Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej Nr 2514C w zakresie ciągu pieszego w Marcinkowie

Gmina Inowrocław ogłasza przetarg

  • Adres: 88-100 Inowrocław, ul. Królowej Jadwigi 43
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3570251 , fax. 52 3540490
  • Data zamieszczenia: 2012-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Inowrocław
    ul. Królowej Jadwigi 43 43
    88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3570251, fax. 52 3540490
    REGON: 00053969600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.inowroclaw.ug.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 2514C w zakresie ciągu pieszego w Marcinkowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa drogi powiatowej Nr 2514C w zakresie ciągu pieszego w Marcinkowie. Planowany chodnik po stronie wschodniej drogi ma zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców miejscowości Marcinkowo oraz Balczewo poruszających się przedmiotową drogą powiatową. 2. Zakres przedsięwzięcia: - wykonanie nawierzchni chodników i dojść wraz z obramowaniami, - wykonanie krawężnika jako obramowania drogi powiatowej, - przebudowa zjazdów do posesji i na drogi wewnętrzne, - korekta łuków na skrzyżowaniu dróg powiatowych, - wykonanie elementów odwodnienia. 3. Stan istniejący: Droga powiatowa nr 2541C ma swój początek w miejscowości Marcinkowo, w miejscu krzyżowania się z inną drogą powiatową (2545C). Droga na przedmiotowym odcinku, tj. km 0+000,00 - km 0+319,84 łączy miejscowości Marcinkowo i Balczewo. Aktualnie nie posiada żadnego wydzielonego ciągu pieszego, co stwarza bezpośrednie zagrożenie dla ruchu pieszego odbywającego się poboczem gruntowym lub jezdnią. Przedmiotowa droga powiatowa posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej szerokości 5,50 - 6,00 m. Odwodnienie drogi odbywa się powierzchniowo, poprzez zastosowanie spadku poprzeczne, na przyległy teren. Istniejące pobocza gruntowe wraz z przyległym terenem w granicach pasa drogowego porośnięte są trawami oraz lokalnie krzewami niskimi. Przy drodze zlokalizowane są posesje skomunikowane z drogą poprzez zjazdy indywidualne o nawierzchniach: gruntowej, tłuczniowo-żużlowej, bitumicznej. Uzbrojenie terenu w obrębie planowanego przedsięwzięcia stanowi sieć telekomunikacyjna oraz sieć energetyczna. 4. Stan projektowany: Planuje się wykonanie chodnika przylegającego do jezdni drogi powiatowej o szerokości 2,00 m. Nawierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej szarej. Na połączeniu jezdni i chodnika projektuje się wykonanie krawężnika betonowego zwykłego 15x30 cm o zawyżeniu min 12-15 cm. Na długości zjazdów oraz w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową 2545C należy zastosować krawężnik betonowy najazdowy 15x22 cm o zawyżeniu 2-3 cm. Przejścia wykonać za pomocą krawężników skośnych 15x22/30 cm. Wszystkie krawężniki montować na ławie betonowej z oporem (wg rysunku szczegółowego). Chodnik zakończyć obrzeżem betonowym 8x25 cm układanym na ławie betonowej z oporem. Projektowana ława ma zapewniać stabilność obramowania w bliskości muldy odwadniającej. Powierzchni chodnika należy nadać spadek poprzeczny zgodnie z naniesieniem na planie sytuacyjnym oraz przekrojach konstrukcyjnych: - spadek 2% w kierunku jezdni - km 0+000,00 - 0+042,70 - spadek 2% kierunek od jezdni - km 0+052,70 - 0+319,84 W obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 2545C planuje się również wykonanie fragmentów chodników w celu płynnego ich połączenia w całość. Aby zapewnić możliwość wykonania chodnika w obrębie skrzyżowania należy skorygować promienie łuków wjazdowych. W tym celu rozebrany zostanie fragment jezdni drogi powiatowej, w miejscu którego wykonany zostanie chodnik. Dla istniejących zjazdów do posesji projektuje się wykonanie przebudowy ich nawierzchni. Dla zjazdów Z1, Z2, Z3 przyjęto nawierzchnię z betonowej kostki brukowej kolorowej (grafit). Dla zjazdów Z4 i Z5 należy wykonać nawierzchnię z betonu asfaltowego. Aktualnie funkcjonujący sposób odwodnienia jezdni na przyległy teren zapewnią projektowane ścieki podchodnikowe. Woda z jezdni zostanie bezpośrednio odprowadzona do projektowanych muld odwadniających wykonanych za chodnikiem. Ścieki podchodnikowe wykonać wg projektu, stanowiącego załącznik do SIWZ. Planuje się remont krawędzi jezdni na szerokości 0,50 m poprzez wykonanie frezowania, uzupełnienia ubytków i ułożenia nowej warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11 S gr. 4 cm. Przedsięwzięcie wymaga również regulacji sytuacyjno-wysokościowej istniejącego oznakowania pionowego. Słupki przestawić za projektowany chodnik z zachowaniem przepisów szczegółowych (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach). Przyjęto następującą konstrukcję dla nawierzchni zjazdów (Z1, Z2, Z3): - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej kolorowej (grafit) gr. 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm - podbudowa z chudego betonu B10 gr. 12 cm - warstwa odcinająca z piasku gr. 10 cm Przyjęto następującą konstrukcję dla nawierzchni zjazdów (Z4, Z5): - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S gr. 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W gr. 4 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stab. mechanicznie 0/31,5 mm gr. 15 cm - warstwa odcinająca z piasku gr. 10 cm Przyjęto następującą konstrukcję dla chodnika: - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej szarej gr. 6 cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm - warstwa gruntu stabilizowanego cementem RM=1,5Mpa gr. 10 cm 2.4. Roboty ziemne w ramach przedsięwzięcia obejmują: - usunięcie warstwy humusu istniejącego, - korytowanie pod nawierzchnię chodnika i zjazdów, - formowanie muld odwadniających, - humusowanie muld oraz terenu przyległego wraz z obsianiem trawą. 5. W ramach przedsięwzięcia rozbiórki wymagają: - fragmenty jezdni w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 2545C, - fragmenty istniejących chodników w obrębie skrzyżowania, - nawierzchnia tłuczniowo-żużlowa zjazdów, - nawierzchnia bitumiczna zjazdów, - fragment ogrodzenia naruszający pas drogowy. Materiał możliwy do ponownego wykorzystania (kostka betonowa, płytki betonowe) należy wywieść na składowisko Zamawiającego. Pozostały materiał oraz gruz z rozbiórek Wykonawca wywiezie na własne składowisko a następnie podda utylizacji. 6. Dodatkowe uwagi Prace wykonać według obowiązujących norm i przepisów oraz zgodnie z wymaganiami zawartymi w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Typ betonowej kostki brukowej, wzór oraz sposób układania należy ostatecznie ustalić z Inwestorem. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z załączonymi do projektu uzgodnieniami branżowymi. W przypadku natrafienia na nieokreślone uzbrojenie należy powiadomić odpowiednich użytkowników. W przypadku występowania w terenie urządzeń infrastruktury podziemnej nie widocznych podczas opracowania projektu, należy przeprowadzić ich regulację w celu dostosowania do projektowanych nawierzchni. Należy powiadomić gestorów urządzeń podziemnych o terminie rozpoczęcia robót budowlanych. 7. Do obowiązków wykonawcy będzie należało również: - przygotowanie i zabezpieczenie terenu robót - przygotowanie projektu czasowej organizacji ruchu i przygotowanie oznakowania drogi na czas jej przebudowy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla sygnałów i znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 roku nr 220, poz. 2181 z późn. zm.) - wykonanie dokumentacji powykonawczej i powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową i poleceniami Inspektora Nadzoru. O rozpoczęciu robót powiadomić gestorów urządzeń podziemnych w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: n/d

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.inowroclaw.ug.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach