Przetargi.pl
„PRZEBUDOWA TARGOWISKA MIEJSKIEGO W ŻAGANIU NA POTRZEBY PROMOCJI LOKALNYCH PRODUKTÓW ”

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68100 Żagań, Plac Słowiański
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 771 040 , fax. 684 771 017
  • Data zamieszczenia: 2018-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17
    68100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684 771 040, fax. 684 771 017
    REGON: 52679400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.urzadmiasta.zagan.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „PRZEBUDOWA TARGOWISKA MIEJSKIEGO W ŻAGANIU NA POTRZEBY PROMOCJI LOKALNYCH PRODUKTÓW ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa targowiska miejskiego, zlokalizowanego na działkach nr 1500/16, 1500/18 , 3608/11 i 1499 w Żaganiu przy ul. Sportowej. Obecnie targowisko posiada nawierzchnie utwardzone z kostki betonowej. Na jego obszarze istnieją wydzielone działki należące do prywatnych podmiotów, zabudowane pawilonami handlowymi. Zadanie nie przewiduje ich rozbiórki. W centralnej części targowiska znajdują się stoły przeznaczone do prowadzenia handlu obnośnego. Zostaną one zastąpione zadaszonymi straganami handlowymi. ZAKRES PRZEWIDYWANYCH ROBÓT OBEJMUJE: 1. Wykonanie nowej nawierzchni ciągów pieszych. 2. Posadowienie straganów handlowych. 3. Wykonanie nowego oświetlenia. 4. Lokalizację elementów małej architektury (ławki, śmietniki, wiata śmietnikowa, donice na zieleń). 5. Odnowienie zieleni niskiej i średniej- krzewy. 6. Budowę budynku socjalnego wraz z instalacjami. 7. Budowę budynku handlowego wraz z instalacjami (w tym fotowoltaiczną). 8. Wykonanie przyłącza wodociągowego dla zasilania budynków targowiska. 9. Wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej. 10. Odprowadzenie wód deszczowych. 11. Wykonanie instalacji elektrycznych. Szczegółowy opis i zakres robót zawarty jest w załączonej dokumentacji projektowej wymienionej poniżej: 1. Projekt budowlany „Przebudowa targowiska w Żaganiu wraz z budową budynku socjalnego i handlowego” – Tom I – Projekt zagospodarowania terenu– branża: opracowanie wielobranżowe, 2. Projekt budowlany „Przebudowa targowiska w Żaganiu wraz z budową budynku socjalnego i handlowego” – Tom II – Projekt budynków na targowisku– branża: opracowanie wielobranżowe, 3. Projekt wykonawczy „Przebudowa Targowiska w Żaganiu” – Tom I – Projekt zagospodarowania terenu– branża: architektura, 4. Projekt wykonawczy „Przebudowa Targowiska w Żaganiu” – Tom II – Projekt budynków – branża: architektura, 5. Projekt wykonawczy „Przebudowa Targowiska w Żaganiu” – branża: konstrukcja, 6. Projekt wykonawczy „Przebudowa Targowiska w Żaganiu” – branża: architektura- projekt straganu. 7. Projekt budowlany „Budowa przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej, przyłącza kablowego i Linii kablowej oświetleniowej w ramach zadania „Przebudowa Targowiska miejskiego zlokalizowanego w Żaganiu przy u . Sportowej” - branża: sanitarna, elektryczna. 8. Projekt wykonawczy „Budowa przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej, przyłącza kablowego i linii kablowej oświetleniowej w ramach zadania „Przebudowa Targowiska miejskiego zlokalizowanego w Żaganiu przy ul Sportowej” - branża: sanitarna. 9. Projekt wykonawczy „Przebudowa targowiska w Żaganiu” – branża: elektryczna. 10. Projekt budowlany „Przebudowy targowiska w Żaganiu” Tom III Przyłącza – branża: sanitarna 11. Projekt budowlany „Przebudowy targowiska w Żaganiu” Tom IV Instalacje sanitarne – branża: sanitarna. 12. Projekt budowlano – wykonawczy „Przebudowa targowiska w Żaganiu – branża – instalacje fotowoltaiczne”. 3.2. Dodatkowe informacje związane z przedmiotem zamówienia : 1. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, załączoną dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego. 2. W przypadku rozbieżności dotyczących jakości materiałów i standardu wykonania pomiędzy dokumentacją projektową a specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych należy przyjąć jakość materiałów i standard wykonania określony w specyfikacji technicznej. 3. Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót do organu nadzoru budowlanego bądź do uzyskania decyzji na użytkowanie, w tym dokumentację powykonawczą, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej. 4. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie (lub równoważnych) oraz : - użyte w dokumentacji projektowej nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące - towarzyszy im „lub równoważne” i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno – użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach. W przypadku zastosowania materiałów innych niż przewidziane w projekcie na Wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że materiały te są równoważne w zakresie jakościowym, tym wskazanym w projekcie, na potwierdzenie czego Wykonawca składa stosowne dokumenty; - Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie ( w zależności od rodzaju materiału czy urządzenia albo atesty, albo certyfikaty, albo aprobaty techniczne, albo świadectwa jakości). Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawiania Zamawiającemu wykazu materiałów i wyrobów budowlanych przewidzianych do wbudowania, celem zatwierdzenia tego wykazu przez Zamawiającego; - zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom PN - EN lub równoważnym oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 5. Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty przedmiotu zamówienia, a zwłaszcza: a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania. 6. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiał i urządzenia – do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 7. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu elementów z demontażu i rozbiórek przedstawiających w ocenie Zamawiającego wartość użytkową, nadmiaru humusu i gruntu z wykopów po wykonaniu robót ziemnych, ich załadunku, transportu i rozładunku na własny koszt na miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Żagania. Powyższe należy wykonać z należytą starannością w sposób zapobiegający uszkodzeniu elementów. Pozostałe elementy z rozbiórek Wykonawca musi zutylizować własnym staraniem i na własny koszt. Wykonawca pokrywa koszt załadunku i transportu materiału z rozbiórki. Wykonawca jest odpowiedzialny za wskazaną utylizację materiałów z rozbiórki wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji czy wskazania innego wykorzystania tych materiałów. Wykonawca w trakcie realizacji robót zobowiązany jest dostarczyć /okazać Zamawiającemu dokumenty potwierdzające przekazanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, lub przekazanie Zamawiającemu zestawienia ilościowego zeskładowanego materiału 8. Podczas realizacji robót należy przestrzegać zasad gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności obowiązującą ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. 9. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznego korzystania z obszaru przylegającego do terenu budowy oraz do dbania o porządek na terenie budowy, utrzymywania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwanie i składowanie wszelkich urządzeń pomocniczych i zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych, a po zakończeniu robót usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie całego terenu budowy i robót czystego i nadającego się do użytkowania. 10 Na terenie objętym robotami budowlanymi znajduje się istniejące uzbrojenie podziemne. Wykonawca zobowiązany będzie przed przystąpieniem do robót ziemnych powiadomić pisemnie z 7 – dniowym wyprzedzeniem właścicieli sieci. Prowadzenie prac ziemnych, w trakcie których występuje zbliżenie do istniejącego uzbrojenia, winno być wykonywane w uzgodnieniu i pod nadzorem właściciela sieci. Po zakończeniu prac wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego zgłoszenia zakończenia zadania – odbioru technicznego w zakresie miejsc kolizyjnych w formie protokołu odbioru lub notatki służbowej od poszczególnych właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z realizacją prac (w tym ewentualne wyłączenia z sieci energii elektrycznej i innych sieci, koszty nadzorów prowadzonych przez uprawnionych pracowników właścicieli sieci itp.), zgodnie niniejszym punktem są po stronie wykonawcy i winny być uwzględnione w cenie ofertowej w kosztach ogólnych. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu protokołów odbioru z zarządcami sieci uzbrojenia terenu, które wynikają z uzgodnień dokumentacji projektowej. 11. Wykonawca zobowiązuje się do wypełnienia wszelkich warunków zawartych w uzgodnieniach. Wszelkie koszty z tego tytułu leżą po stronie Wykonawcy. 12. W ramach wynagrodzenia Wykonawca zapewnia na potrzeby związane z realizacją zamówienia zasilanie na czas budowy np. w energię elektryczną, wodę i odbiór ścieków. 13. Wszelkie prace podczas realizacji inwestycji nie mogą zakłócić dostaw wody, energii elektrycznej, gazu, odbioru ścieków oraz ciągłości usług teletechnicznych. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca i winien je ująć w kosztach ogólnych. 14. W przypadku uszkodzenia sieci i urządzeń znajdujących się na terenie budowy, Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za wynikłe uszkodzenia 15. Przed wejściem w teren wykonawca zobowiązany jest wykonać projekt organizacji ruchu na czas robót i uzyskać decyzję zatwierdzająca projekt organizacji ruchu na czas trwania robót, w którym należy uwzględnić możliwość dojazdu do wszystkich nieruchomości, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia- koszty wykonania i uzgodnień Wykonawca winien ująć w koszcie ogólnym. 16. Wykonawca ma obowiązek informować opinię publiczną o fakcie dofinansowania na realizację zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2014-2020- w formie tablic informacyjnych ( z teksem i logo podanym przez Zamawiającego) w trakcie realizacji inwestycji i po zakończeniu. 17. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania z co najmniej 7 – dniowym wyprzedzeniem właścicieli lub użytkowników nieruchomości przyległych do terenu budowy o utrudnionym dojeździe do tych nieruchomości i jego czasookresie. W przypadku niedochowania obowiązku poinformowania przez Wykonawcę (z 7 dniowym wyprzedzeniem) właścicieli lub użytkowników nieruchomości przyległych do terenu budowy, o utrudnianiach w dojeździe do tych nieruchomości i o czasookresie tego utrudnienia, na Wykonawcy będzie ciążył obowiązek zapłaty odszkodowania z tytułu ewentualnych strat będących następstwem uniemożliwienia dojazdu. do nieruchomości. . 18. Wykonawca przed rozpoczęciem prac na drogach publicznych wystąpi ze stosownym wnioskiem do Zarządcy Dróg w zakresie zawarcia umowy użyczenia (zajęcia) pasa drogowego oraz protokolarnego przekazania pasa drogowego na czas prowadzonych robót. 19. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za spowodowanie uszkodzeń w sieci uzbrojenia terenu w czasie wykonywania robót oraz za przerwy w korzystaniu z sieci, a także za uszkodzenia i szkody, które w przyszłości mogłyby powstać na skutek prowadzonych robót. 20. Dla prawidłowego monitorowania przebiegu robót w zadaniu Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłego zestawienia ilości i wartości robót wg pozycji wynikających z kosztorysu ofertowego i harmonogramu. 21. Wykonawca po zakończeniu realizacji robót sporządzi rozliczenie rzeczowe i finansowe wykonanych robót, na potrzeby sporządzenia przez Zamawiającego dokumentu OT. 3.3. Wykonawca winien zaplanować i wykonywać roboty w sposób pozwalający na prowadzenie działalności handlowej w istniejących pawilonach, przez cały okres trwania inwestycji. W razie konieczności Wykonawca winien wykonać tymczasowe drogi umożliwiające dostęp do pawilonów handlowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 40 000,00 zł. (słownie czterdzieści tysięcy złotych). 9.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia., c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BZ WBK S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 9.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą ale nie łącząc go na stałe z ofertą. 9.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę targowiska miejskiego w Żaganiu na potrzeby promocji lokalnych produktów” - współfinansowanego ze środków Programu Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2014- 2020. 9.11. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 9.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy- jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. – i na potwierdzenie spełnienia tych warunków złożą stosowne oświadczenia ( zał. 2 i zał. 3). 5.2. Warunki udziału w postępowaniu 5.2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej - określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.2.4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5.2.5.Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu 5.3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., Zamawiający nie stawia żadnego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokument potwierdzający wniesienie wadium . 2. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy wraz z harmonogramem rzeczowo – finansowym robót, z wyszczególnieniem zastosowanych w kosztorysie ofertowym składników cenotwórczych (stawka r-g w zł, Kp – koszty pośrednie w % od R i S; Kz – koszty zakupu w % od M; Z- zysk w % od R, S, Kp). Kosztorys ofertowy i podane stawki będą służyły wyłącznie do obliczenia należnego wynagrodzenia np. w przypadku odstąpienia od umowy, robót zamiennych itp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach