Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inwestora zastępczego nad realizacją zadania pn. Ochrona wód zbiornika Olsztynek 212 poprzez budowę kanalizacji zbiorczej w Gminie Olsztynek

Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka ogłasza przetarg

  • Adres: 11-015 Olsztynek, ul. Ratusz 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5192799, 5192705
  • Data zamieszczenia: 2009-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka
    ul. Ratusz 1 1
    11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5192799, 5192705
    REGON: 00052933800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztynek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inwestora zastępczego nad realizacją zadania pn. Ochrona wód zbiornika Olsztynek 212 poprzez budowę kanalizacji zbiorczej w Gminie Olsztynek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia części zamówienia Podwykonawcom. 4. Opis przedmiotu zamówienia 4.1. Odpowiedzialność Inwestora Zastępczego: a) Inwestor Zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rachunek Zamawiającej jako Jej pełnomocnik. b) Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpie-czenie praw i interesów Zamawiającej. c) Inwestor Zastępczy ponosi wobec Zamawiającej odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będą-ce następstwem nienależytego wykonania czynności objętych umową. d) Ponosi odpowiedzialność za skutki działania lub zaniechania osób wykonujących prace na jego rzecz. e) Inwestor Zastępczy sprawuje nadzór inwestorski zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Budowlane. 4.2. Obowiązki Inwestora Zastępczego. a) Inwestor Zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów za-wartych przy jego udziale przez Zamawiającą na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. b) Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającej harmonogramu rzeczowego, stanowiącego integralną część niniejszej umowy określającego terminy zadań objętych jego obo-wiązkami z zastrzeżeniem terminów określonych przez Zamawiającą: 1. roboty budowlane muszą zostać zakończone nie później niż do 31 grudnia 2011 2. rurociąg musi zostać przekazany do eksploatacji nie później niż do 29 lutego 2012 4.3. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do szczegółowych wykonania następujących obo-wiązków: I. W ZAKRESIE POSTĘPOWAŃ PRZETARGOWYCH Przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale zamawiającej postępowań przetargowych w trybie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy. - ustalenie w porozumieniu z Zamawiającą warunków stawianych przyszłym wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania zadań, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności, 1. przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wzorem umowy oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowań oraz przedstawienia ich do za-akceptowania przez Zamawiającą, 2. udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ, 3. zorganizowanie otwarcia ofert z udziałem przedstawicieli Zamawiającej, 4. dokonanie oceny złożonych ofert, wybór wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą w świetle postawionych kryteriów i przedstawienie propozycji wybranej oferty do akcepta-cji przez Zamawiającą, 5. udzielanie odpowiedzi na protesty złożone przez wykonawców, udział w ewentualnych od-wołaniach przez nich wniesionych, 6. doprowadzenie do zawarcia umów z Wykonawcą. II. W ZAKRESIE DOKUMENTACJI 1. Współpraca z projektantem , 2. Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji i egzekwowanie od projektanta ewentualnych poprawek, 3. Współudział w zadaniach promocyjno - reklamowych III. W ZAKRESIE WYKONAWSTWA ROBÓT 1. Przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej, 2. Przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie przy udziale Zamawiającej, 3. Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w inwestycji ze wskazaniem inspektora - koordynatora, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, 4. Kontrola procesu budowy oraz zapisów w dzienniku budowy, jej zgodności z dokumenta-cją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym oraz umową o realizacji in-westycji, 5. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i jakości wbudowywanych materiałów, 6. Udział w odbiorach robót zanikających i ulegających zakryciu; 7. Sprawdzanie protokołów elementów robót i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i ra-chunkowym, 8. Opracowywanie sprawozdań miesięcznych z wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego i przedstawianie ich zamawiającej, 9. Kontrolowanie zgodności realizacji inwestycji z zapisami umowy, 10. Kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z zamawiającym 11. Przedłożenie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, 12. Prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającą i wykonawcami robót, 13. Wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 14. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego, 15. Doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i prze-kazanie inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiająca, 16. Przygotowanie dla Zamawiającej dokumentów oraz wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenie o zakończeniu budowy (ustawa Prawo Budowlane z dn. 7.07. 1994 r.) 17. Egzekwowanie usunięcia przez wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego, 18. Udział w rozruchu inwestycji. 19. Monitorowanie uzyskania efektu ekologicznego IV. W ZAKRESIE ROZLICZEŃ FINASOWYCH - Kontrola prawidłowości wystawiania faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z umową zawartą z Wykonawcą, - Sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez wykonawcę dokumenta-cji projektowej oraz wykonawcę robót, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Za-mawiającej do zapłaty, -Sprawdzanie pod względem rachunkowym i merytorycznym kosztorysów robót, -Przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych za nienależyte lub nieter-minowe wykonanie zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty został zastrzeżony w zawartych z wykonawcami umowach. Rozliczenie końcowe inwestycji , w tym przygotowanie dokumentów OT. Zamawiający dostarczy dokumentację techniczną (projekty budowlane, projekty wykonawcze, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie). Uwaga : Zobowiązuje się Wykonawców do zachowania poufności materiałów otrzymanych do przetargu w stosunku do zainteresowanych przyszłym przetargiem na roboty budowlane związanych z przedmiotowym zadaniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715410002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 5000,00 zł, słownie: pięć tysięcy złotych . 1. Wykonawca wnosi wadium 1) w pieniądzu, przelewem na kont zamawiającego: w BS Olsztynek nr 33 8823 0007 2001 0000 0169 0003 (Wadium wniesione w pieniądzu winno znaleźć się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia dowodu wpłaty musi być dołączona do oferty). lub w jednej z poniżej podanych form: 2) w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, 3) w gwarancjach ubezpieczeniowych, sposób przekazania: w siedzibie zamawiającego pokój nr 11 - sekretariat, przed upływem terminu skła-dania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: 1) upłynął termin związania ofertą; 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie na-leżytego wykonania tej umowy; 3) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) który został wykluczony z postępowania; 3) którego oferta została odrzucona. 4. Złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wy-konawcę prawa do wniesienia protestu. 5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odset-kami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywa-ne, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn le-żących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj.: - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - nie podlegają wykluczeniu z postępowania; 2.) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia. Przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia należy rozumieć usługę polegającą na pełnieniu funkcji inwestora zastęp-czego lub funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji budowy o charakterze wielobranżowym o wartości co najmniej 5.000.000,00 3) dysponują wykwalifikowaną kadrą inspektorów nadzoru budowlanego z minimum 5-letnim stażem w pełnieniu tej funkcji oraz uprawnieniami w branżach drogowych, konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej i elektroenergetycznej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi przedstawić w ofercie wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ); 2. Wykonawca składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu następujące dokumenty i oświadczenia: 1) oświadczenie potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków; 3) wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających (np. referencji), że co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia zostały wykonane należycie; 4) wykaz osób do pełnienia funkcji inwestora nadzoru wraz z opisem posiadanego doświadczenia z podaniem dat rozpoczęcia i zakończenia prac, dokumentami potwierdzającymi posiadane uprawnienia i aktualnymi zaświadczeniami właściwej izby samorządu zawodowego. 3. Inne wymagane oświadczenia i dokumenty: 1) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy; 2) w przypadku, gdy wniosek składają wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy. 4. Wykonawcy zagraniczni 1) wykonawca zagraniczny zamiast dokumentu określonego w ust.2 pkt 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków, 2) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w pkt 1)Wykonawca składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymagana dla tych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.olsztynek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach