Przetargi.pl
„Przebudowa drogi powiatowej Nr 1812 B Plac Rzędziana i ul. 11 Listopada w Wąsoszu oraz drogi powiatowej Nr 1820B ul. Piaskowa w Wąsoszu i na odcinku Wąsosz – do granicy obrębu Wąsosz” w km 5+810÷6+330 (DP 1812B ) i w km 0+000÷0+470 (DP 1820B).

Zarząd Dróg Powiatowych w Grajewie ogłasza przetarg

  • Adres: 19203 Grajewo, ul. Fabryczna 4
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2018-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Grajewie
    ul. Fabryczna 4
    19203 Grajewo, woj. podlaskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.starostwograjewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1812 B Plac Rzędziana i ul. 11 Listopada w Wąsoszu oraz drogi powiatowej Nr 1820B ul. Piaskowa w Wąsoszu i na odcinku Wąsosz – do granicy obrębu Wąsosz” w km 5+810÷6+330 (DP 1812B ) i w km 0+000÷0+470 (DP 1820B).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje zadanie pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1812 B Plac Rzędziana i ul. 11 Listopada w Wąsoszu oraz drogi powiatowej Nr 1820B ul. Piaskowa w Wąsoszu i na odcinku Wąsosz – do granicy obrębu Wąsosz” w km 5+810÷6+330 (DP 1812B ) i w km 0+000÷0+470 (DP 1820B). Przedmiot zadania obejmuje: a)roboty przygotowawcze:  odtworzenie trasy i punktów wysokościowych przy liniowych robotach ziemnych (drogi) w terenie równinnym,  karczowanie krzaków wraz z ich utylizacją,  usuniecie warstwy humusu,  rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych – grubość nawierzchni 4 cm, nawierzchni z betonu o grubości 10 cm wraz z utylizacją, rozebranie słupków do znaków drogowych, demontaż tablic znaków drogowych, b)roboty ziemne:  wykonanie wykopów mechaniczne w gruncie kat. III-IV z transportem urobku samochodami na odległość 3 km,  wykonywanie nasypów mechanicznie z gruntów kat. I-II z transportem urobku na nasyp na odległość 6 km wraz z formowaniem i zagęszczaniem nasypu pod projektowany chodnik, c) odwodnienie korpusu drogowego:  regulacja pionowa kratek ściekowych, nadbudowa wykonana betonem,  regulacja pionowa studzienek rewizyjnych, nadbudowa wykonana betonem,  regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych, nadbudowa wykonana betonem,  regulacja pionowa studzienek telefonicznych, nadbudowa wykonana betonem, d) podbudowa:  mechaniczne wykonanie koryta na wjazdach, parkingu, zatokach autobusowych, skrzyżowaniu i poszerzeniach jezdni,  wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa górna o gr. 15 cm na wjazdach do posesji i parkingu,  wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa górna o gr. 20 cm na poszerzeniu jezdni, na zatokach autobusowych oraz na skrzyżowaniu,  wykonanie podbudowy z betonu C8/10 o grubości warstwy 20 cm na poszerzeniach jezdni,  wykonanie podbudowy z betonu C16/20 o grubości warstwy 10 cm na chodnikach na moście, e) nawierzchnia:  wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na zimno: średnia grubość warstwy 4 cm wraz z odwiezieniem urobku i jego utylizacją,  wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11 W, grubość warstwy 5 cm (minimalna grubość warstwy 3 cm) na jezdni, skrzyżowaniach oraz zatokach autobusowych,  wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC11S, grubość warstwy 4 cm na jezdni, na skrzyżowaniach i zatokach,  wykonanie wyniesionych przejść dla pieszych z kostki betonowej kolorowej bezfazowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej o gr. 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem, f) roboty wykończeniowe:  plantowanie powierzchni skarp i dna wykopów w gruncie kat. IV, skarpy i dno rowów,  humusowanie z obsianiem skarp przy grubości warstwy ziemi urodzajnej (humusu) 10 cm z dowozem ziemi urodzajnej z odl. 5 km, trawniki,  uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym z ręcznym formowaniem nasypu wraz z zagęszczeniem walcem, g) oznakowanie dróg:  wykonanie mechanicznego oznakowania poziomego jezdni farba akrylową białą, linie segregacyjne, krawędzie ciągle i przerywane, linie na skrzyżowaniach i przejścia dla pieszych  ustawienie słupków do znaków pionowych wraz z przymocowaniem tarcz znaków,  ustawienie poręczy ochronnych sztywnych z pochwytami i poręczami z rur stalowych o rozstawie co 1,5 m, h) elementy ulic:  ustawienie krawężników betonowych 15x30 wraz z wykonaniem lawy z oporem z betonu B-10, krawężników 15x22 na ławie zwykłej z betonu B-10 na obramowaniu zjazdów od strony posesji,  ustawienie krawężników kamiennych 20x25 wraz z wykonaniem ławy z oporem z betonu B-10,  wykonanie chodników z kostki betonowej szarej o grubości 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem,  wykonanie wjazdów do posesji i zatoki parkingowej z kostki betonowej kolorowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem,  wykonanie nawierzchni antypoślizgowej z mas chemoutwardzalnych o grubości 4 cm – na chodnikach na moście ,  ustawienie obrzeży betonowych 6x20 na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem,  ustawienie obrzeży betonowych 8x30 na podsypce cementowo – piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem,  wykonanie progów zwalniających wyspowych z elementów prefabrykowanych o wym. 200x180 cm, wysokość 6,5 cm. Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 5 do SIWZ – wzór umowy oraz załączniki od nr 8 - 11, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymagane jest zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 1505, z późn. zm.). 1. Zamawiający ustala następujące czynności do których wymagane jest zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników na podstawie umowy o pracę: wykonanie prac fizycznych i obsługi sprzętu oraz maszyn, wykonanie robót rozbiórkowych, wykonanie robót ziemnych, wykonanie elementów odwodnienia korpusu drogowego, wykonywanie koryta, wykonanie podbudowy z kruszyw naturalnych na jezdni, poszerzeniu i wjazdach, ustawienie krawężników oraz ułożenie chodników i wjazdów, wykonywanie warstw bitumicznych wiążącej i ścieralna, wykonane oznakowania poziomego i pionowego. 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt.1. W tym zakresie Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wyżej wymienionych wymogów i dokonania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wyżej wymienionych wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 3. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu „Oświadczenie o zatrudnieniu pracowników” wykonujących czynności określone w pkt 1 oraz zanominizowane kopie dowodów potwierdzających zgłoszenie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę pracownika do ubezpieczeń społecznych. 4. Pierwsze „Oświadczenie o zatrudnieniu pracowników” wraz z zanominizowanymi kopiami dowodów potwierdzających zgłoszenie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę pracownika do ubezpieczeń społecznych, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych. 5. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w pkt.1. 6. Za każdorazowe nieprzedłożenie, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie dowodów, o których mowa w pkt. 3 i 4, dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, osób wykonujących czynności wskazane w pkt.1., Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 0,5% ceny ofertowej brutto - za każdy dzień zwłoki. 7. Jeśli w wyniku wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt.1., Zamawiający wykryje naruszenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt.1. czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, za każdą ujawnioną osobę zatrudnioną na innych zasadach niż umowa o pracę, biorącą udział w realizacji zamówienia przy wykonywaniu prac, o których mowa w pkt.1. Wykonawca powierzając Podwykonawcy czynności, o których mowa w pkt 1 zobowiązuje do realizacji obowiązku zatrudnienia zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 1505, z późn. zm.). 8. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 zł, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych. 1.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. Nr poz. 1804, z późn. zm.). 3.Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr PKO BP. S.A. 54 1020 1332 0000 1002 0037 7135. W tytule przelewu zaleca się podać: „Wadium do przetargu ZDP.272.2.2018 - „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1812 B Plac Rzędziana i ul. 11 Listopada w Wąsoszu oraz drogi powiatowej Nr 1820B ul. Piaskowa w Wąsoszu i na odcinku Wąsosz – do granicy obrębu Wąsosz” [nazwa i adres wykonawcy/wykonawców występujących wspólnie]”. Z informacji dotyczących przelewu wadium musi jednoznacznie wynikać, czyjej oferty wadium dotyczy. 4.Dokument stwierdzający wniesienie wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w oryginale w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w Grajewie, ul. Fabryczna 4 (codziennie w dni robocze w godz. 7.00 – 15.00) lub włożyć do koperty, w której znajduje się oferta (nie bindować, nie zszywać z ofertą, jest to dokument, który nie stanowi oferty i podlega zwrotowi). 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunkowym bankowym następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek. 7.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.Dokument wadialny musi jednoznacznie określać, jakiego postępowania i czyjej oferty dotyczy. 9.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z specyfikacjami istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 10.Dokument wadialny nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego wynikające z ustawy, w szczególności w przypadku dokumentu wadialnego mającego stanowić wadium wykonawców występujących wspólnie. Wadium musi obowiązywać przez cały okres związania ofertą. 11.Dokument wadialny nie może ograniczać uprawnień Zamawiającego do dochodzenia roszczeń z tytułu zatrzymania wadium poprzez zapisy w dokumencie wadialnym, które uzależniają prawo do dochodzenia roszczeń od dostarczenia wystawcy żądania z tytułu gwarancji w dacie ważności gwarancji, jeżeli data ważności gwarancji jest ustalona na okres, który uniemożliwi Zamawiającemu skuteczne dostarczenie tego żądania. 12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim, Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 13.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda załączenia do oferty dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, sytuacji finansowej lub ekonomicznej zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających braku podstaw do wykluczenia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów następujących dokumentów: 1) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu dotyczących podwykonawcy., któremu zamierza powierzyć część zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, tj. 1) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. Wykonawcy biorący udział w postępowaniu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczącej: a) kwoty jaka Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, b)firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, c) ceny, okresu gwarancji i rękojmi, przekażą zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej , w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184 z późn. zm.) z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach