Przetargi.pl
Przebudowa drogi Małżewo - Wędkowy III etap

Gmina Tczew ogłasza przetarg

  • Adres: 83110 Tczew, ul. Lecha
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (058) 530 51 32 , fax. (058) 530 51 30
  • Data zamieszczenia: 2017-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tczew
    ul. Lecha 12
    83110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. (058) 530 51 32, fax. (058) 530 51 30
    REGON: 19167537900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi Małżewo - Wędkowy III etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na utwardzeniu drogi gruntowej płytami JOMB w Gminie Tczew. Ogólny zakres robót obejmuje: Przebudowa drogi Małżewo - Wędkowy Długość odcinka mierzona od istniejącej nawierzchni z płyt JOMB w Małżewie w kierunku miejscowości Wędkowy wynosi 474 m*. Założono usytuowanie pasa jezdni z płyt centralnie w środku istniejącego śladu drogi gruntowej. Szerokość pasa jezdni wraz z poboczami 3,75m. Spadek poprzeczny daszkowy, na łuku do wewnątrz. Wypełnienie między płytami 0,75 m oraz pobocza materiałem z równania i korytowania. Wypełnienie otworów w płytach piaskiem. W zakresie robót wymaga się utwardzenie powierzchni 39 płytami JOMB, które będą pełniły funkcje mijanki. Przewiduje się utworzenie dwóch miejsc z mijanką. Dokładne miejsca utworzenia mijanek zostaną wskazane podczas przekazania placu budowy. Szkic ułożenia płyt JOMB dla mijanki przedstawia załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. W ramach zadania przewiduje się 4 zjazdy , gdzie każdy wymaga dodatkowego ułożenia 16 płyt JOMB równolegle do powstającej drogi. Sposób ułożenia płyt JOMB dla zjazdu przedstawia załącznik nr 9. A. GŁÓWNE PARAMETRY DROGI DO WYKONANIA: Odcinek drogi: 1. Długość: 474 m*; 2. Szerokość: 3,75 m – z poboczami; 3. Korytowanie w miejscu ułożenia płyt JOMB na głębokość 12 cm. 4. Nawierzchnia: płyty betonowe JOMB na podsypce piaskowej wyrównawczej 8 cm , 5. Wypełnienie przestrzeni między płytami 0,75 m materiałem z korytowania, 6. Podbudowa: istniejąca do wyrównania z korytowaniem i wyrównaniem, 7. Pobocza: obustronnie szerokość min. 0,5 m z materiału z korytowania, spadek 5%; 8. Spadki jezdni: daszkowy 2% na łuku jednostronny do wewnątrz. *- długość 474 m została obliczona wg obecnie idącego śladu drogowego. Na wniosek Zamawiającego zostanie powołany geodeta, który okaże granice nieruchomości. Po okazaniu granic może nieznacznie zmienić się długość drogi + 1% co należy przewidzieć w przygotowaniu wyceny i złożonej ofercie. B. ZJAZDY Roboty wykonujemy we wskazanych miejscach przez osobę reprezentującą zamawiającego. Roboty zostaną wykonane w sposób analogiczny do opisu zawartego w głównych parametrach drogi do wykonania. Przewiduje się wykonanie 4 zjazdów zgodnie z rysunkiem zawartym w załączniku Nr 8 do niniejszego SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany sposobu ułożenia płyt na zjazdach nie zwiększając przy tym ilości wymaganego materiału. C. MIJANKA Roboty wykonujemy we wskazanych miejscach przez osobę reprezentującą zamawiającego. Roboty zostaną wykonane w sposób analogiczny do opisu zawartego w głównych parametrach drogi do wykonania. Przewiduje się wykonanie 2 mijanek zgodnie z rysunkiem zawartym w załączniku Nr 8 do niniejszego SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany sposobu ułożenia płyt na mijankach nie zwiększając przy tym ilości wymaganego materiału. PRACE DO WYKONANIA W ZAKRESIE W/W ZADANIA: 1. Roboty pomiarowe, 2. Korytowanie w miejscu ułożenia płyt JOMB na głębokość 12 cm, 3. Warstwa wyrównawcza w miejscu korytowania z piasku 8 cm, odpowiednio zagęszczona; 4. Ułożenie nawierzchni z płyt JOMB na jezdni – płyty dostarcza Zamawiający; 5. Ułożenie opornika betonowego – nowy opornik dostarcza Wykonawca 5. Wypełnienie przestrzeni między płytami materiałem z korytowania oraz wypełnienie otworów w płytach piaskiem; 6. Pobocza szer. 0,5 m z materiału z korytowania; 7. Skarpowanie wraz z wywiezieniem gruntu ( odległość do 200 m) z pobocza drogi w celu poszerzenia szerokości - 60 m3 gruntu. 8. Wyrównanie, uporządkowanie terenu, 9. Pomiar geodezyjny powykonawczy; Układanie płyt JOMB: Płyty JOMB należy układać tak, aby całą swoją powierzchnią przylegały do podłoża. Powierzchnie płyt nie powinny wystawać lub być zagłębione względem siebie. Układanie płyt na odcinkach prostych: Płyty JOMB na odcinkach prostych powinny być ułożone tak, aby dwa boki każdej z nich były prostopadłe do osi drogi. Układanie płyt na łukach: Płyty na łukach powinny być ułożone w ten sam sposób jak na odcinkach prostych, tak jednak, aby kierunki spoin poprzecznych pokrywały się z promieniami łuku. W przypadku możliwości powstania szczelin między płytami na łukach większych niż 4 cm (po jednej stronie) wymagane będzie cięcie płyt, bądź ich wypełnienie trwałą masą nie podlegającą wypłukaniu. Wybór rozwiązania wymaga konsultacji i ostatecznej decyzji przedstawiciela zamawiającego. Szerokość spoin między płytami nie powinna być większa niż 10 mm. Piasek użyty do wypełniania spoin przez zamulenie, powinien zawierać od 3 do 8 % frakcji mniejszej od 0,05 mm, a zamulenie powinno być wykonane na pełną grubość płyt. W ramach zadania zamawiający przewiduje skarpowanie terenu na długości 84 mb. w celu poszerzenia pobocza drogi. Przewiduje się wywóz 60 m3 gruntu na odległość do 200 m od miejsca skarpowania. Wszystkie płyty JOMB zostaną dostarczone przez Zamawiającego i pochodzą z rozbiórki. Płyty JOMB zostaną składowane na działce nr 3/5 obr. Wędkowy przylegającej bezpośrednio do drogi będącej przedmiotem zamówienia. Wszystkie płyty przed wbudowaniem zostaną ocenione przez Inspektora nadzoru lub/i przedstawiciela zamawiającego w celu sprawdzenia ewentualnych wad. Zamawiający nie wyraża zgody na wbudowanie płyt z widocznym śladem uszkodzeń, które mogły by zagrażać bezpieczeństwu (np. z wystającymi prętami, dużymi ubytkami). Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną w SIWZ, Polską Normą. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej terenu, który zostanie objęty umową. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Zamawiający nie dopuszcza całkowitego zamknięcia drogi (należy umożliwić przejazd drogą oraz uprzednio zawiadomić mieszkańców o utrudnieniach – obowiązkowo sołtysa). Wykonawca na własny koszt usuwa ewentualne uszkodzenia infrastruktury znajdującej się w pasie drogowym. W przypadku uszkodzenia podczas robót ziemnych urządzeń melioracyjnych, należy je odbudować. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany sposobu ułożenia płyt. Wykonawca zapewnienia materiały, sprzęt i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie – nie dotyczy materiałów, które zapewnia Zamawiający. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały. Wykonawca we własnym zakresie ustala przebieg uzbrojenia podziemnego i odpowiada za ewentualne uszkodzenia. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Wykonawca przed terminem podpisania umowy dostarcza Zamawiającemu harmonogram prac wraz z kosztorysem. Harmonogram wymaga akceptacji Zamawiającego. Po wykonaniu robót Wykonawca jest zobowiązany do oczyszczenia i wyrównania terenu na, którym będą składowane materiały. Zamawiający zażąda dostarczenia przez Wykonawcę oświadczenia podpisanego przez właściciela nieruchomości o uporządkowaniu terenu. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych (np. śmieci, gruz i inne), co musi zostać potwierdzone w dokumentacji odbiorowej. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót stanowiących przedmiot zamówienia zainstaluje na własny koszt liczniki zużycia wody i liczniki zużycia energii (jeżeli będzie to konieczne). Rozliczenie Wykonawcy z tytułu zużycia wody i energii nastąpi po odbiorze robót na podstawie wskazań zainstalowanych liczników. Podpisanie przez strony bez zastrzeżeń Końcowego Protokołu Odbioru uważa się za termin wykonania robót. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletność, strony wpiszą je do Końcowego Protokołu Odbioru i wyznaczą termin do ich usunięcia. W takiej sytuacji za dzień końcowego odbioru przyjmuje się dzień, w którym strony podpisały Protokół Odbioru Usunięcia Wad. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót, istniejącą zieleń przydrożną należy odtworzyć. Na dzień zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w szczególności niżej wymienione dokumenty: a) oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania przedmiotu umowy zgodnie z przepisami i normami, b) oświadczenie o doprowadzeniu do należytego stanu technicznego terenu budowy i terenów przyległych, c) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą wykonanych robót w ilości 2 egz. złożoną do Powiatowego Zasobu Geodezyjno-Kartograficznego w Tczewie, d) gwarancje i atesty producentów na wbudowane materiały – nie dotyczy materiałów, które dostarczy Zamawiający, e) protokoły badań i sprawozdań (np. zagęszczenie gruntu itp.) f) oryginał Dziennika Budowy (wewnętrzny). Wykonawca zobowiązany jest ująć w swej wycenie wszelkie koszty związane ze sporządzeniem i wykonaniem dokumentacji powykonawczej w 1 egz. (np. pomiar powykonawczy, atesty, aprobaty, itp). Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do skalkulowania ceny za przedmiot zamówienia z należytą starannością w oparciu o opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na swoje roboty na okres minimum 36 miesięcy od dnia odbioru inwestycji przez Zamawiającego. W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale 25 niniejszej SIWZ. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postepowaniu. W pierwszej kolejności Zamawiający dokona oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty w trybie art. 89 ust. 1 ustawy Pzp, a następnie oferty nie podlegające odrzuceniu, oceniane będą na podstawie kryteriów oceny ofert. Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ofertowy jest jedynie dokumentem, który będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy oraz w przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z zapisami umowy. Kosztorys ofertowy nie będzie miał zastosowania na etapie oceny ofert. Słownik główny: 45111200 – 0 roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233120 – 6 Roboty w zakresie budowy dróg 45233123 – 7 roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium. Oferta w okresie związania ofertą musi być zabezpieczona w wadium w wysokości: 1.000,00 zł (słownie: tysiąc złotych 00/100), które należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 1. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. Nr 1804, oraz z 2015r. poz. 978 i 1240.). W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy je wpłacić przelewem na konto (rachunek) Urzędu Gminy w Tczewie (Bank Spółdzielczy w Tczewie nr rachunku 02 8345 0006 0000 0390 2000 0004) 2. Zamawiający zatrzymuje wadium: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie uznany termin uznania rachunku Urzędu Gminy w Tczewie (według potwierdzenia wpływu środków na rachunek określony w ust.1 niniejszej SIWZ). Wadium w formie innej niż pieniężna należy składać jako: kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem oraz oryginalny dokument wraz z ofertą (pożądane jest, aby oryginał był umieszczony w osobnej kopercie). W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna dokument wniesienia wadium powinien wskazywać przypadki, w których Zamawiający ma prawo zatrzymać wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz instytucji wydających np. poręczenia, oryginalny dokument zostanie Wykonawcy zwrócony. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, za zgodą Wykonawcy zaliczone jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 1 art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach