Przetargi.pl
Przebudowa i adaptacja pomieszczeń na przedszkole w Gietrzwałdzie.

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 11036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. +48 89 5241900 , fax. +48 89 6500324
  • Data zamieszczenia: 2018-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Olsztyńska 2
    11036 Gietrzwałd, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. +48 89 5241900, fax. +48 89 6500324
    REGON: 510742965
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gietrzwald.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i adaptacja pomieszczeń na przedszkole w Gietrzwałdzie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Przebudowa i adaptacja pomieszczeń na przedszkole w Gietrzwałdzie. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) przystosowanie sal lekcyjnych na dwa oddziały przedszkolne w budynku Szkoły Podstawowej w Gietrzwałdzie. Budynek został wybudowany w 2000r. jako Gimnazjum Gminne z 10 salami lekcyjnymi. Lokalizacja: dz. nr 254/3, Gietrzwałd, gm. Gietrzwałd. 2) Szczegółowy zakres wykonania przedstawia dokumentacja techniczna sporządzona przez Archerezja Zwolińska+Projektanci Magdalena Zwolińska, ul. Zielona Dolina 28, 11-036 Gronity 3) W zakres wykonania wchodzą: A) Roboty budowlane: - roboty konstrukcyjne – murowania i wykonania otworów - ściany wewnętrzne konstrukcyjne – murowane - ściany wewnętrzne działowe - drzwi wewnętrzne - izolacje przeciwwilgociowe - tynki i szpachle gipsowe – ściany i sufity - okładziny ścienne - posadzki i podłogi wraz z okładzinami - sufity podwieszane z płyt g-k B) Roboty instalacyjne: - Na istniejącej wentylacji grawitacyjno- hybrydowej należy zainstalować nawiewniki higroskopijne i wentylatory niskoszumowe w kominach. - Instalacja elektryczna - Wentylacja hybrydowa - Instalacja wodno – kanalizacyjna - Instalacja Centralnego ogrzewania - Instalacja oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego - Domofon 4) W przypadku Instalacji wodno-kanalizacyjnej pojawia się w dokumentacji technicznej rozwiązanie alternatywne nazwane „aneksem” przedstawiające rozwiązanie poprowadzenia instalacji pod posadzką korytarza. Zamawiający prosi o uwzględnienie do wyceny rozwiązanie podstawowe, tj. poprowadzenie instalacji pod sufitem. 5) Z zakresu robót wyłączone zostają rozbiórki stalowych/siatkowych boksów szatniowych wraz z ich wywozem. 6) Wykonawca po zrealizowaniu przedmiotu umowy zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu dokumentację powykonawczą niezbędną w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 3. Wymagania Zamawiającego dotyczące stosowania klauzul społecznych. Zamawiający nie stawia wymagań w kwestii stosowania klauzul społecznych w niniejszym postępowaniu. 4. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej opisano materiały lub urządzenia przez wskazanie znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały i urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają kryteria równoważności. Ewentualne wskazania (w dokumentacji projektowej, lub przedmiarach) znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę są określeniem minimalnych parametrów technicznych i użytkowych jakim muszą odpowiadać materiały i urządzenia aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia dokumentów wykazujących równoważność (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy). 5. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy. 1) Zamawiający określa następujące wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 1502 z późn. zm.) w następujący sposób: a) wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym prace fizyczne (robotnicy budowlani), prace operatorów sprzętu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający nie określa wymiaru etatu zatrudnienia z tym, że każda godzina wykonywanej pracy przez każdego pracownika Wykonawcy /podwykonawcy/ musi być realizowana w ramach umowy o pracę. b) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie przy realizacji zamówienia, trwało w całym okresie wykonywania zamówienia, a zatrudnione osoby zobowiązane będą do osobistego wykonywania pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę (Podwykonawcę) przed zakończeniem trwania umowy, Wykonawca (Podwykonawca) będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby, posiadającej doświadczenie, kwalifikacje i uprawnienia budowlane co najmniej takie jak osoba poprzednio zatrudniona pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie wymagania, co do sposobu zatrudnienia na cały okres realizacji zamówienia. 6. Dokumentowanie/ kontrola spełniania przez Wykonawcę zobowiązań wynikających z ust. 5 niniejszej SIWZ 1) Wybrany Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia przedstawi Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wymaganych przez Zamawiającego (zgodnie z art. 29 ust. 3a i ust. 4 ustawy). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 2) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i ust. 4 ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: A) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych: - odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia - wykonywanie prac fizycznych oraz operatorów sprzętu i kierownika budowy, Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów. B) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do przedstawienia w terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej, w szczególności: a) oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których wezwanie dotyczy. Oświadczenie powinno zawierać informacje, o których mowa w pkt 1) niniejszego ustępu; C) z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w ogólnych warunkach umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. D) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7. Wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w art. 30 ust. 8 ustawy. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie istnieje konieczność dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych (obiekt szkoły jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. 8. Wymagania dotyczące robót: 1) wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż.; 2) roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, pomocniczymi przedmiarami oraz wymogami niniejszej SIWZ; 3) użyte materiały i urządzenia powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, powinny posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie oraz zapewnić sprawność eksploatacyjną; 9. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) spełnienie innych wymagań określonych w warunkach ogólnych umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 10. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 11. Wykonawca może powierzyć część zamówienia Podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy. 12. Zamawiający zaleca, aby wycena oferty została poprzedzona wizją lokalną obiektu, w którym realizowane będą roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego zamówienia w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego i powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i wiedzą techniczną. 13. Opis części zamówienia, , jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 14. Zamawiający wymaga aby wybrany w postępowaniu Wykonawca udzielił gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia co najmniej na 6 lat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45450000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.000 zł (słownie: trzy tysiące złotych);
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa w tym zakresie warunku;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do (reprezentacji Wykonawcy) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016r. poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 2. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z formularza oferty, do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnictwo (a). 3. Do oferty należy dołączyć oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach