Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego - modernizacja i rozbudowa gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Biała Piska w formule zaprojektuj i wybuduj

Gmina Biała Piska ogłasza przetarg

  • Adres: 12-230 Biała Piska, Plac Adama Mickiewicza 25
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 874241350 , fax. 874241351
  • Data zamieszczenia: 2023-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biała Piska
    Plac Adama Mickiewicza 25
    12-230 Biała Piska, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 874241350, fax. 874241351
    REGON: 790671490
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.bialapiska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego - modernizacja i rozbudowa gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Biała Piska w formule zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branżach: konstrukcyjno – budowalnej, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych i inżynieryjno – drogowej przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja i rozbudowa gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Biała Piska w formule zaprojektuj i wybuduj. Zakres zadania inwestycyjnego obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków w Białej Piskiej.2. Na wykonanie robót budowlanych zostało przeprowadzone postępowanie, które jest dostępne na stronie: https://bip.bialapiska.pl/dokument-1192 modernizacja_i_rozbudowa_gospodarki.html3. Do zadań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie należało w szczególności: 1) opiniowanie jakości i kompletności dokumentacji projektowej przed jej odbiorem przez Zamawiającego,2) kontrola w zakresie zgodności realizacji robót z dokumentacją, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami oraz polskimi normami, 3)sprawdzenie jakości wykonanych robót oraz nie dopuszczenie do wbudowania materiałów nie posiadających należytych właściwości użytkowych o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), 4)sprawdzenie i odbiór robót budowlanych zanikających i ulegających zakryciu, 5) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i gotowych elementów,6) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót i sprawowanie nadzoru nad usunięciem wad i usterek przez Wykonawcę, 7) sprawdzanie stosowania przepisów BHP na budowie, w tym w szczególności: stosowanie środków ochrony indywidualnej w zakresie odzieży ochronnej, środki ochrony głowy (kasków ochronnych), środki ochrony twarzy i oczu, 8)wyjaśnienie wątpliwości Wykonawców robót (prac), co do zastosowanych rozwiązań i rozstrzygania tych problemów z Projektantami, 9)uczestniczenie we wszystkich odbiorach, spotkaniach i naradach, na które Wykonawca zostanie zaproszony, 10)stwierdzaniu wad i usterek robót budowlanych oraz potwierdzaniu ich usunięcia także w okresie gwarancji i rękojmi,11)prowadzenie czynności formalno – prawnych w imieniu inwestora od rozpoczęcia do zakończenia procesu budowlanego, tj. akceptowanie proponowanych do wbudowania materiałów, występowanie do producentów i dostawców materiałów o stanowisko w sprawach technicznych dotyczących materiałów, wyegzekwowanie od Wykonawcy robót kompletu dokumentacji powykonawczej, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp., 12)potwierdzenie zaawansowania rzeczowo – finansowego prac Wykonawcy realizującego roboty, na potrzeby rozliczeń częściowych, końcowych, 13)weryfikacja, żądanie uzupełnienia lub poprawy oraz zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej nadzorowanych robót budowlanych, 14)analizowanie i potwierdzanie poprawności przedstawionych dokumentów rozliczeniowych oraz przekazywanie ich do ostatecznego zatwierdzenia Zamawiającemu, 15)ścisła współpraca z Zamawiającym gwarantująca prawidłową realizację inwestycji oraz reprezentowanie interesów Zamawiającego i działania na jego dobro, 16)udzielanie Zamawiającemu wyczerpujących informacji o stanie zaawansowania poszczególnych inwestycji w formie pisemnej lub ustnej odpowiednio do zapotrzebowania Zamawiającego. 4. W ramach obowiązków, o których mowa w ust. 3 Inspektor może:1) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia potwierdzone wpisem do dziennika budowy dotyczące:a) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,b) wykonywania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót, lub elementów zakrytych,c) przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 Prawa budowlanego, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót:a) dokonania poprawek bądź rozbiórek i ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót,b) wstrzymania dalszych robót budowlanych, w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.5. Inspektor oprócz czynności wynikających z powyższych postanowień powinien:1) nadzorować roboty tak często jak to będzie konieczne, aby zapewnić prawidłowy przebieg realizacji budowy (postęp robót, kontrolę zgodności z dokumentacją, ustaleniami, i sztuką budowlaną, zachowanie terminów) zgodnie z obowiązkami wynikającymi z prawa budowlanego oraz na żądanie Zamawiającego w każdym czasie,2) inicjować narady koordynacyjno – techniczne i brać udział w pracach komisji powoływanych w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego,3) współdziałać przy organizowaniu czynności wprowadzenia, prób, badań, atestacji, odbiorów itp. stosownie do zaawansowania robót,4) przedstawiać Zamawiającemu informacje o wszelkich problemach i zagrożeniach, istotnych z punktu widzenia zadania inwestycyjnego, które kierując się posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem zawodowym należy przewidywać.6. Inspektorzy nadzoru muszą posiadać stosowne uprawnienia pozwalające na sprawowanie funkcji.7. Inwestycja modernizacji i rozbudowy gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Biała Piska jest dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do postępowania Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie – 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące 00/100).2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 praz ust. 2 ustawy.4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 12 9364 0000 2007 0003 0316 0002, z zaznaczeniem w tytule przelewu – Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego – modernizacja i rozbudowa gospodarki wodno – ściekowej w Gminie Biała Piska. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczeniach, o których mowa w ust. 2 pkt 2) – 4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2) – 4), występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą;2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.8. Zasady zwrotu wadium określone zostały w art. 98 ust. 1 – 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: a) jedną osobę pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważne, które zostały wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych; b) jedną osobę funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne, które zostały na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych;c) jedną osobę pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne, które zostały na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych; d) jedną osobę pełniącą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej lub równoważne, które zostały na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wspólnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczeniew kierowaniu robotami budowlanymi, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach