Przetargi.pl
Przygotowanie trenu leśnego pod inwestycję drogową realizowaną na podstawie decyzji Wojewody Pomorskiego – budowa obwodnicy metropolii trójmiejskiej

PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KOLBUDY ogłasza przetarg

  • Adres: 83-050 Kolbudy, Osiedle Leśników 15
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (58) 682 73 95
  • Data zamieszczenia: 2023-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KOLBUDY
    Osiedle Leśników 15
    83-050 Kolbudy, woj. pomorskie
    tel. (58) 682 73 95
    REGON: 190036772
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_kolbudy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie trenu leśnego pod inwestycję drogową realizowaną na podstawie decyzji Wojewody Pomorskiego – budowa obwodnicy metropolii trójmiejskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie terenu leśnego pod inwestycję drogową, obejmujące:a) prace związane z wycięciem drzew - pozyskaniem i zrywką drewna – ok. 2850 m3 z terenu o łącznej powierzchni wynoszącej ok 28,64 ha; szczegółowy zakres prac oraz sortymentów do wyrobienia został zawarty w załączniku nr 13 do SWZ b) zebranie i wywiezienie gałęzi po wycięciu drzew do miejsca składowania – ok. 600 m3c) wycięcie i wywiezienie w miejsce składowania sortymentów małowymiarowych pochodzących z wycięcia drzewostanu w wieku do 20 lat porastającego powierzchnię 8,94 ha.Przedmiot zamówienia szczegółowo opisany został w zestawieniu stanowiącym załączniki nr 10, 11, 12, 13. Podane powyżej oraz w załącznikach do SWZ ilości są wartościami szacunkowymi. Zakresy rzeczowe wymienione powyżej i w załącznikach mają charakter szacunkowy. Rzeczywista masa pozyskanego drewna może różnić się +/- 10% w stosunku do masy wynikającej z załącznika nr 13. Rozliczenie tych prac nastąpi po odbiorze drewna pozyskanego z terenu planowanej inwestycji (na podstawie wykazu odbiorczego drewna sporządzonego przez Zamawiającego), po stawkach za pozyskanie i zrywkę drewna zaoferowanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (załącznik nr 1).Lokalizacja terenu objętego pracami:Leśnictwo Bąkowo:- oddz. 278c- oddz. 278h- oddz. 278i- oddz. 278b- oddz. 276a- oddz. 277a- oddz. 277c- oddz. 20f- oddz. 20a- oddz. 20d- oddz. 20b- oddz. 20hLeśnictwo Otomin:- oddz. 59 c - 1,15 ha- oddz. 59 d - 1,80 ha- oddz. 59 g - 1,40 ha- oddz. 59 h - 3,68 ha- oddz. 60 a - 1,73 ha- oddz. 60 d - 0,85 ha.Szczegółowa lokalizacja przedstawiona została na mapie stanowiącej załącznik nr 11. do specyfikacji. Obszar realizacji zamówienia zostanie wyznaczony i oznakowany w terenie przez Przedstawiciela Zamawiającego. W zakres prac nie wchodzi usuwanie z gruntu karp korzeniowych ani równanie terenu. Drewno i inne pozostałości po przeprowadzonych pracach stanowią własność Zamawiającego. Przed złożeniem oferty Wykonawca, po wcześniejszym uzgodnieniu z Przedstawicielem Zamawiającego, może dokonać oględzin terenu. Na oględziny należy umawiać się z Leśniczym Leśnictwa Otomin i Bąkowo pod nr telefonu 698 638 331 , 882 122 672. Surowiec pozyskany z wycięcia drzew przygotowany zostanie zgodnie z zaplanowanym układem sortymentowym określonym w załączniku nr 13 na podstawie Zarządzenia nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 29 września 2020 r. w sprawie aktualizacji Zarządzenia nr 51 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia warunków technicznych stosowanych w obrocie surowcem drzewnym w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe poprzez wprowadzenie erraty do treści jego załączników (znak: ZM.800.12.2020). Prace z zakresu pozyskania i zrywki drewna prowadzone będą metodą wyłącznie maszynową z wykorzystaniem wielooperacyjnych maszyn leśnych typu harwester, forwarder i skider. Wymagania jakościowe odnoszące się do sposobu pozyskania i zrywki drewna przedstawione zostały w załączniku nr 12 do SWZ. Drewno wielko- i średniowymiarowe pozyskane z terenu planowanej inwestycji drogowej transportowane będzie na odległość:• Otomin: odległość średnia do 300 m, maksymalna do 700 m• Bąkowo: odległość średnia 200 m, maksymalna 300 m i składowane poza terenem inwestycji – na działkach bezpośrednio z nim graniczących. Dokładna lokalizacja miejsc składowania surowca drzewnego oraz trasa, po której będzie on transportowany wyrysowana została na mapie stanowiącej załącznik nr 11 do specyfikacji. Obowiązkiem Wykonawcy przed rozpoczęciem prac jest oznakowanie terenu zakazem wstępu zgodnie z art. 26 ustawy o lasach. W szczególności Wykonawca jest zobowiązany do właściwego oznaczenia tablicami ostrzegawczymi powierzchni, na których wykonywane będą prace obejmujące pozyskanie, zrywkę drewna oraz inne prace przewidziane w zakresie zamówienia. Drogi leśne, drogi publiczne, szlaki turystyczne (w szczególności rowerowe, piesze, konne i wodne) i inne obiekty komunikacyjne przebiegające przez powierzchnię roboczą należy na okres od chwili rozpoczęcia prac zamknąć dla osób trzecich, w tym w szczególności dla ruchu publicznego. Znaki zakazujące wstępu do lasu należy ustawić przy drogach, szlakach i obiektach komunikacyjnych, nie bliżej niż 100 m od granicy pozycji, na której wykonywany jest przedmiot zamówienia. Znaki zakazu muszą być widoczne. Zakup tablic leży po stronie Zamawiającego. Lokalizacja tablic przed rozpoczęciem prac wymaga uzgodnienia z Leśniczym. Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia pozostałości po pracach pozyskaniowych z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.) oraz do naprawienia dróg, którymi poruszał się wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, jeśli ich stan na skutek prowadzonych prac uległ pogorszeniu. Wykonawca w trakcie wykonywania zamówienia obligatoryjnie stosować będzie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy określone w: • rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. Nr 191 poz. 1596 z późn. zm.),• rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r., Nr 169 poz. 1650 z późn. zm.),• rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141),• „Instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej” – wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., Szczegółowy wykaz zagrożeń zamieszczony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 4.000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że:I) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 300.000,00 zł.d) zdolności technicznych i zawodowych:I) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem i zakresem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia- to jest wykonanie co najmniej 1 usługi obejmującej pozyskanie i zrywkę drewna, której wartość wynosiła co najmniej 250.000,00 zł brutto.e) potencjału technicznego skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że:- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną maszyną wieooperacyjną typu harwester,- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwoma ciągnikami zrywkowymi typu forwarder,- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jednym ciągnikiem zrywkowym typu skider,- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy maszynami wielooperacyjnym typu harwester zgodnie z rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dn. 21.05.2019 r. w sprawie sposobu i trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych oraz sposobu i trybu przedłużania okresu ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych (Dz. U. 2019 poz. 1008 z późn. zm.) lub posiada odpowiadające im szkolenia przeprowadzone na podstawie przepisów obowiązujących w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, które uprawniają do pracy przy pomocy maszyny, o której mowa powyżej;- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwoma osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie do obsługi maszyn specjalistycznych do zrywki drewna typu forwarder, w tym również żurawii przenośnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dn. 21.05.2019 r. w sprawie sposobu i trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych oraz sposobu i trybu przedłużania okresu ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych (Dz. U. 2019 poz. 1008 z późn. zm.) lub posiadają odpowiadające im szkolenia przeprowadzone na podstawie przepisów obowiązujących w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, które uprawniają do pracy przy pomocy maszyn, o których mowa powyżej.- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie do obsługi maszyn specjalistycznych do zrywki drewna typu skider zgodnie z rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dn. 21.05.2019 r. w sprawie sposobu i trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych oraz sposobu i trybu przedłużania okresu ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych (Dz. U. 2019 poz. 1008 z późn. zm.) lub posiadają odpowiadające im szkolenia przeprowadzone na podstawie przepisów obowiązujących w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej, które uprawniają do pracy przy pomocy maszyn, o których mowa powyżej.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w dokumentach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach