Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 010604C Iwiec - Bysław od km 0+000 do km 2 + 700

Gmina Lubiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89526 Lubiewo, ul. Hallera
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 493 10 , fax. 52 519 02 14
  • Data zamieszczenia: 2018-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubiewo
    ul. Hallera 9
    89526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 493 10, fax. 52 519 02 14
    REGON: 9235113300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 010604C Iwiec - Bysław od km 0+000 do km 2 + 700
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 010604C Iwiec- Bysław od km 0+000 do km 2+700 uszkodzonej w wyniku nawałnicy, która miała miejsce w nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 r. 2. Zakresem objęto branżowe roboty drogowe związane z: a) odtworzeniem trasy drogi; b) mechanicznym karczowanie krzaków; c) usunięciem mechanicznym warstwy ziemi urodzajnej (humus); d) wykonaniem robót ziemnych (profilowanie mechaniczne drogi wraz z zagęszczeniem, profilowanie skarp i przeciwskarp) ; e) wykonaniem podbudowy zasadniczej, jako stabilizacji gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym w płynie z dodatkiem cementu; f) wykonaniem warstwy wyrównawczej; g) wykonaniem nawierzchni; h) remontem zjazdów; i) zabezpieczenie kabli telekomunikacyjnych i energetycznych; j) umocnieniem kruszywem istniejących poboczy gruntowych; k) regulacją wysokościową urządzeń obcych; l) oznakowaniem drogowym. Parametry techniczne - klasa drogi - D - kategoria ruchu - KR 2 - prędkość projektowana - Vp = 50km/h - prędkość miarodajna - Vm = 40km/h - szerokość jezdni - 3,00 / 4,00m Parametry fizyczne - długość drogi - 2 700,00m - powierzchnia jezdni - 10 534,00m2 - powierzchnia remontowanych zjazdów gospodarczych - 339,70m2 - powierzchnia utwardzonych poboczy - 2 441,00m2 Załącznik do zgłoszenia robót budowlanych zakłada w pierwszym etapie zabezpieczenie istniejącego drzewostanu oraz zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej na trasie przebudowywanej drogi, remontowanych zjazdów oraz zaplanowanych mijanek, jak również usunięcie istniejących zakrzaczeń. Tymczasowe zabezpieczenie drzew, które pozostaną w terenie po zakończeniu robót drogowych, a są narażone na uszkodzenia w czasie robót budowlanych, wymaga wykonania wszystkich czynności w sposób uniemożliwiający uszkodzenie mechaniczne drzew. Zabezpieczenie drzew na okres budowy drogi powinno obejmować: - owinięcie pnia matami słomianymi (np. w ilości 4 m2 na jeden pień) lub zużytymi oponami samochodowymi, a następnie oszalowanie ich deskami do wysokości pierwszych gałęzi. Dolna część każdej deski powinna opierać się na podłożu, będąc lekko wkopaną w grunt lub obsypaną ziemią. Oszalowanie powinno być otoczone opaskami z drutu lub taśmy stalowej w odległości wzajemnej co 40÷60 cm, - przykrycie odkrytych korzeni matami słomianymi w ilości około 4 m2 na jedno drzewo, - podlewanie drzewa wodą w ilości około 20 dm3 na jedno drzewo przez cały okres trwania robót w zależności od warunków atmosferycznych oraz wskazań Inżyniera. Po zakończeniu robót należy wykonać demontaż zabezpieczenia drzewa, obejmujący: – rozebranie konstrukcji zabezpieczającej drzewo, – usunięcie materiałów zabezpieczających, – lekkie spulchnienie ziemi w strefie korzeniowej drzewa. Humus należy zdejmować mechanicznie z zastosowaniem równiarek lub spycharek. W wyjątkowych sytuacjach, gdy zastosowanie maszyn nie jest wystarczające dla prawidłowego wykonania robót, względnie może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa robót (zmienna grubość warstwy humusu, sąsiedztwo budowli), należy dodatkowo stosować ręczne wykonanie robót, jako uzupełnienie prac wykonywanych mechanicznie. Warstwę humusu należy zdjąć z powierzchni całego pasa robót ziemnych. Zdjęty humus należy składować w regularnych pryzmach. Miejsca składowania humusu powinny być przez Wykonawcę tak dobrane, aby humus był zabezpieczony przed zanieczyszczeniem, a także najeżdżaniem przez pojazdy. Nie należy zdejmować humusu w czasie intensywnych opadów i bezpośrednio po nich, aby uniknąć zanieczyszczenia gliną lub innym gruntem nieorganicznym. Na trasie przebudowywanej drogi występują zakrzaczenia do usunięcia. Lokalizację zakrzaczeń przedstawiono w tabeli, stanowiącej integralny załącznik do niniejszego załącznika do zgłoszenia robót. Po pracach związanych ze zdjęciem humusu i usunięciem zakrzaczeń należy wykonać profilowanie mechaniczne istniejącej nawierzchni gruntowej wraz z jej zagęszczeniem. Następnie należy wykonać podbudowę zasadniczą, jako stabilizację gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym w płynie z dodatkiem cementu, przy założeniu wykonania podbudowy w tej technologii o grubości 30cm i szerokości 4,50m. Po wykonaniu podbudowy, należy wykonać profilowanie (wyrównanie) przygotowanego podłoża kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie 0/31,5mm, gr. 8cm i szerokości 4,30m. Na tak przygotowane podłoże z podbudową zasadniczą należy rozścielić warstwę wiążącą z betonu asfaltowego AC 16W, wg WT 2014 dla ruchu kategorii KR 2 grubości 3cm i szerokości 4,20m oraz warstwę ścieralną z betonu asfaltowego AC 11S, wg WT 2014 dla ruchu kategorii KR 2 grubości 3,0cm i szerokości 4,00m (łączna szerokość drogi 4,00m wraz z utwardzonymi poboczami 2 x 0,50m. Oprócz wykonania warstw konstrukcyjnych podbudowy i nawierzchni opracowanie obejmuje: • remont istniejących zjazdów gospodarczych w granicach pasa drogowego, • utwardzenie i wyprofilowanie istniejących poboczy gruntowych kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie 0/31,5mm, gr. 8cm. Na trasie przebudowywanej drogi gminnej w km 1+759 przebiega pod nawierzchnią drogi istniejący przepust rurowy betonowy DN1000 o długości 7,00m, składający się z kręgów betonowych. Załącznik do zgłoszenia robót zakłada jego remont, poprzez mechaniczne oczyszczenie środka przepustu oraz wykonania uszczelniania złączy rurowych przepustu od jego środka szybkowiążąca, bezskurczowa zaprawa hydrauliczna do naprawy ubytków przewodzących wodę na bazie cementu hydraulicznego. Rozrobiony materiał należy uformować do odpowiedniego kształtu. W momencie wykonywania naprawy powinien mieć on konsystencję gęsto plastyczną. Materiał dokładnie wcisnąć w miejsce wykonywania naprawy. W przypadku występowania wycieków bieżących plombę przytrzymać nieruchomo przez okres 30 sekund do 3 minut. Nadwyżkę materiału szybko usunąć przez ścięcie szpachelką Ścinanie rozpoczynać od środka naprawionego miejsca, aby pozwolić na związanie. Na koniec zaślepić dren. Wykończenie naprawianej powierzchni uzupełnić powłoką uszczelniająca i ochronną do wykonywania powłok o właściwościach uszczelniających, wodoodpornych i ochronnych, nadających się do zastosowania na powierzchnie betonowe. Przekrój podłużny. Niweletę przedmiotowej drogi przyjęto, wynosząc ją w stosunku do niwelety istniejącej o około 10/15cm. Spadki poprzeczne wykonać należy zgodnie z projektem zagospodarowania terenu. Z uwagi na szerokość istniejącego pasa drogowego, przebudowa drogi posiadać będzie dwa zawężenia, tj.: • w km 0+634 – 0+800 oraz 1+749,40 – 1+795,90 – szerokość nawierzchni 3,00m; • w km 0+821,80 – 0+943,30 – szerokość nawierzchni 3,50m; W celu wyminięcia się pojazdów, w km 0+983,30 i 1+705,80, załącznik do zgłoszenia przewiduje wykonanie mijanek szerokości 3,00m i skosach najazdowych 1:7 wraz z wykonaniem utwardzonych poboczy. Droga w przekroju poprzecznym Przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne nawierzchni: • podbudowa zasadnicza, jako stabilizacja gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym w płynie z dodatkiem cementu, przy założeniu wykonania podbudowy o grubości 30cm i szerokości 4,50m; • warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm, gr. 8cm, szer. 4,30m; • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W, wg WT 2: 2014 dla ruchu kategorii KR2 grubości 3,0cm i szerokości 4,20m, • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S, wg WT 2: 2014 dla ruchu kategorii KR2 grubości 3,0cm i szerokości 4,00m. Uzyskanie wymaganej trwałości nawierzchni jest uzależnione od zapewnienia połączenia między warstwami i ich współpracy w przenoszeniu obciążenia nawierzchni ruchem. Podbudowa i podłoże powinno być skropione lepiszczem. Ma to na celu zwiększenie połączenia między warstwami konstrukcyjnymi oraz zabezpieczenie przed wnikaniem i zaleganiem wody między warstwami. Skropienie lepiszczem podłoża (np. podbudowy z kruszywa i warstwy wiążącej asfaltowej), przed ułożeniem przed ułożeniem poszczególnych warstw wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego powinno być wykonane w ilości podanej w przeliczeniu na pozostałe lepiszcze, tj. 0,1 ÷ 0,3 kg/m2, przy czym: • zaleca się stosować emulsję modyfikowaną polimerem, • ilość emulsji należy dobrać z uwzględnieniem stanu podłoża oraz porowatości mieszanki ; jeśli mieszanka ma większą zawartość wolnych przestrzeni, to należy użyć większą ilość lepiszcza do skropienia, które po ułożeniu warstwy ścieralnej uszczelni ją, Skrapianie podłoża należy wykonywać równomiernie stosując rampy do skrapiania, np. skrapiarki do lepiszczy asfaltowych. W razie potrzeby urządzenia te należy zabezpieczyć przed zabrudzeniem. Skropione podłoże należy wyłączyć z ruchu publicznego. W wypadku stosowania emulsji asfaltowej podłoże powinno być skropione 0,5h przed układaniem warstwy asfaltowej w celu odparowania wody. Przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne utwardzenia poboczy (szerokość poboczy 2 x 0,50m): • warstwa odsączająca z piasku, gr. 15cm • kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie frakcji 0/31,5mm, gr. 15cm Pobocza należy wyprofilować ze spadkiem 6%, zgodnie z przekrojami konstrukcyjnymi, stanowiącymi integralna część niniejszego opracowania. Pobocza zamiałować grysem 2/5mm oraz spryskać emulsją 0,4kg/m2. Szerokości oraz spadki poprzeczne jezdni oraz poboczy podano na załączonym projekcie zagospodarowania terenu i przekrojach konstrukcyjnych. Przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne mijanek: • podbudowa zasadnicza, jako stabilizacja gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym w płynie z dodatkiem cementu, przy założeniu wykonania podbudowy o grubości 30cm i szerokości 3,50m; • warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm, gr. 8cm, szer. 3,30m; • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W, wg WT 2: 2014 dla ruchu kategorii KR2 grubości 3,0cm; • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S, wg WT 2: 2014 dla ruchu kategorii KR2 grubości 3,0cm. REMONTOWANE ZJAZDY GOSPODARCZE Opracowanie obejmuje remont istniejących zjazdów gospodarczych w granicach pasa drogowego. Przyjęto następującą konstrukcję zjazdów gospodarczych po remoncie: • podbudowa zasadnicza, jako stabilizacja gruntu preparatem jonowymiennym lub jonowymiennym hydrofobowym w płynie z dodatkiem cementu, przy założeniu wykonania podbudowy o grubości 30cm; • warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm, gr. 8cm; • warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W, wg WT 2: 2014 dla ruchu kategorii KR2 grubości 3,0cm; • warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S, wg WT 2: 2014 dla ruchu kategorii KR2 grubości 3,0cm; Szczegółową lokalizację remontowanych zjazdów gospodarczych przedstawiono na projekcie zagospodarowania terenu niniejszego opracowania. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera opis techniczny, projekt zagospodarowania terenu, przedmiar robót, przekrój konstrukcyjny i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiące Załączniki od nr 7 do nr 11 do SIWZ. Oryginał dokumentacji technicznej jest dostępny do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 4. Zamawiający przewiduje częściowe rozliczanie wykonanych robót, jednak nie częściej niż jeden raz w miesiącu. Każdorazowa zapłata za częściowe wykonanie robót budowlanych uzależniona jest od stopnia zaawansowania robót. Stopień zaawansowania robót będzie potwierdzany przez inspektora nadzoru inwestorskiego w protokołach odbiorów częściowych. Warunkiem zapłaty przez Zamawiającego drugiej i następnych części należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane jest przedstawienie dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych. 5. Oznaczenie wg wspólnego słownika CPV 45.00.00.00 -7 roboty budowlane, 45.11.13.00 - 1 roboty rozbiórkowe 45.11.12.00 - 0 roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.20 - 7 roboty w zakresie nawierzchni dróg, 45.23.32.90 - 8 instalowanie znaków drogowych 6. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 2) oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 3) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót, 5) poniesienia kosztów wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, 6) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 7) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów, 8) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) pokrycia kosztów odtworzenia nawierzchni dróg, 10) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 11) zapewnienia i pokrycia kosztów pełnej obsługi geodezyjnej obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 3 egzemplarzach, 12) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 13) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 14) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 15) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, 16) prowadzenia dziennika budowy, 17) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót przed wejściem na plac budowy oraz wprowadzenia docelowej organizacji ruchu, 18) zapewnienie kierownictwa nad realizowanym przedmiotem umowy, 19) wykonania planu BIOZ - jeśli dotyczy. 7. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy. 8. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 9. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć uproszczony kosztorys ofertowy. 10. Dołączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego. 11. Zamówienie jest objęte zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę. 12. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych - pracowników obsługujących maszyny, środki transportowe, pracowników robót drogowych. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. 13. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, o których mowa w ust. 10 będą na czas wykonywania przez nich robót zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.), oraz otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 z późn. zm.). 14. W terminie 7 dni od przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wykonujące ww. czynności zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców powyższe oświadczenie należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. 15. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę zobowiązania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób przy czynnościach wskazanych przez Zamawiającego powyżej, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio w stosunku do Podwykonawców i dalszych Podwykonawców. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia przetargu w przypadku gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy limit środków finansowych, które przeznaczono na realizację zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzający wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Lubiewie, ul. Hallera 9, pokój nr 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego Bank Spółdzielczy Koronowo O/Lubiewo 46 8144 0005 2008 0080 1270 0032. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Natomiast kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy w sposób trwały związać z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1.formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2.dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty,w przypadku, gdy prawo to nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 3. dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z treści powyższego zobowiązania lub innego dokumentu musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach