Przetargi.pl
Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Przasnysz i gminnych jednostek organizacyjnych przez okres 36 miesięcy

GMINA PRZASNYSZ ogłasza przetarg

  • Adres: 06-300 Przasnysz, ul. św. Stanisława Kostki 5
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA PRZASNYSZ
    ul. św. Stanisława Kostki 5
    06-300 Przasnysz, woj. mazowieckie
    REGON: 550667830
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przasnysz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Przasnysz i gminnych jednostek organizacyjnych przez okres 36 miesięcy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Przasnysz i gminnych jednostek organizacyjnych przez okres 36 miesięcy, w tym:1. Otwieranie, zamykanie i prowadzenie rachunku podstawowego i pomocniczych – budżetu Gminy Przasnysz oraz rachunków jednostek organizacyjnych Gminy Przasnysz (dotyczy wszystkich rachunków otwieranych podczas obowiązywania umowy na obsługę budżetu Gminy Przasnysz).Obsługa bankowa budżetu gminy oraz jednostek organizacyjnych Gminy Przasnysz obejmować będzie:- rachunki następujących jednostek organizacyjnych Gminy:• Urząd Gminy w Przasnyszu,• Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przasnyszu,• Gminna Biblioteka Publiczna im. Józefa Narzymskiego w Bogatem• Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Bogatem,• Szkoła Podstawowa im. Św. Stanisława Kostki w Lesznie• Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Sucharskiego w Nowej Krępie2. Realizacja poleceń przelewu (wersja elektroniczna oraz w wyjątkowych przypadkach wersja papierowa), udostępnienie systemu umożliwiającego dokonywanie przelewów w wersji elektronicznej w Urzędzie Gminy i pozostałych jednostkach organizacyjnych Gminy.3. Przyjmowanie wpłat gotówkowych.4. Dokonywanie wypłat gotówkowych.5. Przyjmowanie i przechowywanie depozytów.6. Przekazywanie obsługiwanym jednostkom wyciągów bankowych w formie papierowej wraz z załączonymi dowodami wpłat i wypłat (potwierdzenie stanu salda na każdy dzień roboczy i na koniec roku).7. Wydawanie blankietów czeków gotówkowych. 8. Wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń.9. Wydawanie historii rachunków bankowych w miarę zapotrzebowania.10. Zapewnienie transportu gotówki z kasy Urzędu Gminy na wniosek Zamawiającego.11. Miesięczna kapitalizacja odsetek do środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.12. Przeksięgowanie skapitalizowanych odsetek od środków na rachunkach bankowych, zgodnie z złożonymi dyspozycjami w tym zakresie.13. Lokowanie środków ma lokatach krótkoterminowych i długoterminowych dostępnych w ofercie Banku z możliwością ich automatycznej prolongaty.14. Udzielenie Gminie Przasnysz, na jej wniosek, kredytu (bez wymogu innych zabezpieczeń poza wekslem) w rachunku bieżącym o zmiennym oprocentowaniu na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetu. Wysokość kredytu w każdym roku budżetowym w wysokości 1.500.000,00 zł.15. Uznawanie i obciążanie rachunków w dniu operacji.16. Wykonywanie poleceń przelewu elektronicznie i papierowo złożonych do godziny 14:00 w tym samym dniu, a poleceń złożonych po godz. 14:00 w dniu następnym, z tym że przelewy dokonywane wewnątrz Banku powinny być realizowane w czasie rzeczywistym bez opłat i prowizji oraz wydawanie blankietów czekowych zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego.17. Czas otrzymywania wyciągów z załącznikami najpóźniej do godziny 11:00 następnego dnia roboczego.18. Zapewnienie właściwego użytkowania systemu bankowości elektronicznej: instalacja, aktualizacja, serwis i szkolenia, bez opłat i prowizji np. kryptograficznego pozwalającego na bezpośrednie połączenie się z bankiem. W ramach systemu bankowości elektronicznej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione w szczególności:- ścisłe określenie uprawnień użytkowników zarówno dla każdej funkcji oferowanej przez system, jak i dostępu do danych poszczególnych rachunków,- akceptacje transakcji z uwzględnieniem różnej klasy podpisów,- uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym i rachunkach pomocniczych, - przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi systemu według uzgodnionego między stronami harmonogramu, który umożliwi bezpieczne rozpoczęcie użytkowania systemu bankowego od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania umowy,- informowania użytkowników o wszystkich istotnych sprawach związanych z systemem np. awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone przez Bank,- telefoniczną obsługę typu help desk. - „zerowanie” rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy Przasnysz, zgodnie z dyspozycjami Gminy Przasnysz jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach (np. odsetki bankowe) na wskazane rachunki, bez opłat i prowizji, 19. Zapewnienie możliwości uzyskania przez Skarbnika Gminy lub osobę przez nią upoważnioną, informacji o stanie rachunków jednostek organizacyjnych, bez opłat i prowizji.20. Przyjmowanie płatności na rzecz Zamawiającego za pomocą terminali:- wykonawca zobowiązuje się świadczyć na rzecz zamawiającego usługi związane z realizacją i rozliczaniem transakcji opłacanych kartami płatniczymi za pomocą terminali, - wszelkie opłaty związane z korzystaniem z terminala płatniczego oraz prowizje od transakcji płatniczych będą ponoszone przez Wykonawcę,- w przypadku dokonywania płatności za pomocą kart płatniczych na wyciągu musi znaleźć się informacja o dacie obciążenia rachunku karty płatniczej,- obecne zapotrzebowanie na terminale wynosi 2 szt., przy czym zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby terminali w zależności od potrzeb Zamawiającego.21. Udostępnienie na wniosek Zamawiającego usługi pozwalającej importować dane do systemów finansowo – księgowych Zamawiającego dotyczące jednoznacznej identyfikacji osoby wypłacającej oraz rodzaju należności dla budżetu Gminy (płatności masowe). W ramach usługi bank zobowiązuje się ponadto do:- uznania rachunku bieżącego kwotami przetworzonymi płatności masowych w tym samym dniu roboczym, w którym przetwarzane (wpłacone) były płatności masowe,- zapisywaniu na rachunku bieżącym sumarycznej kwoty zrealizowanych dyspozycji płatniczych w tym samym dniu roboczym banku, w którym były przetwarzane płatności masowe,- generowaniu i przekazywaniu informacji o masowych płatnościach dokonywanych na rzecz zamawiającego (plik wyjściowy) za pomocą bankowości elektronicznej; plik wyjściowy powinien być udostępniony najpóźniej w następnym dniu roboczym banku do godziny 10:00 rano, 2. Wymagania dodatkowe:a) Wykonawca nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej Gminy Przasnysz żadnych innych opłat niż określone w formularzu cenowym (zał. 2 do SWZ).b) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby fizyczne, prawne na rzecz Gminy Przasnysz,.c) Wykonawca posiada punkt kasowy (filię lub oddział) w miejscowości Przasnysz powiat przasnyski, lub złoży oświadczenie w składanej ofercie, iż w terminie do 1 miesiąca od daty podpisania umowy na wykonywanie bankowej obsługi budżetu Gminy Przasnysz, otworzy punkt kasowy (filię lub oddział) swojego banku w miejscowości Przasnysz, zapewniający obsługę bankową Gminy. Do momentu otworzenia oddziału, filii lub punktu kasowego, bank zagwarantuje codzienną obsługę budżetu Gminy na terenie Miasta Przasnysz i zapewni możliwość przeprowadzania wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. W przypadku niespełnienia tego warunku Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawartej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w przepisie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa warunku w tym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówO udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca posiadający uprawnienia do wykonywania działalności – obsługi bankowej – zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (Dz.U. z 2022 roku, póz. 2324 ze zm).c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.d) zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu na składanie ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie przynajmniej 1 usługę w zakresie bankowej obsługi budżetu jednostki samorządu terytorialnego, o budżecie rocznym w wysokości minimum 20.000.000 złotych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach