Przetargi.pl
Pełnienie w pełnym zakresie nadzoru nad robotami związanymi z realizacją inwestycji pn.: Kompleksowa modernizacja Pałacu Dietrichsteinów w Wodzisławiu Śląskim.

Miasto Wodzisław Śląski ogłasza przetarg

  • Adres: 44-300 Wodzisław Śląski, ul. Bogumińska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324590431 , fax. +48327218703
  • Data zamieszczenia: 2018-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Wodzisław Śląski
    ul. Bogumińska 4
    44-300 Wodzisław Śląski, woj. śląskie
    tel. +48324590431, fax. +48327218703
    REGON: 000526883
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodzislaw-slaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie w pełnym zakresie nadzoru nad robotami związanymi z realizacją inwestycji pn.: Kompleksowa modernizacja Pałacu Dietrichsteinów w Wodzisławiu Śląskim.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres przedmiotu zamówienia dla zadania obejmuje: pełnienie nadzoru inwestorskiego i konserwatorskiego w pełnym zakresie, koordynacji robót oraz rozliczenia finansowego inwestycji pn.: „Kompleksowa modernizacja Pałacu Dietrichsteinów”. Zakres czynności i obowiązków Inżyniera Kontraktu. 1. Wymagania ogólne A. Inżynier Kontraktu jako Przedstawiciel Zamawiającego: 1) działa w jego imieniu i odpowiada za realizację inwestycji zgodnie z przepisami prawa budowlanego, ustawy prawo zamówień publicznych, warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót, 2) decyzje, mające konsekwencje finansowe i terminowe dla realizacji inwestycji, po wcześniejszym przygotowaniu ich rozstrzygnięcia wydaje wyłącznie w uzgodnieniu z Zamawiającym, 3) samodzielnie podejmuje decyzje i sporządza opinie we wszystkich sprawach związanych z jakością robót, oceną jakości materiałów, oceną postępu robót, w sprawach związanych z interpretacją dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, sprawach dotyczących akceptacji lub krytycznej oceny wypełniania warunków umowy przez Wykonawcę oraz właściwej interpretacji prawnej wszelkich zaistniałych faktów i zdarzeń, związanych z inwestycją, 4) prowadzi korespondencję zewnętrzną dotyczącą inwestycji, 5) wydaje Wykonawcy pisemne polecenia, decyzje, opinie, zgody, akceptacje i wnioski, 6) pełni powierzoną funkcję przy pomocy wieloosobowego Zespołu Nadzoru, którym kieruje i za pracę którego odpowiada, 7) zapewnia system nadzoru zgodny z harmonogramem robót, a w szczególności przy rozliczeniu robót, 8) Inżynier Kontraktu pozostaje do dyspozycji Zamawiającego również w okresie ewentualnych przerw w pracy Wykonawcy np. wstrzymanie robót, 9) nadzór i wszystkie czynności nadzoru nad realizacją zadania będzie wykonywał zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 "Prawo budowlane" z późniejszymi zmianami, ustawą „Prawo zamówień publicznych”, „Kodeksem Cywilnym” oraz zgodnie z warunkami określonymi w umowie/ach na realizację robót, B. Inżynier Kontraktu zapewni odpowiednio wykwalifikowany personel, odpowiedni sprzęt oraz środki łączności. Inżynier Kontraktu realizuje swoje obowiązki za pomocą Zespołu Nadzoru. Zespół Nadzoru stanowić będą: Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych- Kierownik Zespołu Nadzoru, Inspektor nadzoru robót sanitarnych, Inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych, Inspektor nadzoru pełniący nadzór konserwatorski, (dopuszcza się możliwość łączenia funkcji Inspektora robót różnych branż) 2. Warunki pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu. Kierownik Zespołu Nadzoru pełni rolę Koordynatora i winien posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń uprawniające go do nadzorowania robót konstrukcyjno-budowlanych. Pozostali inspektorzy nadzoru wymienieni w ust. 1 pkt B określającym kluczowy personel Inżyniera Kontraktu, są odpowiedzialni w zakresie swoich uprawnień (uprawnienia budowlane bez ograniczeń), 3. Szczegółowe zadania i obowiązki Inżyniera Kontraktu. 1. Inżynier Kontraktu co najmniej dwa razy w miesiącu organizuje rady budowy z udziałem Wykonawcy, Podwykonawców oraz Przedstawicieli Zamawiającego i sporządza z nich protokoły, które przekazuje zainteresowanym stronom w terminie 3 dni. 2. przekazuje Zamawiającemu informację dotyczącą planowanej wysokości płatności dla Wykonawcy na kolejny miesiąc, 3. Inżynier Kontraktu sporządza i dostarcza Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach, sprawozdania o postępie robót, 4. sporządza dokumentację fotograficzną robót ze szczególnym uwzględnieniem robót zanikających, 5. sprawdza wytyczenia obiektów oraz wydaje Wykonawcy dyspozycje w tym zakresie, 6. sprawdza, zatwierdza obmiary robót, protokoły odbioru i inne wykazy Wykonawcy, 7. powiadamia stosowne władze i Zamawiającego w przypadku odkryć: konserwatorskich, archeologicznych, niewybuchów i niewypałów, 8. Inżynier Kontraktu przy pomocy Zespołu Nadzoru kontroluje i dba o należytą jakość wykonywanych robót. Sprawdza pracę i wszelkie roboty Wykonawcy na budowie oraz powiadamia go o stwierdzonych wadach, usterkach i uchybieniach a w szczególności: - weryfikuje i zatwierdza jakość materiałów wbudowywanych w obiekty stałe, - decyduje o dopuszczeniu do stosowania lub odrzuceniu receptur, materiałów, prefabrykatów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót, - w przypadku stwierdzenia wad i usterek ustala rodzaj i zakres koniecznych do wykonania robót poprawkowych, zleca je na piśmie Wykonawcy oraz poświadcza ich wykonanie przez Wykonawcę, - wykonuje ocenę geotechniczną w sytuacjach tego wymagających, 9. uczestniczy w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany, Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i inne organy uprawnione do kontroli oraz odpowiada za realizację ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli, 10. przyjmuje wystąpienia Wykonawcy w sprawach dotyczących realizacji przedmiotu umowy i przedstawia w tych kwestiach przyjęte rozstrzygnięcia, 11. kontroluje dziennik budowy prowadzony przez Wykonawcę, 12. Inżynier Kontraktu czuwa nad bezpieczeństwem na placu budowy a w szczególności kontroluje stosowanie przepisów BHP i p.poż. przez pracowników Wykonawcy, 13. w przypadku odstąpienia przez Wykonawcę od realizacji kontraktu wystawia potwierdzenie finansowe za roboty wykonane, 14. wydaje zaświadczenie, że umowa o wykonawstwo robót na skutek wystąpienia siły wyższej stała się bezskuteczna oraz określa wartość wykonanych robót, 15. zawiadamia Przedstawiciela Zamawiającego o wszelkich sprawach odnoszących się do wykonywanych robót, w tym również ustaleń dotyczących roszczeń Wykonawców, 16. Opracowywuje protokoły konieczności na roboty dodatkowe i uzyskuje ich zatwierdzenia przez Zamawiającego oraz sprawdza kosztorysy ofertowe na te roboty pod względem merytorycznym. Bez zgody Zamawiającego, Inżynier Kontraktu nie jest upoważniony do wydawania poleceń Wykonawcy dotyczących wykonania robót dodatkowych. 17. sprawdza realizację warunków ustalonych w decyzjach pozwolenia na budowę i w innych decyzjach i uzgodnieniach opiniujących inwestycję i odpowiada za wykonanie warunków wynikających z tych decyzji, 18. egzekwuje od Wykonawcy prawidłowe utrzymanie przejść i przejazdów w rejonie budowy, 19. Inżynier Kontraktu przed podjęciem decyzji w szczególności w niżej wymienionych sytuacjach winien uzyskać akceptację Zamawiającego: a. wprowadzania zmian w robotach i dokumentacji projektowej, b. dotyczącą podzlecania jakichkolwiek robót przez generalnego Wykonawcę, c. postanowienia o przesunięciu terminu zakończenia robót, d. usunięcia kierownika budowy z terenu budowy, Inżynier Kontraktu ma prawo do podejmowania samodzielnych działań, a w szczególności: a) akceptacji osoby kierownika robót wyznaczonego przez Wykonawcę oraz wycofaniu akceptacji wcześniej wydanej, b) w uzasadnionych przypadkach usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych lub innych osób zatrudnionych przez Wykonawcę, c) wstrzymania wykonywania przez Wykonawcę prac w trudnych warunkach atmosferycznych, d) zabezpieczenia budowy przez Wykonawcę zgodnie z warunkami umowy, przepisami BHP i P.Poż., e) żądania wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z przepisami: o ruchu drogowym, BHP i p/poż., warunkami technicznymi, normami, zasadami wiedzy technicznej, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi i projektem, f) opiniowania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia przedstawionego przez Wykonawcę przed rozpoczęciem robót, g) potwierdzenia zakończenia robót, h) kontroluje i egzekwuje od Wykonawcy należne płatności dla Podwykonawców za roboty przez nich wykonane. W przypadku braku potwierdzenia płatności Podwykonawcom, wstrzymuje płatność dla Wykonawcy. Dokumentami potwierdzającymi dokonanie zapłaty są: oświadczenie podwykonawcy o zapłacie wraz z kopią przelewu, i) stwierdza każdorazowo konieczność pobytu projektanta na budowie i potwierdza jego obecność, j) występuje do projektanta w celu uzyskania wyjaśnień w sprawie wątpliwości związanych z zawartymi w projekcie rozwiązaniami, k) dokonuje odbioru technicznego: robót zanikających, ulegających zakryciu, odbioru częściowego i końcowego robót oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej, l) wraz z przedstawicielem Zamawiającego uczestniczy w przekazaniu robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym Gestorom Sieci na warunkach określonych przez nich w umowach, porozumieniach zawartych z Zamawiającym oraz w wydanych warunkach technicznych i innych dokumentach, m) świadczy pomoc w sporządzaniu dowodów przekazania środków trwałych (OT), n) przeprowadza przegląd przedodbiorowy robót i sporządza listę usterek i wad, o) kontroluje rozliczenia finansowe, a w szczególności a) na bieżąco kontroluje realizację inwestycji w zakresie rzeczowo – finansowym zgodnie z umową o dofinansowanie; b) klasyfikuje koszty wystawianych faktur na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane oraz przypisuje je do odpowiedniej kategorii wydatków z wniosku aplikacyjnego, zgodnie z zasadami dotyczącymi projektów współfinansowanych ze środków unijnych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020; c) opracowuje dane do wniosków o płatność i sprawozdań niezbędnych do rozliczania środków EFRR w zakresie zgodnym z zawartą umową o dofinansowanie oraz instrukcją wypełniania wniosków o płatność w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 aktualną na dzień wskazany w punkcie „wniosek za okres do” danego wniosku o płatność; przedmiotowa instrukcja dostępna jest na stronie internetowej RPO WSL; ww. dane powinny być dostarczane Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego umożliwiających prawidłowe (terminowe) złożenie wniosku o płatność; d) rozliczenie końcowe Projektu, łącznie z rozliczeniem dofinansowania ze środków EFRR – opracowaniem danych do wniosku o płatność końcową; p) po zgłoszeniu przez Wykonawcę zakończenia robót Inżynier Kontraktu: a) wyznacza termin odbioru końcowego robót i powiadamia o tym wszystkie zainteresowane strony, b) uczestniczy w odbiorze końcowym robót (w przypadku stwierdzenia wad w trakcie odbioru, odbiór przerywa; wznowienie odbioru następuje po usunięciu przez Wykonawcę wszystkich stwierdzonych wad), c) nadzoruje skompletowanie 2 egzemplarzy archiwalnych dokumentacji powykonawczej projektu z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi, sprawdza kompletność i prawidłowość operatu kolaudacyjnego oraz przedkłada go Zamawiającemu, d) opracowuje w razie konieczności świadectwo energetyczne wzniesionych budynków zgodnie z obowiązującą ustawą (dokumentacja w dwóch egzemplarzach oraz w postaci elektronicznej na nośniku danych w formacie pdf lub doc) 4. W okresie gwarancji, tj. w ciągu od. 3 do 5 lat od odbioru końcowego zadania Inżynier Kontraktu jest zobowiązany brać udział w przeglądach dotyczących prawidłowości wykonania umowy na każde żądanie Zamawiającego w okresie obowiązywania gwarancji. 5. Zadanie obejmuje pełnienie nadzoru nad wykonaniem m.in. następujących robót: • Naprawa spękań i uszkodzonych murów, • Fragmentaryczne odkrywanie fundamentów i wykonanie odcięć poziomych i pionowych hydroizolacji wraz ze wzmocnieniem murów piwnicznych i fundamentowych, • Zasypywanie, stabilizacja oraz wzmocnienie gruntu wokół pałacu, • Zabezpieczenie pomieszczeń 2 kondygnacji, • Demontaż więźby dachowej, • Wykonanie blacharki, • Zabezpieczenie obiektu przed warunkami atmosferycznymi, • Wykonanie robót konstrukcyjnych związanych z przebiciami otworów drzwiowych, budową windy i klatek schodowych, • Montaż nowej więźby dachowej wraz z jej ociepleniem i montażem pokrycia dachowego z dachówki karpiówki w naturalnym kolorze ceglastoczerwonym, • Roboty murarskie na poddaszu, • Montaż instalacji, • Wykonanie ścianek działowych, • Montaż stałego wyposażenia budynku i wykończenie pomieszczeń, • Montaż nowej, drewnianej stolarki okiennej, na podstawie najstarszych zachowanych okien. • Renowacja i konserwacja okien i drzwi nie przewidzianych do wymiany. • Skucie wtórnych tynków z elewacji i detali architektonicznych. • Skucie głuchych tynków, • Naprawa mikrospękań, • Wykonanie bruzd pod instalacje elektryczne oświetlenia zewnętrznego pałacu, wyprowadzenie instalacji elektrycznej i jej zamurowanie. • Demontaż krat okiennych w celu ich konserwacji i odtworzenia. • Konserwacja zachowanych tynków i detali architektonicznych, • Montaż krat okiennych, • Uzupełnienie nowymi tynkami, • Renowacja i odtworzenie detali architektonicznych, • Montaż blacharek nad cokołem, gzymsami oraz obramieniami okiennymi, • Montaż uchwytów na oświetlenie zewnętrzne. • Malowanie i scalanie kolorystyczne zgodnie z odkrytą pierwotną kolorystyką, • Hydrofobizacja, • Montaż orynnowania, • Demontaż istniejących instalacji oraz montaż nowych instalacji wewnętrznych: - centralnego ogrzewania, - wentylacji mechanicznej, - klimatyzacji - wodociągowej i p.poż - sanitarnej - elektrycznej i niskoprądowej. Szczegółowy zakres nadzoru został określony w dokumentacjach projektowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - informacja o grupie kapitałowej, - formularz cenowy, - pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) - zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) - oświadczenie od Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (ujęte w formularzu ofertowym).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach