Przetargi.pl
Przebudowa drogi dz. nr ewid. 382/4, 385/2, 376/136, 376/129, 376/201, 376/114 w km od 0+000 do 0+500 w miejscowości Zagórz, oraz remont parkingu dz. nr ewid. 1029, 1026/1, 1022

Gmina Zagórz ogłasza przetarg

  • Adres: 38540 Zagórz, ul. 3 Maja
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 622 062 , fax. 134 622 062
  • Data zamieszczenia: 2018-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zagórz
    ul. 3 Maja 2
    38540 Zagórz, woj. podkarpackie
    tel. 134 622 062, fax. 134 622 062
    REGON: 37044077800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagorz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi dz. nr ewid. 382/4, 385/2, 376/136, 376/129, 376/201, 376/114 w km od 0+000 do 0+500 w miejscowości Zagórz, oraz remont parkingu dz. nr ewid. 1029, 1026/1, 1022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie dwóch dróg oraz remoncie parkingu na terenie gminy Zagórz. 2)Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: CZĘŚĆ I - Przebudowa drogi dz. nr ewid. 382/4, 385/2, 376/136, 376/129, 376/201, 376/114 w km od 0+000 do 0+500 w miejscowości Zagórz. Swoim zakresem obejmuje w szczególności: a)Rozbiórkę konstrukcji istniejącej nawierzchni wraz z krawężnikami.b) Wykonanie studzienek ściekowych i odcinków kanalizacji deszczowej. c) Wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni: warstwa odsączająca żwirowo-piaskowa, podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego, podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca, warstwa ścieralna. d)Wykonanie krawężników. e)Szczegółowy zakres robót został przedstawiony w projekcie pn. „Przebudowa drogi gminnej nr dz. ew. 382/4, 385/2, 376/136, 376/129, 376/114, 376/176, 376/77, 376/148, 376/94, 376/93, 376/95 w Zasławiu o dł. 0.720 km” oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej - określone jednolicie jako załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA!!! Projekt pn. „Przebudowa drogi gminnej nr dz. ew. 382/4, 385/2, 376/136, 376/129, 376/114, 376/176, 376/77, 376/148, 376/94, 376/93, 376/95 w Zasławiu o dł. 0.720 km” obejmuje dłuższy odcinek drogi niż jest do wykonania w zakresie powyższej części zamówienia. Należy wykonać przebudowę drogi w km od 0+000 do 0+500. Niniejsza dokumentacja stanowi podstawowy zakres prac do wykonania. W przypadku składania oferty wariantowej wykonawca zaproponuje odmienny sposób wykonanie konstrukcji drogi opisanej w ppkt c). CZĘŚĆ II- Remont parkingu dz. nr ewid. 1029, 1026/1, 1022.Swoim zakresem obejmuje w szczególności:a)frezowanie nawierzchni bitumicznej. b)cięcie piłą nawierzchni bitumicznych. c)wykonanie ławy betonowej z oporem pod krawężniki.d)wykonanie krawężników betonowych. e)oczyszczenie mechaniczne nawierzchni ulepszonej z bitumu.f)wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową. g)regulacja pionowa włazów kanałowych.h)regulacja pionowa kratek ściekowych.i)skropienie nawierzchni drogowej asfaltem.j)Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych. k)Szczegółowy zakres robót został przedstawiony w opisie pn. „” oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej - określone jednolicie jako załącznik nr 1 do SIWZ. Zadanie w zakresie CZĘŚCI I dofinansowane jest z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. 3)Zamawiający zgodnie z art. 83 ust. 1 pzp dopuszcza składanie ofert wariantowych w zakresie części I zamówienia. Oferta wariantowa w rozumieniu art. 2 ust 7 pzp winna przewidywać odmienny niż określony w projekcie budowlanym sposób wykonania zamówienia publicznego w zakresie technologii i wykonania robót budowlanych. Minimalne warunki, jakim powinny odpowiadać oferty wariantowe: wykonanie konstrukcji nawierzchni drogi o obciążeniu nie mniejszym niż 100 kN na oś, przy zachowaniu wierzchnich warstw: warstwy wiążącej o grubości minimum 6 cm oraz warstwy ścieralnej o grubości minimum 5 cm. Zamawiający zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7d) Pzp odrzuci ofertę wariantową, jeżeli nie spełni ona minimalnych wymagań wyżej wymienionych. Ofertę wariantową wykonawca przedstawia w załączniku nr 1 do oferty. Wykonawca winien przestawić ofertę wariantową w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca zamierza złożyć zarówno ofertę podstawową, jak i wariantową powinien sporządzić dwie odrębne oferty oraz umieścić je w dwóch odrębnych kopertach. Oferty: podstawowa i wariantowa zostaną ocenione zgodnie z kryteriami określonymi w rozdz. 14 SIWZ. 4)Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową (w przypadku oferty podstawowej) lub do obliczenia ilości i wartości robót (w przypadku składania oferty wariantowej). Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót przewidzianych w projekcie w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 5)Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 6)Gwarancja. Długość okresu gwarancji jakości – stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny). Warunki gwarancji opisuje § 12 wzoru umowy. 7)Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: a) zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik Nr 3 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; b) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał – nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację zamówienia. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych; c)jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy; d)szczegółowe uregulowania związane z podwykonawcami zawarte są we wzorze umowy, stanowiącym (Załącznik Nr 6 do SIWZ). 8)Dodatkowe obowiązki Wykonawcy. Zgodnie z art. 29 ust. 3a – ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby wszelkie czynności spełniające definicje stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, wykonywane były przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Dotyczy to wykonywania prac fizycznych, kierowców oraz operatorów sprzętu. Zamawiający jest uprawniony, w trakcie całego okresu realizacji inwestycji, do weryfikacji formy zatrudnienia pracowników wykonawcy przy jej wykonywaniu. Wykonawca przed podpisaniem umowy i w trakcie jej realizacji będzie przedstawiał informację zawierającą liczbę zatrudnionych przez Wykonawcę. Sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań są określone we wzorze postanowieniach umowy (załącznik nr 6 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233228-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1)Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: W przypadku składania oferty na CZĘŚĆ I – 20 000 złotych brutto. W przypadku składania oferty na CZĘŚĆ II – 1 000 złotych brutto. W przypadku składania oferty na WSZYSTKIE CZĘŚCI – 21 000 złotych brutto. 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z form wymienionych w rozdz.9 SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta sporządzona na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, b) Załącznik nr 1 do oferty o nazwie: Wariantowy opis sposobu wykonania konstrukcji drogi zawierający: (1) opis techniczny sposobu wykonania przedmiotu zamówienia zaproponowany przez Wykonawcę w zakresie konstrukcji drogi, (2) rysunek techniczny przekroju drogi; (3) potwierdzenie, że proponowana konstrukcja drogi odpowiada obciążeniu nie mniejszym niż 100 kN na oś dokonane przez projektanta posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej. Załącznik obowiązkowy, którego brak skutkuje odrzuceniem oferty: dotyczy I części zamówienia, w przypadku gdy Wykonawca składa ofertę wariantową. Jeżeli wykonawca składa ofertę na część II zamówienia lub na ofertę podstawową w części I zamówienia (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w pkt 3 SIWZ) załącznika nr 1 nie składa. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik Nr 4 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach