Przetargi.pl
Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1618N– etap I

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W MRĄGOWIE ogłasza przetarg

  • Adres: 11-700 Mrągowo, ul. Nowogródzka 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897419580 , fax. 897419590
  • Data zamieszczenia: 2023-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W MRĄGOWIE
    ul. Nowogródzka 1
    11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897419580, fax. 897419590
    REGON: 510751088
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.powiat.mragowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1618N– etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową odcinka drogi powiatowej nr 1618N wraz z niezbędną przebudową obiektów budowlanych oraz istniejącej infrastruktury technicznej. Przebudowa obejmuje odcinek drogi powiatowej od km 0+000 do km 1+366.1.1 W szczególności przedmiot zamówienia obejmuje:1) opracowanie Dokumentacji Projektowej, opisanej w PFU, 2) wykonanie robót budowlanych oraz pozostałych prac, niezbędnych do wykonania całości Przedmiotu Umowy,3) sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych;4) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich uzgodnień, opinii decyzji instytucji i organów administracji, wymaganych dla realizacji robót budowlanych i przystąpienia do użytkowania obiektów budowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy, w szczególności uzyskanie ostatecznej i prawomocnej decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, ostatecznej i prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę wszystkich obiektów budowlanych, składających się na przedmiot umowy, a w przypadku, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę nie będzie konieczne - zgłoszenie budowy bez sprzeciwu właściwego organu oraz uzyskanie ostatecznej i prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wszystkich obiektów budowlanych, składających się na Przedmiot Umowy, a w przypadku, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nie będzie konieczne – zawiadomienie o zakończeniu budowy wszystkich obiektów budowlanych składających się na przedmiot umowy i niezgłoszenie sprzeciwu przez właściwy organ,5) wykonanie dokumentacji powykonawczej. 2. Materiały pochodzące z rozbiórki, Wykonawca winien posortować i następnie w obecności i z udziałem Inspektora nadzoru zakwalifikować, jako materiał nadający się do ponownego wykorzystania. Materiały z rozbiórki, tj. przeznaczone do ponownego wykorzystania (w tym w szczególności destrukt asfaltowy), są własnością Zamawiającego. Należy je załadować, przewieźć i składować w miejsce wskazane przez Zamawiającego lub Inspektora nadzoru, w sposób uporządkowany i właściwy dla danego asortymentu. Materiały z rozbiórki nienadające się do wykorzystania stają się własnością Wykonawcy i winny być usunięte poza plac budowy na koszt Wykonawcy i z zachowaniem przepisów ustawy o odpadach;3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.4. Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, a w szczególności z przepisami techniczno budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.5. Wszystkie materiały zastosowane przez Wykonawcę muszą mieć aktualne atesty, certyfikaty lub deklaracje zgodności dopuszczające ich zastosowanie w budownictwie. 6. Wykonawca urządzi zaplecze budowy i zabezpieczy plac budowy we własnym zakresie.7. W trakcie trwania robót Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłości ruchu drogowego i pieszego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.8. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek ochrony znaków geodezyjnych, a w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia, należy je odtworzyć zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego.9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają: Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), SWZ oraz projektowane postanowienia umowy. Wszystkie wymagania określone w dokumentach powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne.Przedmiotowe zadanie jest współfinansowany ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 30 000,00 zł(słownie zł: trzydzieści tysięcy 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020,poz. 299).Poza wyżej wymienionymi, Zamawiający nie dopuszcza innych form wniesienia wadium.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:BGŻ BNP Paribas Bank Polska O/Mrągowo 60 2030 0045 1110 0000 0242 7420z adnotacją :„Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1618N– etap I”Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna (poręczeniach lub gwarancjach) należy wnieść w oryginale, w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać co najmniej następujące elementy:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;2) zawierać zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty Zamawiającego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium określonego w ustawie Pzp;3) Gwarant (Poręczyciel) nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji;4) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Mrągowski – Powiatowy Zarząd Dróg w Mrągowie, ul. Nowogrodzka 1, 11-700 Mrągowo;5) termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia nie może być krótszy niż termin związania ofertą.6) w przypadku gdy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia, to z ich treści musi wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia, jak i wszystkich pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej – zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji – wymaga się , by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona.7. Zamawiający zwróci wadium na zasadach i w okolicznościach wskazanych w art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. Zgodnie z art. 112 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1. wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane (przez jedną robotę Zamawiający rozumie zamówienie objęte jedną umową o roboty budowlane) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 brutto każda, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni bitumicznej,2. wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 usługę projektową (przez jedną usługę Zamawiający rozumie zamówienie objęte jedną umową o prace projektowe), polegające na wykonaniu kompletnej dokumentacji projektowej (obejmującej co najmniej projekt budowlany, projekt techniczny, kosztorys inwestorski, przedmiar robót, szczegółowe specyfikacje techniczne) drogi o nawierzchni bitumicznej, posiadającej długość co najmniej 500 m, Uwagi:a) w przypadku wykazania kilku robót lub usług za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku. Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót lub usług w ramach wymaganego warunku wiedzy i doświadczenia.b) warunek ten ma być spełniony:- samodzielnie przez Wykonawcę, lub- przez minimum jeden podmiot udostępniający Wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie, i który zrealizuje te roboty budowlane lub usługi lub- w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.c) jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków, czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.d) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych lub usług od wymaganych przez Zamawiającego.e) w przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.3. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. min:3.1 co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy lub odpowiadające im (równoważne) uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, czynne członkostwo we właściwej izbie i min. 2 lata doświadczenia jako kierownik robót budowlanych w specjalności drogowej,3.2 co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń i doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednej dokumentacji projektowej (obejmującej co najmniej projekt budowlany, projekt techniczny, kosztorys inwestorski, przedmiar robót, szczegółowe specyfikacje techniczne) drogi o nawierzchni bitumicznej, posiadającej długość co najmniej 500 m.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach