Przetargi.pl
Przebudowa, rozbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku remizy OSP na świetlico-remizę w m. Wisłowiec”.

Wójt Gminy Stary Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-417 Stary Zamość, Stary Zamość
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 164 231, , fax. 846 163 224
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Stary Zamość
    Stary Zamość 6
    22-417 Stary Zamość, woj. lubelskie
    tel. 846 164 231, , fax. 846 163 224
    REGON: 95036858100010
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugstaryzamosc.bip.lubelskie.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa, rozbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku remizy OSP na świetlico-remizę w m. Wisłowiec”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamówienie pod na¬zwą: Przebudowa, rozbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku remizy OSP na świetlico-remizę w m. Wisłowiec”. 2. Wszelkie prace związane z inwestycją należy wykonać na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, specyfikacji tech¬nicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) stanowiących załącznik nr 2 do umowy. 3. Opis przedmiotu zamówienia określają projekty budowlane (branże: architektoniczna, konstrukcyjna, sanitarna i elektryczna), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (branże: architektoniczno-konstrukcyjna, sanitarna i elektryczna), ważne decyzje, pozwolenia i uzgodnienia. Przedmiary robót mają jedynie charakter pomocniczy, poglądowy. Projekty budowlane, STWiORB, zapisy niniejszej umowy mają charakter nadrzędny. 4. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z dokumentacją projektową i STWIORB. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszelkie prace i zastosować materiały ewentualnie nie uwzględnione w przedmiarach robót ale ujęte w projektach budowlanych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzjach, pozwoleniach i uzgodnieniach oraz niniejszą umową. Wszelkie niezgodności dokumentacji ze stanem istniejącym są ryzykiem Wykonawcy i nie są podstawą do roszczeń o dodatko¬we wynagrodzenie. 5. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie całego zakresu prac opisanych w dokumentacji projektowej i STWiORB, w tym między innymi: a) Wykonanie robót budowlanych branży architektonicznej. b) Wykonanie robót budowlanych branży konstrukcyjnej. c) Wykonanie robót budowlanych branży sanitarnej. d) Wykonanie robót budowlanych branży elektrycznej. 2) Wykonanie również innych prac związanych z realizacją zakresu określonego w dokumentacji projektowej, STWiORB, decyzjach, pozwoleniach, uzgodnieniach i niniejszej umowie. 3) Zobowiązanie w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy do: a) kompleksowego wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami sztuki budowlanej, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, zaleceniami nadzoru autorskiego, obowiązującymi warunkami technicznymi, aktualnymi normami państwowymi i branżowymi, przepisami dozoru technicznego, wiedzą techniczną, należytą starannością, b) wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową i STWIORB pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane, c) powiadomienia o terminie rozpoczęcia robót, wszystkich gestorów sieci; roboty należy prowadzić pod nadzorem uprawnionych przedstawicieli gestorów sieci, d) zabezpieczenia terenu budowy, sąsiednich obiektów przed zniszczeniem w wyniku prowadzonych robót, e) utrzymywania placu budowy i jego zaplecza w należytym porządku, f) prowadzenia robót zgodnie z przepisami BHP i przeciwpożarowymi, g) zapewnienia stałego nadzoru i kontroli prowadzonych robót, h) zapewnienia bieżącej obsługi geodezyjnej i) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z wykona¬nych prac, j) organizacji zaplecza budowy, k) podpisania umów z gestorami mediów (dla potrzeb budowy) i zamontowania na wła¬sny koszt liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów do¬staw i zużycia (w tym opłat stałych) wody, energii elektrycznej i innych mediów w okresie realizacji robót, l) zgłaszania przez Kierownika budowy przedstawicielowi inwestora do odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, m) ubezpieczenia budowy, n) wykonania niezbędnych robót towarzyszących i czynności formalno-prawnych umożliwiających przekazanie wykonanych obiektów do eksploatacji - między innymi odbiorów technicznych, a także sporządzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej z zaznaczeniem wprowadzonych zmian, o) wykonania wszystkich innych prac w tym ujętych w umowie oraz towarzyszących i niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym zabezpieczenie te-renu podczas prowadzenia prac oraz uporządkowania terenu w rejonie wykonywanych prac po ich zakończeniu, p) sporządzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej z zaznaczeniem wprowadzo¬nych zmian, q) kompletowania w trakcie realizacji robót, stanowiących przedmiot niniejszej umowy, wszelkich dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, r) wykonania dokumentacji fotograficznej z całego przebiegu prowadzonych prac (najważniejszych etapów prac) w zakresie ustalonym z Zamawiającym, s) przygotowania budynku i terenu inwestycji do odbiorów przez Państwową Straż Pożarną i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, t) przygotowania wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, u) uczestniczenia w odbiorach inwestycji przez Państwową Straż Pożarną i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, v) wykonania wszelkich niezbędnych prac i zaleceń wskazanych przez Państwową Straż Pożarną i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego podczas odbioru, których wykonanie będzie niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie w) przygotowania wszelkich dokumentów niezbędnych do odbiorów robót przez Zamawiającego, x) uczestniczenia w odbiorach robót przez Zamawiającego (zanikających i ulegających zakryciu lub zasłonięciu, częściowych, końcowym, pogwarancyjnym), y) uczestniczenia w przeglądach w okresie gwarancji na wykonane roboty budowlane lub rękojmi za wady na pisemne wezwanie Zamawiającego, z) usunięcia wad ujawnionych podczas odbiorów w trakcie realizacji przedmiotu umowy– w terminach wyznaczonych w niniejszej umowie, aa) usunięcia wad ujawnionych podczas odbiorów i przeglądów gwarancyjnych w okresie rękojmi za wady oraz gwarancji – w terminach ustalonych w protokołach, bb) wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami ustalonymi z Zamawiającym na podstawie niniejszej umowy. 6. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp, wymaga aby czynności związane z wykonywaniem wszystkich robót objętych zamówieniem, wskazane i opisane w dokumentacji projektowej i STWiORB (dot. tzw. pracowników fizycznych), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2020 poz. 1320), były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę. Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni osoby te na okres niezbędny do wykonania danych czynności; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca jest obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę. Powyższe wymaganie nie dotyczy czynności wykonywanych przez osobę/y prowadzącą/e jednoosobową działalność gospodarczą. Czynności nadzoru nad wykonywaniem przedmiotowych prac realizowane przez personel Wykonawcy (osoby kierujące budową/robotami) nie podlegają rygorowi zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Czynności osób wykonujących obsługę geodezyjną i dostawców materiałów, również nie podlegają rygorowi zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 7. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy zobligowany jest do informowania Zamawiające-go o zmianach dotyczących osób wykonujących czynności wskazane w ust. 6. W przypadku zmiany osób wykonujących w/w czynności Wykonawca w terminie 3 dni roboczych od zatrudnienia no¬wych osób przekaże Zamawiającemu oświadczenie, że nowe osoby wykonujące czynności, o któ¬rych mowa w ust. 6 są zatrudnione przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonaw¬cę na podstawie umowy o pracę oraz wskazaniem podmiotu który je zatrudnia. 8. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) Żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) Żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) Przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, 4) Zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę. 9. Wykonawca Będzie udostępniał kopie umów o pracę zawierające imię i nazwisko osób, które świadczyć będą wskazane przez Zamawiającego czynności na rzecz Zamawiającego, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz wymiar etatu, w celu weryfikacji rodzaju zatrudnienia- każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze począwszy od dnia złożenia żądania przez Zamawiającego. 10. Wykonawca będzie przedkładał oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia – każdorazowo w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze począwszy od dnia złożenia żądania przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 14 do SIWZ. 11. Wykonawca przedłoży obowiązkowo Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy oświadczenie, o którym mowa w ust. 10, że osoby wykonujące czynności, o których mowa w ust. 6, są zatrudnione przez wykonawcę bądź podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem podmiotu, który je zatrudnia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych, 00/100). 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz.U. 2020 poz. 299). 6.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Izbicy nr: 18 9610 0002 0020 0420 2012 0014, tytułem „Wadium przetargowe - Przebudowa, rozbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku remizy OSP na świetlico-remizę w m. Wisłowiec”. Zaleca się dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu (lub jego kserokopii). 6.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu uważa się kwotę wyznaczonego wadium, która przed upływem terminu składania ofert, znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.Wykonawca powinien dokonać przelewu środków pieniężnych ze stosownym wyprzedzeniem, uwzględniając ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych. Gdy środki pieniężne wpłyną na rachunek Zamawiającego po upływie terminu składania ofert, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało wniesione w terminie, a oferta Wykonawcy będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……. – do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich . 6.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. W przypadku przedłużenia terminu związania ofertą, wymagane jest jednoczesne przedłużenie okresu ważności wadium albo, jeśli nie jest to możliwe, wniesienie nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w ww. zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.5. Dokumenty składane przez Wykonawcę, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp: - Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. 2020 poz. 1076 z późn. zm.). Wraz ze złożeniem ww. oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym wyżej mowa, stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie i dowody ww. składa każdy z nich oddzielnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach