowym uzupełnieniem ubytków, - montaż kanału technologicznego wraz z odtworzeniem nawierzchni istniejącego chodnika z kostki betonowej, - montaż elementów ulicy w postaci obrzeży betonowych, krawężników i elementów oporowych, - ułożenie warstwy wyrównująco szczepnej z mieszanki mineralno - emulsyjnej, - wykonanie elementów odwodnienia drogowego w postaci nowych wpustów deszczowych, studni i odcinków rurociągów z połączeniem do istniejącego systemu odwodnienia, - wymiana istniejących wpustów deszczowych na nowe, oczyszczenie istniejących studni osadnikowych i udrożnienie odcinków rurociągów przyłączeniowych kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa istniejących włazów i skrzynek ulicznych istniejącej infrastruktury technicznej, - wykonanie robót w obrębie istniejących sieci zgodnie z uzgodnieniami z właścicielami sieci, - wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni, - uzupełnienie chodnika o nawierzchni z kostki betonowej, - budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (stała organizacja ruchu), - montaż oświetlenia przejścia dla pieszych z zastosowaniem lamp hybrydowych solarno-wiatrowych, - wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia. 7) Zamawiający wymagał będzie od Wykonawcy wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, warunkami udzielonych pozwoleń, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz zasadami i warunkami bhp, w tym: a) przekazania Zamawiającemu w terminie 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót wszystkich prawidłowo wystawionych dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych, w tym: - oryginału oświadczenia kierownika budowy o podjęciu obowiązków kierownika budowy, - oryginałów oświadczeń wszystkich kierowników robót branżowych stwierdzających przyjęcie obowiązku kierowania robotami, - poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii uprawnień kierownika budowy i kierowników robót oraz aktualnych zaświadczeń, iż są członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, b) na czas robót wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, c) wytyczenia robót przez uprawnionego geodetę, d) realizacji inwestycji zgodnie z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia wydanego przez Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze oraz zgodnie z warunkami wydanymi przez właścicieli istniejącej infrastruktury technicznej, e) zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Zamawiający wymaga aby w nawierzchni chodników, w miejscach lokalizacji przejść dla pieszych, zastosować pasy z reliefowych płytek kierunkowych i ostrzegawczych, f) wywóz i zagospodarowanie wytworzonych podczas robót budowlanych odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2022r. poz. 699), g) w przypadku stwierdzenia występowania na terenie inwestycji stałych punktów geodezyjnych zabezpieczenie ich przed uszkodzeniem i niezwłocznie powiadomienie o tym fakcie Zamawiającego, h) wykonania oznakowania poziomego i pionowego zrealizowanych odcinków drogi zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu, i) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnionego geodetę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust.7 ustawy Pzp. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr: 34 8669 0001 2011 0003 8380 0007 z dopiskiem: „Wadium - Przebudowa ul. Staroleszczyńskiej we Wschowie (droga nr 4226F)” Potwierdzenie wpłaty należy załączyć do oferty. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2) - 4) ustawy Pzp Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać co najmniej poniższe warunki: 1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp; 2) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta; 3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie; 4) musi obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert; 5) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta; 6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania; 7) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Wschowski adres siedziby: 67-400 Wschowa, ul. Plac Kosynierów 1c, NIP: 925-18-88-370; Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy Pzp. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2) - 4) ustawy Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nie przerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w zakresie zdolności technicznej i zawodowej wymaga, by Wykonawca wykazał, że: a) zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 (dwie) roboty polegające na budowie/przebudowie drogi publicznej o nawierzchni bitumicznej o wartości każdego zamówienia nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto; b) dysponuje co najmniej jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń . Kierownik budowy musi przynależeć do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 tejże ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2021 r. poz. 1646, ze zm.), c) dysponuje osobami, które pełnić będą funkcje kierowników robót, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wod.-kan. bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń. Każda z osób wskazanych do pełnienia funkcji kierowników robót winna okazać się przynależnością do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 tejże ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2021 r. poz. 1646, ze zm.), Osoby te muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe, uprawnienia doświadczenie i wyksztalcenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach