Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 205081N ul. Konarskiego w Giżycku

Gmina Miejska Giżycko ogłasza przetarg

  • Adres: 11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 798 617 743 , fax. +48 87 428 5241
  • Data zamieszczenia: 2024-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Giżycko
    Aleja 1 Maja 14
    11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 798 617 743, fax. +48 87 428 5241
    REGON: 790671171
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gizycko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 205081N ul. Konarskiego w Giżycku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: „Przebudowa drogi gminnej nr 205081N ul. Konarskiego w Giżycku”, działki nr 602, 464, 1449/4, 599/14, 437/47, 443, 454, 435, 110, 142/17, 442, 19/2, 440, obręb 0002 Miasto Giżycko, gmina miejska Giżycko.2. Podstawowy zakres robót obejmuje w szczególności:a) frezowanie oraz wykonanie nowej nawierzchni asfaltowych drogi, b) wymianę nawierzchni drogi dla pieszych,c) wymianę nawierzchni drogi dla rowerów, d) budowę drogi dla pieszych i rowerów, e) budowę miejsc parkingowych, f) przebudowę zjazdów do przyległych nieruchomości, g) przebudowę sieci teletechnicznej, h) remont świetlików, i) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, j) prace wykończeniowe i towarzyszące,k) wymianę opraw oświetlenia ulicznego na oprawy LED energooszczędne.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja projektowa, przedmiar robót i STWiORB, stanowiące Załącznik nr 8 do SWZ. 3. Warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.4. UWAGA 1 Zamawiający jest obecnie na etapie uzyskiwania: pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych. 5. UWAGA 2 Wykonawca uzyskania zaświadczenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 30 ust. 5aa ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.6. Zamawiający informuje, że część przedmiotowej inwestycji (część ul. Konarskiego) jest wpisana do rejestru zabytków jako układ urbanistyczny stanowiący część miasta Giżycka i zgodnie z zaleceniami Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków WOUZ -Ełk.5183.3.2023.EM z dn. 03.03.2023r. (w Załączniku nr 8 do SWZ) prace ziemne związane z przedmiotową inwestycją Wykonawca będzie prowadzić pod stałym nadzorem archeologicznym.7. Wykonawca otrzyma pełnomocnictwo do reprezentowania Zamawiającego w czynnościach związanych z uzyskaniem stosownych decyzji. Koszt nadzoru archeologicznego poniesie Wykonawca. 8. Zamawiający wymaga szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń i osłon, utrzymywanie placu budowy w należytym porządku, organizowanie robót budowlanych w sposób nienarażający osób korzystających z danej oraz sąsiadujących nieruchomości z zakresem zadania inwestycyjnego. W związku z powyższym Wykonawca musi uwzględnić koszty zabezpieczenia wykonywania robót w cenie oferty. Koszt ten należy uwzględnić w kosztach pośrednich. 9. Zamawiający, stosownie do art. 95 Ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.)Powyższy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy dotyczy pracowników fizycznych wykonujących bezpośrednio roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w zakresie: a) robót rozbiórkowych i ziemnych,b) robót drogowych (jezdnia, chodniki, droga dla rowerów, zjazdy, miejsca parkingowe)c) wymiany opraw oświetleniowych,d) robót teletechnicznych,e) odwodnienia drogi,f) wykonania oznakowania pionowego i poziomego.Powyższy wymóg nie dotyczy osób wykonujących wolne zawody, w tym projektantów, kierowników budowy i kierowników robót. 10. Wykonawca zobowiązany jest do dnia podpisania umowy przedłożyć wykaz tych osób wraz z oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie na umowę o pracę, a także na żądanie Zamawiającego, dowodów wskazujących na ich zatrudnienie na umowę o pracę. Wykonawca po zawarciu umowy zobowiązany jest również, na każde żądanie Zamawiającego do przedłożenia wykazu osób wraz z oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie ich na umowę o pracę i niezaleganiu z wypłatą wynagrodzenia na dzień złożenia oświadczenia. Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na umowę o pracę. 11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 12. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 6 do SWZ.13. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Ustawy oraz nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 Ustawy.14. W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności ciągów komunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1518)15. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych prac zgodnie z: a) postanowieniami SWZ,b) dokumentacją techniczną, c) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót,d) warunkami technicznymi, normami, przepisami, zgodami administracyjnymi,e) projektowanymi postanowieniami umowy,f) przedmiarami robót,g) zaleceniami Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, WUOZ-ELK.5183.3.2023.EM,h) projektem stałej organizacji ruchu.Wyżej wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające i wyjaśniające.16. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem rękojmi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 25 000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy dokonać jego wniesienia przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. Bank PEKAO SA 42 1240 5787 1111 0010 5856 4508, z dopiskiem: „wadium – Przebudowa drogi gminnej nr 205081N ul. Konarskiego w Giżycku”5. Wadium wnoszone w pieniądzu musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji powinno być złożone w oryginale, w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą.7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy. Zamawiającemu powinno przysługiwać prawo dochodzenia należności zabezpieczonych gwarancją bezpośrednio od wystawcy gwarancji. Niedopuszczalne są zapisy uzależniające zapłatę przez gwaranta sumy gwarancyjnej od wcześniejszego żądania zapłaty należności od Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 10 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu (art. 112 Ustawy PZP).2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający odstępuje od określenia warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejWykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 921 000 PLN (słownie: dziewięćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że spełniają warunek łącznie.4) zdolności technicznej lub zawodowejW zakresie warunku dotyczącego:a) zdolności technicznej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – wykonał z należyta starannością oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 zadanie (kontrakt) polegający na budowie lub przebudowie drogi z nawierzchnią bitumiczną o wartości nie mniejszej niż 460 000 zł brutto.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż jeden z nich spełnia w/w warunek. (jeden z nich wykonał ww. robotę budowlaną).b) zdolności zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, które będą odpowiedzialne za nadzorowanie wykonania robót budowlanych, tj.:a. Kierownik budowy w specjalności inżynieryjnej drogowej– osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia;b. Kierownik robót w specjalności teletechnicznej- osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie , tj. do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia;c. Kierownik robót w specjalności elektrycznej– osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia.Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji osób wskazanych w pkt 2.4 b) pod warunkiem posiadania odpowiednio przez te osoby uprawnień wymaganych w w/w punkcie dla każdej z funkcji którą osoby te będą pełniły.Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ.Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego.W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia – Załącznik nr 5a do SWZ – wzór wykazu osób.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że spełniają w/w warunek łącznie.3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, wg pkt. 10 Załącznika nr 1 do SWZ – Formularz ofertowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach